Ah, sorry, det förklarar en del, jag googlade henne och då var hennes politiker-karriär inom CDU det som framhävdes mest. Det är väl iofs ett tecken på hur insyltat bilindustrin är i tysk politik, ena dagen politiker, nästa dag lobbyist.Fredrik j skrev:Som det skrivits om mer än en gång tidigare här ovan så är Hildegard Müller ordförande för VDA = Verband der Automobilindustrie, alltså en branschorganisation för bilindustrin.fth skrev:Otroligt okunnigt av en ledande politiker, det enda som stämmer i hennes uttalande är att framställningen av vätgas är oerhört ineffektiv, resten är ju direkt felaktigt.bonath skrev:"Hildegard Müller klagar på att laddinfrastrukturen för elbilar ännu inte är tillräckligt utbyggd. Hon vill hellre satsa på biobränslen och bränsleceller och hävdar att det inte är förbränningsmotorn som är problemet utan bränslet de körs på.
När det gäller bränslecellsbilar är fördelen att de bara släpper ut vattenånga ur avgasröret och att räckvidden inte förkortas nämnvärt på vintern som i batterielbilar. Men framställningen kan kräva stora mängder energi och tekniken är betydligt mindre effektiv än att ladda en batterielbil".
Hahaha... Finns det många ställen att tanka bränslecellen på???
Hur tänkte hon att vi skulle få fram biobränsle som räcker till att ersätta fossila bränslen?
Det har ju påvisats gång på gång att biobränslen aldrig kommer att kunna stå för mer än några få procent av förbrukningen, och att påstå att förbränningsmotorn inte är problemet är ju bara löjligt.
/fth
D.v.s. hon är lobbyist för tysk bilindustri, inte ledande politiker.
/fth