Hur menar du?
Vad är det för krav tesla skulle ställa på Spotify?
En bättre app. Det ingår ju ett premium abonnemang i bilen, detta betalar ju garanterat Tesla för. Då kan de ju ställa krav på Spotify att allt ska funka ordentligt.
Visst. Men är inte teorin att tesla gör mjukvaran själv?
Ingår spotify premium? Behöver man inte logga på med sin user?
Hur menar du?
Vad är det för krav tesla skulle ställa på Spotify?
En bättre app. Det ingår ju ett premium abonnemang i bilen, detta betalar ju garanterat Tesla för. Då kan de ju ställa krav på Spotify att allt ska funka ordentligt.
Visst. Men är inte teorin att tesla gör mjukvaran själv?
Ingår spotify premium? Behöver man inte logga på med sin user?
Du kan logga in med dit eget men ett Spotify premium ingår med bilen.
Hur menar du?
Vad är det för krav tesla skulle ställa på Spotify?
En bättre app. Det ingår ju ett premium abonnemang i bilen, detta betalar ju garanterat Tesla för. Då kan de ju ställa krav på Spotify att allt ska funka ordentligt.
Ingår och ingår.. Du får en provperiod som kortast är 1 månad och som längst 1 år.
Hur menar du?
Vad är det för krav tesla skulle ställa på Spotify?
En bättre app. Det ingår ju ett premium abonnemang i bilen, detta betalar ju garanterat Tesla för. Då kan de ju ställa krav på Spotify att allt ska funka ordentligt.
Ingår och ingår.. Du får en provperiod som kortast är 1 månad och som längst 1 år.
Nej just det, numera får man ju betala för Premium connectivity för att få tillgång till Spotify. Det ingår ju iof en del annat då.
Men oavsett vem som betalar för det så får ju Spotify pengar för att man använder deras tjänst i bilen.
Volvos Spotify-app funkar inte heller något vidare. Stör mig på att det inte går att gå bakåt till en sökning. Sen synkar den dåligt med kontot. I en Volvo måste man logga på med eget konto.
Om tesla kan ställa krav borde ju Volvo kunna göra det. Man säljer ju fler bilar med spotifyklient än tesla.
Volvos Spotify-app funkar inte heller något vidare. Stör mig på att det inte går att gå bakåt till en sökning. Sen synkar den dåligt med kontot. I en Volvo måste man logga på med eget konto.
Om tesla kan ställa krav borde ju Volvo kunna göra det. Man säljer ju fler bilar med spotifyklient än tesla.
Man ska ju såklart ställa krav på ett företag vars tjänster man använder oavsett vad. Min poäng var att i Teslas fall genererar det förmodligen rena intäkter åt Spotify. Antingen genom att folk upptäcker Spotify genom sin Tesla, eller att någon som redan har ett Spotify-konto inte orkar logga in med sitt egna i bilen.
Jag visste inte att Bolivia hade stora nikelgruvor? Det är ju inte litium som är bristvaran för batterier. Litium är ju en av de vanligaste förekommande metallerna och Elon Musk har gjort det tydligt att det är brist på nickel för Tesla.
Jaha, då fattar jag att detta är en ickefråga bland Elon Musk fanclub. Deal with it!
Och apropå att kommunikation ibland kan vara knepig...
Här förstår jag nog inte riktigt hur du menar.
Retoriken i svaret är att inte bemöta innehållet i artiklarna, utan välja att svara med en helt egen agenda. Därför mitt ironiska svar.
Och som jag förstår det där tweetet från Elon så gjorde han typ samma sak som dig ovan. Någon anklagade honom för att vara inblandad i det som hänt i Bolivia. Han svarade då ironiskt tillbaka...
Jag jobbade i fyra år på Spotify med att utveckla det SDK (esdk) som Tesla, Volvo och hundratals andra elektroniktillverkare använder. Jag jobbar inte kvar där idag.
Varje tillverkare som vill spela musik från Spotify skriver själv sin applikation så att den passar in i deras gränssnitt och system både vad gäller utseende och funktioner. De får ett kodbibliotek av Spotify som de anropar för att hitta och streama (ladda ner, dekryptera och dekomprimera) musiken från Spotifys servrar.
Alla finesser i användargränssnittet, såsom att komma ihåg vad man spelat, fortsätta där man slutade senast eller minnas gamla sökord och -resultat, är helt och hållet apputvecklarens ansvar. Spotify tillhandahåller funktioner så att dessa finesser kan implementeras, men kan inte tvinga dem att göra det.
Olika tillverkare väljer olika lösningar. Somliga är begränsade av sin hårdvara (t.ex. brist på knappar och/eller skärm), andra av estetiska eller affärsmässiga skäl. Det är väldigt få tillverkare som använder all funktionalitet som Spotify:s SDK erbjuder.
2019 Model 3 SR+ 18" FSD Dragkrok
2023 Model 3 Highland LR AWD 18" FSD Dragkrok
Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Är inte heller så bra på tyska...
Men som jag förstår det så kan det "eventuellt" ha varit någon form av "tvist" inom familjen innan. Av någon okänd anledning kör den nittonåriga dottern sedan in i ett träd med bilen. Hennes pappa och X antal ytterligare personer föröker få ut henne. Man försöker krossa rutan med en mejsel. Men det gick inte.
Känns som man borde skaffa två sådana där grejer som det går att krossa bilrutor med ifall man inte redan har en... Och sedan stoppa en väskan och den andra i bilen...
En sida från lokaltv där, la upp det här så vi vet när det blir livat på nyteknik om någon dag
Efter att en ung kvinna avled i en brand i en elbil uppmärksammar brandkåren problemen med att släcka elbilar. De behöver nytt material och taktik för att hjälpa till. Hon hoppas på hjälp från politik och industri.
En dödlig olycka med en elbil i Brandenburg har gjort det svårt att släcka brinnande elbilar. Befälhavaren för Groß Kreutz (Havel), Kristian Titsch, sa till rbb på onsdag: "E-bilar är relativt svåra att släcka, vi har inte haft den här upplevelsen." Han hade lett operationen med cirka 30 kamrater från flera lokala brandkårer.
På tisdag lämnade en 19-årig kvinna nära Groß Kreutz (Potsdam-Mittelmark) med en Audi E-Tron vägen av en okänd orsak, träffade ett träd och brann i den. Enligt rbb-informationen var hon redan död när brandkåren kom till platsen. Det var det första fallet med en nedbränd elbil i Potsdam-Mittelmark, sade Titsch. Som jämförelse: Statistiskt sett brinner 110 bilar med konventionella enheter i Tyskland varje dag.
Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Är inte heller så bra på tyska...
Men som jag förstår det så kan det "eventuellt" ha varit någon form av "tvist" inom familjen innan. Av någon okänd anledning kör den nittonåriga dottern sedan in i ett träd med bilen. Hennes pappa och X antal ytterligare personer föröker få ut henne. Man försöker krossa rutan med en mejsel. Men det gick inte.
Känns som man borde skaffa två sådana där grejer som det går att krossa bilrutor med ifall man inte redan har en... Och sedan stoppa en väskan och den andra i bilen...
Är sidorutan laminerad fungerar inte en sådan hammare alls (på samma sätt). Du måste slå sönder rutan "överallt"; enklast är att utgå från hörnen och sedan fortsätta, eller ta en glassåg/tigersåg efter du gjort första hålet...
Vet ej om det är laminerade sidorutor på TMS, TMX, TM3, E-tron etc.
En sida från lokaltv där, la upp det här så vi vet när det blir livat på nyteknik om någon dag
Efter att en ung kvinna avled i en brand i en elbil uppmärksammar brandkåren problemen med att släcka elbilar. De behöver nytt material och taktik för att hjälpa till. Hon hoppas på hjälp från politik och industri.
En dödlig olycka med en elbil i Brandenburg har gjort det svårt att släcka brinnande elbilar. Befälhavaren för Groß Kreutz (Havel), Kristian Titsch, sa till rbb på onsdag: "E-bilar är relativt svåra att släcka, vi har inte haft den här upplevelsen." Han hade lett operationen med cirka 30 kamrater från flera lokala brandkårer.
På tisdag lämnade en 19-årig kvinna nära Groß Kreutz (Potsdam-Mittelmark) med en Audi E-Tron vägen av en okänd orsak, träffade ett träd och brann i den. Enligt rbb-informationen var hon redan död när brandkåren kom till platsen. Det var det första fallet med en nedbränd elbil i Potsdam-Mittelmark, sade Titsch. Som jämförelse: Statistiskt sett brinner 110 bilar med konventionella enheter i Tyskland varje dag.
Regeringen vill göra mer för att öka batteriproduktionen
För att nå klimatmålen elektrifieras Sverige i rasande takt – och batterier ses som en nyckelpunkt för att ställa om från fossila bränslen.
Regeringen har gett tre myndigheter i uppdrag att se över hur man kan underlätta en ökad batteriproduktion, och bidra till att tillverkningen är hållbar.
Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Är inte heller så bra på tyska...
Men som jag förstår det så kan det "eventuellt" ha varit någon form av "tvist" inom familjen innan. Av någon okänd anledning kör den nittonåriga dottern sedan in i ett träd med bilen. Hennes pappa och X antal ytterligare personer föröker få ut henne. Man försöker krossa rutan med en mejsel. Men det gick inte.
Känns som man borde skaffa två sådana där grejer som det går att krossa bilrutor med ifall man inte redan har en... Och sedan stoppa en väskan och den andra i bilen...
Det står att pappan efter en familjetvist tillsammans med en bekant försökte "bromsa ut" dottern som körde e-tron. Jag tolkar det som att hon försökte köra ifrån dem, och att det blev någon form av biljakt. Man kan räkna ut själv hur det har gått till. En 19 årig tjej som precis har tagit körkortet sitter bakom ratten på en bil med över 400 hästkrafter, hon blir jagad av sin far och ytterligare en gubbe.
De kör på en smal landsväg i östtyska ödemarken med en massa träd utmed vägkanten. Troligen är de helt ensamma på vägen. Hur kan detta inte gå åt helvete?
Att bilen började brinna av okänd anledning eller att den bara sådär lite random körde av vägen och in i ett träd kan vi nog bocka av som bullshit.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14