Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Bensinupproret

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Re: Bensinupproret

Inläggav Fredrik j » 05 jun 2020 12:34

Min kontakt med Bert Karlsson var på en hem/hus-mässa för ca 15år sedan där jag stod och kollade på en sån där säljpresentation för knivar (....OCH INTE NOG MED DET, JUST IDAG SKICKAR VI MED..osv).
Bert Karlsson stod där och lyssnade med sin fru. Plötsligt kliver han fram och tystar försäljaren bara för att förklara att han vill göra affär på ett set knivar.
För honom var det så självklart och han sket fullständigt i oss andra som stod där och lyssnade. Han hade bestämt sig och du slösas ingen tid.
Fredrik j

Inläggav elbilist mati » 05 jun 2020 12:46

Det är väl just det som utmärker honom, att han skiter i precis allting, och det funkar ju bevisligen för honom. Men om det är ett universalrecept för framgång som man ska efterlikna vet jag däremot inte. Det fungerar för ett fåtal personer som av någon anledning har lyckats bli kända på det viset. Men jag är ganska säker på att det inte hade fungerat om t.ex. jag hade betett mig på samma sätt. Troligen hade det blivit raka motsatsen till framgång.
Men som sagt, det är fascinerande, inget snack om saken.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Jerker » 05 jun 2020 14:07

Ja, ni beskriver ju en typ av framgångsrik entreprenör. Vet inte vilka epitet man kan sätta på honom, men egocentrisk, hänsynslös, narcissistisk kanske?

Ett stickspår, men läste en krönika av nån kvinna som är nåt inom kultursfären, kommer tyvärr inte ihåg vem, som hade åkte tåg och fått Horace Engdahl bredvid sig. Han hade direkt, utan att fråga om hon var intresserad, börjat med en utstuderad mansplaining. Hon hade suttit och läst en bok, men det brydde han sig inte om. Nej, han var totalt övertygad om att hon skulle bli överförtjust över att få en föreläsning om allt mellan himmel och jord av denne legendar! Detta var före me too.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Reserverat Tesla 3 i MoS 31/3 -16 med köplats #1
Beställt en Kia e-Niro med dragkrok
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Reserverat Sono Sion med dragkrok könr. 2170 (!)
Tesla M3 SR+ -19, RÖD, med dragkrok HW2.5
Användarvisningsbild
Jerker
Teslaägare

Referralkod: jerker97039

Inläggav Fredrik j » 05 jun 2020 15:04

Jag tror han är ganska enkel som person. Samma hela tiden.
Fredrik j

Inläggav M3apan » 05 jun 2020 23:56

Well jag har haft "äran" att jobba en del med/mot Bert och är inte det minsta imponerad. Är inget större fan av människor som kan gå över lik, eller sälja sin egen mamma, för att nå sina mål. Menar inte att det är fel att vara ambitiös och målmedveten, men inte till vilket pris som helst.
M3apan

Inläggav 4dy » 06 jun 2020 09:46

M3apan skrev:Well jag har haft "äran" att jobba en del med/mot Bert och är inte det minsta imponerad. Är inget större fan av människor som kan gå över lik, eller sälja sin egen mamma, för att nå sina mål. Menar inte att det är fel att vara ambitiös och målmedveten, men inte till vilket pris som helst.

Ja, såna som Bert gör sig nog bättre på lite avstånd. :D
4dy

Inläggav Teslaägare Walker » 06 jun 2020 13:17

4dy skrev:
M3apan skrev:Well jag har haft "äran" att jobba en del med/mot Bert och är inte det minsta imponerad. Är inget större fan av människor som kan gå över lik, eller sälja sin egen mamma, för att nå sina mål. Menar inte att det är fel att vara ambitiös och målmedveten, men inte till vilket pris som helst.

Nu ska kanske tilläggas att Bert inte är här och kan framföra sin åsikt. ;)
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Referralkod: mikael83741

Inläggav Fredrik j » 06 jun 2020 13:46

Walker skrev:
4dy skrev:

Någonting får mig att misstänka att Bert även skiter i vad vi tycker så länge vi inte vill göra affärer med honom.
Fredrik j

Inläggav nek0 » 06 jun 2020 14:20

Fredrik j skrev:
Walker skrev:
4dy skrev:

Någonting får mig att misstänka att Bert även skiter i vad vi tycker så länge vi inte vill göra affärer med honom.

För många år sedan jobbade jag som säljare hos en grossist i Bosnien. Han som ägde allt var kompis med min pappa så jag kunde prata med honom om allt möjligt som en kompis. En dag blev det en tveksam affär där han tjänade massor med pengar och en annan förlorade de pengarna. Jag frågade honom om han inte skäms för det och han svarade. Den som inte kan äta människor får äta bajs. Idag ser jag Bernt som exakt kopia av pappas kompis. Att kunna gå över lik utan att skämmas måste man vara lite speciell.
Användarvisningsbild
nek0

Inläggav Teslaägare Svenssons » 06 jun 2020 15:47

nek0 skrev:För många år sedan jobbade jag som säljare hos en grossist i Bosnien. Han som ägde allt var kompis med min pappa så jag kunde prata med honom om allt möjligt som en kompis. En dag blev det en tveksam affär där han tjänade massor med pengar och en annan förlorade de pengarna. Jag frågade honom om han inte skäms för det och han svarade. Den som inte kan äta människor får äta bajs. Idag ser jag Bernt som exakt kopia av pappas kompis. Att kunna gå över lik utan att skämmas måste man vara lite speciell.

Varje tid har sina behov. Jag önskar och hoppas att vi aldrig behöver välja mellan att äta bajs eller gå över lik.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

FöregåendeNästa

Återgå till Miljö