Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Bra råd att undvika paypal om inte absolut nödvändigt.
Råkar man ha pengar på sitt konto där så tar dom sig numera friheten att debitera bara för att man har ett konto hos dem.
Har man inga pengar så debiterar dom inte.
Råkar man ha pengar på sitt konto där så tar dom sig numera friheten att debitera bara för att man har ett konto hos dem.
Har man inga pengar så debiterar dom inte.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 264
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: Ionitys laddnätverk
taliz skrev:Bra råd att undvika paypal om inte absolut nödvändigt.
Råkar man ha pengar på sitt konto där så tar dom sig numera friheten att debitera bara för att man har ett konto hos dem.
Har man inga pengar så debiterar dom inte.
Ionity eller PayPal?
Re: Ionitys laddnätverk
PayPal, han skrev ju om PayPal.Hoppsan_84 skrev:taliz skrev:Bra råd att undvika paypal om inte absolut nödvändigt.
Råkar man ha pengar på sitt konto där så tar dom sig numera friheten att debitera bara för att man har ett konto hos dem.
Har man inga pengar så debiterar dom inte.
Ionity eller PayPal?
Re: Ionitys laddnätverk
Åkte ner till Emmaboda (av alla ställena) idag.
Stannade till lite snabbt i södertölje, halvfullt på 4 laddarna, helt ok.
Kom till Ionity norrköping, 4 laddare.. JA! en ledig, samtidigt som jag svänger in på den så kommer det en etron och en id3 och blir snopna.
Men, det visade sig sedan att min var "trasig", skärmen hade frusit på hjälp-skärmen, ringde snabbt ionity som försökte starta om den, funkade inte, men de kunde starta laddningen manuellt, så jag fick ladda gratis idag på den laddaren, 3:e gången som jag fått ladda gratis pga struls med deras laddare.
Stannade till i Oskarshamn, en av 4 laddare tagna. En kvart senare rullar samma e-tron in som i norrköping, plus en annan id3:a, och vips blev det fullt där också.
Stannade till lite snabbt i södertölje, halvfullt på 4 laddarna, helt ok.
Kom till Ionity norrköping, 4 laddare.. JA! en ledig, samtidigt som jag svänger in på den så kommer det en etron och en id3 och blir snopna.
Men, det visade sig sedan att min var "trasig", skärmen hade frusit på hjälp-skärmen, ringde snabbt ionity som försökte starta om den, funkade inte, men de kunde starta laddningen manuellt, så jag fick ladda gratis idag på den laddaren, 3:e gången som jag fått ladda gratis pga struls med deras laddare.
Stannade till i Oskarshamn, en av 4 laddare tagna. En kvart senare rullar samma e-tron in som i norrköping, plus en annan id3:a, och vips blev det fullt där också.
Re: Ionitys laddnätverk
Körde Stockholm GBG idag, var beredd på det värsta på grund av alla artiklar och forumposts om hur mycket kaos och köer det är på Ionity under helg och semester.Gargamel skrev:Åkte ner till Emmaboda (av alla ställena) idag.
Stannade till lite snabbt i södertölje, halvfullt på 4 laddarna, helt ok.
Kom till Ionity norrköping, 4 laddare.. JA! en ledig, samtidigt som jag svänger in på den så kommer det en etron och en id3 och blir snopna.
Men, det visade sig sedan att min var "trasig", skärmen hade frusit på hjälp-skärmen, ringde snabbt ionity som försökte starta om den, funkade inte, men de kunde starta laddningen manuellt, så jag fick ladda gratis idag på den laddaren, 3:e gången som jag fått ladda gratis pga struls med deras laddare.
Stannade till i Oskarshamn, en av 4 laddare tagna. En kvart senare rullar samma e-tron in som i norrköping, plus en annan id3:a, och vips blev det fullt där också.
Visade sig inte vara några problem alls, minst två lediga överallt. Laddade i Norrköping och Ulricehamn. Kollade ChargeFinder och de laddare jag passerade/undvek (Mantorp, Gränna) och där fanns lediga stalls. Enda som var fullt var Powerstop Mjölby där vi svängde in för en kisspaus.
Verkar som om det är lite lotteri om det är fullt eller ej, men jag såg till att sitta och köra( dvs inte ladda) mellan 12-14 vilket kanske påverkade.
Re: Ionitys laddnätverk
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Ionitys laddnätverk
”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nuZalman3 skrev:Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Ionitys laddnätverk
Exakt. Jag har inga siffror på det men jag upplever och gissar att Ionity är en av de långsammaste just nu.Bjelke skrev:”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nuZalman3 skrev:Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
I världen då eller ?Zalman3 skrev:Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Re: Ionitys laddnätverk
Hur ser statistiken ut om man jämför tesla supercharger med ionity? Hur många stationer har dom och hur många blir det per såld bil i Sverige?Zalman3 skrev:Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Tänker då att man räknar BMW, Daimler och VAG.
Re: Ionitys laddnätverk
i VAGs #newauto presentation säger VAG att man har "iniitiativ" igång för 17-18k stycken HPC laddare i Europa till vad jag tolkar som år 2025.mati skrev:Exakt. Jag har inga siffror på det men jag upplever och gissar att Ionity är en av de långsammaste just nu.Bjelke skrev:”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nuZalman3 skrev:Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Någon som orkar analysera vad detta innebär i utbyggnadsväg? (dvs jmfört med idag)
Kan t.ex innebära kraftig utbyggnad av Ionity eller partnerskap med Tesla SuC t.ex?
Håller med om att det verkar märkligt att tesla bygger ut i en så hög takt jämfört med t.ex VAG, men det kanske är en förberedelse för partnerskap som sagt.
Edit: hittade informationen ganska sanbbt. VAG pratar om 5ggr så många HPC laddare jämfört med idag.
För att hålla sig till ämnet för tråden så blir det intressant att se hur detta påverkar Ionity.
Re: Ionitys laddnätverk
Ford kanske inte börjat sälja elbilar än, men även Hyundai och KIA borde räknas med.Fredrik j skrev:Hur ser statistiken ut om man jämför tesla supercharger med ionity? Hur många stationer har dom och hur många blir det per såld bil i Sverige?Zalman3 skrev:Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Tänker då att man räknar BMW, Daimler och VAG.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ionitys laddnätverk
Förutom rykten att samtal pågår om laddsamarbete mellan Tesla och VAG, så är det ju även många rykten om att VAG tröttnat på Ionity (läs troligen tröttnat på de andra delälgarnas ovilja att investera), och istället kommer bygga upp ett helt eget laddnät.dfa skrev:i VAGs #newauto presentation säger VAG att man har "iniitiativ" igång för 17-18k stycken HPC laddare i Europa till vad jag tolkar som år 2025.mati skrev:Exakt. Jag har inga siffror på det men jag upplever och gissar att Ionity är en av de långsammaste just nu.Bjelke skrev:”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nuZalman3 skrev:Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Någon som orkar analysera vad detta innebär i utbyggnadsväg? (dvs jmfört med idag)
Kan t.ex innebära kraftig utbyggnad av Ionity eller partnerskap med Tesla SuC t.ex?
Håller med om att det verkar märkligt att tesla bygger ut i en så hög takt jämfört med t.ex VAG, men det kanske är en förberedelse för partnerskap som sagt.
Edit: hittade informationen ganska sanbbt. VAG pratar om 5ggr så många HPC laddare jämfört med idag.
För att hålla sig till ämnet för tråden så blir det intressant att se hur detta påverkar Ionity.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Ionitys laddnätverk
Intressant hur VAG kommer att lägga upp det isf kommer dom att prioritera ”sina egna”? Nästan 100% säkert antarmartinot skrev:Förutom rykten att samtal pågår om laddsamarbete mellan Tesla och VAG, så är det ju även många rykten om att VAG tröttnat på Ionity (läs troligen tröttnat på de andra delälgarnas ovilja att investera), och istället kommer bygga upp ett helt eget laddnät.dfa skrev:i VAGs #newauto presentation säger VAG att man har "iniitiativ" igång för 17-18k stycken HPC laddare i Europa till vad jag tolkar som år 2025.mati skrev:Exakt. Jag har inga siffror på det men jag upplever och gissar att Ionity är en av de långsammaste just nu.Bjelke skrev:”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nuZalman3 skrev:Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.
Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Någon som orkar analysera vad detta innebär i utbyggnadsväg? (dvs jmfört med idag)
Kan t.ex innebära kraftig utbyggnad av Ionity eller partnerskap med Tesla SuC t.ex?
Håller med om att det verkar märkligt att tesla bygger ut i en så hög takt jämfört med t.ex VAG, men det kanske är en förberedelse för partnerskap som sagt.
Edit: hittade informationen ganska sanbbt. VAG pratar om 5ggr så många HPC laddare jämfört med idag.
För att hålla sig till ämnet för tråden så blir det intressant att se hur detta påverkar Ionity.
jag, men hur gör dom i hela upplägget? Lika som Tesla idag? Eller är det det som är grejen med ryktena kring Tesla, dom
bygger typ massor med laddare och gör partnerskap med Tesla och båda låter alla sina respektive bilar laddar på
alla stolpar? DET vore intressant och fullt genomförbart
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Ionitys laddnätverk
Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?
