Solna kommun hatar elbilar
Moderator: Redaktion
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1057
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Solna kommun hatar elbilar
Svårt att säga något positiv Solna kommun generellt, men det verkar faktiskt som att de håller på att bygga ut med nya laddstolpar.
De är fortfarande övertäckta så jag kan inte garantera det, men jag klämde på en och det kändes typiskt som en laddstolpe med 2st Typ2-uttag.
Har identifierat två stycken i Bergshamra och en i slutet på Råsundavägen (mot Solna Station till).
Mailade kommunen för att se om/när och hur dessa kommer att vara i gång. De visste inget utan hänvisade till de befintliga 6 Schuko-stolparna. Vidare frågor hänvisades till Signalisten. Mailade dem, men inget svar.
Orkade inte ringa
De är fortfarande övertäckta så jag kan inte garantera det, men jag klämde på en och det kändes typiskt som en laddstolpe med 2st Typ2-uttag.
Har identifierat två stycken i Bergshamra och en i slutet på Råsundavägen (mot Solna Station till).
Mailade kommunen för att se om/när och hur dessa kommer att vara i gång. De visste inget utan hänvisade till de befintliga 6 Schuko-stolparna. Vidare frågor hänvisades till Signalisten. Mailade dem, men inget svar.
Orkade inte ringa
Model S Standard Range Raven
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
- Inlägg: 1057
- Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
- Ort: Solna
Re: Solna kommun hatar elbilar
De här måste det vara!
https://mitti.se/nyheter/staden-lovar-l ... rade=solna
Solna C har förresten ett antal fina laddare på nedre parkeringsplats sedan i somras om du inte sett dem än (Kanske inte hjälper så mycket beroende på vart du bor..)
https://mitti.se/nyheter/staden-lovar-l ... rade=solna
Solna C har förresten ett antal fina laddare på nedre parkeringsplats sedan i somras om du inte sett dem än (Kanske inte hjälper så mycket beroende på vart du bor..)
Model S Standard Range Raven
Re: Solna kommun hatar elbilar
Cykla eller ta elskoter till bilen?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Solna kommun hatar elbilar
På vilket sätt hatar dom?
Kunde du inte lagt in lite rasism och Trump i överskriften när du ändå var igång?
Kunde du inte lagt in lite rasism och Trump i överskriften när du ändå var igång?
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3300
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Solna kommun hatar elbilar
Absolut räcker 1000 W laddeffekt för många. Bilar körs i genomsnitt 3-4 mil per dygn, vilket lätt täcks av laddning med 1000 W under en natt. De flesta blir förvånade att höra att en hårtork eller en dammsugare kräver högre effekt än elbilsladdning, men det verkar vara svårt för folk i allmänhet att förstå hur tid, energi och effekt hänger ihop.LarsL skrev:1000 W skulle jag klara mig på för min dagliga pendling.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Solna kommun hatar elbilar
8 minuter gångväg låter ju dock inte så farligt. Ha kvar den parkeringen? Tog mig 3,5 års kö att få parkering närmare än 6 minuters gångväg.
Re: Solna kommun hatar elbilar
Mm men nu står det uttryckligen att det är förbjudet, och att det dessutom är en timer på 1,5-2 timmar. Lägger man ihop det är det inte tillräckligt för mer än 1 mil per dag. Sedan kan man ju säga såhär, jag har laddat från uttag där jag max kunnat dra 7A och när man kommer med till sådana låga effekter så räcker effekten knappt för att värma batteriet, så då får du ytterligare längre laddtid när det är kallt ute. Maxgränsen är som sagt också 600W.Niklas Z skrev:Absolut räcker 1000 W laddeffekt för många. Bilar körs i genomsnitt 3-4 mil per dygn, vilket lätt täcks av laddning med 1000 W under en natt. De flesta blir förvånade att höra att en hårtork eller en dammsugare kräver högre effekt än elbilsladdning, men det verkar vara svårt för folk i allmänhet att förstå hur tid, energi och effekt hänger ihop.LarsL skrev:1000 W skulle jag klara mig på för min dagliga pendling.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Solna kommun hatar elbilar
Jag har stått i kö för parkering som ligger nära mig i 5 år, så jag är van vid att gå till parkeringar. Dock är den relativt dyr också, och med tanke på våra intressen (cykling och skidor) så hade det varit praktiskt att kunna ha parkeringen närmre eftersom vi ofta behöver lasta bilen fullt.OfarligTesla skrev:8 minuter gångväg låter ju dock inte så farligt. Ha kvar den parkeringen? Tog mig 3,5 års kö att få parkering närmare än 6 minuters gångväg.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3300
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Solna kommun hatar elbilar
Mitt inlägg gällde inte den specifika laddsituationen i Solna, utan jämförelsen med hårtork, som ofta drar 10 A.point1 skrev:Mm men nu står det uttryckligen att det är förbjudet, och att det dessutom är en timer på 1,5-2 timmar. Lägger man ihop det är det inte tillräckligt för mer än 1 mil per dag. Sedan kan man ju säga såhär, jag har laddat från uttag där jag max kunnat dra 7A och när man kommer med till sådana låga effekter så räcker effekten knappt för att värma batteriet, så då får du ytterligare längre laddtid när det är kallt ute. Maxgränsen är som sagt också 600W.Niklas Z skrev:Absolut räcker 1000 W laddeffekt för många. Bilar körs i genomsnitt 3-4 mil per dygn, vilket lätt täcks av laddning med 1000 W under en natt. De flesta blir förvånade att höra att en hårtork eller en dammsugare kräver högre effekt än elbilsladdning, men det verkar vara svårt för folk i allmänhet att förstå hur tid, energi och effekt hänger ihop.LarsL skrev:1000 W skulle jag klara mig på för min dagliga pendling.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Självklart funkar det inte att ladda på låg effekt om man t ex har en timer som begränsar tiden.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Solna kommun hatar elbilar
Sarkasm. Men för att förtydliga, om man inte möjliggör laddning så kan ju inte ens intresse för att ställa om fordonsflottan vara så stor.kontakten2 skrev:På vilket sätt hatar dom?
Kunde du inte lagt in lite rasism och Trump i överskriften när du ändå var igång?
Ganska meckigt att cykla så korta sträckor, på med cykelkläder, låsa upp cykeln, låsa cykeln (utomhus) byta om till jobbkläder tar lite för lång tid för den korta sträckan.taliz skrev:Cykla eller ta elskoter till bilen?
Elskoter vägrar jag, då kör jag hellre dieselbil. Fått nog av elskotrar av de som är slängda över allt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Solna kommun hatar elbilar
Cykelkläder för 3 minuters cykeltur? Jag förstår att du är irriterad men det var två förslag i all välmening som jag uppfattade det. Några minuters promenad är det många som har. Du måste inte heller kasta din elskoter på trottoaren som vissa andra gör.point1 skrev:Sarkasm. Men för att förtydliga, om man inte möjliggör laddning så kan ju inte ens intresse för att ställa om fordonsflottan vara så stor.kontakten2 skrev:På vilket sätt hatar dom?
Kunde du inte lagt in lite rasism och Trump i överskriften när du ändå var igång?
Ganska meckigt att cykla så korta sträckor, på med cykelkläder, låsa upp cykeln, låsa cykeln (utomhus) byta om till jobbkläder tar lite för lång tid för den korta sträckan.taliz skrev:Cykla eller ta elskoter till bilen?
Elskoter vägrar jag, då kör jag hellre dieselbil. Fått nog av elskotrar av de som är slängda över allt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: Solna kommun hatar elbilar
Ok, även om vi skippar cykelkläder så hjälper det inte med problemet att det är meckigt att lasta av grejer t.ex. cyklar, skidor, matvaror och sen transportera det från parkering till bostad 1 km bort.RagWal skrev:Cykelkläder för 3 minuters cykeltur? Jag förstår att du är irriterad men det var två förslag i all välmening som jag uppfattade det. Några minuters promenad är det många som har. Du måste inte heller kasta din elskoter på trottoaren som vissa andra gör.point1 skrev:Sarkasm. Men för att förtydliga, om man inte möjliggör laddning så kan ju inte ens intresse för att ställa om fordonsflottan vara så stor.kontakten2 skrev:På vilket sätt hatar dom?
Kunde du inte lagt in lite rasism och Trump i överskriften när du ändå var igång?
Ganska meckigt att cykla så korta sträckor, på med cykelkläder, låsa upp cykeln, låsa cykeln (utomhus) byta om till jobbkläder tar lite för lång tid för den korta sträckan.taliz skrev:Cykla eller ta elskoter till bilen?
Elskoter vägrar jag, då kör jag hellre dieselbil. Fått nog av elskotrar av de som är slängda över allt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men det är en rätt liten del av diskussionen, även om jag personligen skulle acceptera att gå, så tror jag acceptansen och viljan att skaffa en elbil blir extremt låg om man måste hitta parkeringar långt ifrån där man bor. Det är nämligen inte så att min parkering jag har idag var speciellt lätt att hitta. Betalar dessutom 5 gånger mer än gatuparkering och dubbelt de fasta som Solna stad har, så om det ska bli mer än ett fåtal som väljer elbil så måste kommuner möjliggöra laddning på deras parkeringar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Solna kommun hatar elbilar
Det går inte att få till något med värden/föreningen/samfälligheten där du bor? Kommunen är nog trögare. Sen tror jag kreativa förslag kan vara bättre än gnäll. Eller en kombination kanske.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Solna kommun hatar elbilar
Har dessvärre inga parkeringar alls i föreningen, annars hade det kanske gått. Kommunen är väldigt trög, kreativa förslag hjälper inte. Iaf inte mot tjänstemän, hade det varit ett företag eller förening med vinstintresse hade det nog hjälpt, men för kommunens tjänstemän är allt jobbigt och inget ska göras som de inte fått order av från toppen.RagWal skrev:Det går inte att få till något med värden/föreningen/samfälligheten där du bor? Kommunen är nog trögare. Sen tror jag kreativa förslag kan vara bättre än gnäll. Eller en kombination kanske.
Och som sagt mitt problem är litet, gör varken till eller från för miljön om jag byter till dieselbil. Men varför ska någon som har gatuparkering eller förhyrd parkering byta till elbil när kommunen inte kan sätta upp laddplatser? Bara elbilsentusiaster kommer byta då.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- loftux
- Teslaägare
- Inlägg: 858
- Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
- Ort: Nacka
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: Solna kommun hatar elbilar
Kollade upp laddning i Skövde eftersom jag skall resa dit i helgen. Hittade då denna Plan för laddinfrastruktur.
En sådan borde Solna ha (om de ni inte har det), samt alla andra övriga kommuner.
En sådan borde Solna ha (om de ni inte har det), samt alla andra övriga kommuner.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Re: Solna kommun hatar elbilar
Solna stad kommer att installera minst 40 laddstolpar (= 80 uttag) med 11 kW effekt. Cirka 15 stolpar är utplacerade (som tidigare någon i tråden redan märkt) och väntar på eldragning från nätägaren, vilket tar tid och inte är något som staden kan påverka. Sluttiden i avtalet som staden har med två leverantörer är 2023, men det betyder inte att det kommer att ta så lång tid. Laddstolparna är dock en del av ett betydligt större avtal, så de får dela uppmärksamheten med andra utbyggnationer.
Jag är väldigt trovärdig källa eftersom att det är jag som skrivit avtalet och projektleder implementeringen av detsamma. Det var även på mitt initiativ som laddstolparna inkluderades i avtalet.
Så nej, staden hatar inte elbilar. Men man får stå ut med att det tar lite tid.
Jag är väldigt trovärdig källa eftersom att det är jag som skrivit avtalet och projektleder implementeringen av detsamma. Det var även på mitt initiativ som laddstolparna inkluderades i avtalet.
Så nej, staden hatar inte elbilar. Men man får stå ut med att det tar lite tid.
Re: Solna kommun hatar elbilar
Tyvärr så har vi inte tid att vänta. Både klimatet och folks intresse vill ställa om nu. Då får man upphandla betydligt snävare villkor.tuppel skrev:Solna stad kommer att installera minst 40 laddstolpar (= 80 uttag) med 11 kW effekt. Cirka 15 stolpar är utplacerade (som tidigare någon i tråden redan märkt) och väntar på eldragning från nätägaren, vilket tar tid och inte är något som staden kan påverka. Sluttiden i avtalet som staden har med två leverantörer är 2023, men det betyder inte att det kommer att ta så lång tid. Laddstolparna är dock en del av ett betydligt större avtal, så de får dela uppmärksamheten med andra utbyggnationer.
Jag är väldigt trovärdig källa eftersom att det är jag som skrivit avtalet och projektleder implementeringen av detsamma. Det var även på mitt initiativ som laddstolparna inkluderades i avtalet.
Så nej, staden hatar inte elbilar. Men man får stå ut med att det tar lite tid.
Jag anser att det behövs kraftig lagstiftning. Exempelvis skulle man kunna säga att man inte får avgiftsbelägga parkeringsplatser som inte har laddstolpar from 2021. Då skulle det bli fart på lösningar. möjligtvis undantag på tillfälliga parkeringar som badplatser etc. Men som generell regel tror jag det skulle funka. Alternativt kan man lägga in någon relation till antal hushåll i området då det viktiga är att fixa stolpar där folk bor, inte där de handlar.
Re: Solna kommun hatar elbilar
Det tog bostadsrättsföreningen som jag hyr plats av nu en vecka att ta bort timer och fixa så jag kunde ladda från motorvärmaruttag. Solna stad har en plan för 40 laddare till 2023, det är ett skämt med tanke på invånarantalet. Det finns ju dessutom inte ens en plan för de resterande parkeringarna, folk kommer ju vilja ladda från deras vanliga parkeringar, inte åka iväg och ställa bilen i 10 timmar och sen parkera om bilen.tuppel skrev:Solna stad kommer att installera minst 40 laddstolpar (= 80 uttag) med 11 kW effekt. Cirka 15 stolpar är utplacerade (som tidigare någon i tråden redan märkt) och väntar på eldragning från nätägaren, vilket tar tid och inte är något som staden kan påverka. Sluttiden i avtalet som staden har med två leverantörer är 2023, men det betyder inte att det kommer att ta så lång tid. Laddstolparna är dock en del av ett betydligt större avtal, så de får dela uppmärksamheten med andra utbyggnationer.
Jag är väldigt trovärdig källa eftersom att det är jag som skrivit avtalet och projektleder implementeringen av detsamma. Det var även på mitt initiativ som laddstolparna inkluderades i avtalet.
Så nej, staden hatar inte elbilar. Men man får stå ut med att det tar lite tid.
Det är helt orimligt att staden inte kan fixa laddstolpar på de vanliga platserna när ni förväntar att bostadsrättsföreningar ska göra det genom er kampanj Fixa laddplatsen.
Det är dessutom ett icke-svar att säga att ni kommer fixa 40 laddplatser i kommunen. Svaret vi invånare vill ha när kommer ni fixa så man kan ladda från våra befintliga parkeringar och varför dröjer det så länge? Redan 2014 frågade jag kommunen om planerna och inget har hänt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- GreenMachine
- Teslaägare
- Inlägg: 838
- Blev medlem: 10 jun 2019 13:11
Re: Solna kommun hatar elbilar
Det är ju såklart jättebra. Problemet är väl kanske bara att 80 platser inte är så mycket till att börja med om man ser till Solna och det andra är väl kanske att det ju tar rätt många timmar att ladda i ett 11kw uttag (som man kanske då måste dela med någon annan) och då brukar det ju tyvärr vara så att man 1. Inte får ha bilen stående där över natten (typ 3 timmar p-skiva) eller 2. stolpen ligger på en plats som ingen vettig person skulle parkera en bil över natten.tuppel skrev:Solna stad kommer att installera minst 40 laddstolpar (= 80 uttag) med 11 kW effekt. Cirka 15 stolpar är utplacerade (som tidigare någon i tråden redan märkt) och väntar på eldragning från nätägaren, vilket tar tid och inte är något som staden kan påverka. Sluttiden i avtalet som staden har med två leverantörer är 2023, men det betyder inte att det kommer att ta så lång tid. Laddstolparna är dock en del av ett betydligt större avtal, så de får dela uppmärksamheten med andra utbyggnationer.
Jag är väldigt trovärdig källa eftersom att det är jag som skrivit avtalet och projektleder implementeringen av detsamma. Det var även på mitt initiativ som laddstolparna inkluderades i avtalet.
Så nej, staden hatar inte elbilar. Men man får stå ut med att det tar lite tid.
Har ju såklart inte vare sig sett eller läst Solnas plan och skulle såklart gärna vilja bli förvånad åt det positiva hållet.
Re: Solna kommun hatar elbilar
Solna gör som nästan alla andra totalt fel om man frågar mig.
Det är totalt fel att satsa på 11kW (3-fas 16A). Det vore mycket bättre om de istället satte upp 3 gånger så många 1-fas 16A laddare eller helst ännu fler. Borde vara betydligt enklare att få till 1-fas 16A utan att behöva vänta på nätägaren om man dessutom sprider ut dem där folk vill nattparkera.
Det är totalt fel att satsa på 11kW (3-fas 16A). Det vore mycket bättre om de istället satte upp 3 gånger så många 1-fas 16A laddare eller helst ännu fler. Borde vara betydligt enklare att få till 1-fas 16A utan att behöva vänta på nätägaren om man dessutom sprider ut dem där folk vill nattparkera.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Re: Solna kommun hatar elbilar
Sidospår, men min erfarenhet som tjänsteman säger snarare tvärtom, det finns massor av entusiasm och idéer ute på myndigheterna, men det är just "toppen" (eller regelverk) som sätter stopp. Nu jobbar jag dock inte i kommunen, så kanske är skillnad där.point1 skrev:men för kommunens tjänstemän är allt jobbigt och inget ska göras som de inte fått order av från toppen.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Re: Solna kommun hatar elbilar
Låter ju exakt som jag beskriver det, finns det inte order om det görs det inte. För det är knappast raketforskning att skicka ut en elektriker som installerar ett ladduttag och sen skickas faktura till kunden. Så får inte tjänstemännen direkt order om något så görs det inte.Melkin skrev:Sidospår, men min erfarenhet som tjänsteman säger snarare tvärtom, det finns massor av entusiasm och idéer ute på myndigheterna, men det är just "toppen" (eller regelverk) som sätter stopp. Nu jobbar jag dock inte i kommunen, så kanske är skillnad där.point1 skrev:men för kommunens tjänstemän är allt jobbigt och inget ska göras som de inte fått order av från toppen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Solna kommun hatar elbilar
Nja, jag tolkar det som att du tror att alla sitter och väntar på order, medan jag menar att man försöker göra saker, men de som bestämmer går inte med på det. Men whatever, jag släpper detta.point1 skrev:Låter ju exakt som jag beskriver det, finns det inte order om det görs det inte. För det är knappast raketforskning att skicka ut en elektriker som installerar ett ladduttag och sen skickas faktura till kunden. Så får inte tjänstemännen direkt order om något så görs det inte.Melkin skrev:Sidospår, men min erfarenhet som tjänsteman säger snarare tvärtom, det finns massor av entusiasm och idéer ute på myndigheterna, men det är just "toppen" (eller regelverk) som sätter stopp. Nu jobbar jag dock inte i kommunen, så kanske är skillnad där.point1 skrev:men för kommunens tjänstemän är allt jobbigt och inget ska göras som de inte fått order av från toppen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Re: Solna kommun hatar elbilar
Så du menar att om en tjänsteman försöker lösa problemet med t.ex att fixa en laddstolpe på en parkering så går en politiker in och säger nej? Är ärligt talat intresserad hur det går till, går politikerna in och detaljstyr i tjänstemännens jobb så mycket att de inte ens kan fixa en sån simpel sak som en laddstolpe på en parkering utan att de får order om att stoppa det? Eller är det så att tjänstemannen bestämmer sig för att starta en utredning som tar 3 år att göra, för att sen besluta om en ny utredning som ska ta fram en lösning för att sen inse att de inte löst problemet? Varför kommer politiker/tjänstemännen på sådana kassa lösningar som den ovan demonstrerad av Solna kommun?Melkin skrev:Nja, jag tolkar det som att du tror att alla sitter och väntar på order, medan jag menar att man försöker göra saker, men de som bestämmer går inte med på det. Men whatever, jag släpper detta.point1 skrev:Låter ju exakt som jag beskriver det, finns det inte order om det görs det inte. För det är knappast raketforskning att skicka ut en elektriker som installerar ett ladduttag och sen skickas faktura till kunden. Så får inte tjänstemännen direkt order om något så görs det inte.Melkin skrev:Sidospår, men min erfarenhet som tjänsteman säger snarare tvärtom, det finns massor av entusiasm och idéer ute på myndigheterna, men det är just "toppen" (eller regelverk) som sätter stopp. Nu jobbar jag dock inte i kommunen, så kanske är skillnad där.point1 skrev:men för kommunens tjänstemän är allt jobbigt och inget ska göras som de inte fått order av från toppen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Solna kommun hatar elbilar
Hur många laddpunkter är det per invånare 2023? Låter onekligen som man kunde tagit i mer om man vill visa vägen framåt.tuppel skrev:Solna stad kommer att installera minst 40 laddstolpar (= 80 uttag) med 11 kW effekt. Cirka 15 stolpar är utplacerade (som tidigare någon i tråden redan märkt) och väntar på eldragning från nätägaren, vilket tar tid och inte är något som staden kan påverka. Sluttiden i avtalet som staden har med två leverantörer är 2023, men det betyder inte att det kommer att ta så lång tid. Laddstolparna är dock en del av ett betydligt större avtal, så de får dela uppmärksamheten med andra utbyggnationer.
Jag är väldigt trovärdig källa eftersom att det är jag som skrivit avtalet och projektleder implementeringen av detsamma. Det var även på mitt initiativ som laddstolparna inkluderades i avtalet.
Så nej, staden hatar inte elbilar. Men man får stå ut med att det tar lite tid.
P-hus Gallerian i centrala Stockholm har 40st platser.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729