Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av taliz »

Bra råd att undvika paypal om inte absolut nödvändigt.
Råkar man ha pengar på sitt konto där så tar dom sig numera friheten att debitera bara för att man har ett konto hos dem.
Har man inga pengar så debiterar dom inte. :?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Hoppsan_84
Inlägg: 264
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Hoppsan_84 »

taliz skrev:
Bra råd att undvika paypal om inte absolut nödvändigt.
Råkar man ha pengar på sitt konto där så tar dom sig numera friheten att debitera bara för att man har ett konto hos dem.
Har man inga pengar så debiterar dom inte. :?

Ionity eller PayPal?
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

Hoppsan_84 skrev:
taliz skrev:
Bra råd att undvika paypal om inte absolut nödvändigt.
Råkar man ha pengar på sitt konto där så tar dom sig numera friheten att debitera bara för att man har ett konto hos dem.
Har man inga pengar så debiterar dom inte. :?

Ionity eller PayPal?
PayPal, han skrev ju om PayPal.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

Åkte ner till Emmaboda (av alla ställena) idag.
Stannade till lite snabbt i södertölje, halvfullt på 4 laddarna, helt ok.

Kom till Ionity norrköping, 4 laddare.. JA! en ledig, samtidigt som jag svänger in på den så kommer det en etron och en id3 och blir snopna.
Men, det visade sig sedan att min var "trasig", skärmen hade frusit på hjälp-skärmen, ringde snabbt ionity som försökte starta om den, funkade inte, men de kunde starta laddningen manuellt, så jag fick ladda gratis idag på den laddaren, 3:e gången som jag fått ladda gratis pga struls med deras laddare.

Stannade till i Oskarshamn, en av 4 laddare tagna. En kvart senare rullar samma e-tron in som i norrköping, plus en annan id3:a, och vips blev det fullt där också.
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av dfa »

Gargamel skrev:
Åkte ner till Emmaboda (av alla ställena) idag.
Stannade till lite snabbt i södertölje, halvfullt på 4 laddarna, helt ok.

Kom till Ionity norrköping, 4 laddare.. JA! en ledig, samtidigt som jag svänger in på den så kommer det en etron och en id3 och blir snopna.
Men, det visade sig sedan att min var "trasig", skärmen hade frusit på hjälp-skärmen, ringde snabbt ionity som försökte starta om den, funkade inte, men de kunde starta laddningen manuellt, så jag fick ladda gratis idag på den laddaren, 3:e gången som jag fått ladda gratis pga struls med deras laddare.

Stannade till i Oskarshamn, en av 4 laddare tagna. En kvart senare rullar samma e-tron in som i norrköping, plus en annan id3:a, och vips blev det fullt där också.
Körde Stockholm GBG idag, var beredd på det värsta på grund av alla artiklar och forumposts om hur mycket kaos och köer det är på Ionity under helg och semester.
Visade sig inte vara några problem alls, minst två lediga överallt. Laddade i Norrköping och Ulricehamn. Kollade ChargeFinder och de laddare jag passerade/undvek (Mantorp, Gränna) och där fanns lediga stalls. Enda som var fullt var Powerstop Mjölby där vi svängde in för en kisspaus.

Verkar som om det är lite lotteri om det är fullt eller ej, men jag såg till att sitta och köra( dvs inte ladda) mellan 12-14 vilket kanske påverkade.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Zalman3 »

Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bjelke »

Zalman3 skrev:
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nu :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Bjelke skrev:
Zalman3 skrev:
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nu :)
Exakt. Jag har inga siffror på det men jag upplever och gissar att Ionity är en av de långsammaste just nu.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Esterox »

Zalman3 skrev:
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
I världen då eller ?
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Fredrik j »

Zalman3 skrev:
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Hur ser statistiken ut om man jämför tesla supercharger med ionity? Hur många stationer har dom och hur många blir det per såld bil i Sverige?
Tänker då att man räknar BMW, Daimler och VAG.
dfa
Inlägg: 432
Blev medlem: 27 apr 2020 10:25

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av dfa »

mati skrev:
Bjelke skrev:
Zalman3 skrev:
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nu :)
Exakt. Jag har inga siffror på det men jag upplever och gissar att Ionity är en av de långsammaste just nu.
i VAGs #newauto presentation säger VAG att man har "iniitiativ" igång för 17-18k stycken HPC laddare i Europa till vad jag tolkar som år 2025.
Någon som orkar analysera vad detta innebär i utbyggnadsväg? (dvs jmfört med idag)
Kan t.ex innebära kraftig utbyggnad av Ionity eller partnerskap med Tesla SuC t.ex?

Håller med om att det verkar märkligt att tesla bygger ut i en så hög takt jämfört med t.ex VAG, men det kanske är en förberedelse för partnerskap som sagt.

Edit: hittade informationen ganska sanbbt. VAG pratar om 5ggr så många HPC laddare jämfört med idag.
För att hålla sig till ämnet för tråden så blir det intressant att se hur detta påverkar Ionity.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev:
Zalman3 skrev:
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
Hur ser statistiken ut om man jämför tesla supercharger med ionity? Hur många stationer har dom och hur många blir det per såld bil i Sverige?
Tänker då att man räknar BMW, Daimler och VAG.
Ford kanske inte börjat sälja elbilar än, men även Hyundai och KIA borde räknas med.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

dfa skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
Zalman3 skrev:
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nu :)
Exakt. Jag har inga siffror på det men jag upplever och gissar att Ionity är en av de långsammaste just nu.
i VAGs #newauto presentation säger VAG att man har "iniitiativ" igång för 17-18k stycken HPC laddare i Europa till vad jag tolkar som år 2025.
Någon som orkar analysera vad detta innebär i utbyggnadsväg? (dvs jmfört med idag)
Kan t.ex innebära kraftig utbyggnad av Ionity eller partnerskap med Tesla SuC t.ex?

Håller med om att det verkar märkligt att tesla bygger ut i en så hög takt jämfört med t.ex VAG, men det kanske är en förberedelse för partnerskap som sagt.

Edit: hittade informationen ganska sanbbt. VAG pratar om 5ggr så många HPC laddare jämfört med idag.
För att hålla sig till ämnet för tråden så blir det intressant att se hur detta påverkar Ionity.
Förutom rykten att samtal pågår om laddsamarbete mellan Tesla och VAG, så är det ju även många rykten om att VAG tröttnat på Ionity (läs troligen tröttnat på de andra delälgarnas ovilja att investera), och istället kommer bygga upp ett helt eget laddnät.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bjelke »

martinot skrev:
dfa skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
Zalman3 skrev:
Tesla bygger 3 nya ladd siter per vecka med i snitt mer än 10 laddare.

Ionity bygger 1 ny site per vecka med i snitt 6 laddare, Teslas försprång ökar varje vecka på det viset kommer de andra aldrig i kapp.
”de andra” är ju inte bara Ionity, det byggs ju liknande laddare av ganska många aktörer nu :)
Exakt. Jag har inga siffror på det men jag upplever och gissar att Ionity är en av de långsammaste just nu.
i VAGs #newauto presentation säger VAG att man har "iniitiativ" igång för 17-18k stycken HPC laddare i Europa till vad jag tolkar som år 2025.
Någon som orkar analysera vad detta innebär i utbyggnadsväg? (dvs jmfört med idag)
Kan t.ex innebära kraftig utbyggnad av Ionity eller partnerskap med Tesla SuC t.ex?

Håller med om att det verkar märkligt att tesla bygger ut i en så hög takt jämfört med t.ex VAG, men det kanske är en förberedelse för partnerskap som sagt.

Edit: hittade informationen ganska sanbbt. VAG pratar om 5ggr så många HPC laddare jämfört med idag.
För att hålla sig till ämnet för tråden så blir det intressant att se hur detta påverkar Ionity.
Förutom rykten att samtal pågår om laddsamarbete mellan Tesla och VAG, så är det ju även många rykten om att VAG tröttnat på Ionity (läs troligen tröttnat på de andra delälgarnas ovilja att investera), och istället kommer bygga upp ett helt eget laddnät.
Intressant hur VAG kommer att lägga upp det isf :) kommer dom att prioritera ”sina egna”? Nästan 100% säkert antar
jag, men hur gör dom i hela upplägget? Lika som Tesla idag? Eller är det det som är grejen med ryktena kring Tesla, dom
bygger typ massor med laddare och gör partnerskap med Tesla och båda låter alla sina respektive bilar laddar på
alla stolpar? DET vore intressant och fullt genomförbart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Dodde
Inlägg: 484
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Dodde »

Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?

