[JM] skrev:metchristian skrev:ChristerSjo skrev:metchristian skrev:Hur har ni som har tesla gjort när skaffat solceller?
Har skaffat ny laddnox som zappi tex som kan ta solelen direkt dvs nytta panelen till 100%
Har ni skaffat batteri?
Någon som fått Powerwall i Sverige? Hört Att Norge har nån fått.
Tänkte välja ferroamp energyhub till solcellerna.. någon som har erfarenhet av det?
Det är svårt att räkna hem en batteriinvestering trots 60% bidrag så länge det finns en skattesubvention på 60 öre/kW.
Att skaffa ny laddbox (om du har en befintlig) är även det svårt att räkna hem bara för att kunna ladda DC-DC med mindre förlust.
Har tesla laddbox, hade inte tänkt byta. Men ville ändå kolla hur ni gjort.
Batteri tänkte jag inte skaffa nu men längre fram och det systemet jag kollar på skall man kunna koppla in batterier vid senare tillfälle
Har energyhub från Ferroamp och är grymt nöjd.
Laddar bilen på natten och säljer elen på dan.
Har 20A huvudsäkring. Vid ett tillfälle i sommar så körde jag laddning, pool och värmepump samtidigt och pga snedlasten så råkade det bli 27A på en fas.
E-hubben fasbalanserade ut det och jag låg på 22-23A på alla 3 faser istället. Najs
Äkta lastbalansering...
Har precis idag beställt en anläggning med ferroamp energyhub plus nilar 5,75w batteri Och 38x350w paneler.