Jaguar I-Pace

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av taliz »

mati skrev:
taliz skrev:
mati skrev:
Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
Du köper billigaste budgetmobilerna då med antar jag?
"Bättre med en mobiltelefon som hackar och är seg från start, än en som blir det med åren".
Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
Fascinerande att man kan se något som bra, för att det konstant är dåligt.
Går du i gamla slitna kläder, struntar i att städa etc också?

Är man pessimist så är man, I guess. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10129
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

taliz skrev:
mati skrev:
taliz skrev:
mati skrev:
Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
Du köper billigaste budgetmobilerna då med antar jag?
"Bättre med en mobiltelefon som hackar och är seg från start, än en som blir det med åren".
Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
Fascinerande att man kan se något som bra, för att det konstant är dåligt.
Går du i gamla slitna kläder, struntar i att städa etc också?

Är man pessimist så är man, I guess. Bild
Jämförelsen med att inte städa var väl ändå rätt usel?

Varför ska han/man köpa något dyrare än man har nytta/behov av menar du?

Jag har alltid varit prylgalen, men på senare år har det faktiskt avtagit. Känner tex inget som helst sug att uppdatera mina PCar eller mobilen. Har en OnePlus 6 som snart är två år gammal. Har aldrig haft en mobil så länge förut, men nu tycker jag inte en ny mobil tillför något väsentligt alls faktiskt. Samma med PC, förr var man ju i princip tvungen att byta för att den skulle orka en ny version av Windows, numera är det ju bara gamers eller väldigt specifika yrkesgrupper som har nytta av "det senaste" på datorfronten.

Om man ska återgå till ämnet i tråden så är det ju dock onödigt att lägga mer pengar på en I-Pace än på en Model 3 när den senare är bättre på i princip allt... Personligen gillade jag körglädjen i I-pace och tycker den är väl i nivå med Model S på det området, men Model 3 är den ju inte ens nära. Lägg därtill obefintlig laddinfra, ingen trefas-laddning och ett helt hopplöst GUI / multimediasystem så är det för mig inget konstigt att de är närmast osäljbara med dagens priser.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Jaguar I-Pace

Inlägg av taliz »

Legato skrev:
taliz skrev:
mati skrev:
taliz skrev:
mati skrev:
Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
Du köper billigaste budgetmobilerna då med antar jag?
"Bättre med en mobiltelefon som hackar och är seg från start, än en som blir det med åren".
Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
Fascinerande att man kan se något som bra, för att det konstant är dåligt.
Går du i gamla slitna kläder, struntar i att städa etc också?

Är man pessimist så är man, I guess. Bild
Jämförelsen med att inte städa var väl ändå rätt usel?

Varför ska han/man köpa något dyrare än man har nytta/behov av menar du?

Jag har alltid varit prylgalen, men på senare år har det faktiskt avtagit. Känner tex inget som helst sug att uppdatera mina PCar eller mobilen. Har en OnePlus 6 som snart är två år gammal. Har aldrig haft en mobil så länge förut, men nu tycker jag inte en ny mobil tillför något väsentligt alls faktiskt. Samma med PC, förr var man ju i princip tvungen att byta för att den skulle orka en ny version av Windows, numera är det ju bara gamers eller väldigt specifika yrkesgrupper som har nytta av "det senaste" på datorfronten.

Om man ska återgå till ämnet i tråden så är det ju dock onödigt att lägga mer pengar på en I-Pace än på en Model 3 när den senare är bättre på i princip allt... Personligen gillade jag körglädjen i I-pace och tycker den är väl i nivå med Model S på det området, men Model 3 är den ju inte ens nära. Lägg därtill obefintlig laddinfra, ingen trefas-laddning och ett helt hopplöst GUI / multimediasystem så är det för mig inget konstigt att de är närmast osäljbara med dagens priser.
Nu missförstod du. Poängen var att man inte köper ngt som är dåligt från början bara för att det är konstant dåligt. Om det är tillräckligt bra är det något helt annat, då är det helt enkelt inte dåligt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10129
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

