Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!Legato skrev:Verkar vara så.HelectriC skrev:Från MY21Legato skrev:Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
Jaguar I-Pace
Moderator: Redaktion
Re: Jaguar I-Pace
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.HelectriC skrev:Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!Legato skrev:Verkar vara så.HelectriC skrev:Från MY21Legato skrev:Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Jaguar I-Pace
Hur pass mycket bättre har infotainmentsystemet blivit, riktigt bra eller?Legato skrev:Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.HelectriC skrev:Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!Legato skrev:Verkar vara så.HelectriC skrev:Från MY21Legato skrev:Någon som vet från när den har 3-fasladdning samt nya infotainment?
Nyheten verkar ha kommit redan i juni förra året, men jag gissar att det är from modellår 2021? Nån som kan bekräfta eller har annan bild?
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Jaguar I-Pace
Haha, ingen aning. Måste kolla lite tester Allt jag vet är att det vore svårt att inte avsevärt förbättra iaf, förra systemet är det sämsta jag testat/haft i någon modern bil (det var snarlikt i min sista fossil, en F-Type 2016).Bjelke skrev:Hur pass mycket bättre har infotainmentsystemet blivit, riktigt bra eller?Legato skrev:Helt enig. Det och ca 100k lägre pris på 320an så tror jag de hade fått betydligt bättre fart i försäljningen.HelectriC skrev:Ja, hade de behållt samma priser för EV400 med alla uppdateringar, så hade den varit attraktiv igen!Legato skrev:Verkar vara så.
Är lite sugen, men känns tröttsamt att nya 320-hästars har ganska exakt samma priser (trots kampanj) som 400 hästars hade när den kom. Pga "kampanjen" verkar prutmånen dessutom vara obefintlig.
Tror verkligen Jaguar valt helt fel strategi, höjda priser vid dalande försäljning känns inte optimalt... Bilen i sig tycker jag dock är attraktiv, jag gillade allt med i-pace när den kom utom multimedian, laddningen och priset. Nu är 2 av 3 korrigerade
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Responsen ser onekligen rätt seg ut, men det kan jag leva med. För mig är det mycket viktigare att strukturen och logiken är vettig. Det var riktigt uselt i det förra systemet.Front242 skrev:Tittar man några minuter in här så ser det skitsegt ut. Hur är det ens möjligt
Kan inte tyska, men om någon sett något annat bra test på just infotainment så länka gärna.
Förutom priset känns det annars som den enda potentiella svagheten imo. Körglädjen, utseendet och kvalitetskänslan tycker jag är riktigt bra. Faktiskt den roligaste SUV/crossover jag kört hittills. Återigen då som andrabil, som förstabil hade jag aldrig övervägt den.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Tycker väl att responsen inte såg att att vara fullt så dålig. Inte perfekt, men halv-OK (kändes som de flesta normala bilar). Tyckte dock att användargränssnittet såg ut att vara hyfsat komplicerat och mycket knapptryckningar för att nå många saker man ofta vill plocka fram. Men det kanske är bättre i verkligheten när man fått prova det själv (förhoppningsvis).Legato skrev:Responsen ser onekligen rätt seg ut, men det kan jag leva med. För mig är det mycket viktigare att strukturen och logiken är vettig. Det var riktigt uselt i det förra systemet.Front242 skrev:Tittar man några minuter in här så ser det skitsegt ut. Hur är det ens möjligt
Kan inte tyska, men om någon sett något annat bra test på just infotainment så länka gärna.
Förutom priset känns det annars som den enda potentiella svagheten imo. Körglädjen, utseendet och kvalitetskänslan tycker jag är riktigt bra. Faktiskt den roligaste SUV/crossover jag kört hittills. Återigen då som andrabil, som förstabil hade jag aldrig övervägt den.
Måste ju säga att de flesta, tyvärr, har en bit kvar tills de enkla och snabba användargränssnitten i bra bilar som Tesla och PS2 (Android). Förhoppningsvis blir det bättre med tiden för de flesta bilar när detta blir en konkurrenssak. Gillar annars i-Pace precis som du. Mycket trevlig bil över lag.
Även om användargränssnittet inte är lysande i bilen, så skall man komma ihåg att samma sak (tyvärr) gäller de flesta andra moderna bilar så som ID, e-tron och EQC. De är också rätt komplexa och svårnavigerade (tycker iaf. jag).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Jaguar I-Pace
Det verkar gå riktigt trögt för hela JLR tyvärr.
Kan nog vara värt att fundera över företagets överlevnad om man överväger en I-Pace:
https://www.motor1.com/news/491757/jlr- ... aguar/amp/
Tråkigt, de var ju verkligen snabba ut med en riktigt fin EV.
Kan nog vara värt att fundera över företagets överlevnad om man överväger en I-Pace:
https://www.motor1.com/news/491757/jlr- ... aguar/amp/
Tråkigt, de var ju verkligen snabba ut med en riktigt fin EV.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Jaguar I-Pace
Det strategiska felet som Jaguar gjort, är att satsa på en plattform som är en kompromiss som skall klara allt mellan ICE, hybrider och BEV, vilket sällan blir något bra i längden. De var relativt tidigt ute med i-pace, men hade de tidigare sett BEV/hybrid-trenden komma så snabbt som den gjort, så hade de för länge sedan satsat på en renodlad elektrisk plattform.
Detta felbeslut att satsa på en framtid där ICE är lika viktigt, har lett till elektriska bilar med sämre effektivitet och sämre teknologi. Som det lilla företag de är, så kommer det att vara finansiellt svårt för de att kasta bort de flera miljarder som de satsat felaktigt på en ny plattform med ICE som en stor komponent. Detta samt att de kommer förlora flera års felutveckling som kommer göra att det lilla momentum de faktiskt haft med i-Pace på marknaden, tyvärr nog kommer gå förlorad. Deras felaktiga strategier kommer att kosta de både finansiellt och i förlorad TTM med nya (konkurrenskraftigare) elbilar.
Jag har alltid gillar Jaguar som klassisk ikon ibland bilmärken (har flera böcker om de hemma), men de är nog (tyvärr) möjligen ett av de första offren i att satsat för mycket på ICE, i en värld som snabbt går elektriskt (hybrid + BEV).
Det sagt, för den som är intresserad av att köpa en i-Pace (som är en mycket trevlig elbil, förutom just hög förbrukning), så tror jag inte det är någon större risk. Bolaget, även om det knäcks finansiellt, kommer att leva ett tag till även självständigt, för att på sikt säkert bli uppköpta av någon annan biltillverkare (både Jaguar och LR är allt för starka varumärken för att läggas ner).
Kanske skulle utgöra ett fint komplement till Hyundai/KIA, som har både modern teknologi och en kostnadseffektiv produktion, men inte så många premiumbilar eller varumärken med hög status inom koncernen.
Detta felbeslut att satsa på en framtid där ICE är lika viktigt, har lett till elektriska bilar med sämre effektivitet och sämre teknologi. Som det lilla företag de är, så kommer det att vara finansiellt svårt för de att kasta bort de flera miljarder som de satsat felaktigt på en ny plattform med ICE som en stor komponent. Detta samt att de kommer förlora flera års felutveckling som kommer göra att det lilla momentum de faktiskt haft med i-Pace på marknaden, tyvärr nog kommer gå förlorad. Deras felaktiga strategier kommer att kosta de både finansiellt och i förlorad TTM med nya (konkurrenskraftigare) elbilar.
Jag har alltid gillar Jaguar som klassisk ikon ibland bilmärken (har flera böcker om de hemma), men de är nog (tyvärr) möjligen ett av de första offren i att satsat för mycket på ICE, i en värld som snabbt går elektriskt (hybrid + BEV).
Det sagt, för den som är intresserad av att köpa en i-Pace (som är en mycket trevlig elbil, förutom just hög förbrukning), så tror jag inte det är någon större risk. Bolaget, även om det knäcks finansiellt, kommer att leva ett tag till även självständigt, för att på sikt säkert bli uppköpta av någon annan biltillverkare (både Jaguar och LR är allt för starka varumärken för att läggas ner).
Kanske skulle utgöra ett fint komplement till Hyundai/KIA, som har både modern teknologi och en kostnadseffektiv produktion, men inte så många premiumbilar eller varumärken med hög status inom koncernen.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Jaguar I-Pace
Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
Varför går det så trögt?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Jaguar I-Pace
lite för många nackdelar som elbil, riktigt långsam laddning, hög förbrukning, trögt infotainment. Men som bil gillar jag den verkligen. Hade den varit 300k billigare så hade den sålt som smör, men jag tror inte Jaguar vill positionera sig i det segmentet.Zalman3 skrev:Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jaguar I-Pace
Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Re: Jaguar I-Pace
Gargamel skrev:Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
Re: Jaguar I-Pace
Jag fick bilden av att i-pacen skulle vara billigare att leasa än eqc:n, men, det var nog bara lockpriser på typ 4000kr/mån eller vad det var jag såg på deras hemsida.MWall skrev:Gargamel skrev:Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 7580
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Jaguar I-Pace
De sålde en billigare modell under en begränsad tid. Det var inte den som var billigare att leasa?Gargamel skrev:Jag fick bilden av att i-pacen skulle vara billigare att leasa än eqc:n, men, det var nog bara lockpriser på typ 4000kr/mån eller vad det var jag såg på deras hemsida.MWall skrev:Gargamel skrev:Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Jaguar I-Pace
Håller med. Gillar bilen mycket i grunden, men falla för mig främst på laddhastighet och förbrukning. Precis som du gillar jag inte heller dålig/seg infotianment (även blivit lite bättre på faceliften av iPace, så är det långt kvar till Tesla och Polestar/Volvo/Goolge).HelectriC skrev:lite för många nackdelar som elbil, riktigt långsam laddning, hög förbrukning, trögt infotainment. Men som bil gillar jag den verkligen. Hade den varit 300k billigare så hade den sålt som smör, men jag tror inte Jaguar vill positionera sig i det segmentet.Zalman3 skrev:Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Jaguar I-Pace
mikebike skrev:De sålde en billigare modell under en begränsad tid. Det var inte den som var billigare att leasa?Gargamel skrev:Jag fick bilden av att i-pacen skulle vara billigare att leasa än eqc:n, men, det var nog bara lockpriser på typ 4000kr/mån eller vad det var jag såg på deras hemsida.MWall skrev:Gargamel skrev:Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
Jo, I-Pace 320. Samma batteristorlek och allt men "bara" 320 istället för 400 hästar.
- GreenMachine
- Teslaägare
- Inlägg: 838
- Blev medlem: 10 jun 2019 13:11
Re: Jaguar I-Pace
martinot skrev:Det strategiska felet som Jaguar gjort, är att satsa på en plattform som är en kompromiss som skall klara allt mellan ICE, hybrider och BEV, vilket sällan blir något bra i längden. De var relativt tidigt ute med i-pace, men hade de tidigare sett BEV/hybrid-trenden komma så snabbt som den gjort, så hade de för länge sedan satsat på en renodlad elektrisk plattform.
Detta felbeslut att satsa på en framtid där ICE är lika viktigt, har lett till elektriska bilar med sämre effektivitet och sämre teknologi. Som det lilla företag de är, så kommer det att vara finansiellt svårt för de att kasta bort de flera miljarder som de satsat felaktigt på en ny plattform med ICE som en stor komponent. Detta samt att de kommer förlora flera års felutveckling som kommer göra att det lilla momentum de faktiskt haft med i-Pace på marknaden, tyvärr nog kommer gå förlorad. Deras felaktiga strategier kommer att kosta de både finansiellt och i förlorad TTM med nya (konkurrenskraftigare) elbilar.
Jag har alltid gillar Jaguar som klassisk ikon ibland bilmärken (har flera böcker om de hemma), men de är nog (tyvärr) möjligen ett av de första offren i att satsat för mycket på ICE, i en värld som snabbt går elektriskt (hybrid + BEV).
Det sagt, för den som är intresserad av att köpa en i-Pace (som är en mycket trevlig elbil, förutom just hög förbrukning), så tror jag inte det är någon större risk. Bolaget, även om det knäcks finansiellt, kommer att leva ett tag till även självständigt, för att på sikt säkert bli uppköpta av någon annan biltillverkare (både Jaguar och LR är allt för starka varumärken för att läggas ner).
Kanske skulle utgöra ett fint komplement till Hyundai/KIA, som har både modern teknologi och en kostnadseffektiv produktion, men inte så många premiumbilar eller varumärken med hög status inom koncernen.
Vet inte riktigt var du fått det där med ICE kommer ifrån. JLR har ju uttalat tydligt att de inte kommer att jobba vidare med ICE alls och att samtliga Jaguar går på el vid 2025 och alla LandRovers till 2030.
Re: Jaguar I-Pace
Tidigare elbilen i-Pace var på en renodlad batteriplattform, som var helt optimerad för detta.GreenMachine skrev:Vet inte riktigt var du fått det där med ICE kommer ifrån. JLR har ju uttalat tydligt att de inte kommer att jobba vidare med ICE alls och att samtliga Jaguar går på el vid 2025 och alla LandRovers till 2030.
Nu går de, vilket jag tycker är ett steg tillbaka, till en ICE-baserad hybridplattform som alltid blir en kompromiss för att kunna husera både fossilmotorer och elmotorer.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- GreenMachine
- Teslaägare
- Inlägg: 838
- Blev medlem: 10 jun 2019 13:11
Re: Jaguar I-Pace
Har både en Model X och sedan ett halvår tillbaka en Ipace EV400 SE och fattar jag inte heller varför inte fler kör Ipace. Laddhastigheten kan jag hålla med om lite för låg och så saknar jag att kunna ställa in hur bilen ska ladda men numera så tar jag Jaggan 2 gånger av 3 istället för Teslan om jag ska ut och åka. Förbrukningen är inte högre/lägre än vad man kan tycka är normalt för en sådan bil. Har aldrig varit över 200 för mig i alla fall utan vanligtvis runt 170-180 sådär.HelectriC skrev:lite för många nackdelar som elbil, riktigt långsam laddning, hög förbrukning, trögt infotainment. Men som bil gillar jag den verkligen. Hade den varit 300k billigare så hade den sålt som smör, men jag tror inte Jaguar vill positionera sig i det segmentet.Zalman3 skrev:Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
Re: Jaguar I-Pace
GreenMachine skrev:Har både en Model X och sedan ett halvår tillbaka en Ipace EV400 SE och fattar jag inte heller varför inte fler kör Ipace. Laddhastigheten kan jag hålla med om lite för låg och så saknar jag att kunna ställa in hur bilen ska ladda men numera så tar jag Jaggan 2 gånger av 3 istället för Teslan om jag ska ut och åka. Förbrukningen är inte högre/lägre än vad man kan tycka är normalt för en sådan bil. Har aldrig varit över 200 för mig i alla fall utan vanligtvis runt 170-180 sådär.HelectriC skrev:lite för många nackdelar som elbil, riktigt långsam laddning, hög förbrukning, trögt infotainment. Men som bil gillar jag den verkligen. Hade den varit 300k billigare så hade den sålt som smör, men jag tror inte Jaguar vill positionera sig i det segmentet.Zalman3 skrev:Bara 27 sålda Jaguar I-Pace i år.
Varför går det så trögt?
Jag tycker I-Pace är för dyr är jag rädd. Hade det funnits begagnade för runt 500' så hade jag funderat på det. Jag är inte så intresserad av "infotainment". Ibland lyssnar jag inte ens på radio. Finns det blåtand så jag kan ansluta mobilen så räcker det bra.
- GreenMachine
- Teslaägare
- Inlägg: 838
- Blev medlem: 10 jun 2019 13:11
Re: Jaguar I-Pace
Radio, bluetoth och CarPlay inga problem men priset är kanske lite svårare att göra något åt, men så är det ju en Jagga också.
Re: Jaguar I-Pace
Det var under denna eller förra veckan jag kollade på deras site, så ganska nyligen.mikebike skrev:De sålde en billigare modell under en begränsad tid. Det var inte den som var billigare att leasa?Gargamel skrev:Jag fick bilden av att i-pacen skulle vara billigare att leasa än eqc:n, men, det var nog bara lockpriser på typ 4000kr/mån eller vad det var jag såg på deras hemsida.MWall skrev:Gargamel skrev:Den i-Pace jag fick ett leasinförslag på så hamnade
förmånsavgiften på 6820kr/månad och bilen:
JAGUAR I-Pace EV400 AUTO AWD Signature SE ( 5000738623SIP ) 960 900 kr
3 år fabriksgar max 100.000 km, 6 år rostskyddsgar, 3 år vagnskadegar, 3 år
lackgar utan milbegränsning, 3 år J. Care assist i Europa
Nästan vad jag idag betalar för min EQC.
Ja, det är ju direkta konkurrenter i samma pris- och storleksklass så det är väl inte så konstigt?
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Jaguar I-Pace
När fick I-Pace trefas laddning egentligen?
Det är ju inte någon storsäljare, men MY 2019 börjar närma sig 500 000:- som begagnade, och det är väl ändå rätt prisvärt?
Det är ju inte någon storsäljare, men MY 2019 börjar närma sig 500 000:- som begagnade, och det är väl ändå rätt prisvärt?
- CrazyGang
- Teslaägare
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 05 mar 2020 08:33
- Referralkod: ts.la/martin63489
Re: Jaguar I-Pace
2021 års modell, heter oftast EV320 och är isf strypt till 320hk och ganska enkelt utrustad.Off Grid Byggaren skrev:När fick I-Pace trefas laddning egentligen?
Det är ju inte någon storsäljare, men MY 2019 börjar närma sig 500 000:- som begagnade, och det är väl ändå rätt prisvärt?
Gillar I-Pace av någon anledning men det känns som en chansning mtp lätt bedagad teknik och glest servicenät. Har svårt att se hur den kommer stå sig värdemässigt jämfört alla modernare konstruktioner som börjat komma i volym nu (EV6, Ioniq 5, Polestar 2, VW MEB-bilarna etc). 500.000 köper rätt mycket bil om man inte snöat in på en udda britt…
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift