https://www.electrive.net/2020/05/25/ja ... derfaehig/Jaguar har sänkt nettoprispriset för I-Pace EV400 S (årsmodell 2020) i Tyskland till knappt 65 000 euro, så att kunderna har rätt till miljöbonus. Detta gäller dock endast den enklaste utrustningsvarianten av I-Pace.
Endast "S" -modellen för elbilen med ett nettopris på nu 64 957,99 euro ligger precis under prisgränsen som infördes i de ändrade miljöbonuskriterierna som trädde i kraft i februari - elbilar upp till ett nettoprispris 65 000 Euro finansieras med 5 475 euro. 2500 euro kommer från den federala regeringen, 2500 euro (och 19 procent moms på 475 euro) från tillverkaren.
Jaguar I-Pace-premium kan tillämpas retrospektivt fram till 28 februari. En andra ägare kan också ansöka om finansiering för en ung begagnad I-Pace EV400 S - förutsatt att körsträckan inte överstiger 15 000 kilometer och dagen för första registrering var högst tolv månader sedan.
I-Pace EV400 S ingår redan i den aktuella versionen av listan över kvalificerade fordon. Grundmodellen i serien har 18-tums fälgar, tygstolar och en manuell baklucka. Utrustningen “SE” och “HSE” är bättre utrustade med lädersäten, en elektrisk baklucka, större fälgar och utökad förarassistans - med brutto 87 400 euro respektive 93 390 euro är de betydligt dyrare än S-modellen, vilket kostar brutto 77 300 euro. Enheten är densamma för alla modeller.
jaguar.com , bafa.de (lista över kvalificerade fordon som PDF)
Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Man kanske ska köpa sin I-Pace i Tyskland.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Jaguar I-Pace
Jagga är lite roliga med det där. Kallar det för olika modeller när det bara är hur mkt extrautstrustning man valt till. Det är ju ingen skillnad för övrigt på varken batteri eller elmotorer. Och även till en S kan man välja till allt så den i princip blir en SE eller HSE. Konstigt!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
"Några små uppdateringar" är ju faktiskt möjligt. Och JLR skryter ju gärna med att de har over the air-uppdateringar. 100kw laddningen svider förstås i en tid av min 150kw. Men 100kw me 400km+ räckvidd... Ja då tror jag alla fall jag klarar mig!!
Man ska inte glömma att det fanns en tid där 50kw laddning me 200km räckvidd va en verklighet... O den lever jag i idag
Häri kanske alla prissänkningar ligger??? Möjlighet eller risk, ska man hålla sig borta från köp om företaget riskerar att konka!?
Man ska inte glömma att det fanns en tid där 50kw laddning me 200km räckvidd va en verklighet... O den lever jag i idag
https://www.bbc.com/news/business-52788791Jaguar Land Rover (JLR) is in talks with the government to secure a loan of more than £1bn, following a drop in sales during the coronavirus pandemic.
Häri kanske alla prissänkningar ligger??? Möjlighet eller risk, ska man hålla sig borta från köp om företaget riskerar att konka!?
BMW i3 94ah -16, platinum silver
Model Y LR, Pärlvit m. dragkrok beställd
Model Y LR, Pärlvit m. dragkrok beställd
Re: Jaguar I-Pace
Kommer bli väldigt tungt för alla avgasbilstillverkare närmaste åren.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Jaguar I-Pace
Kan bara hålla med!taliz skrev:Kommer bli väldigt tungt för alla avgasbilstillverkare närmaste åren.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Jaguar I-Pace
100kW är inte så dåligt, förutsatt att det är 100kW i verkligheten och inte bara på pappret. Jag stod och laddade bredvid en I-Pace förra året (enda gången jag faktiskt såg en irl) och då smygtittade jag lite på laddeffekten. Den hade ungefär samma SoC som min bil, lite mer än halvfullt, men medan min bil jobbade på med mer än 150kW så småladdade jaggan med lite drygt 60kW. Och det är tyvärr dåligt. Det var sommar och varmt ute, det var en norsk bil på en svensk motorväg, man kan alltså troligen inte skylla på kallt batteri.JRob skrev:"Några små uppdateringar" är ju faktiskt möjligt. Och JLR skryter ju gärna med att de har over the air-uppdateringar. 100kw laddningen svider förstås i en tid av min 150kw. Men 100kw me 400km+ räckvidd... Ja då tror jag alla fall jag klarar mig!!
Man ska inte glömma att det fanns en tid där 50kw laddning me 200km räckvidd va en verklighet... O den lever jag i idag
Men vem vet, kanske håller batteriet i gengäld mycket längre. Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
Jag skulle nog inte heller avstå från jaggan pga detta. Avsaknad av trefasladdning däremot skulle vara en dealbreaker för mig. Eller finns det nu?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Ingen 3-fas änmati skrev:100kW är inte så dåligt, förutsatt att det är 100kW i verkligheten och inte bara på pappret. Jag stod och laddade bredvid en I-Pace förra året (enda gången jag faktiskt såg en irl) och då smygtittade jag lite på laddeffekten. Den hade ungefär samma SoC som min bil, lite mer än halvfullt, men medan min bil jobbade på med mer än 150kW så småladdade jaggan med lite drygt 60kW. Och det är tyvärr dåligt. Det var sommar och varmt ute, det var en norsk bil på en svensk motorväg, man kan alltså troligen inte skylla på kallt batteri.JRob skrev:"Några små uppdateringar" är ju faktiskt möjligt. Och JLR skryter ju gärna med att de har over the air-uppdateringar. 100kw laddningen svider förstås i en tid av min 150kw. Men 100kw me 400km+ räckvidd... Ja då tror jag alla fall jag klarar mig!!
Man ska inte glömma att det fanns en tid där 50kw laddning me 200km räckvidd va en verklighet... O den lever jag i idag
Men vem vet, kanske håller batteriet i gengäld mycket längre. Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
Jag skulle nog inte heller avstå från jaggan pga detta. Avsaknad av trefasladdning däremot skulle vara en dealbreaker för mig. Eller finns det nu?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Jaguar I-Pace
Ipace har faktiskt inte ändrats något vad jag vet, all hårdvara är samma. Har kommit någon liten uppdatering som utnyttjar mer av batteriets buffer, det är väl alt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jaguar I-Pace
Du köper billigaste budgetmobilerna då med antar jag?mati skrev:Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
"Bättre med en mobiltelefon som hackar och är seg från start, än en som blir det med åren".
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Jaguar I-Pace
Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.taliz skrev:Du köper billigaste budgetmobilerna då med antar jag?mati skrev:Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
"Bättre med en mobiltelefon som hackar och är seg från start, än en som blir det med åren".
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
Fascinerande att man kan se något som bra, för att det konstant är dåligt.mati skrev:Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.taliz skrev:Du köper billigaste budgetmobilerna då med antar jag?mati skrev:Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
"Bättre med en mobiltelefon som hackar och är seg från start, än en som blir det med åren".
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
Går du i gamla slitna kläder, struntar i att städa etc också?
Är man pessimist så är man, I guess.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Jaguar I-Pace
Jämförelsen med att inte städa var väl ändå rätt usel?taliz skrev:Fascinerande att man kan se något som bra, för att det konstant är dåligt.mati skrev:Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.taliz skrev:Du köper billigaste budgetmobilerna då med antar jag?mati skrev:Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
"Bättre med en mobiltelefon som hackar och är seg från start, än en som blir det med åren".
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
Går du i gamla slitna kläder, struntar i att städa etc också?
Är man pessimist så är man, I guess.
Varför ska han/man köpa något dyrare än man har nytta/behov av menar du?
Jag har alltid varit prylgalen, men på senare år har det faktiskt avtagit. Känner tex inget som helst sug att uppdatera mina PCar eller mobilen. Har en OnePlus 6 som snart är två år gammal. Har aldrig haft en mobil så länge förut, men nu tycker jag inte en ny mobil tillför något väsentligt alls faktiskt. Samma med PC, förr var man ju i princip tvungen att byta för att den skulle orka en ny version av Windows, numera är det ju bara gamers eller väldigt specifika yrkesgrupper som har nytta av "det senaste" på datorfronten.
Om man ska återgå till ämnet i tråden så är det ju dock onödigt att lägga mer pengar på en I-Pace än på en Model 3 när den senare är bättre på i princip allt... Personligen gillade jag körglädjen i I-pace och tycker den är väl i nivå med Model S på det området, men Model 3 är den ju inte ens nära. Lägg därtill obefintlig laddinfra, ingen trefas-laddning och ett helt hopplöst GUI / multimediasystem så är det för mig inget konstigt att de är närmast osäljbara med dagens priser.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Jaguar I-Pace
Nu missförstod du. Poängen var att man inte köper ngt som är dåligt från början bara för att det är konstant dåligt. Om det är tillräckligt bra är det något helt annat, då är det helt enkelt inte dåligt.Legato skrev:Jämförelsen med att inte städa var väl ändå rätt usel?taliz skrev:Fascinerande att man kan se något som bra, för att det konstant är dåligt.mati skrev:Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.taliz skrev:Du köper billigaste budgetmobilerna då med antar jag?mati skrev:Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
"Bättre med en mobiltelefon som hackar och är seg från start, än en som blir det med åren".
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
Går du i gamla slitna kläder, struntar i att städa etc också?
Är man pessimist så är man, I guess.
Varför ska han/man köpa något dyrare än man har nytta/behov av menar du?
Jag har alltid varit prylgalen, men på senare år har det faktiskt avtagit. Känner tex inget som helst sug att uppdatera mina PCar eller mobilen. Har en OnePlus 6 som snart är två år gammal. Har aldrig haft en mobil så länge förut, men nu tycker jag inte en ny mobil tillför något väsentligt alls faktiskt. Samma med PC, förr var man ju i princip tvungen att byta för att den skulle orka en ny version av Windows, numera är det ju bara gamers eller väldigt specifika yrkesgrupper som har nytta av "det senaste" på datorfronten.
Om man ska återgå till ämnet i tråden så är det ju dock onödigt att lägga mer pengar på en I-Pace än på en Model 3 när den senare är bättre på i princip allt... Personligen gillade jag körglädjen i I-pace och tycker den är väl i nivå med Model S på det området, men Model 3 är den ju inte ens nära. Lägg därtill obefintlig laddinfra, ingen trefas-laddning och ett helt hopplöst GUI / multimediasystem så är det för mig inget konstigt att de är närmast osäljbara med dagens priser.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Jaguar I-Pace
]
Tror det var du som missförstod. Mati skrev ju ganska tydligt att mobilerna för 2000:- var tillräckligt bra för det han använder dem till.Legato skrev:Nu missförstod du. Poängen var att man inte köper ngt som är dåligt från början bara för att det är konstant dåligt. Om det är tillräckligt bra är det något helt annat, då är det helt enkelt inte dåligt.taliz skrev:Jämförelsen med att inte städa var väl ändå rätt usel?mati skrev:Fascinerande att man kan se något som bra, för att det konstant är dåligt.taliz skrev:Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.mati skrev:Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
Går du i gamla slitna kläder, struntar i att städa etc också?
Är man pessimist så är man, I guess.
Varför ska han/man köpa något dyrare än man har nytta/behov av menar du?
Jag har alltid varit prylgalen, men på senare år har det faktiskt avtagit. Känner tex inget som helst sug att uppdatera mina PCar eller mobilen. Har en OnePlus 6 som snart är två år gammal. Har aldrig haft en mobil så länge förut, men nu tycker jag inte en ny mobil tillför något väsentligt alls faktiskt. Samma med PC, förr var man ju i princip tvungen att byta för att den skulle orka en ny version av Windows, numera är det ju bara gamers eller väldigt specifika yrkesgrupper som har nytta av "det senaste" på datorfronten.
Om man ska återgå till ämnet i tråden så är det ju dock onödigt att lägga mer pengar på en I-Pace än på en Model 3 när den senare är bättre på i princip allt... Personligen gillade jag körglädjen i I-pace och tycker den är väl i nivå med Model S på det området, men Model 3 är den ju inte ens nära. Lägg därtill obefintlig laddinfra, ingen trefas-laddning och ett helt hopplöst GUI / multimediasystem så är det för mig inget konstigt att de är närmast osäljbara med dagens priser.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- TiborBlomhall
- Inlägg: 7320
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Jaguar I-Pace
Låt oss diskutera Jaguars elbil i denna tråd, inte klubbmedlemmars personlighet.
/Moderatorn
/Moderatorn
Re: Jaguar I-Pace
https://electrek.co/2020/06/01/jaguar-d ... i-pace-ev/A dealership in North Miami, Florida, is dropping $20,000 from the price of an
I-Pace that initially listed for $73,745.
At $53k and change, any version of a new I-Pace is a remarkable deal.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Jaguar I-Pace
Hade varit fint med en prisdump i Sverige på ca 200.000! I dagsläget har jag full förståelse för att den inte säljer, bilen är ruggigt snygg och det är premium byggkvalitet så det skriker om det. Men teknik och prestanda är inte 2020-esk. Det är sjukt att denna bil ska ligga 200.000 mer än Model 3 eller exempelvis Polestar 2. Visst, den är lite större och har bättre bagage exempelvis så liknelsen är inte 100% klockren men jag tror den attraherar ungefär samma kundgrupp ändå. Bilen BORDE i mitt huvud kosta typ 700.000 och då ska den vara typ maxutrustad likt en P2.
Jaguar I-Pace
Bara jag som INTE tycker den är snygg?
Särskilt baken ser väldigt konstig ut.
Särskilt baken ser väldigt konstig ut.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Jaguar I-Pace
Var det inte det priset, typ, de kommunicerade ut innan lansering??Polestar2 skrev:Hade varit fint med en prisdump i Sverige på ca 200.000! I dagsläget har jag full förståelse för att den inte säljer, bilen är ruggigt snygg och det är premium byggkvalitet så det skriker om det. Men teknik och prestanda är inte 2020-esk. Det är sjukt att denna bil ska ligga 200.000 mer än Model 3 eller exempelvis Polestar 2. Visst, den är lite större och har bättre bagage exempelvis så liknelsen är inte 100% klockren men jag tror den attraherar ungefär samma kundgrupp ändå. Bilen BORDE i mitt huvud kosta typ 700.000 och då ska den vara typ maxutrustad likt en P2.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Jaguar I-Pace
Alla priser sticker efter lansering. Är det nån BEV som faktiskt hållt utlovat pris? O då tänker jag hela vägen från Tesla ner till Nissan Leaf.Walker skrev:Var det inte det priset, typ, de kommunicerade ut innan lansering??Polestar2 skrev:Hade varit fint med en prisdump i Sverige på ca 200.000! I dagsläget har jag full förståelse för att den inte säljer, bilen är ruggigt snygg och det är premium byggkvalitet så det skriker om det. Men teknik och prestanda är inte 2020-esk. Det är sjukt att denna bil ska ligga 200.000 mer än Model 3 eller exempelvis Polestar 2. Visst, den är lite större och har bättre bagage exempelvis så liknelsen är inte 100% klockren men jag tror den attraherar ungefär samma kundgrupp ändå. Bilen BORDE i mitt huvud kosta typ 700.000 och då ska den vara typ maxutrustad likt en P2.
i-Pace är väl lite väl dyr ny, men tycker fortfarande den klår EQC och E-tron i bang for buck. Och kom ihåg har batteri på 90kwh mot P2s vad...72kwh? Måste vara där några tusenlappar ligger.
Vad kostar P2 förresten, har det kommit nå pris än??
BMW i3 94ah -16, platinum silver
Model Y LR, Pärlvit m. dragkrok beställd
Model Y LR, Pärlvit m. dragkrok beställd
Re: Jaguar I-Pace
Nej, det är inte bara du. Min sambo säger samma sak. Hon tycker till och med att e-tron är snygg(are), men smaken är ju som bekant som baken.taliz skrev:Bara jag som INTE tycker den är snygg?
Särskilt baken ser väldigt konstig ut.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Jaguar I-Pace
kommer en del spännande uppdateringar på ipace 2020. Bland annat 3-fas laddning, nytt infotainment, kamerabackspegel och bättre laddkurva.
Då är iaf en del av ipacens svagheter borta
https://www.wired.co.uk/article/jaguar- ... 020-update
Då är iaf en del av ipacens svagheter borta
https://www.wired.co.uk/article/jaguar- ... 020-update
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7084
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Jaguar I-Pace
Helt rätt fokus på förbättringar, det känns som att Jaguar börjar positionera sig att slåss med Audo om andraplatsen .HelectriC skrev:kommer en del spännande uppdateringar på ipace 2020. Bland annat 3-fas laddning, nytt infotainment, kamerabackspegel och bättre laddkurva.
Då är iaf en del av ipacens svagheter borta
https://www.wired.co.uk/article/jaguar- ... 020-update
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Jaguar I-Pace
Teslas bilar har väl i snitt blivit billigare några månader efter lansering i Europa. En del journalister trodde och lurade nog en del att Model 3 skulle kosta 350kkr vid lanseringen men det var ju inget som Tesla gick ut med.JRob skrev:Alla priser sticker efter lansering. Är det nån BEV som faktiskt hållt utlovat pris? O då tänker jag hela vägen från Tesla ner till Nissan Leaf.
i-Pace är väl lite väl dyr ny, men tycker fortfarande den klår EQC och E-tron i bang for buck. Och kom ihåg har batteri på 90kwh mot P2s vad...72kwh? Måste vara där några tusenlappar ligger.
Vad kostar P2 förresten, har det kommit nå pris än??
Skulle jag köpa en ny Model X idag skulle den bli flera hundratusen kronor billigare, vara snickare, snålare och ha bättre Autopilot-funktioner än den jag köpte vid lanseringen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Jaguar I-Pace
Kul. Också kul att den säljer bra, åtminstone sett till Jaguars andra modeller.HelectriC skrev:kommer en del spännande uppdateringar på ipace 2020. Bland annat 3-fas laddning, nytt infotainment, kamerabackspegel och bättre laddkurva.
Då är iaf en del av ipacens svagheter borta
https://www.wired.co.uk/article/jaguar- ... 020-update
Infotainment systemet ska tydligen vara:
Om det är bättre än nuvarande och till vilken grad låter jag vara osagt.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd