Det brukar väl vara vanligt att dom har en defekt som gör att dom går att köra men inte går igenom besiktningen nästa gång och det närmar sig.Svenssons skrev:Ja, och? Fungerande bilar inte skrotas väl inte för det?Fredrik j skrev:Det brukar bli en byteskedja.Svenssons skrev:De gamla bilarna hade rullat oavsett. Man skrotar inte fungerande bilar mig veterligt.Fredrik j skrev:Med skillnaden att alla dom populäraste bilarna hade blivit straffbeskattade och en del hade då avstått från ny bil och kört vidare i sin gamla 130grammare i väntan på att bilen man vill ha presenteras i eldrivet utförande.Verdi skrev:
Nu får du nog vara lite mer pragmatisk. Finns ju massor av bilar som ligger på 200 g/km och över. Säkert miljontals bara i Sverige. Även om gränsen varit 60 så hade det varit en precis lika påhittad siffra som 70...
Man vill hellre att dessa kunder då köper hybrid.
Ungefär som man säger att en nybyggd villa så småningom frigör en hyresetta.
Eftersom antalet bilar ökar så ersätts ju skrotade bilar hela vägen upp till den som köper nytt.