Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2026

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pefreli
Teslaägare
Inlägg: 1547
Blev medlem: 17 mar 2018 12:21

Re: Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2

Inlägg av pefreli »

Fredrik j skrev:
Melon Must skrev:
Fredrik j skrev:
Melon Must skrev:
Det produceras massor med biogas från avfall och på reningsverk, det kan inte vara bättre att fackla bort det än att använda det till tex drivmedel.
Förbränns inte den i en förbränningsmotor? Omfattas inte biogasmotorer av EURO-reglementet?
Jo antagligen, eller en bränslecell. Den där prognosen säger väl egentligen bara att de tror att 5% är något annat än elfordon.
Jag förstår det. Fordon som varken har förbränningsmotor eller är eldrivna. Blev nyfiken på vad det kan vara.
5% av europas bilförsäljning är ju ändå 800 000 bilar
En bränslecellsmotor är ju eldriven.
Var står det att de sista 5% inte får ha förbränningsmotor?
TM3 P vit/vit -23
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld

14,6 kWp

”Earth can and will move to a sustainable economy and will do so under your lifetime”

Elon Musk
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Laddhybrider kastas ut – räknas inte som hållbara från 2

Inlägg av Svenssons »

pefreli skrev:
Fredrik j skrev:
Melon Must skrev:
Fredrik j skrev:
Melon Must skrev:
Det produceras massor med biogas från avfall och på reningsverk, det kan inte vara bättre att fackla bort det än att använda det till tex drivmedel.
Förbränns inte den i en förbränningsmotor? Omfattas inte biogasmotorer av EURO-reglementet?
Jo antagligen, eller en bränslecell. Den där prognosen säger väl egentligen bara att de tror att 5% är något annat än elfordon.
Jag förstår det. Fordon som varken har förbränningsmotor eller är eldrivna. Blev nyfiken på vad det kan vara.
5% av europas bilförsäljning är ju ändå 800 000 bilar
En bränslecellsmotor är ju eldriven.
Var står det att de sista 5% inte får ha förbränningsmotor?
Ingenstans och grafen från Power Circle visar utvecklingen i Sverige, inte Europa. Jag tror dock inte Sverige kommer skilja sig nämnvärt från den i Europa. 5% avgasbilar (som troligen kommer drivas med biogas, HVO och bio-bensin) om tio år är inte direkt många avgasbilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Skriv svar