]
Legato skrev:
taliz skrev:
mati skrev:
taliz skrev:
mati skrev:
Bättre med en bil som alltid har laddat lite långsamt, men som kan hålla samma laddhastighet hela livslängden, än en bil som stryps efter lite för många snabbladdningar.
Ja. Det gör jag faktiskt. Billigast vet jag iofs inte, men mer än 2000kr har jag nog aldrig lagt på en mobil tror jag. Om de är sega kan jag inte säga, men de räcker för mina behov, dvs ringa och kolla mejlen.
Spännande att du till och med i det här sammanhanget verkar se en anledning att gå i försvar för Tesla. Eller hur ska jag annars tolka ditt inlägg?
Fascinerande att man kan se något som bra, för att det konstant är dåligt.
Går du i gamla slitna kläder, struntar i att städa etc också?

Är man pessimist så är man, I guess. Bild
Jämförelsen med att inte städa var väl ändå rätt usel?

Varför ska han/man köpa något dyrare än man har nytta/behov av menar du?

Jag har alltid varit prylgalen, men på senare år har det faktiskt avtagit. Känner tex inget som helst sug att uppdatera mina PCar eller mobilen. Har en OnePlus 6 som snart är två år gammal. Har aldrig haft en mobil så länge förut, men nu tycker jag inte en ny mobil tillför något väsentligt alls faktiskt. Samma med PC, förr var man ju i princip tvungen att byta för att den skulle orka en ny version av Windows, numera är det ju bara gamers eller väldigt specifika yrkesgrupper som har nytta av "det senaste" på datorfronten.

Om man ska återgå till ämnet i tråden så är det ju dock onödigt att lägga mer pengar på en I-Pace än på en Model 3 när den senare är bättre på i princip allt... Personligen gillade jag körglädjen i I-pace och tycker den är väl i nivå med Model S på det området, men Model 3 är den ju inte ens nära. Lägg därtill obefintlig laddinfra, ingen trefas-laddning och ett helt hopplöst GUI / multimediasystem så är det för mig inget konstigt att de är närmast osäljbara med dagens priser.
Nu missförstod du. Poängen var att man inte köper ngt som är dåligt från början bara för att det är konstant dåligt. Om det är tillräckligt bra är det något helt annat, då är det helt enkelt inte dåligt.
Tror det var du som missförstod. Mati skrev ju ganska tydligt att mobilerna för 2000:- var tillräckligt bra för det han använder dem till.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av TiborBlomhall »

Låt oss diskutera Jaguars elbil i denna tråd, inte klubbmedlemmars personlighet.
/Moderatorn
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Zalman3 »

A dealership in North Miami, Florida, is dropping $20,000 from the price of an
I-Pace that initially listed for $73,745.
At $53k and change, any version of a new I-Pace is a remarkable deal.

https://electrek.co/2020/06/01/jaguar-d ... i-pace-ev/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Polestar2
Inlägg: 15
Blev medlem: 28 dec 2019 01:20

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Polestar2 »

Hade varit fint med en prisdump i Sverige på ca 200.000! I dagsläget har jag full förståelse för att den inte säljer, bilen är ruggigt snygg och det är premium byggkvalitet så det skriker om det. Men teknik och prestanda är inte 2020-esk. Det är sjukt att denna bil ska ligga 200.000 mer än Model 3 eller exempelvis Polestar 2. Visst, den är lite större och har bättre bagage exempelvis så liknelsen är inte 100% klockren men jag tror den attraherar ungefär samma kundgrupp ändå. Bilen BORDE i mitt huvud kosta typ 700.000 och då ska den vara typ maxutrustad likt en P2.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Jaguar I-Pace

Inlägg av taliz »

Bara jag som INTE tycker den är snygg?
Särskilt baken ser väldigt konstig ut.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Walker »

Polestar2 skrev:
Hade varit fint med en prisdump i Sverige på ca 200.000! I dagsläget har jag full förståelse för att den inte säljer, bilen är ruggigt snygg och det är premium byggkvalitet så det skriker om det. Men teknik och prestanda är inte 2020-esk. Det är sjukt att denna bil ska ligga 200.000 mer än Model 3 eller exempelvis Polestar 2. Visst, den är lite större och har bättre bagage exempelvis så liknelsen är inte 100% klockren men jag tror den attraherar ungefär samma kundgrupp ändå. Bilen BORDE i mitt huvud kosta typ 700.000 och då ska den vara typ maxutrustad likt en P2.
:roll: Var det inte det priset, typ, de kommunicerade ut innan lansering??
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
JRob
elbilist
Inlägg: 18
Blev medlem: 22 jan 2020 23:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av JRob »

Walker skrev:
Polestar2 skrev:
Hade varit fint med en prisdump i Sverige på ca 200.000! I dagsläget har jag full förståelse för att den inte säljer, bilen är ruggigt snygg och det är premium byggkvalitet så det skriker om det. Men teknik och prestanda är inte 2020-esk. Det är sjukt att denna bil ska ligga 200.000 mer än Model 3 eller exempelvis Polestar 2. Visst, den är lite större och har bättre bagage exempelvis så liknelsen är inte 100% klockren men jag tror den attraherar ungefär samma kundgrupp ändå. Bilen BORDE i mitt huvud kosta typ 700.000 och då ska den vara typ maxutrustad likt en P2.
:roll: Var det inte det priset, typ, de kommunicerade ut innan lansering??
Alla priser sticker efter lansering. Är det nån BEV som faktiskt hållt utlovat pris? O då tänker jag hela vägen från Tesla ner till Nissan Leaf.
i-Pace är väl lite väl dyr ny, men tycker fortfarande den klår EQC och E-tron i bang for buck. Och kom ihåg har batteri på 90kwh mot P2s vad...72kwh? Måste vara där några tusenlappar ligger.

Vad kostar P2 förresten, har det kommit nå pris än??
BMW i3 94ah -16, platinum silver
Model Y LR, Pärlvit m. dragkrok beställd
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Bara jag som INTE tycker den är snygg? Bild
Särskilt baken ser väldigt konstig ut.
Nej, det är inte bara du. Min sambo säger samma sak. Hon tycker till och med att e-tron är snygg(are), men smaken är ju som bekant som baken. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

kommer en del spännande uppdateringar på ipace 2020. Bland annat 3-fas laddning, nytt infotainment, kamerabackspegel och bättre laddkurva.
Då är iaf en del av ipacens svagheter borta

https://www.wired.co.uk/article/jaguar- ... 020-update
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av fth »

HelectriC skrev:
kommer en del spännande uppdateringar på ipace 2020. Bland annat 3-fas laddning, nytt infotainment, kamerabackspegel och bättre laddkurva.
Då är iaf en del av ipacens svagheter borta

https://www.wired.co.uk/article/jaguar- ... 020-update
Helt rätt fokus på förbättringar, det känns som att Jaguar börjar positionera sig att slåss med Audo om andraplatsen ;) .

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Svenssons »

JRob skrev:
Alla priser sticker efter lansering. Är det nån BEV som faktiskt hållt utlovat pris? O då tänker jag hela vägen från Tesla ner till Nissan Leaf.
i-Pace är väl lite väl dyr ny, men tycker fortfarande den klår EQC och E-tron i bang for buck. Och kom ihåg har batteri på 90kwh mot P2s vad...72kwh? Måste vara där några tusenlappar ligger.

Vad kostar P2 förresten, har det kommit nå pris än??
Teslas bilar har väl i snitt blivit billigare några månader efter lansering i Europa. En del journalister trodde och lurade nog en del att Model 3 skulle kosta 350kkr vid lanseringen men det var ju inget som Tesla gick ut med.

Skulle jag köpa en ny Model X idag skulle den bli flera hundratusen kronor billigare, vara snickare, snålare och ha bättre Autopilot-funktioner än den jag köpte vid lanseringen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Laban »

HelectriC skrev:
kommer en del spännande uppdateringar på ipace 2020. Bland annat 3-fas laddning, nytt infotainment, kamerabackspegel och bättre laddkurva.
Då är iaf en del av ipacens svagheter borta

https://www.wired.co.uk/article/jaguar- ... 020-update
Kul. Också kul att den säljer bra, åtminstone sett till Jaguars andra modeller.

Infotainment systemet ska tydligen vara:



Om det är bättre än nuvarande och till vilken grad låter jag vara osagt.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Zalman3 »

Jaguar har reviderat sin elektriska modell I-Pace. Det nya modellåret får nu bland annat en trefas AC-laddare och ett nytt infotainment-system. Dessutom har Jaguar redan nämnt priset justerat för den reducerade momsen.


Med 11 kW AC-laddaren ombord bör en fulladdnings varaktighet minska till 8,6 timmar, tidigare tog en växelströmladdning cirka 13 timmar. Jaguar uppger att 11 kW-laddaren - förutsatt att laddstationen eller vägglådan levererar denna kraft - kan ladda el i 53 kilometer i timmen. Med den tidigare lastaren var det 35 kilometer. Modellunderhåll ändrar inte DC-laddningseffekten - den nya laddaren påverkar därför endast kunder som regelbundet laddar på allmänna AC-kolumner eller har en vägglåda med mer än 11 ​​kW.

Å andra sidan bör alla kunder dra nytta av det nya navigationssystemet. Den förbättrade integrationen av laddstationer bör optimera navigering över längre sträckor - systemet ska inte bara visa vilken laddstation som är gratis, utan också hur lång tid laddningsprocessen tar och vad den ska kosta. Ett e-SIM-kort är nu integrerat i I-Pace, som har en datavolym på 20 GB per månad och är gratis det första året. Jaguar nämner inte uppföljningskostnaderna i kommunikationen.

>
Dessutom har den välkända luftkonditioneringen av interiören utökats - genom förrening. Om så önskas bör ett PM2.5-filter filtrera fina partiklar och allergener som pollen från luften i det inre innan du kör. Ytterligare uppdateringar avser 360-graders kamera, den inre spegeln är nu ramlös och innehåller HD-skärmen känd från Land Rover Evoque, för att visa bilden av den vidvinklade bakifrån kamera integrerad i takfena - till exempel när last eller stora passagerare kör Svårt att se genom den klassiska inre spegeln.

Modellunderhållet är knappast igenkännligt från utsidan. Användningen av kylargaller är till exempel ny och färgfärgerna har justerats. I valfritt "Exterior Bright Pack" kompletterar accenter i krom - till exempel grillen eller fönsterramarna - och i grått (ytterspeglar, diffusor) utseendet.

Ingenting förändras i själva drivenheten: de två elmotorerna genererar tillsammans 294 kW, räckvidden i WLTP-testet är 470 kilometer. Jaguar anger förbrukningen som 24,8 kWh / 100 km.

Det grundläggande listpriset i Tyskland är 77 300 euro, medan I-Pace är tillgängligt från 75 352 euro under den minskning av momsen med 16 procent. Enligt Jaguar inkluderar detta pris servicekostnaden för de första tre åren eller 100 000 kilometer.

Jaguar sänkte bara bruttopriset för I-Pace till 77 300 euro i maj . Med ett nettopris på 64 957,99 euro ligger modellen I-Pace EV400 S precis under prisgränsen för miljöbonusen och är därför berättigad. Utrustningen "SE" och "HSE" kostar betydligt mer och faller inte under nettoprisgränsen på 65 000 euro även med den tillfälliga minskningen av momsen.
https://www.electrive.net/2020/06/23/ja ... -kw-lader/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
JRob
elbilist
Inlägg: 18
Blev medlem: 22 jan 2020 23:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av JRob »

Laban skrev:
HelectriC skrev:
kommer en del spännande uppdateringar på ipace 2020. Bland annat 3-fas laddning, nytt infotainment, kamerabackspegel och bättre laddkurva.
Då är iaf en del av ipacens svagheter borta

https://www.wired.co.uk/article/jaguar- ... 020-update
Kul. Också kul att den säljer bra, åtminstone sett till Jaguars andra modeller.

Infotainment systemet ska tydligen vara:



Om det är bättre än nuvarande och till vilken grad låter jag vara osagt.
Har de sagt om det nya infotainment kommer till äldre modellerna? Borde väl gå att uppdatera via SOTA.
BMW i3 94ah -16, platinum silver
Model Y LR, Pärlvit m. dragkrok beställd
JRob
elbilist
Inlägg: 18
Blev medlem: 22 jan 2020 23:29

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av JRob »

Jag söker en tidigare I-Pace ägare i Örebro!!!

Nån som vill ge sig tillkänna??? :D ... Har frågor på beg.bilar som ligger ute.
BMW i3 94ah -16, platinum silver
Model Y LR, Pärlvit m. dragkrok beställd
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Zalman3 »

Jaguar lanserar en billigare version än I-Pace EV400 S som heter I-Pace EV320 SE.
Men finns den bara i Tyskland?
Jaguar har presenterat 2021-modellåret för sin elektriska modell I-Pace för den tyska marknaden.
Den begränsade specialmodellen I-Pace EV320 SE är ny, som är tillgänglig till ett baspris från 64 957,98 euro (netto) eller 75 351,26 euro (brutto).

Båda modellerna - I-Pace EV400 S tack vare en prisminskning sedan maj i år - drar nytta av den statligt beviljade miljöbonusen, inklusive innovationsbonusen , uppgår till 7 900 euro (brutto).

Den speciella modellen I-Pace EV320 SE, som är begränsad till slutet av detta år, har något lägre prestanda.
Systemutgången för denna modell är 236 kW och ett vridmoment på 500 Nm. Den går från 0 till 100 km / h på 6,4 sekunder.
Maxhastigheten är elektroniskt tätad 180 km / h. Det elektriska området på 470 km (WLTP) förblir oförändrat för EV400.

https://www.electrive.net/2020/08/19/ne ... haeltlich/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Zalman3 »

Nu kan du få dessa 109 000 billigare.

De lanserar en ny och billigare version av den ursprungliga I-Pace EV400.
- Vi har kastat oss runt och nu kommer modellen EV320.
Det här är samma bil och samma räckvidd som EV400, men med reducerad hästkraft och reducerat pris, säger Vilde Riise till Elbil24.
https://www.elbil24.no/nyheter/na-kan-d ... e/72752463

Billigare I-Pace kommer också till Norge.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

ganska kul i Norge att EV320 får i stort sett samma pris som EV400 hade innan prishöjningen i sommar. Man kan tänka sig att Jaguar har sparat EV320 till ett sånt här tillfälle för att kunna fortsätta sälja till priskänsliga kunder alternativt att de ser att det kommer in färre beställningar iom högre pris på EV400 generelt? EV320 har ju varit med i kulisserna ända sedan starten, men inte gått att beställa/varit officiell.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Zalman3 »

Screenshot_20200827-191803_Samsung Internet.jpg

Fick ett mejl från Jaguar.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av StefL »

Antar att man kan förutsätta att dubbelasteriskerna efter siffran 2592 för förmånsvärde leder till en anmärkning som i vanlig ordning lyder "Förmånsvärde netto per månad vid 50% marginalskatt" och att förmånsvärdet därmed alltså egentligen är 5184:-/mån, eller korrekt uttryckt 62208:-/år?

Jag upphör aldrig att reta mig på detta sätt att ange "förmånsvärde" i varenda j-a annons man läser. Förmånsvärde är en sak, skatt på förmånsvärde (det annonsöridioterna kallar "förmånsvärde netto vid 50% marginalskatt") är något helt annat...
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Thexps »

Hur står sig I-pace kontra E-Tron nu när priset kommer ner med EV320 modellen?
Tycker den blir snyggare och snyggare för var gång jag ser den. Men långsam laddning verkar vara avgörande för många?
Får även nytt infotainmentsystem system som iaf tar bort en sak som varit en klar nackdel.
Verdi

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Verdi »

Thexps skrev:
Hur står sig I-pace kontra E-Tron nu när priset kommer ner med EV320 modellen?
Tycker den blir snyggare och snyggare för var gång jag ser den. Men långsam laddning verkar vara avgörande för många?
Får även nytt infotainmentsystem system som iaf tar bort en sak som varit en klar nackdel.

I-Pace är väl ganska mycket mindre?
Skriv svar