OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lloydfabege
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 05 maj 2021 17:56

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av lloydfabege »

Elmil skrev:
Just nu ser det ut (enl. ChargeFinder) som att både Ödeshög och Halmstad är ur funktion... Blir det lika skakigt som förr (med ensamma 50kW-laddare) men i större skala..? Kan ju hoppas på att det bara är planerat underhåll eller tillfälligheter.
Ödeshög har inte öppnat tror jag. Jag har aldrig sett den online. Både Linköping och Ödeshög dök upp samtidigt för en månad sen (?) och stod då som offline men Linköping verkar ha gått online nu i veckan. Det verkar också stämma med uppgifterna per station på OKQ8:s hemsida där stationen i Linköping står att den erbjuder elbilsladdning medan den i Ödeshög gör det inte. Så förhoppningsvis öppnar Ödeshög snart.
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2258
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av Off Grid Byggaren »

joel80 skrev:
iAkita skrev:
Jag måste ändå säga att jag är hyfsat imponerad över OKQ8's utbyggnad. Cirkle K skulle ju bli så himla bra enligt dem själva, men på kort tid tycker jag OKQ8 utklassat dem (om man inte räknar in alla ionity stationer som ligger vid Cirkle K).
Man ser rätt många ny OKQ8-stationer! Senaste jag såg var Sollentuna Häggvik som verkar få 4-6st snabbladdare (förutom den 50kW de tidigare haft).
De var byggda men avspärrade när jag passerade i torsdags.
Även Upplands Väsby har fått många, där både på Cirkle K och på OKQ8.

Nu vill jag bara se att någon av de bygger lite fler upp längst Norrlandskusten, och det snabbt nu innan "tävligen" i slutet på juli! :lol:

OKQ8 i Sundsvall längs E4 är ju på gång.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av bonath »

chaffis75 skrev:
Dexter86 skrev:
chaffis75 skrev:
Någon som vet när Halmstad öppnar.. Står som otillgängliga så jag antar den inte är öppen än.
Jag har inte ens sett att dom är på plats ännu
Ok.. Jag har ju bara sett de på charge fiender så utgick från att de var nära då.. Men så är kanske inte fallet..

Är det dom som bygger här?
Står ett nytt stort elskåp där bakom "staket" men inget mer.
Jag var orolig för att det skulle vara Tesla SuC som byggde, det finns knappt någon ting att göra där...
Ladd_arenan.JPG
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av Maw »

bonath skrev:
chaffis75 skrev:
Dexter86 skrev:
chaffis75 skrev:
Någon som vet när Halmstad öppnar.. Står som otillgängliga så jag antar den inte är öppen än.
Jag har inte ens sett att dom är på plats ännu
Ok.. Jag har ju bara sett de på charge fiender så utgick från att de var nära då.. Men så är kanske inte fallet..

Är det dom som bygger här?
Står ett nytt stort elskåp där bakom "staket" men inget mer.
Jag var orolig för att det skulle vara Tesla SuC som byggde, det finns knappt någon ting att göra där...
Ladd_arenan.JPG
Man kan ju alltid ta sig ett dopp i simhallen medan bilen laddar :)
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av bonath »

Maw skrev:
bonath skrev:
chaffis75 skrev:
Dexter86 skrev:
chaffis75 skrev:
Någon som vet när Halmstad öppnar.. Står som otillgängliga så jag antar den inte är öppen än.
Jag har inte ens sett att dom är på plats ännu
Ok.. Jag har ju bara sett de på charge fiender så utgick från att de var nära då.. Men så är kanske inte fallet..

Är det dom som bygger här?
Står ett nytt stort elskåp där bakom "staket" men inget mer.
Jag var orolig för att det skulle vara Tesla SuC som byggde, det finns knappt någon ting att göra där...
Ladd_arenan.JPG
Man kan ju alltid ta sig ett dopp i simhallen medan bilen laddar :)

...om man hinner byta om då... :shock:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
lloydfabege
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 05 maj 2021 17:56

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av lloydfabege »

Nu verkar Ödeshög vara igång, 4 st online av 6 st för tillfället enligt Chargefinder.
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av chaffis75 »

Elmil skrev:
Just nu ser det ut (enl. ChargeFinder) som att både Ödeshög och Halmstad är ur funktion... Blir det lika skakigt som förr (med ensamma 50kW-laddare) men i större skala..? Kan ju hoppas på att det bara är planerat underhåll eller tillfälligheter.
Enlig ett inlägg lite högre upp så är Halmstad inte klar.. Dvs de e lite dumt den ens hamnat i charge finder. Antar de är samma sak med de andra..
Så nej inga problem egentligen.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av Nilp »

lloydfabege skrev:
Nu verkar Ödeshög vara igång, 4 st online av 6 st för tillfället enligt Chargefinder.
Ser ut som alla 6 är tillgängliga nu :)
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av joel80 »

Kom igen nu OKQ8, få till en vettig station norr om Sundsvall också innan sommaren är slut!
:)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 461
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: OKQ8 storsatsar med 1100 laddare på 400 stationer

Inlägg av Daven »

De har byggt 3 laddare med 2 kablar var så totalt 6 laddplatser i Växjö på norremark. Det står 150KW på dom men de är inte i drift ännu.
20221201_064224.jpg
Skriv svar