Större sannolikhet för 100.000kr i elbilsstöd.

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 12 jan 2020 15:20
Ort: NV Skåne

Re: Större sannolikhet för 100.000kr i elbilsstöd.

Inlägg av MatsJ »

Fredrik j skrev:
Nu när tesla blir vanligare i trafiken vet jag inte om jag direkt slagits av att dom kör så långsamt och försiktigt. Tvärtom brukar dom ju vilja överraska sina medtrafikanter med hur snabbt dom accelererar.
Oväntat beteende brukar ju vara början på ett olycksförlopp.
Om det nu blir vanligare med snabbt accelererande Teslor i trafiken så borde inte det beteendet betraktas som oväntat speciellt länge? ;)
Röd 3 Performance FSD, beställd 2020-01-11, tillverkad 2020-01, levererad 2020-03-06. Motorstyrd öppning och stängning av trunk och frunk.
Fredrik j
Inlägg: 10801
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Större sannolikhet för 100.000kr i elbilsstöd.

Inlägg av Fredrik j »

MatsJ skrev:
Fredrik j skrev:
Nu när tesla blir vanligare i trafiken vet jag inte om jag direkt slagits av att dom kör så långsamt och försiktigt. Tvärtom brukar dom ju vilja överraska sina medtrafikanter med hur snabbt dom accelererar.
Oväntat beteende brukar ju vara början på ett olycksförlopp.
Om det nu blir vanligare med snabbt accelererande Teslor i trafiken så borde inte det beteendet betraktas som oväntat speciellt länge? ;)
Det tar en stund. Det finns bilförare där ute som knappt vet vilken bilmodell dom själva kör...
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Större sannolikhet för 100.000kr i elbilsstöd.

Inlägg av heldiggrisen »

Fredrik j skrev:
MatsJ skrev:
Fredrik j skrev:
Nu när tesla blir vanligare i trafiken vet jag inte om jag direkt slagits av att dom kör så långsamt och försiktigt. Tvärtom brukar dom ju vilja överraska sina medtrafikanter med hur snabbt dom accelererar.
Oväntat beteende brukar ju vara början på ett olycksförlopp.
Om det nu blir vanligare med snabbt accelererande Teslor i trafiken så borde inte det beteendet betraktas som oväntat speciellt länge? ;)
Det tar en stund. Det finns bilförare där ute som knappt vet vilken bilmodell dom själva kör...
Påminner om min barndomskompis mamma. ”det körde en raggare förbi här skitsnabbt, du måste säga till att de ska sluta”, min kompis:”vem var det då mamma? Vilken bil körde han?”
Mamman:”Nej det vet jag inte, men det var ingen Volvo, för den var röd” :lol:
Användarvisningsbild
_Peter
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 05 dec 2019 10:24
Ort: Rimbo, Stockholm
Kontakt:

Re: Större sannolikhet för 100.000kr i elbilsstöd.

Inlägg av _Peter »

Ta bort momsen helt på 100% elbilar! Då får vi fart på samhällets konverteering till elbilar. Titta bara på Norge hur fort och bra det gått där... :D
Tillsammans skapar vi Tesla-ägare en fossilfri värld, km efter km... :)
Tesla model 3 LRP drag (US) & Tesla model 3 SR+ (MIC)
24kW solceller hemma
Fredrik j
Inlägg: 10801
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Större sannolikhet för 100.000kr i elbilsstöd.

Inlägg av Fredrik j »

_Peter skrev:
Ta bort momsen helt på 100% elbilar! Då får vi fart på samhällets konverteering till elbilar. Titta bara på Norge hur fort och bra det gått där... :D
Nu har ju norrmännen tagit bort ganska mycket mer än momsen.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11515
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Större sannolikhet för 100.000kr i elbilsstöd.

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev:
_Peter skrev:
Ta bort momsen helt på 100% elbilar! Då får vi fart på samhällets konverteering till elbilar. Titta bara på Norge hur fort och bra det gått där... :D
Nu har ju norrmännen tagit bort ganska mycket mer än momsen.
Jo, Norge ligger en bra bit före oss svenskar här helt klart.

Men bättre med en liten början (som att slopa momsen) än ingen alls.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar