Om man använder ChargePoint så får man fortfarande flatrate på Ionity. Någon som testat? Jag har skaffat konto och kopplat till ApplePay men mest som backup då jag har fri SuC.
73kr per session är väldigt bra pris.
Bilagan 6AC613AC-82F0-4835-8DD4-722C2E175D88.png finns inte längre
När jag tittar på Ionity Sundsvall idag (nytt halvår) så är inte ionity längre med i ChargePoint verkar det som. så det får bli SuC istället för mig. Om jag förstått allt rätt.
Förvisso står det fortfarande flatrate ca 73kr men det är Ionity som lämnat de uppgifterna.
Någon som kan bekräfta vad det egentligen kostar om man laddar på Ionity Sundsvall nu?
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Tog en titt på E.ons snabbladdare i Löddeköpingen när jag laddaded på SuC bredvid.
De har printat text med priser på laddaren för olika alternativ som syns på bilden jag tog.
De kör kortläsare för betalning med kreditkort på alla sina snabbladdare och då är priset 7kr/kWh.
Att någon skulle betala med EayPark-appen och då betala 8,05kr/kWh förstår jag inte? Kan väl inte vara någon som kommer dit och känner att det vore ett bra alternativ att betala en krona mer istället för att dra fram kreditkortet och blippa?
IMG_0014.jpeg
Undrar hur många kunder en vanlig obemannad bensinmack skulle få om de tillät kunderna betala med ett medlemskort och bara ange priset som "Priset kan variera, fråga din kortleverantör".
Om man använder ChargePoint så får man fortfarande flatrate på Ionity. Någon som testat? Jag har skaffat konto och kopplat till ApplePay men mest som backup då jag har fri SuC.
73kr per session är väldigt bra pris.
6AC613AC-82F0-4835-8DD4-722C2E175D88.png
När jag tittar på Ionity Sundsvall idag (nytt halvår) så är inte ionity längre med i ChargePoint verkar det som. så det får bli SuC istället för mig. Om jag förstått allt rätt.
Förvisso står det fortfarande flatrate ca 73kr men det är Ionity som lämnat de uppgifterna.
Någon som kan bekräfta vad det egentligen kostar om man laddar på Ionity Sundsvall nu?
Jag skrev om det för några dagar sedan, laddade på Ionity Sundsvall i söndags och betalade knappa 73kr med ChargePoint (iallafall som de fortsatt ser ut i deras app)
Om man använder ChargePoint så får man fortfarande flatrate på Ionity. Någon som testat? Jag har skaffat konto och kopplat till ApplePay men mest som backup då jag har fri SuC.
73kr per session är väldigt bra pris.
6AC613AC-82F0-4835-8DD4-722C2E175D88.png
När jag tittar på Ionity Sundsvall idag (nytt halvår) så är inte ionity längre med i ChargePoint verkar det som. så det får bli SuC istället för mig. Om jag förstått allt rätt.
Förvisso står det fortfarande flatrate ca 73kr men det är Ionity som lämnat de uppgifterna.
Någon som kan bekräfta vad det egentligen kostar om man laddar på Ionity Sundsvall nu?
Jag skrev om det för några dagar sedan, laddade på Ionity Sundsvall i söndags och betalade knappa 73kr med ChargePoint (iallafall som de fortsatt ser ut i deras app)
Jo, jag såg det meddelandet på forumet.
I söndags var det juni och ChargePoint-appen hade ingen info om att Ionity inte skulle var med i ChargePoint-nätverket. Men nu är det nytt halvår och appen skriver uttryckligen att Ionity inte ingår i nätverket. Därav min fråga.
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Det skulle förklara det onormalt låga priset fram tills nu. Deras avtal med Ionity gällde halvåret ut och nu är det slut med det roliga. Och då vill de inte vara med längre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Laddade igår 1/7 på Ionity Mantorp och betalade den vanliga taxan på 73 kr via Chargepoint. Men tror det såg annorlunda ut i appen då så det kan ju ha ändrats sen dess...
Har för långt för att åka o testa, låter för bra för att vara sant.
Precis, och därför är det troligen inte sant. Jag skulle kunna åka till Mariestad och testa, men jag bojkottar Ionity tills vidare. Och jag är väldigt principfast i mina beslut. Kursar de så vill jag vara en del av anledningen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
JuicePass Unlimited 30: - Ricarica su presa DC
4492451d-035f-4623-bb10-7f2f47004367 - presso
A7, Aire de Montélimar Autoroute del 03/07/2020 delle
ore 17:19:27
74.84kWh €0.0 €0.0
Imponibile € 0.0
IVA 22% € 0,00
Totale € 0,00
---
JuicePass Unlimited 30: - Ricarica su presa DC
23b48577-6b14-4284-b19e-862ee769b0be - presso
Autoroute du Soleil A6 del 03/07/2020 delle ore
20:17:36
44.13kWh €0.0 €0.0
Imponibile € 0.0
IVA 22% € 0,00
Totale € 0,00
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Intressant. Tänkte aktivera, bra deal för semestern, men förstår det som att det efter juli månad fortsätter med ngn form av deras vanliga abonnemang. Ngn som sett vad villkoren för uppsägning är?
Laddat 3 gånger till idag med Juicepass i Tyskland inkl. 60kWh Ionity. Fortfarande 0 kr för alla laddningar. Imorgon ska jag testa Värnamo.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Hur är det möjligt? Över 70 kr per kWh är ju helt sinnessjukt. Vad står det på chargerpoint app/hemsida om priser?
På alla stationer ska det kosta 6,96SEK/kWh enligt appen. Det verkar som de tar ut en avgift för varje laddning som sedan kvittas senare under månaden.