Jaguar I-Pace

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Thexps »

Anonymous FTW skrev:
Laddningen verkar förbättrad i 320 om man ska tro denna artikeln:
"Nya I-Pace 320 får också ett nytt infotainmentsystem och en inbyggd trefasladdare på 11 kW."

https://alltomelbil.se/jaguar-lanserar- ... 00-kronor/
Det är väl dock bara "hemmaladdningen" detta påverkar? Snabbladdning går inte snabbare än 100kwjguaks eller vad de nu heter.
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 14 aug 2014 20:22
Ort: Mora

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av erbo73 »

Att det tog nästan 3 år för Jaguar att få i en trefasladdare är ju bara så uselt. Jag hoppade av min allokering när det framgick att den enbart skulle få enfasladdare (jan-18). Veckan efter köptes första Teslan...
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Thexps »

Fått offert på EV320 nu. 799k gick man ut med för EV320, bad om offert och att adaptive farthållare är ett måste. Tydligen måste man ha paket för 26.900kr för det.. Så slutpriset 826.800kr. Inga rabatter alls..
Betydligt mer än de 765k jag fått offert för E-Tron 55 Proline. Synd! Tycker jaggan är vansinnigt snygg. Tror dock de blir en saftig TCO. Leaseplan kunde inte räkna på den modellen än, så blir och vänta ännu mer.
Användarvisningsbild
johan_w
Teslaägare
Inlägg: 286
Blev medlem: 09 nov 2017 18:56

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av johan_w »

Thexps skrev:
Fått offert på EV320 nu. 799k gick man ut med för EV320, bad om offert och att adaptive farthållare är ett måste. Tydligen måste man ha paket för 26.900kr för det.. Så slutpriset 826.800kr. Inga rabatter alls..
Betydligt mer än de 765k jag fått offert för E-Tron 55 Proline. Synd! Tycker jaggan är vansinnigt snygg. Tror dock de blir en saftig TCO. Leaseplan kunde inte räkna på den modellen än, så blir och vänta ännu mer.
Det var ett bra pris på 55 Proline! Är det något kampanjpris eller sjukt bra rabatt? Fick 699 på en ren 50 och tyckte det lät rätt ok, var till en anställd arbetsledare jag skulle ha den.
Thexps
Inlägg: 57
Blev medlem: 29 aug 2020 16:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Thexps »

johan_w skrev:
Thexps skrev:
Fått offert på EV320 nu. 799k gick man ut med för EV320, bad om offert och att adaptive farthållare är ett måste. Tydligen måste man ha paket för 26.900kr för det.. Så slutpriset 826.800kr. Inga rabatter alls..
Betydligt mer än de 765k jag fått offert för E-Tron 55 Proline. Synd! Tycker jaggan är vansinnigt snygg. Tror dock de blir en saftig TCO. Leaseplan kunde inte räkna på den modellen än, så blir och vänta ännu mer.
Det var ett bra pris på 55 Proline! Är det något kampanjpris eller sjukt bra rabatt? Fick 699 på en ren 50 och tyckte det lät rätt ok, var till en anställd arbetsledare jag skulle ha den.
Det är en kampanj (-145.500) samt sjukt bra rabatt (63.400). +Smartphone integration glömde jag tillägga. Tror jag har delat med mig av priserna på E Tron tråden också. Men ja väldigt bra pris. Ca 500kr billigare än några kollegor som beställde 50 modellen för 6 månader sedan :D De hade förvisso mer utrustning.
Men jag tror jag lägger EV320 åt sidan, om inte Leaseplan skulle återkomma med en sjukt bra TCO. Och väljer att gå vidare med E-Tron.
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av jonas »

HelectriC skrev:
Anonymous FTW skrev:
Laddningen verkar förbättrad i 320 om man ska tro denna artikeln:
"Nya I-Pace 320 får också ett nytt infotainmentsystem och en inbyggd trefasladdare på 11 kW."

https://alltomelbil.se/jaguar-lanserar- ... 00-kronor/
fast det ändrar inte det faktum att DC-laddningen är allt annat än snabb och stabil.
Har man inte fixat DC laddningen alls? Var det inte väldigt mycket problem vid körning från norr till söder i elbilsrejs.
Blev det klarlagt vad felet var?


Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av martinot »

jonas skrev:
HelectriC skrev:
Anonymous FTW skrev:
Laddningen verkar förbättrad i 320 om man ska tro denna artikeln:
"Nya I-Pace 320 får också ett nytt infotainmentsystem och en inbyggd trefasladdare på 11 kW."

https://alltomelbil.se/jaguar-lanserar- ... 00-kronor/
fast det ändrar inte det faktum att DC-laddningen är allt annat än snabb och stabil.
Har man inte fixat DC laddningen alls? Var det inte väldigt mycket problem vid körning från norr till söder i elbilsrejs.
Blev det klarlagt vad felet var?


Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Någon som har en uppdatering om DC-laddning på nya i-pace?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?

Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Legato skrev:
Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?

Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Från MY21
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

HelectriC skrev:
Legato skrev:
Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?

Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Från MY21
Verkar vara så.

Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.

Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade :)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Legato skrev:
HelectriC skrev:
Legato skrev:
Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?

Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Från MY21
Verkar vara så.

Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.

Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade :)
Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

HelectriC skrev:
Legato skrev:
HelectriC skrev:
Legato skrev:
Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?

Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Från MY21
Verkar vara så.

Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.

Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade :)
Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!
Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Bjelke »

Legato skrev:
HelectriC skrev:
Legato skrev:
HelectriC skrev:
Legato skrev:
Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?

Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Från MY21
Verkar vara så.

Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.

Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade :)
Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!
Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.
Hur pass mycket bättre har infotainmentsystemet blivit, riktigt bra eller? :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Bjelke skrev:
Legato skrev:
HelectriC skrev:
Legato skrev:
Verkar vara så.

Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.

Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade :)
Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!
Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.
Hur pass mycket bättre har infotainmentsystemet blivit, riktigt bra eller? :)
Haha, ingen aning. Måste kolla lite tester :D Allt jag vet är att det vore svårt att inte avsevärt förbättra iaf, förra systemet är det sämsta jag testat/haft i någon modern bil (det var snarlikt i min sista fossil, en F-Type 2016).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 271
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Front242 »

Tittar man några minuter in här så ser det skitsegt ut. Hur är det ens möjligt
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Front242 skrev:
Tittar man några minuter in här så ser det skitsegt ut. Hur är det ens möjligt
Responsen ser onekligen rätt seg ut, men det kan jag leva med. För mig är det mycket viktigare att strukturen och logiken är vettig. Det var riktigt uselt i det förra systemet.

Kan inte tyska, men om någon sett något annat bra test på just infotainment så länka gärna.

Förutom priset känns det annars som den enda potentiella svagheten imo. Körglädjen, utseendet och kvalitetskänslan tycker jag är riktigt bra. Faktiskt den roligaste SUV/crossover jag kört hittills. Återigen då som andrabil, som förstabil hade jag aldrig övervägt den.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
Front242 skrev:
Tittar man några minuter in här så ser det skitsegt ut. Hur är det ens möjligt
Responsen ser onekligen rätt seg ut, men det kan jag leva med. För mig är det mycket viktigare att strukturen och logiken är vettig. Det var riktigt uselt i det förra systemet.

Kan inte tyska, men om någon sett något annat bra test på just infotainment så länka gärna.

Förutom priset känns det annars som den enda potentiella svagheten imo. Körglädjen, utseendet och kvalitetskänslan tycker jag är riktigt bra. Faktiskt den roligaste SUV/crossover jag kört hittills. Återigen då som andrabil, som förstabil hade jag aldrig övervägt den.
Tycker väl att responsen inte såg att att vara fullt så dålig. Inte perfekt, men halv-OK (kändes som de flesta normala bilar). Tyckte dock att användargränssnittet såg ut att vara hyfsat komplicerat och mycket knapptryckningar för att nå många saker man ofta vill plocka fram. Men det kanske är bättre i verkligheten när man fått prova det själv (förhoppningsvis).

Måste ju säga att de flesta, tyvärr, har en bit kvar tills de enkla och snabba användargränssnitten i bra bilar som Tesla och PS2 (Android). Förhoppningsvis blir det bättre med tiden för de flesta bilar när detta blir en konkurrenssak. Gillar annars i-Pace precis som du. Mycket trevlig bil över lag.

Även om användargränssnittet inte är lysande i bilen, så skall man komma ihåg att samma sak (tyvärr) gäller de flesta andra moderna bilar så som ID, e-tron och EQC. De är också rätt komplexa och svårnavigerade (tycker iaf. jag).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Legato »

Det verkar gå riktigt trögt för hela JLR tyvärr.

Kan nog vara värt att fundera över företagets överlevnad om man överväger en I-Pace:

https://www.motor1.com/news/491757/jlr- ... aguar/amp/

Tråkigt, de var ju verkligen snabba ut med en riktigt fin EV.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av martinot »

Det strategiska felet som Jaguar gjort, är att satsa på en plattform som är en kompromiss som skall klara allt mellan ICE, hybrider och BEV, vilket sällan blir något bra i längden. De var relativt tidigt ute med i-pace, men hade de tidigare sett BEV/hybrid-trenden komma så snabbt som den gjort, så hade de för länge sedan satsat på en renodlad elektrisk plattform.

Detta felbeslut att satsa på en framtid där ICE är lika viktigt, har lett till elektriska bilar med sämre effektivitet och sämre teknologi. Som det lilla företag de är, så kommer det att vara finansiellt svårt för de att kasta bort de flera miljarder som de satsat felaktigt på en ny plattform med ICE som en stor komponent. Detta samt att de kommer förlora flera års felutveckling som kommer göra att det lilla momentum de faktiskt haft med i-Pace på marknaden, tyvärr nog kommer gå förlorad. Deras felaktiga strategier kommer att kosta de både finansiellt och i förlorad TTM med nya (konkurrenskraftigare) elbilar.

Jag har alltid gillar Jaguar som klassisk ikon ibland bilmärken (har flera böcker om de hemma), men de är nog (tyvärr) möjligen ett av de första offren i att satsat för mycket på ICE, i en värld som snabbt går elektriskt (hybrid + BEV).

Det sagt, för den som är intresserad av att köpa en i-Pace (som är en mycket trevlig elbil, förutom just hög förbrukning), så tror jag inte det är någon större risk. Bolaget, även om det knäcks finansiellt, kommer att leva ett tag till även självständigt, för att på sikt säkert bli uppköpta av någon annan biltillverkare (både Jaguar och LR är allt för starka varumärken för att läggas ner).

Kanske skulle utgöra ett fint komplement till Hyundai/KIA, som har både modern teknologi och en kostnadseffektiv produktion, men inte så många premiumbilar eller varumärken med hög status inom koncernen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Zalman3 »

Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av HelectriC »

Zalman3 skrev:
Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
lite för många nackdelar som elbil, riktigt långsam laddning, hög förbrukning, trögt infotainment. Men som bil gillar jag den verkligen. Hade den varit 300k billigare så hade den sålt som smör, men jag tror inte Jaguar vill positionera sig i det segmentet.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Gargamel »

Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:

JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa

Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av MWall »

Gargamel skrev:
Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:

JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa

Nästan vad jag idag betalar för min EQC.

Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av Gargamel »

MWall skrev:
Gargamel skrev:
Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:

JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa

Nästan vad jag idag betalar för min EQC.

Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
Jag fick bilden av att i-pacen skulle vara billigare att leasa än eqc:n, men, det var nog bara lockpriser på typ 4000kr/mån eller vad det var jag såg på deras hemsida.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7556
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Jaguar I-Pace

Inlägg av mikebike »

Gargamel skrev:
MWall skrev:
Gargamel skrev:
Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:

JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa

Nästan vad jag idag betalar för min EQC.

Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
Jag fick bilden av att i-pacen skulle vara billigare att leasa än eqc:n, men, det var nog bara lockpriser på typ 4000kr/mån eller vad det var jag såg på deras hemsida.
De sålde en billigare modell under en begränsad tid. Det var inte den som var billigare att leasa?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar