Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2026.
Enbart rena elbilar kommer att räknas som hållbara efter 1 januari 2026, enligt den nya EU-taxonomin som offentliggjordes i dag.
De populära plug-in-hybriderna kommer inte klassas som gröna, vilket upprör flera experter som Di pratat med.
Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2026.
Enbart rena elbilar kommer att räknas som hållbara efter 1 januari 2026, enligt den nya EU-taxonomin som offentliggjordes i dag.
De populära plug-in-hybriderna kommer inte klassas som gröna, vilket upprör flera experter som Di pratat med.
Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2026.
Enbart rena elbilar kommer att räknas som hållbara efter 1 januari 2026, enligt den nya EU-taxonomin som offentliggjordes i dag.
De populära plug-in-hybriderna kommer inte klassas som gröna, vilket upprör flera experter som Di pratat med.
Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2026.
Enbart rena elbilar kommer att räknas som hållbara efter 1 januari 2026, enligt den nya EU-taxonomin som offentliggjordes i dag.
De populära plug-in-hybriderna kommer inte klassas som gröna, vilket upprör flera experter som Di pratat med.
Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2026.
Enbart rena elbilar kommer att räknas som hållbara efter 1 januari 2026, enligt den nya EU-taxonomin som offentliggjordes i dag.
De populära plug-in-hybriderna kommer inte klassas som gröna, vilket upprör flera experter som Di pratat med.
Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2026.
Enbart rena elbilar kommer att räknas som hållbara efter 1 januari 2026, enligt den nya EU-taxonomin som offentliggjordes i dag.
De populära plug-in-hybriderna kommer inte klassas som gröna, vilket upprör flera experter som Di pratat med.
Det produceras massor med biogas från avfall och på reningsverk, det kan inte vara bättre att fackla bort det än att använda det till tex drivmedel.
Förbränns inte den i en förbränningsmotor? Omfattas inte biogasmotorer av EURO-reglementet?
Jo antagligen, eller en bränslecell. Den där prognosen säger väl egentligen bara att de tror att 5% är något annat än elfordon.
Jag förstår det. Fordon som varken har förbränningsmotor eller är eldrivna. Blev nyfiken på vad det kan vara.
5% av europas bilförsäljning är ju ändå 800 000 bilar
En bränslecellsmotor är ju eldriven.
Det produceras massor med biogas från avfall och på reningsverk, det kan inte vara bättre att fackla bort det än att använda det till tex drivmedel.
Förbränns inte den i en förbränningsmotor? Omfattas inte biogasmotorer av EURO-reglementet?
Jo antagligen, eller en bränslecell. Den där prognosen säger väl egentligen bara att de tror att 5% är något annat än elfordon.
Jag förstår det. Fordon som varken har förbränningsmotor eller är eldrivna. Blev nyfiken på vad det kan vara.
5% av europas bilförsäljning är ju ändå 800 000 bilar
En bränslecellsmotor är ju eldriven.
Var står det att de sista 5% inte får ha förbränningsmotor?
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Det produceras massor med biogas från avfall och på reningsverk, det kan inte vara bättre att fackla bort det än att använda det till tex drivmedel.
Förbränns inte den i en förbränningsmotor? Omfattas inte biogasmotorer av EURO-reglementet?
Jo antagligen, eller en bränslecell. Den där prognosen säger väl egentligen bara att de tror att 5% är något annat än elfordon.
Jag förstår det. Fordon som varken har förbränningsmotor eller är eldrivna. Blev nyfiken på vad det kan vara.
5% av europas bilförsäljning är ju ändå 800 000 bilar
En bränslecellsmotor är ju eldriven.
Var står det att de sista 5% inte får ha förbränningsmotor?
Ingenstans och grafen från Power Circle visar utvecklingen i Sverige, inte Europa. Jag tror dock inte Sverige kommer skilja sig nämnvärt från den i Europa. 5% avgasbilar (som troligen kommer drivas med biogas, HVO och bio-bensin) om tio år är inte direkt många avgasbilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.