Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Är inte heller så bra på tyska...
Men som jag förstår det så kan det "eventuellt" ha varit någon form av "tvist" inom familjen innan. Av någon okänd anledning kör den nittonåriga dottern sedan in i ett träd med bilen. Hennes pappa och X antal ytterligare personer föröker få ut henne. Man försöker krossa rutan med en mejsel. Men det gick inte.
Känns som man borde skaffa två sådana där grejer som det går att krossa bilrutor med ifall man inte redan har en... Och sedan stoppa en väskan och den andra i bilen...
En sida från lokaltv där, la upp det här så vi vet när det blir livat på nyteknik om någon dag
Efter att en ung kvinna avled i en brand i en elbil uppmärksammar brandkåren problemen med att släcka elbilar. De behöver nytt material och taktik för att hjälpa till. Hon hoppas på hjälp från politik och industri.
En dödlig olycka med en elbil i Brandenburg har gjort det svårt att släcka brinnande elbilar. Befälhavaren för Groß Kreutz (Havel), Kristian Titsch, sa till rbb på onsdag: "E-bilar är relativt svåra att släcka, vi har inte haft den här upplevelsen." Han hade lett operationen med cirka 30 kamrater från flera lokala brandkårer.
På tisdag lämnade en 19-årig kvinna nära Groß Kreutz (Potsdam-Mittelmark) med en Audi E-Tron vägen av en okänd orsak, träffade ett träd och brann i den. Enligt rbb-informationen var hon redan död när brandkåren kom till platsen. Det var det första fallet med en nedbränd elbil i Potsdam-Mittelmark, sade Titsch. Som jämförelse: Statistiskt sett brinner 110 bilar med konventionella enheter i Tyskland varje dag.
Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Är inte heller så bra på tyska...
Men som jag förstår det så kan det "eventuellt" ha varit någon form av "tvist" inom familjen innan. Av någon okänd anledning kör den nittonåriga dottern sedan in i ett träd med bilen. Hennes pappa och X antal ytterligare personer föröker få ut henne. Man försöker krossa rutan med en mejsel. Men det gick inte.
Känns som man borde skaffa två sådana där grejer som det går att krossa bilrutor med ifall man inte redan har en... Och sedan stoppa en väskan och den andra i bilen...
Är sidorutan laminerad fungerar inte en sådan hammare alls (på samma sätt). Du måste slå sönder rutan "överallt"; enklast är att utgå från hörnen och sedan fortsätta, eller ta en glassåg/tigersåg efter du gjort första hålet...
Vet ej om det är laminerade sidorutor på TMS, TMX, TM3, E-tron etc.
En sida från lokaltv där, la upp det här så vi vet när det blir livat på nyteknik om någon dag
Efter att en ung kvinna avled i en brand i en elbil uppmärksammar brandkåren problemen med att släcka elbilar. De behöver nytt material och taktik för att hjälpa till. Hon hoppas på hjälp från politik och industri.
En dödlig olycka med en elbil i Brandenburg har gjort det svårt att släcka brinnande elbilar. Befälhavaren för Groß Kreutz (Havel), Kristian Titsch, sa till rbb på onsdag: "E-bilar är relativt svåra att släcka, vi har inte haft den här upplevelsen." Han hade lett operationen med cirka 30 kamrater från flera lokala brandkårer.
På tisdag lämnade en 19-årig kvinna nära Groß Kreutz (Potsdam-Mittelmark) med en Audi E-Tron vägen av en okänd orsak, träffade ett träd och brann i den. Enligt rbb-informationen var hon redan död när brandkåren kom till platsen. Det var det första fallet med en nedbränd elbil i Potsdam-Mittelmark, sade Titsch. Som jämförelse: Statistiskt sett brinner 110 bilar med konventionella enheter i Tyskland varje dag.
Regeringen vill göra mer för att öka batteriproduktionen
För att nå klimatmålen elektrifieras Sverige i rasande takt – och batterier ses som en nyckelpunkt för att ställa om från fossila bränslen.
Regeringen har gett tre myndigheter i uppdrag att se över hur man kan underlätta en ökad batteriproduktion, och bidra till att tillverkningen är hållbar.
Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Är inte heller så bra på tyska...
Men som jag förstår det så kan det "eventuellt" ha varit någon form av "tvist" inom familjen innan. Av någon okänd anledning kör den nittonåriga dottern sedan in i ett träd med bilen. Hennes pappa och X antal ytterligare personer föröker få ut henne. Man försöker krossa rutan med en mejsel. Men det gick inte.
Känns som man borde skaffa två sådana där grejer som det går att krossa bilrutor med ifall man inte redan har en... Och sedan stoppa en väskan och den andra i bilen...
Det står att pappan efter en familjetvist tillsammans med en bekant försökte "bromsa ut" dottern som körde e-tron. Jag tolkar det som att hon försökte köra ifrån dem, och att det blev någon form av biljakt. Man kan räkna ut själv hur det har gått till. En 19 årig tjej som precis har tagit körkortet sitter bakom ratten på en bil med över 400 hästkrafter, hon blir jagad av sin far och ytterligare en gubbe.
De kör på en smal landsväg i östtyska ödemarken med en massa träd utmed vägkanten. Troligen är de helt ensamma på vägen. Hur kan detta inte gå åt helvete?
Att bilen började brinna av okänd anledning eller att den bara sådär lite random körde av vägen och in i ett träd kan vi nog bocka av som bullshit.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Oj! Sökte men kunde inte hitta någon annan info om detta. Ej bra på tyska och google translate gav lite oklar info. Var det något familjegräl? Kupén ser relativt intakt ut.
Är inte heller så bra på tyska...
Men som jag förstår det så kan det "eventuellt" ha varit någon form av "tvist" inom familjen innan. Av någon okänd anledning kör den nittonåriga dottern sedan in i ett träd med bilen. Hennes pappa och X antal ytterligare personer föröker få ut henne. Man försöker krossa rutan med en mejsel. Men det gick inte.
Känns som man borde skaffa två sådana där grejer som det går att krossa bilrutor med ifall man inte redan har en... Och sedan stoppa en väskan och den andra i bilen...
Det står att pappan efter en familjetvist tillsammans med en bekant försökte "bromsa ut" dottern som körde e-tron. Jag tolkar det som att hon försökte köra ifrån dem, och att det blev någon form av biljakt. Man kan räkna ut själv hur det har gått till. En 19 årig tjej som precis har tagit körkortet sitter bakom ratten på en bil med över 400 hästkrafter, hon blir jagad av sin far och ytterligare en gubbe.
De kör på en smal landsväg i östtyska ödemarken med en massa träd utmed vägkanten. Troligen är de helt ensamma på vägen. Hur kan detta inte gå åt helvete?
Att bilen började brinna av okänd anledning eller att den bara sådär lite random körde av vägen och in i ett träd kan vi nog bocka av som bullshit.
Kanske det. Jag får konstiga vibbar när jag läser detta. Stackars tjejen kanske inte ville gifta sig med pappans "bekant".
Nä, bäst jag håller käft nu.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det tar längre tid att läsa instruktionerna än att fylla tanken. Fem kilo vätgas tar bara två-tre minuter att fylla, en elbil hade fått stå här minst en timme.
Att transporteras ljudlöst som i en elbil och samtidigt kunna tanka dem fullt på någon minut känns så mycket rimligare än att krångla med sladdar.
Det tar längre tid att läsa instruktionerna än att fylla tanken. Fem kilo vätgas tar bara två-tre minuter att fylla, en elbil hade fått stå här minst en timme.
Sant på en del av vätgasstationerna under förutsättning att tankarna är fyllda, bilen kan tankas med 6 kg och ingen annan vätgasbil nyss varit där i närtid (senaste timmen typ). I Sverige finns det tre stationer där detta gäller:
Mariestad
Arlanda
Sandviken
Sannolikheten att någon annan vätgasbil har tankat där senaste timmen är inte särskilt stor dock...
Hur ska kunna ta sig till resten av landet och tillbaka? Släpvagn.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Tycker man hör mindre och mindre om vätgas. Inte särskilt oväntat.
Om 2-3 år är det nog närmast obefintligt.
Inga större pågående EU-projekt men gissar att det kommer lobbas fram några igen och när dessa miljarder ska spridas ut till lobbyorganisationerna så får vi på nytt höra lite om det men hoppas att politikerna tillslut fattar att det finns viktigare områden att lägga dessa resurser på.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.