Var står det att de sista 5% inte får ha förbränningsmotor?Fredrik j skrev:Jag förstår det. Fordon som varken har förbränningsmotor eller är eldrivna. Blev nyfiken på vad det kan vara.Melon Must skrev:Jo antagligen, eller en bränslecell. Den där prognosen säger väl egentligen bara att de tror att 5% är något annat än elfordon.Fredrik j skrev:Förbränns inte den i en förbränningsmotor? Omfattas inte biogasmotorer av EURO-reglementet?Melon Must skrev:Det produceras massor med biogas från avfall och på reningsverk, det kan inte vara bättre att fackla bort det än att använda det till tex drivmedel.
5% av europas bilförsäljning är ju ändå 800 000 bilar
En bränslecellsmotor är ju eldriven.
Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2026
Moderator: Redaktion
Re: Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”
Elon Musk
Re: Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2
Ingenstans och grafen från Power Circle visar utvecklingen i Sverige, inte Europa. Jag tror dock inte Sverige kommer skilja sig nämnvärt från den i Europa. 5% avgasbilar (som troligen kommer drivas med biogas, HVO och bio-bensin) om tio år är inte direkt många avgasbilar.pefreli skrev:Var står det att de sista 5% inte får ha förbränningsmotor?Fredrik j skrev:Jag förstår det. Fordon som varken har förbränningsmotor eller är eldrivna. Blev nyfiken på vad det kan vara.Melon Must skrev:Jo antagligen, eller en bränslecell. Den där prognosen säger väl egentligen bara att de tror att 5% är något annat än elfordon.Fredrik j skrev:Förbränns inte den i en förbränningsmotor? Omfattas inte biogasmotorer av EURO-reglementet?Melon Must skrev:Det produceras massor med biogas från avfall och på reningsverk, det kan inte vara bättre att fackla bort det än att använda det till tex drivmedel.
5% av europas bilförsäljning är ju ändå 800 000 bilar
En bränslecellsmotor är ju eldriven.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.