Ionitys laddnätverk

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17033
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Ja, minst en månad innan. Det är bara avsluta abonnemanget i appen. Hur lätt som helst.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av 12man »

Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av MWall »

12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 6198
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av MWall »

taliz skrev:
MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
13 euro i månaden har jag för mig. Är väl inte så betydande.
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare
Inlägg: 4201
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Maw »

Tesla verkar ha uppfattningen att de på ett eller annat sätt tjänar på att låta andra märken ladda. Hur deras kalkyl ser ut kan vi roa oss med att spekulera om ett varv till om vi saknar andra roliga diskussionsämnen :)
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Dafro
elbilist
Inlägg: 3185
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Maw skrev:
Tesla verkar ha uppfattningen att de på ett eller annat sätt tjänar på att låta andra märken ladda. Hur deras kalkyl ser ut kan vi roa oss med att spekulera om ett varv till om vi saknar andra roliga diskussionsämnen :)
Absolut, varför inte men jag tror att det möjligen finns en specifik tråd för det. :roll:
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Snicksnack. Du och alla andra som köpte första åren fick ju t.o.m. gratis SUC, forever.

Teslas pris är ju inte mkt bättre än IONITY, som är favorit-hatobjektet på forumet.
Den stora fördelen är snarare mängden laddare, och att man förhoppningsvis slipper binda upp sig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 6198
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
MWall skrev:
12man skrev:
Ionity plan på 4 år från 1500 till 7000 , 4.6x 2021-> 2025
Tesla fakta på 4 år från 5000 till 30000, 6x 2017->2021
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Snicksnack. Du och alla andra som köpte första åren fick ju t.o.m. gratis SUC, forever.

Teslas pris är ju inte mkt bättre än IONITY, som är favorit-hatobjektet på forumet.
Den stora fördelen är snarare mängden laddare, och att man förhoppningsvis slipper binda upp sig.
”Fick gratis SuC, forever”
Snicksnack. Vad dillar du om? :lol: :lol: :lol:

Tycker du att 20 000:- är ”gratis” så visst. :roll:
Låter osannolikt eftersom du samtidigt tycker att 120:- per månad är en betydande summa pengar. :lol:

Tillgången till SuC var ett tillval som kostade 20 000:- som man fick kryssa i liksom alla andra tillval när man beställde bilen. Ville man inte betala 20 000:- extra, så var man inte välkommen på SuC. På den dyraste versionen av Model S gick det inte att välja bort SuC så man fick betala 20 000:- extra, oavsett om man ville eller ej.

På den tiden uppgav Tesla hur mycket av bilpriset som gick till SuC-utbyggnaden. Idag vet vi inte hur mycket av bilpriset som egentligen är för SuC. Men jag är övertygad att det är mer än motsvarande 120:- i månaden som övriga ska betala.

Jag håller helt med MWall att Tesla med en abonnemangskostnad på 120:-/månad i princip skänker bort fördelen med SuC-nätverket som deras egna bilköpare har betalat dyrt för.

Därmed inte sagt att jag är mot ett öppnande, tvärt om. Men att säga att övriga elbilsägare kommer att få betala betydligt mer för SuC än Teslaägarna, är bara löjeväckande.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
MWall skrev:
Och fördelen det ger tänker man skänka bort... :roll:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Snicksnack. Du och alla andra som köpte första åren fick ju t.o.m. gratis SUC, forever.

Teslas pris är ju inte mkt bättre än IONITY, som är favorit-hatobjektet på forumet.
Den stora fördelen är snarare mängden laddare, och att man förhoppningsvis slipper binda upp sig.
”Fick gratis SuC, forever”
Snicksnack. Vad dillar du om? :lol: :lol: :lol:

Tycker du att 20 000:- är ”gratis” så visst. :roll:
Låter osannolikt eftersom du samtidigt tycker att 120:- per månad är en betydande summa pengar. :lol:

Tillgången till SuC var ett tillval som kostade 20 000:- som man fick kryssa i liksom alla andra tillval när man beställde bilen. Ville man inte betala 20 000:- extra, så var man inte välkommen på SuC. På den dyraste versionen av Model S gick det inte att välja bort SuC så man fick betala 20 000:- extra, oavsett om man ville eller ej.

På den tiden uppgav Tesla hur mycket av bilpriset som gick till SuC-utbyggnaden. Idag vet vi inte hur mycket av bilpriset som egentligen är för SuC. Men jag är övertygad att det är mer än motsvarande 120:- i månaden som övriga ska betala.

Jag håller helt med MWall att Tesla med en abonnemangskostnad på 120:-/månad i princip skänker bort fördelen med SuC-nätverket som deras egna bilköpare har betalat dyrt för.

Därmed inte sagt att jag är mot ett öppnande, tvärt om. Men att säga att övriga elbilsägare kommer att få betala betydligt mer för SuC än Teslaägarna, är bara löjeväckande.
Va? Det kostade inget extra på den bil du kör AFAIK. Det du pratar om är ett udda case som gällde några "classic" s60(dvs ej refresh, vilket det knappt såldes några av överhuvudtaget).

Vad som går till nätverket är bara spekulationer AFAIK. Rent praktiskt gjorde Tesla förlust de första ~10 åren. Dvs samtliga bilar som såldes med fri SUC såldes med förlust.
Om du/ni med fri SUC verkligen "finansierat" nätverket så kan du ju försöka förklara varför fri SUC tagits bort.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 6198
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
Om du med "skänka" menar att övriga får betala betydligt mer för att nyttja det så visst. :roll:
Betydligt mer???

Abonnemanget skulle väl kosta 120 spänn i månaden för att få samma pris som Teslaägarna laddar för?
Teslaägarna har garanterat betalt betydligt mer än så extra på bilpriset, för att finansiera SuC-utbyggnaden.
Snicksnack. Du och alla andra som köpte första åren fick ju t.o.m. gratis SUC, forever.

Teslas pris är ju inte mkt bättre än IONITY, som är favorit-hatobjektet på forumet.
Den stora fördelen är snarare mängden laddare, och att man förhoppningsvis slipper binda upp sig.
”Fick gratis SuC, forever”
Snicksnack. Vad dillar du om? :lol: :lol: :lol:

Tycker du att 20 000:- är ”gratis” så visst. :roll:
Låter osannolikt eftersom du samtidigt tycker att 120:- per månad är en betydande summa pengar. :lol:

Tillgången till SuC var ett tillval som kostade 20 000:- som man fick kryssa i liksom alla andra tillval när man beställde bilen. Ville man inte betala 20 000:- extra, så var man inte välkommen på SuC. På den dyraste versionen av Model S gick det inte att välja bort SuC så man fick betala 20 000:- extra, oavsett om man ville eller ej.

På den tiden uppgav Tesla hur mycket av bilpriset som gick till SuC-utbyggnaden. Idag vet vi inte hur mycket av bilpriset som egentligen är för SuC. Men jag är övertygad att det är mer än motsvarande 120:- i månaden som övriga ska betala.

Jag håller helt med MWall att Tesla med en abonnemangskostnad på 120:-/månad i princip skänker bort fördelen med SuC-nätverket som deras egna bilköpare har betalat dyrt för.

Därmed inte sagt att jag är mot ett öppnande, tvärt om. Men att säga att övriga elbilsägare kommer att få betala betydligt mer för SuC än Teslaägarna, är bara löjeväckande.
Va? Det kostade inget extra på den bil du kör AFAIK. Det du pratar om är ett udda case som gällde några "classic" s60(dvs ej refresh, vilket det knappt såldes några av överhuvudtaget).

Vad som går till nätverket är bara spekulationer AFAIK. Rent praktiskt gjorde Tesla förlust de första ~10 åren. Dvs samtliga bilar som såldes med fri SUC såldes med förlust.
Om du/ni med fri SUC verkligen "finansierat" nätverket så kan du ju försöka förklara varför fri SUC tagits bort.
Du är för dåligt påläst om SuC-historiken för att det ska gå att diskutera och dessutom helt ovidkommande i diskussionen om abonnemangskostnaden som du tycker är hög. :roll:

Istället för att blanda in ännu mer irrelevanta saker så kan du väl förklara varför du ser 120:-/månad (de månader man vill utnyttja SuC) som ”betydligt mer” pengar än det Teslaköparna idag betalar genom att köpa Teslas överprisade bilar?


Hade jag idag ägt en annan elbil och aldrig tidigare ägt en Tesla och därmed aldrig bidragit ekonomiskt till SuC-utbyggnaden hade jag tyckt att 120:-/månad (för att få samma kWh-pris som Teslaägarna) varit extremt billigt för de få månader per år jag har behov av SuC.

Men det är vad jag tycker. Uppenbarligen finns de de som rycker det är väldigt dyrt. :lol:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Nicke Nyfiken skrev:
Du är för dåligt påläst om SuC-historiken för att det ska gå att diskutera och dessutom helt ovidkommande i diskussionen om abonnemangskostnaden som du tycker är hög. :roll:

Istället för att blanda in ännu mer irrelevanta saker så kan du väl förklara varför du ser 120:-/månad (de månader man vill utnyttja SuC) som ”betydligt mer” pengar än det Teslaköparna idag betalar genom att köpa Teslas överprisade bilar?


Hade jag idag ägt en annan elbil och aldrig tidigare ägt en Tesla och därmed aldrig bidragit ekonomiskt till SuC-utbyggnaden hade jag tyckt att 120:-/månad (för att få samma kWh-pris som Teslaägarna) varit extremt billigt för de få månader per år jag har behov av SuC.

Men det är vad jag tycker. Uppenbarligen finns de de som rycker det är väldigt dyrt. :lol:
Du kan väl pejsta ditt köpeavtal, om du fortsatt insisterar att du betalt extra för det?

Aha, så Teslas bilar är ”överprisade” nu?
Tycker detta luktar mest allmänt gnäll. Ingen fakta.
Tex kostar en BMW i4 M50 med prestanda motsvarande M3P betydligt mer än just M3P. Samma sak med i40 vs M3LR. Trots att de definitivt inte ”finansierat” SUC.

Återigen, det är inte mkt billigare än IONITY.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 6198
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Du är för dåligt påläst om SuC-historiken för att det ska gå att diskutera och dessutom helt ovidkommande i diskussionen om abonnemangskostnaden som du tycker är hög. :roll:

Istället för att blanda in ännu mer irrelevanta saker så kan du väl förklara varför du ser 120:-/månad (de månader man vill utnyttja SuC) som ”betydligt mer” pengar än det Teslaköparna idag betalar genom att köpa Teslas överprisade bilar?


Hade jag idag ägt en annan elbil och aldrig tidigare ägt en Tesla och därmed aldrig bidragit ekonomiskt till SuC-utbyggnaden hade jag tyckt att 120:-/månad (för att få samma kWh-pris som Teslaägarna) varit extremt billigt för de få månader per år jag har behov av SuC.

Men det är vad jag tycker. Uppenbarligen finns de de som rycker det är väldigt dyrt. :lol:
Du kan väl pejsta ditt köpeavtal, om du fortsatt insisterar att du betalt extra för det?

Aha, så Teslas bilar är ”överprisade” nu?
Tycker detta luktar mest allmänt gnäll. Ingen fakta.
Tex kostar en BMW i4 M50 med prestanda motsvarande M3P betydligt mer än just M3P. Samma sak med i40 vs M3LR. Trots att de definitivt inte ”finansierat” SUC.

Återigen, det är inte mkt billigare än IONITY.
Precis vad jag förväntade mig. :lol: :lol: :lol:
Inte ens ett försök till svar på frågan, utan bara en massa nytt ovidkommande dravel. :roll:
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Dafro
elbilist
Inlägg: 3185
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Aha, så Teslas bilar är ”överprisade” nu?
Tycker detta luktar mest allmänt gnäll. Ingen fakta.
Tex kostar en BMW i4 M50 med prestanda motsvarande M3P betydligt mer än just M3P. Samma sak med i40 vs M3LR.

Håller faktiskt med om att tesla är överprisade men så länge folk köper så är det ju inget problem….

Sedan är det väl självklart att bmw är dyrare, är ju en bättre bil, samt premium. :D
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Nicke Nyfiken skrev:
taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Du är för dåligt påläst om SuC-historiken för att det ska gå att diskutera och dessutom helt ovidkommande i diskussionen om abonnemangskostnaden som du tycker är hög. :roll:

Istället för att blanda in ännu mer irrelevanta saker så kan du väl förklara varför du ser 120:-/månad (de månader man vill utnyttja SuC) som ”betydligt mer” pengar än det Teslaköparna idag betalar genom att köpa Teslas överprisade bilar?


Hade jag idag ägt en annan elbil och aldrig tidigare ägt en Tesla och därmed aldrig bidragit ekonomiskt till SuC-utbyggnaden hade jag tyckt att 120:-/månad (för att få samma kWh-pris som Teslaägarna) varit extremt billigt för de få månader per år jag har behov av SuC.

Men det är vad jag tycker. Uppenbarligen finns de de som rycker det är väldigt dyrt. :lol:
Du kan väl pejsta ditt köpeavtal, om du fortsatt insisterar att du betalt extra för det?

Aha, så Teslas bilar är ”överprisade” nu?
Tycker detta luktar mest allmänt gnäll. Ingen fakta.
Tex kostar en BMW i4 M50 med prestanda motsvarande M3P betydligt mer än just M3P. Samma sak med i40 vs M3LR. Trots att de definitivt inte ”finansierat” SUC.

Återigen, det är inte mkt billigare än IONITY.
Precis vad jag förväntade mig. :lol: :lol: :lol:
Inte ens ett försök till svar på frågan, utan bara en massa nytt ovidkommande dravel. :roll:
Tala för dig själv.
Svaret på frågan var att Teslas bilar inte är "överprisade". Var det inte tydligt nog?
Var är ditt köpeavtal som visar att du "betalade extra"?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 6198
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nicke Nyfiken »

taliz skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Precis vad jag förväntade mig. :lol: :lol: :lol:
Inte ens ett försök till svar på frågan, utan bara en massa nytt ovidkommande dravel. :roll:
Tala för dig själv.
Svaret på frågan var att Teslas bilar inte är "överprisade". Var det inte tydligt nog?
Var är ditt köpeavtal som visar att du "betalade extra"?
Varför får det här mig att tänka på en dålig politiker som inte kan motivera sina tidigare uttalanden när de ifrågasätts, i detta fallet ett påstående att det är betydligt dyrare för icke-tesla att ladda vid SuC. Istället blir det bara en massa nonsens om andra ovidkommande saker för att föra bort diskussionen från ursprungsfrågan.

Vill man inre svara på ursprungsfrågan så kan man låt bli. Att börja med dravel tillför inget.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

Dafro skrev:
Håller faktiskt med om att tesla är överprisade men så länge folk köper så är det ju inget problem….

Sedan är det väl självklart att bmw är dyrare, är ju en bättre bil, samt premium. :D
På vilket sätt tycker du att Tesla är överprisade?

Pratar du öm företaget Tesla (aktien) och även deras bilar?
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Dafro
elbilist
Inlägg: 3185
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

Avser bilarna och företaget men detta var främst menat bilarna.

Tycker inte får den kvalitet som man förväntar sig för den pengen som dom kostar, 3 och y borde kosta under 500 kkr, dessutom anser jag att alla mjukvaruuppdateringar mer visar på att man levererar en produkt som inte är färdig än att man ligger i framkant. Kollegan som hämtade en 3a för någon månad sen har redan fått 3 uppdateringar, troligen buggfixar. Vindrutetorkareautomatik som inte funkar och bristande kvalitet och snål inredning som flera som gillar tesla tycker är clean. Tror dom kommer gå ner till det inom ett par år. Säger sig ju självt på den stora marginal som dom har på sina bilar jämfört med andra biltillverkare, än så länge. Men detta är ju bara min personliga uppfattning och enda anledningen att köpa Tesla är dess laddnötverk, som ev inte kommer vara deras USP längre.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 1091
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av R_Edvinsson »

Varför hamnar alla trådar i samma diskussion?


Är mer intresserad av Ionity i just denna tråden. :?
Hoppsan_84
Inlägg: 283
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Hoppsan_84 »

Ingen nyhet men i går när strömmen kostade en bit över 2kr/kwh hel dagen tänkte jag på att det till och med går att ladda billigare på IONITY än hemma. Det kräver dock abonnemang men ändå.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3185
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dafro »

R_Edvinsson skrev:
Varför hamnar alla trådar i samma diskussion?


Är mer intresserad av Ionity i just denna tråden. :?
Fast då skulle det inte hända så mycket i tråden med tanke på den fart som ionity jobbar med, men håller med dig i sak och ska försöka hålla mig till sakfrågan. :roll:
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av HelectriC »

Hoppsan_84 skrev:
Ingen nyhet men i går när strömmen kostade en bit över 2kr/kwh hel dagen tänkte jag på att det till och med går att ladda billigare på IONITY än hemma. Det kräver dock abonnemang men ändå.
Jag funderade på om jag inte skulle köra till Ionity, ladda fullt och sen hem för att koppla på min V2L och dra in förlängningssladd i huset. Inkl nätavgift betalade jag upp til 4,50kr/kWh igår hemma :o
Vem säger att det är billigt med elbil :?
052AEB23-E14A-46A3-AEB3-2C529D6F0581.jpeg
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Peter Andersson
Inlägg: 587
Blev medlem: 10 feb 2021 20:49

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Peter Andersson »

MER här ju abonnemang där elen kostar under 1kr per kWh.

Mer Around

Mer Around passar dig som är privatperson och vill ha en fast kostnad för din elbilsladdning i det publika laddnätverket. Du laddar för 399 kr per månad. När du når maxtaket på 450 kWh,
chaffis75
elbilist
Inlägg: 5488
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av chaffis75 »

HelectriC skrev:
Hoppsan_84 skrev:
Ingen nyhet men i går när strömmen kostade en bit över 2kr/kwh hel dagen tänkte jag på att det till och med går att ladda billigare på IONITY än hemma. Det kräver dock abonnemang men ändå.
Jag funderade på om jag inte skulle köra till Ionity, ladda fullt och sen hem för att koppla på min V2L och dra in förlängningssladd i huset. Inkl nätavgift betalade jag upp til 4,50kr/kWh igår hemma :o
Vem säger att det är billigt med elbil :?
Ser ju ut som du har billig el...
Screenshot_20211128-101528.png
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Skriv svar