Bra tråd, starka känslor, men inte allt för mycket pwrsonangrepp, intressant om bra vanliga cyklar, måste testa. Vad som framkomer är att alla är olika och har olika preferenser, en forskar, en annan ska köra barnen, en fjärde gillar att cykla, en tredje gillar att det blir lite varmare i Sverige, (lite ljusare på vintern hade också varit bra). Sen finns det olika partier att rösta på vart fjärde år som har en färdig meny med frågor som de lovar att driva i valrörelsen. Sen gör de folkvalda något annat än de sade (pga lobbyister tex) och jag mfl kan ändra uppfattning i olika frågor. Systemet fungerar inte bra. Min lösning: Lär av Schweiz system, inför beslutande folkomröstningar.
(Förresten du som cyklar i Stockholm, är det ett problem att det forfarande är barmark här, eller är det bättre med snömodd om det var någon minusgrad? Bättre träning kanske? Halkolyckor ökar, folk ramlar på isen. Finns många saker som blir bättre med varmare vinter här om du funderar lite, men få tjatar om det på någon förstasida. Men visst är jag fundersam på istäcket på nordpolen och vad som händer när sibirien tinar upp, hela systemet kan ruckas, men kan vi åka till mars kan vi nog lösa det också.)