Är inte VAG nöjda med IONITY?
Är inte VAG nöjda med IONITY?
Re: Ionitys laddnätverk
Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.Dodde skrev:Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?
Är inte VAG nöjda med IONITY?
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Ionitys laddnätverk
Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer attNect skrev:Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.Dodde skrev:Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?
Är inte VAG nöjda med IONITY?
säga till om tänker jag)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Ionitys laddnätverk
Det återstår väl att se om det är med all rätt. Enligt rapporterna från kontinenten verkar det fortfarande vara väldigt låg utnyttjandegrad och minimal risk för köer. Här i Sverige har det hänt något den här sommaren - det är fullt tryck på laddarna. Om inte Ionity bygger ut stationerna i Götaland och Svealand till 6 laddare till nästa sommar (vilket de är förberedda för) så är kritiken befogad.Bjelke skrev:Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer attNect skrev:Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.Dodde skrev:Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?
Är inte VAG nöjda med IONITY?
säga till om tänker jag)
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2273
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.
Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.
Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.
Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Re: Ionitys laddnätverk
Det ÄR köer redan i Norrland.Off Grid Byggaren skrev:Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.
Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.
Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Har laddat 2ggr i Örnsköldsvik denna vecka och det var kö till CCS laddaren båda gångerna.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ionitys laddnätverk
Fast nu var det Ionity jag syftade på. Det är helt obegripligt att varken de eller någon annan byggt ut med riktiga laddare i Ö-vik eller Umeå ännu. Är det politikerna som är besvärliga i Umeå, eller vad beror det på?Zalman3 skrev:Det ÄR köer redan i Norrland.Off Grid Byggaren skrev:Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.
Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.
Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Har laddat 2ggr i Örnsköldsvik denna vecka och det var kö till CCS laddaren båda gångerna.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Du har gjort en korrekt analys...iAkita skrev:Fast nu var det Ionity jag syftade på. Det är helt obegripligt att varken de eller någon annan byggt ut med riktiga laddare i Ö-vik eller Umeå ännu. Är det politikerna som är besvärliga i Umeå, eller vad beror det på?Zalman3 skrev:Det ÄR köer redan i Norrland.Off Grid Byggaren skrev:Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.
Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.
Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Har laddat 2ggr i Örnsköldsvik denna vecka och det var kö till CCS laddaren båda gångerna.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ionitys laddnätverk
Har du missat att majoriteten av svenskarna även denna sommar semestrar hemma? Sommaren 2021 är inget normalt år att anpassa sig till.iAkita skrev:Det återstår väl att se om det är med all rätt. Enligt rapporterna från kontinenten verkar det fortfarande vara väldigt låg utnyttjandegrad och minimal risk för köer. Här i Sverige har det hänt något den här sommaren - det är fullt tryck på laddarna. Om inte Ionity bygger ut stationerna i Götaland och Svealand till 6 laddare till nästa sommar (vilket de är förberedda för) så är kritiken befogad.Bjelke skrev:Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer attNect skrev:Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.Dodde skrev:Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?
Är inte VAG nöjda med IONITY?
säga till om tänker jag)
Re: Ionitys laddnätverk
Och likväl anser jag att det är exakt vad de borde göra om de menar allvar med sin laddverksamhet. Elbilarna kommer inte bli färre och ingen vet hur semestervanorna kommer se ut nästa år. Hellre bygga ut för tidigt än för sent.Fredrik j skrev:Har du missat att majoriteten av svenskarna även denna sommar semestrar hemma? Sommaren 2021 är inget normalt år att anpassa sig till.iAkita skrev:Det återstår väl att se om det är med all rätt. Enligt rapporterna från kontinenten verkar det fortfarande vara väldigt låg utnyttjandegrad och minimal risk för köer. Här i Sverige har det hänt något den här sommaren - det är fullt tryck på laddarna. Om inte Ionity bygger ut stationerna i Götaland och Svealand till 6 laddare till nästa sommar (vilket de är förberedda för) så är kritiken befogad.Bjelke skrev:Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer attNect skrev:Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.Dodde skrev:Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?
Är inte VAG nöjda med IONITY?
säga till om tänker jag)
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Jag har laddat senaste veckorna på nästan alla Ionity längs västkusten och även i Norge dagtid olika dagar både helg och veckodagar och det har inte varit kö någon gång. Ibland har det varit helt tomt, ibland 1-3 bilar, men aldrig fullt.
Edit, Ionity Gol har varit fullt eftersom 3 av 6 stalls är ur funktion och har varit det en stund.
Edit, Ionity Gol har varit fullt eftersom 3 av 6 stalls är ur funktion och har varit det en stund.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14