Supermiljöbilspremie 2015

Här diskuterar vi om miljön i alla dess former

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av bylund »

Jag skulle nog inte gå så långt att jag drar slutsatsen att det sätts in på skattekontot, jag bara menade att det var ett av dessa två sätt jag kunde komma på att de skulle känna till vilket konto de skulle överföra pengarna till.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av Shven »

hej.
Registrerade min bil den 28/11-2014. För 2 veckor sedan fick jag ett brev från transportstyrelsen. Idag damp ett meddelande ner från bankens att pengarna betalats in på mitt konto.
Hela hanteringen har tagit något kortare tid än 4 månader. Med tanke på att miljöbilspengarna tog slut någon gång under hösten 2014 och när nya pengar kom till transportstyrelsen vet jag inte. Tycker inte att hanteringstiden är något att säga om.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av leiflodde »

Hämtade bilen 30/12 fick idag "lappen" från transportstyrelsen angående utbetalning av supermiljöbilspremie :D

Men inget om hur pengarna betalas ut, hur har tidigare premier betalats ut?
Användarvisningsbild
Shven
Teslaägare
Inlägg: 206
Blev medlem: 18 jun 2014 06:19
Ort: Landskrona

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av Shven »

Hej
Jag trodde att de ville ha kontonumret på min bank med det går smidigt. Pengarna betalas ut till Swedbank som sedan identifierar din bank och kontonummer helt automatiskt. Smidigare än så här kan det inte gå.
Det enda jag räds är om det är lika enkelt för Swedbank att hämta pengar från mitt konto?
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av leiflodde »

Shven skrev:
Hej
Jag trodde att de ville ha kontonumret på min bank med det går smidigt. Pengarna betalas ut till Swedbank som sedan identifierar din bank och kontonummer helt automatiskt. Smidigare än så här kan det inte gå.
Det enda jag räds är om det är lika enkelt för Swedbank att hämta pengar från mitt konto?
hmm då lämnar min bank ut mina kontouppgifter till andra vilket känns sådär men de är pengar in så det är väl säkert på så sätt.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av bylund »

Man måste ha givit sitt kontonummer till Swedbank för att det ska fungera. Det har jag gjort, och jag tror att det är detta de använder. Finns man inte med där så skickar de i så fall en utbetalningsavi. Min huvudteori är att det är systemet de använder. Om inte gissade jag på att det är skatteåterbäringskontot.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av LarsL »

Jo, det är väl Swebanks utbetalningsservice. Har anmält mitt Nordea konto hos dem flera gånger men varje gång har jag ändå fått ut en avi, som tur är kan man använda Nordeas utbetalningstjänst så det löser sig utan köande.
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
Ort: Partille

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av Datordoktorn »

Supermiljöbilspremien betalas automatiskt ut till det konto man har registrerat för skatteåterbäring hos Skatteverket. Jag bytte bank mellan mina bägge premieutbetalningar men det funkade per automatik utan krångel.
S85 2014 grått skinn, såld.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber.

http://---
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av leiflodde »

Leverans av bilen 30/12
Fyllde i lappen till transportstyrelsen 20/3
Idag 2/4 kom pengarna

Pengarna kan hämtas ut Ica, Coop, Hemköp, Willys mm........ inte banken här inte.

Glad påsk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av bylund »

Många banker kan du skicka den till så sätter de in på ditt konto. Jag har gjort det med ICA- och Skandiabanken, men många andra låter dig nog också göra det.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av TiborBlomhall »

Med tanke på de unikt höga antal supermiljöbilar i Mars -och April verkar också bli bra månad- undrar jag om årets pott ens räcker till sommaren.

Verkligen dags att göra nåt!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av LarsL »

Ja, om inte annat blir det ju fel om vissa får och andra inte.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av leiflodde »

Tror det blir slumpen vem som får och först brukar vinna :D

Tyvärr kan vi inte lita på långsiktighet i denna fråga och/men är nog inte avgörande för denna typ av bil även om min påsk nu känns bra.
Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare
Inlägg: 251
Blev medlem: 07 okt 2014 18:59
Ort: Skurup

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av krabbe »

Om man har lån på bilen, (privat finansiering) kommer pengena då inte till långivarna ?
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1767
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av leiflodde »

krabbe skrev:
Om man har lån på bilen, (privat finansiering) kommer pengena då inte till långivarna ?
hmm..... eftersom jag har bilen privat kan man ju räkna si eller så men på denna typ av bil spelar nog inte premien någon roll men kul när den kommer.

i alla fall kul med fler kamrater på bl.a. SC i Lödde då jag idag sett 9 Norska bilar och 1 Svensk.....
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Supermiljöbilspremie 2015

Inlägg av danni »

krabbe skrev:
Om man har lån på bilen, (privat finansiering) kommer pengena då inte till långivarna ?
Nej, om du har privat billån på bilen så är du fortfarande ägare - bilen är bara ställd som säkerhet för lånet. Bilen är alltså registrerad på dig, och det blir du som får pengarna. Om du däremot leasar bilen, oavsett om du gör det som företag eller privatperson, så är det leasingbolaget som står som ägare till bilen och därför får pengarna.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar