Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av HelectriC »

joel80 skrev:
Maw skrev:
Klintan skrev:
Polestars låga pris är väl bara en reklamkupp via Plugsurfing? Polestar subventionerar priset under ett år, sedan blir det vanliga priser igen. Kan inte bli så enormt dyrt per bil om man tar det på marknadsföringskontot.
Det återstår att se vad som händer om ett år. Polestars uttalade ambition är att det ska fortsätta även efter det inledande året.
Min gissning är att det kommer gå över till månadskostnad för oss som vill ha kvar billiga priset sen. Typ som för de andra med bättre Ionity-priser.
antagligen. Och nu har dom 1 år på sig att förhandla och komma fram till ett pris som PS tror kunderna kommer acceptera. Så kan dom också följa utvecklingen hos övriga och se hur väl det mottas.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av dfa »

Maw skrev:
mati skrev:
Maw skrev:
Det är som med Teslas SuC, man måste ha valt rätt bil så blir det billigt/går att ladda.
Billigt och billigt. Det är väl en sanning med modifikation. Om man laddar så pass sällan hos Ionity att ett abonnemang inte lönar sig blir det inte alls billigt, oavsett vilken bil man har köpt. Och även om man har ett abonnemang så måste man ladda ganska mycket för att komma ner till samma kWh-pris som t.ex. e-on/Clever tar, fast då utan abonnemang.
Jag tänkte på bilar som laddar billigt på Ionity utan abbonemang. Polestarägare laddar för 3.53 kr/kwh från och med 1/7 utan abonnemang, har inte Hyundai och Kia liknande villkor?
Det verkar ju som om de flesta nya bilar (bland de märken som äger Ionity) kan ladda till reducerat pris utan abonnemang i 12 månader.
Därefter kostar det cirka 200kr/månad att bibehålla rabatten via ett abonnemang, som ger dig runt 2 kr lägre pris per kWh hos Ionity jämfört med e.on.
Då behöver du ladda runt 100kWh per månad för att det skall gå runt, och om du räknar in de 12 månader som du fick "gratis" så blir det förmodligen ännu billigare.
Lägg till bekvämligheten att kunna använda Ionitynätverket så är det en no-brainer för mig att köra vidare och betala för ett abonnemang. I relation till vad bilen kostar totalt är värt bekvämligheten enligt mig oavsett hur mycket eller lite jag laddar.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Det beror ju helt och hållet på hur ofta du tror att du kommer använda Ionity under året som kommer. Själv har jag inte snabbladdat sedan januari 2020, det skulle således vara korkat av mig om jag skulle teckna ett Ionity-abonnemang. Å andra sidan har jag snabbladdat rätt mycket fram till Jan 2020, då hade ett sådant abonnemang möjligen varit mer intressant.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Om jag skulle ge mig ut på en Europa-trip så skulle jag definitivt aktivera VWs we charge abb.
Men vet inte om jag skulle ha tålamod att sitta så länge i en bil.
Tycker det är plågsamt nog att köra Lomma-Sthlm.
Om man kunde snitta 200kmh hade det nog funkat.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Om jag skulle ge mig ut på en Europa-trip så skulle jag definitivt aktivera VWs we charge abb.
Men vet inte om jag skulle ha tålamod att sitta så länge i en bil.
Tycker det är plågsamt nog att köra Lomma-Sthlm.
Om man kunde snitta 200kmh hade det nog funkat.
Ja, det får man ju räkna ut innan man åker iväg. Ska man åka så pass långt och enbart ladda hos Ionity så att det skulle löna sig att betala 11 av 12 månader i onödan så kan man såklart göra det. Å andra sidan har man ju längre söderut betydligt fler valmöjligheter utan att vara beroende av Ionity. Jag skulle inte aktivera abonnemanget för det. Jag tycker det är bättre att undvika Ionity helt och hållet och köra med billigare operatörer som inte kräver ett årsabonnemang.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hoppsan_84
Inlägg: 262
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Hoppsan_84 »

Så ser det ut i appen medans man laddar.
23D8D1D9-E500-4926-9F47-E00159D0766A.jpeg
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Visa bara inte den här bilden för någon. Vilken fossilbilist skulle frivilligt betala 119kr för 1,4 liter diesel egentligen? Det motsvarar 85kr/liter för samma energimängd. Är det egentligen ingen som förstår hur groteskt billigt det är att tanka fossil energi jämfört med att snabbladda en elbil? :shock:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

joel80 skrev:
Maw skrev:
Klintan skrev:
Polestars låga pris är väl bara en reklamkupp via Plugsurfing? Polestar subventionerar priset under ett år, sedan blir det vanliga priser igen. Kan inte bli så enormt dyrt per bil om man tar det på marknadsföringskontot.
Det återstår att se vad som händer om ett år. Polestars uttalade ambition är att det ska fortsätta även efter det inledande året.
Min gissning är att det kommer gå över till månadskostnad för oss som vill ha kvar billiga priset sen. Typ som för de andra med bättre Ionity-priser.
Skulle gissa på samma sak. Det är nog "gratis" nu, som reklam för tjänsten som de börjar ta betalt för senare.

Själv är jag inte helt superförtjust i alla dessa krångliga abonnemangsmodeller för att "enbart" hamna i en annan pristariff. Hade det varit fri laddning utan ytterligare kostnad så hade det däremot känts mer motiverat med ett abonnemang.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

MrRun skrev:
Jag hittade en nyhet, hyfsat ny iaf, som kanske tagits upp redan men den 2:a Juni verkar det som Ionity släppte en ny app. Någon som testat?

https://ionity.eu/en/ionity-app.html?fb ... mWkXZi8Vtg
Hur går det förresten med Ionitys flera år långa projekt att börja ta betalt med Plug & Charge (dvs. utan appar, kort och brickor)?

Någon som vet status på den?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Esterox »

mati skrev:
Visa bara inte den här bilden för någon. Vilken fossilbilist skulle frivilligt betala 119kr för 1,4 liter diesel egentligen? Det motsvarar 85kr/liter för samma energimängd. Är det egentligen ingen som förstår hur groteskt billigt det är att tanka fossil energi jämfört med att snabbladda en elbil? :shock:
Nej för det som hyllar priserna på snabbladdning ljuger rätt så mycket och eftersom fossilbilisterna inte har någon erfarenhet kan det inte kontra med ren fakta tyvärr.

Det är ett skämt att åka långt med elbil, fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av [JM] »

Esterox skrev:
mati skrev:
Visa bara inte den här bilden för någon. Vilken fossilbilist skulle frivilligt betala 119kr för 1,4 liter diesel egentligen? Det motsvarar 85kr/liter för samma energimängd. Är det egentligen ingen som förstår hur groteskt billigt det är att tanka fossil energi jämfört med att snabbladda en elbil? :shock:
Nej för det som hyllar priserna på snabbladdning ljuger rätt så mycket och eftersom fossilbilisterna inte har någon erfarenhet kan det inte kontra med ren fakta tyvärr.

Det är ett skämt att åka långt med elbil,
fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Du menar att det är ett skämt att ladda på ionity som elbilist?
Lite skilland om man laddar på SuC eller andra operatörer som har rimligare prissättning.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1556
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av renes »

Esterox skrev:
Det är ett skämt att åka långt med elbil, fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Med Teslan kostar det mig betydligt mindre att resa långt och snabbladda än med Volvo S80 jag också har. Så vad är skämtet? Eller exkluderar du Tesla från "elbil" kategorin?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Niklas Z »

Esterox skrev:
Det är ett skämt att åka långt med elbil, fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Jag sitter just nu och planerar en bilresa till Tyskland med min Tesla M3LR. Det vore ju lite synd om det visar sig bli ett skämt. Kan du förklara för mig vad som är så illa med det alternativ jag just nu planerar, så jag kan undvika en djup besvikelse?
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Svenssons »

Niklas Z skrev:
Esterox skrev:
Det är ett skämt att åka långt med elbil, fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Jag sitter just nu och planerar en bilresa till Tyskland med min Tesla M3LR. Det vore ju lite synd om det visar sig bli ett skämt. Kan du förklara för mig vad som är så illa med det alternativ jag just nu planerar, så jag kan undvika en djup besvikelse?
Jag gjorde en Tysklandsresa med min Model X 2016 (kortare räckvidd än Model 3). Gjorde ingen särskild planering, fungerade helt utan problem och det lär inte fungerar sämre idag. Skämtet är väl att fundera på att ta avgasbil på en långväga resa om man istället kan ta en Tesla.

En sak att tänka på om man kör in i städer är nog att fixa en "stämpel" på att bilen inte släpper ut för mycket avgaser om man funderar på att köra in i städer. Det missade jag, tänkte inte på att tyskarna vill se den där stämpeln även ifall det är en ren elbil...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Niklas Z »

Svenssons skrev:
Niklas Z skrev:
Esterox skrev:
Det är ett skämt att åka långt med elbil, fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Jag sitter just nu och planerar en bilresa till Tyskland med min Tesla M3LR. Det vore ju lite synd om det visar sig bli ett skämt. Kan du förklara för mig vad som är så illa med det alternativ jag just nu planerar, så jag kan undvika en djup besvikelse?
Jag gjorde en Tysklandsresa med min Model X 2016 (kortare räckvidd än Model 3). Gjorde ingen särskild planering, fungerade helt utan problem och det lär inte fungerar sämre idag. Skämtet är väl att fundera på att ta avgasbil på en långväga resa om man istället kan ta en Tesla.

En sak att tänka på om man kör in i städer är nog att fixa en "stämpel" på att bilen inte släpper ut för mycket avgaser om man funderar på att köra in i städer. Det missade jag, tänkte inte på att tyskarna vill se den där stämpeln även ifall det är en ren elbil...
Jag vet Svenssons, jag ställde bara en retorisk fråga till Esterox.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Esterox »

renes skrev:
Esterox skrev:
Det är ett skämt att åka långt med elbil, fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Med Teslan kostar det mig betydligt mindre att resa långt och snabbladda än med Volvo S80 jag också har. Så vad är skämtet? Eller exkluderar du Tesla från "elbil" kategorin?
Ja tesla ligger lite vid sidan av men iofs har ju det som köpte tesla fram till för några år sedan betalat för att du skall ladda gratis/förmånlig kostnad.

Alla andra är däremot för dyra på långresa oavsett nätverk. Sen med alla dessa abonnemang blir det ju ännu konstigare. Men förlåt mig, det var ju ett tesla-forum och IONITY tråd som ligger under övrigt utanför tesla-bubblan. Jag borde förstått bättre och skrivit att tesla är världsbäst på långresa.
Hoppsan_84
Inlägg: 262
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Hoppsan_84 »

martinot skrev:
MrRun skrev:
Jag hittade en nyhet, hyfsat ny iaf, som kanske tagits upp redan men den 2:a Juni verkar det som Ionity släppte en ny app. Någon som testat?

https://ionity.eu/en/ionity-app.html?fb ... mWkXZi8Vtg
Hur går det förresten med Ionitys flera år långa projekt att börja ta betalt med Plug & Charge (dvs. utan appar, kort och brickor)?

Någon som vet status på den?
Alla Tritium laddare på Ionity har funktionen aktiverad sen typ ett år tillbaka.
Mig veterligen är den enda bilen som fått det aktiverat Tycan men jag har aldrig sett det i verkligheten.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1556
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av renes »

Esterox skrev:
renes skrev:
Esterox skrev:
Det är ett skämt att åka långt med elbil, fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Med Teslan kostar det mig betydligt mindre att resa långt och snabbladda än med Volvo S80 jag också har. Så vad är skämtet? Eller exkluderar du Tesla från "elbil" kategorin?
Ja tesla ligger lite vid sidan av men iofs har ju det som köpte tesla fram till för några år sedan betalat för att du skall ladda gratis/förmånlig kostnad.
Den här meningen får jag inte ihop. Annat än om du menar att det är billigt för mig eftersom någon annan, tidigare, betalat åt mig? Var fick du det ifrån?
Alla andra är däremot för dyra på långresa oavsett nätverk. Sen med alla dessa abonnemang blir det ju ännu konstigare. Men förlåt mig, det var ju ett tesla-forum och IONITY tråd som ligger under övrigt utanför tesla-bubblan. Jag borde förstått bättre och skrivit att tesla är världsbäst på långresa.
Tråkigt nog måste jag meddela dig att Tesla faktiskt är världsbäst på långresa. Det är bara att bita ihop och medge.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Esterox skrev:
renes skrev:
Esterox skrev:
Det är ett skämt att åka långt med elbil, fast å andra sidan anser ju många att elbilen är så billig annars så det är värt att betala extra. Konstigt nog.
Med Teslan kostar det mig betydligt mindre att resa långt och snabbladda än med Volvo S80 jag också har. Så vad är skämtet? Eller exkluderar du Tesla från "elbil" kategorin?
Ja tesla ligger lite vid sidan av men iofs har ju det som köpte tesla fram till för några år sedan betalat för att du skall ladda gratis/förmånlig kostnad.

Alla andra är däremot för dyra på långresa oavsett nätverk. Sen med alla dessa abonnemang blir det ju ännu konstigare. Men förlåt mig, det var ju ett tesla-forum och IONITY tråd som ligger under övrigt utanför tesla-bubblan. Jag borde förstått bättre och skrivit att tesla är världsbäst på långresa.
Du har naturligtvis helt rätt. Jag håller med. Jag skulle kanske inte gå så långt att säga att en elbil är ett skämt på långresa, men det är ingen hemlighet att elbilarna har sina styrkor någon annanstans. Det var en annan sak när snabbladdning var billig eller rentav gratis. Då kunde man förbise alla nackdelar som elbilarna ändå medför på långresa. Kostar det inget, eller väldigt lite, så klagar man ju inte heller när det blir lite besvärligt eller omständligt. Men med dagens priser för snabbladdning, som inte sällan med råge överstiger priset för att tanka en dieselbil, är långresor inte längre så roliga med elbil. Det funkar rent tekniskt, men inte mer. Jag har en kollega som hittills har kört V90 diesel. Nu är han lite sugen på att byta till elbil. Men han jobbar huvudsakligen som säljare och kör väldigt långt och mycket. Och jag har faktiskt rekommenderat honom att låta bli att skaffa elbil i nuläget. Han måste ju snabbladda hela tiden och det blir inte särskilt många mil med hemmaladdning. Det lönar sig helt inte för honom att byta till elbil. Och med tanke på att han inte kan ta sig överallt så som dagens laddinfrastruktur ser ut måste han ändå ta med i kalkylen att han tvingas ta familjens fossilbil rätt ofta. Tyvärr är det så. Jag sa till honom att hans enda alternativ, om han verkligen vill byta till elbil, är en Tesla. Men då skrattade han bara. Det var inget realistiskt alternativ sa han.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 694
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Lophornis »

Hyundai har skapat avtal.
45kr i mån och då 15% på laddningen.

https://www.hyundai.se/agare/charge-myh ... _myhyundai
pdf.pdf
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av heldiggrisen »

Lophornis skrev:
Hyundai har skapat avtal.
45kr i mån och då 15% på laddningen.

https://www.hyundai.se/agare/charge-myh ... _myhyundai
Fast det gäller inte Ionity?
Ionity avtalet med chargemyHuyndai kostar 139kr/mnd minimum 12 månader och 3,1kr/kWh.

ChargemyHuyndai är en app/kort som ger användaren tillgång till et gäng laddstolpar (typ alla i Sverige och många i Europa om jag förstått rätt) Fördelen är att enbart dra med sig en app/laddkort, nackdelen är att du får betala 5kr extra per laddsession om du väljer gratisabonnemanget(Flex).
Om du lägger till 45kr/mnd, så får du et s.k. Smart-abonnemang, och betalar ingen extraavgift per session, och får dessutom 15% på "pumppriset".

Så chargemyHuyndai består av två(tre) delar; Flex(0kr) eller Smart(45kr) och om man i tillägg vill ha ett Ionityabonnemang(139kr).
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 694
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Lophornis »

heldiggrisen skrev:
Lophornis skrev:
Hyundai har skapat avtal.
45kr i mån och då 15% på laddningen.

https://www.hyundai.se/agare/charge-myh ... _myhyundai
Fast det gäller inte Ionity?
Ionity avtalet med chargemyHuyndai kostar 139kr/mnd minimum 12 månader och 3,1kr/kWh.

ChargemyHuyndai är en app/kort som ger användaren tillgång till et gäng laddstolpar (typ alla i Sverige och många i Europa om jag förstått rätt) Fördelen är att enbart dra med sig en app/laddkort, nackdelen är att du får betala 5kr extra per laddsession om du väljer gratisabonnemanget(Flex).
Om du lägger till 45kr/mnd, så får du et s.k. Smart-abonnemang, och betalar ingen extraavgift per session, och får dessutom 15% på "pumppriset".

Så chargemyHuyndai består av två(tre) delar; Flex(0kr) eller Smart(45kr) och om man i tillägg vill ha ett Ionityabonnemang(139kr).
Japp jag läste det i PDF filen.
Laddar man i Norge på Ionity kostar det under 2kr kwh men i Sverige kostar det över 3kr kwh när man har premium abb.
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Erxon
elbilist
Inlägg: 400
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Erxon »

Fråga bara, om man inte har något abonnemang hos Ionity och kommer för att ladda med kreditkort, drar Ionity en deposition då och vad ligger den på?
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av heldiggrisen »

Erxon skrev:
Fråga bara, om man inte har något abonnemang hos Ionity och kommer för att ladda med kreditkort, drar Ionity en deposition då och vad ligger den på?
€1 eller motsvarande. I Sverige 10 kr.
https://support.ionity.eu/en/payment-bi ... authorised
Erxon
elbilist
Inlägg: 400
Blev medlem: 17 jun 2018 22:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Erxon »

heldiggrisen skrev:
Erxon skrev:
Fråga bara, om man inte har något abonnemang hos Ionity och kommer för att ladda med kreditkort, drar Ionity en deposition då och vad ligger den på?
€1 eller motsvarande. I Sverige 10 kr.
https://support.ionity.eu/en/payment-bi ... authorised
Tackar
Skriv svar