Är inte VAG nöjda med IONITY?
Nect
elbilist
Inlägg: 1587
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nect »

Dodde skrev:
Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?

Är inte VAG nöjda med IONITY?
Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Bjelke »

Nect skrev:
Dodde skrev:
Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?

Är inte VAG nöjda med IONITY?
Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.
Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer att
säga till om tänker jag)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av iAkita »

Bjelke skrev:
Nect skrev:
Dodde skrev:
Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?

Är inte VAG nöjda med IONITY?
Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.
Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer att
säga till om tänker jag)
Det återstår väl att se om det är med all rätt. Enligt rapporterna från kontinenten verkar det fortfarande vara väldigt låg utnyttjandegrad och minimal risk för köer. Här i Sverige har det hänt något den här sommaren - det är fullt tryck på laddarna. Om inte Ionity bygger ut stationerna i Götaland och Svealand till 6 laddare till nästa sommar (vilket de är förberedda för) så är kritiken befogad.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2266
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.

Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.

Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Zalman3 »

Off Grid Byggaren skrev:
Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.

Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.

Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Det ÄR köer redan i Norrland.
Har laddat 2ggr i Örnsköldsvik denna vecka och det var kö till CCS laddaren båda gångerna.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av iAkita »

Zalman3 skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.

Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.

Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Det ÄR köer redan i Norrland.
Har laddat 2ggr i Örnsköldsvik denna vecka och det var kö till CCS laddaren båda gångerna.
Fast nu var det Ionity jag syftade på. Det är helt obegripligt att varken de eller någon annan byggt ut med riktiga laddare i Ö-vik eller Umeå ännu. Är det politikerna som är besvärliga i Umeå, eller vad beror det på?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Zalman3 »

iAkita skrev:
Zalman3 skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.

Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.

Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Det ÄR köer redan i Norrland.
Har laddat 2ggr i Örnsköldsvik denna vecka och det var kö till CCS laddaren båda gångerna.
Fast nu var det Ionity jag syftade på. Det är helt obegripligt att varken de eller någon annan byggt ut med riktiga laddare i Ö-vik eller Umeå ännu. Är det politikerna som är besvärliga i Umeå, eller vad beror det på?
Du har gjort en korrekt analys... :cry:
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Fredrik j »

iAkita skrev:
Bjelke skrev:
Nect skrev:
Dodde skrev:
Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?

Är inte VAG nöjda med IONITY?
Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.
Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer att
säga till om tänker jag)
Det återstår väl att se om det är med all rätt. Enligt rapporterna från kontinenten verkar det fortfarande vara väldigt låg utnyttjandegrad och minimal risk för köer. Här i Sverige har det hänt något den här sommaren - det är fullt tryck på laddarna. Om inte Ionity bygger ut stationerna i Götaland och Svealand till 6 laddare till nästa sommar (vilket de är förberedda för) så är kritiken befogad.
Har du missat att majoriteten av svenskarna även denna sommar semestrar hemma? Sommaren 2021 är inget normalt år att anpassa sig till.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av iAkita »

Fredrik j skrev:
iAkita skrev:
Bjelke skrev:
Nect skrev:
Dodde skrev:
Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?

Är inte VAG nöjda med IONITY?
Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.
Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer att
säga till om tänker jag)
Det återstår väl att se om det är med all rätt. Enligt rapporterna från kontinenten verkar det fortfarande vara väldigt låg utnyttjandegrad och minimal risk för köer. Här i Sverige har det hänt något den här sommaren - det är fullt tryck på laddarna. Om inte Ionity bygger ut stationerna i Götaland och Svealand till 6 laddare till nästa sommar (vilket de är förberedda för) så är kritiken befogad.
Har du missat att majoriteten av svenskarna även denna sommar semestrar hemma? Sommaren 2021 är inget normalt år att anpassa sig till.
Och likväl anser jag att det är exakt vad de borde göra om de menar allvar med sin laddverksamhet. Elbilarna kommer inte bli färre och ingen vet hur semestervanorna kommer se ut nästa år. Hellre bygga ut för tidigt än för sent.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av HelectriC »

Jag har laddat senaste veckorna på nästan alla Ionity längs västkusten och även i Norge dagtid olika dagar både helg och veckodagar och det har inte varit kö någon gång. Ibland har det varit helt tomt, ibland 1-3 bilar, men aldrig fullt.

Edit, Ionity Gol har varit fullt eftersom 3 av 6 stalls är ur funktion och har varit det en stund.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar