Det är väl dock bara "hemmaladdningen" detta påverkar? Snabbladdning går inte snabbare än 100kwjguaks eller vad de nu heter.Anonymous FTW skrev:Laddningen verkar förbättrad i 320 om man ska tro denna artikeln:
"Nya I-Pace 320 får också ett nytt infotainmentsystem och en inbyggd trefasladdare på 11 kW."
https://alltomelbil.se/jaguar-lanserar- ... 00-kronor/
Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Re: Jaguar I-Pace
Att det tog nästan 3 år för Jaguar att få i en trefasladdare är ju bara så uselt. Jag hoppade av min allokering när det framgick att den enbart skulle få enfasladdare (jan-18). Veckan efter köptes första Teslan...
Re: Jaguar I-Pace
Fått offert på EV320 nu. 799k gick man ut med för EV320, bad om offert och att adaptive farthållare är ett måste. Tydligen måste man ha paket för 26.900kr för det.. Så slutpriset 826.800kr. Inga rabatter alls..
Betydligt mer än de 765k jag fått offert för E-Tron 55 Proline. Synd! Tycker jaggan är vansinnigt snygg. Tror dock de blir en saftig TCO. Leaseplan kunde inte räkna på den modellen än, så blir och vänta ännu mer.
Betydligt mer än de 765k jag fått offert för E-Tron 55 Proline. Synd! Tycker jaggan är vansinnigt snygg. Tror dock de blir en saftig TCO. Leaseplan kunde inte räkna på den modellen än, så blir och vänta ännu mer.
Re: Jaguar I-Pace
Det var ett bra pris på 55 Proline! Är det något kampanjpris eller sjukt bra rabatt? Fick 699 på en ren 50 och tyckte det lät rätt ok, var till en anställd arbetsledare jag skulle ha den.Thexps skrev:Fått offert på EV320 nu. 799k gick man ut med för EV320, bad om offert och att adaptive farthållare är ett måste. Tydligen måste man ha paket för 26.900kr för det.. Så slutpriset 826.800kr. Inga rabatter alls..
Betydligt mer än de 765k jag fått offert för E-Tron 55 Proline. Synd! Tycker jaggan är vansinnigt snygg. Tror dock de blir en saftig TCO. Leaseplan kunde inte räkna på den modellen än, så blir och vänta ännu mer.
Re: Jaguar I-Pace
Det är en kampanj (-145.500) samt sjukt bra rabatt (63.400). +Smartphone integration glömde jag tillägga. Tror jag har delat med mig av priserna på E Tron tråden också. Men ja väldigt bra pris. Ca 500kr billigare än några kollegor som beställde 50 modellen för 6 månader sedan De hade förvisso mer utrustning.johan_w skrev:Det var ett bra pris på 55 Proline! Är det något kampanjpris eller sjukt bra rabatt? Fick 699 på en ren 50 och tyckte det lät rätt ok, var till en anställd arbetsledare jag skulle ha den.Thexps skrev:Fått offert på EV320 nu. 799k gick man ut med för EV320, bad om offert och att adaptive farthållare är ett måste. Tydligen måste man ha paket för 26.900kr för det.. Så slutpriset 826.800kr. Inga rabatter alls..
Betydligt mer än de 765k jag fått offert för E-Tron 55 Proline. Synd! Tycker jaggan är vansinnigt snygg. Tror dock de blir en saftig TCO. Leaseplan kunde inte räkna på den modellen än, så blir och vänta ännu mer.
Men jag tror jag lägger EV320 åt sidan, om inte Leaseplan skulle återkomma med en sjukt bra TCO. Och väljer att gå vidare med E-Tron.
Re: Jaguar I-Pace
Har man inte fixat DC laddningen alls? Var det inte väldigt mycket problem vid körning från norr till söder i elbilsrejs.HelectriC skrev:fast det ändrar inte det faktum att DC-laddningen är allt annat än snabb och stabil.Anonymous FTW skrev:Laddningen verkar förbättrad i 320 om man ska tro denna artikeln:
"Nya I-Pace 320 får också ett nytt infotainmentsystem och en inbyggd trefasladdare på 11 kW."
https://alltomelbil.se/jaguar-lanserar- ... 00-kronor/
Blev det klarlagt vad felet var?
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Re: Jaguar I-Pace
Någon som har en uppdatering om DC-laddning på nya i-pace?jonas skrev:Har man inte fixat DC laddningen alls? Var det inte väldigt mycket problem vid körning från norr till söder i elbilsrejs.HelectriC skrev:fast det ändrar inte det faktum att DC-laddningen är allt annat än snabb och stabil.Anonymous FTW skrev:Laddningen verkar förbättrad i 320 om man ska tro denna artikeln:
"Nya I-Pace 320 får också ett nytt infotainmentsystem och en inbyggd trefasladdare på 11 kW."
https://alltomelbil.se/jaguar-lanserar- ... 00-kronor/
Blev det klarlagt vad felet var?
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Jaguar I-Pace
Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Från MY21Legato skrev:Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Verkar vara så.HelectriC skrev:Från MY21Legato skrev:Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!Legato skrev:Verkar vara så.HelectriC skrev:Från MY21Legato skrev:Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.HelectriC skrev:Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!Legato skrev:Verkar vara så.HelectriC skrev:Från MY21Legato skrev:Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19558
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Hur pass mycket bättre har infotainmentsystemet blivit, riktigt bra eller?Legato skrev:Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.HelectriC skrev:Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!Legato skrev:Verkar vara så.HelectriC skrev:Från MY21Legato skrev:Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Jaguar I-Pace
Haha, ingen aning. Måste kolla lite tester Allt jag vet är att det vore svårt att inte avsevärt förbättra iaf, förra systemet är det sämsta jag testat/haft i någon modern bil (det var snarlikt i min sista fossil, en F-Type 2016).Bjelke skrev:Hur pass mycket bättre har infotainmentsystemet blivit, riktigt bra eller?Legato skrev:Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.HelectriC skrev:Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!Legato skrev:Verkar vara så.
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Responsen ser onekligen rätt seg ut, men det kan jag leva med. För mig är det mycket viktigare att strukturen och logiken är vettig. Det var riktigt uselt i det förra systemet.Front242 skrev:Tittar man några minuter in här så ser det skitsegt ut. Hur är det ens möjligt
Kan inte tyska, men om någon sett något annat bra test på just infotainment så länka gärna.
Förutom priset känns det annars som den enda potentiella svagheten imo. Körglädjen, utseendet och kvalitetskänslan tycker jag är riktigt bra. Faktiskt den roligaste SUV/crossover jag kört hittills. Återigen då som andrabil, som förstabil hade jag aldrig övervägt den.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Tycker väl att responsen inte såg att att vara fullt så dålig. Inte perfekt, men halv-OK (kändes som de flesta normala bilar). Tyckte dock att användargränssnittet såg ut att vara hyfsat komplicerat och mycket knapptryckningar för att nå många saker man ofta vill plocka fram. Men det kanske är bättre i verkligheten när man fått prova det själv (förhoppningsvis).Legato skrev:Responsen ser onekligen rätt seg ut, men det kan jag leva med. För mig är det mycket viktigare att strukturen och logiken är vettig. Det var riktigt uselt i det förra systemet.Front242 skrev:Tittar man några minuter in här så ser det skitsegt ut. Hur är det ens möjligt
Kan inte tyska, men om någon sett något annat bra test på just infotainment så länka gärna.
Förutom priset känns det annars som den enda potentiella svagheten imo. Körglädjen, utseendet och kvalitetskänslan tycker jag är riktigt bra. Faktiskt den roligaste SUV/crossover jag kört hittills. Återigen då som andrabil, som förstabil hade jag aldrig övervägt den.
Måste ju säga att de flesta, tyvärr, har en bit kvar tills de enkla och snabba användargränssnitten i bra bilar som Tesla och PS2 (Android). Förhoppningsvis blir det bättre med tiden för de flesta bilar när detta blir en konkurrenssak. Gillar annars i-Pace precis som du. Mycket trevlig bil över lag.
Även om användargränssnittet inte är lysande i bilen, så skall man komma ihåg att samma sak (tyvärr) gäller de flesta andra moderna bilar så som ID, e-tron och EQC. De är också rätt komplexa och svårnavigerade (tycker iaf. jag).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Jaguar I-Pace
Det verkar gå riktigt trögt för hela JLR tyvärr.
Kan nog vara värt att fundera över företagets överlevnad om man överväger en I-Pace:
https://www.motor1.com/news/491757/jlr- ... aguar/amp/
Tråkigt, de var ju verkligen snabba ut med en riktigt fin EV.
Kan nog vara värt att fundera över företagets överlevnad om man överväger en I-Pace:
https://www.motor1.com/news/491757/jlr- ... aguar/amp/
Tråkigt, de var ju verkligen snabba ut med en riktigt fin EV.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Det strategiska felet som Jaguar gjort, är att satsa på en plattform som är en kompromiss som skall klara allt mellan ICE, hybrider och BEV, vilket sällan blir något bra i längden. De var relativt tidigt ute med i-pace, men hade de tidigare sett BEV/hybrid-trenden komma så snabbt som den gjort, så hade de för länge sedan satsat på en renodlad elektrisk plattform.
Detta felbeslut att satsa på en framtid där ICE är lika viktigt, har lett till elektriska bilar med sämre effektivitet och sämre teknologi. Som det lilla företag de är, så kommer det att vara finansiellt svårt för de att kasta bort de flera miljarder som de satsat felaktigt på en ny plattform med ICE som en stor komponent. Detta samt att de kommer förlora flera års felutveckling som kommer göra att det lilla momentum de faktiskt haft med i-Pace på marknaden, tyvärr nog kommer gå förlorad. Deras felaktiga strategier kommer att kosta de både finansiellt och i förlorad TTM med nya (konkurrenskraftigare) elbilar.
Jag har alltid gillar Jaguar som klassisk ikon ibland bilmärken (har flera böcker om de hemma), men de är nog (tyvärr) möjligen ett av de första offren i att satsat för mycket på ICE, i en värld som snabbt går elektriskt (hybrid + BEV).
Det sagt, för den som är intresserad av att köpa en i-Pace (som är en mycket trevlig elbil, förutom just hög förbrukning), så tror jag inte det är någon större risk. Bolaget, även om det knäcks finansiellt, kommer att leva ett tag till även självständigt, för att på sikt säkert bli uppköpta av någon annan biltillverkare (både Jaguar och LR är allt för starka varumärken för att läggas ner).
Kanske skulle utgöra ett fint komplement till Hyundai/KIA, som har både modern teknologi och en kostnadseffektiv produktion, men inte så många premiumbilar eller varumärken med hög status inom koncernen.
Detta felbeslut att satsa på en framtid där ICE är lika viktigt, har lett till elektriska bilar med sämre effektivitet och sämre teknologi. Som det lilla företag de är, så kommer det att vara finansiellt svårt för de att kasta bort de flera miljarder som de satsat felaktigt på en ny plattform med ICE som en stor komponent. Detta samt att de kommer förlora flera års felutveckling som kommer göra att det lilla momentum de faktiskt haft med i-Pace på marknaden, tyvärr nog kommer gå förlorad. Deras felaktiga strategier kommer att kosta de både finansiellt och i förlorad TTM med nya (konkurrenskraftigare) elbilar.
Jag har alltid gillar Jaguar som klassisk ikon ibland bilmärken (har flera böcker om de hemma), men de är nog (tyvärr) möjligen ett av de första offren i att satsat för mycket på ICE, i en värld som snabbt går elektriskt (hybrid + BEV).
Det sagt, för den som är intresserad av att köpa en i-Pace (som är en mycket trevlig elbil, förutom just hög förbrukning), så tror jag inte det är någon större risk. Bolaget, även om det knäcks finansiellt, kommer att leva ett tag till även självständigt, för att på sikt säkert bli uppköpta av någon annan biltillverkare (både Jaguar och LR är allt för starka varumärken för att läggas ner).
Kanske skulle utgöra ett fint komplement till Hyundai/KIA, som har både modern teknologi och en kostnadseffektiv produktion, men inte så många premiumbilar eller varumärken med hög status inom koncernen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Jaguar I-Pace
Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
Varför går det så trögt?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Jaguar I-Pace
lite för många nackdelar som elbil, riktigt långsam laddning, hög förbrukning, trögt infotainment. Men som bil gillar jag den verkligen. Hade den varit 300k billigare så hade den sålt som smör, men jag tror inte Jaguar vill positionera sig i det segmentet.Zalman3 skrev:Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Re: Jaguar I-Pace
Gargamel skrev:Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
Re: Jaguar I-Pace
Jag fick bilden av att i-pacen skulle vara billigare att leasa än eqc:n, men, det var nog bara lockpriser på typ 4000kr/mån eller vad det var jag såg på deras hemsida.MWall skrev:Gargamel skrev:Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7556
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Jaguar I-Pace
De sålde en billigare modell under en begränsad tid. Det var inte den som var billigare att leasa?Gargamel skrev:Jag fick bilden av att i-pacen skulle vara billigare att leasa än eqc:n, men, det var nog bara lockpriser på typ 4000kr/mån eller vad det var jag såg på deras hemsida.MWall skrev:Gargamel skrev:Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.