Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av iAkita »

Zalman3 skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.

Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.

Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Det ÄR köer redan i Norrland.
Har laddat 2ggr i Örnsköldsvik denna vecka och det var kö till CCS laddaren båda gångerna.
Fast nu var det Ionity jag syftade på. Det är helt obegripligt att varken de eller någon annan byggt ut med riktiga laddare i Ö-vik eller Umeå ännu. Är det politikerna som är besvärliga i Umeå, eller vad beror det på?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Zalman3 »

iAkita skrev:
Zalman3 skrev:
Off Grid Byggaren skrev:
Det kryllar ju av Polestar bilar på Ionity nu här i Sverige.

Åkte Härnösand -Stockholm nu i veckan, behövde inte köa, men det var 2-3 bilar på varje Ionity station.

Förra sommaren stod vi helt själva. Nästa sommar blir det nog köer även i Norrland.
Det ÄR köer redan i Norrland.
Har laddat 2ggr i Örnsköldsvik denna vecka och det var kö till CCS laddaren båda gångerna.
Fast nu var det Ionity jag syftade på. Det är helt obegripligt att varken de eller någon annan byggt ut med riktiga laddare i Ö-vik eller Umeå ännu. Är det politikerna som är besvärliga i Umeå, eller vad beror det på?
Du har gjort en korrekt analys... :cry:
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Fredrik j »

iAkita skrev:
Bjelke skrev:
Nect skrev:
Dodde skrev:
Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?

Är inte VAG nöjda med IONITY?
Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.
Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer att
säga till om tänker jag)
Det återstår väl att se om det är med all rätt. Enligt rapporterna från kontinenten verkar det fortfarande vara väldigt låg utnyttjandegrad och minimal risk för köer. Här i Sverige har det hänt något den här sommaren - det är fullt tryck på laddarna. Om inte Ionity bygger ut stationerna i Götaland och Svealand till 6 laddare till nästa sommar (vilket de är förberedda för) så är kritiken befogad.
Har du missat att majoriteten av svenskarna även denna sommar semestrar hemma? Sommaren 2021 är inget normalt år att anpassa sig till.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av iAkita »

Fredrik j skrev:
iAkita skrev:
Bjelke skrev:
Nect skrev:
Dodde skrev:
Är det här ryktet om VAG & Tesla bara ett rykte som är taget helt ur luften eller finns det ett uns av något verkligt att gå på? Hur troligt är detta rykte och varför skulle Tesla samarbeta med VAG?

Är inte VAG nöjda med IONITY?
Om jag kommer ihåg det rätt gillar inte VAG Ionitys prissättning och låga ambitioner.
Med all rätt då kan man tycka, fast samtidigt knepigt att det kunna bli så (VAG borde ju haft lite mer att
säga till om tänker jag)
Det återstår väl att se om det är med all rätt. Enligt rapporterna från kontinenten verkar det fortfarande vara väldigt låg utnyttjandegrad och minimal risk för köer. Här i Sverige har det hänt något den här sommaren - det är fullt tryck på laddarna. Om inte Ionity bygger ut stationerna i Götaland och Svealand till 6 laddare till nästa sommar (vilket de är förberedda för) så är kritiken befogad.
Har du missat att majoriteten av svenskarna även denna sommar semestrar hemma? Sommaren 2021 är inget normalt år att anpassa sig till.
Och likväl anser jag att det är exakt vad de borde göra om de menar allvar med sin laddverksamhet. Elbilarna kommer inte bli färre och ingen vet hur semestervanorna kommer se ut nästa år. Hellre bygga ut för tidigt än för sent.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av HelectriC »

Jag har laddat senaste veckorna på nästan alla Ionity längs västkusten och även i Norge dagtid olika dagar både helg och veckodagar och det har inte varit kö någon gång. Ibland har det varit helt tomt, ibland 1-3 bilar, men aldrig fullt.

Edit, Ionity Gol har varit fullt eftersom 3 av 6 stalls är ur funktion och har varit det en stund.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nect »

Styrande i Ionity sitter väl i Tyskland? Så det är inte så konstigt att merparten av deras laddare hamnar där. Övriga marknader har man en ansvarig för, t ex har Norden en Ionity-ansvarig. Som säkert får väldigt lite medel att kunna göra något med, eftersom merparten av pengarna hamnar runt Tyskland... I Sverige kan inte ens Ionity laga de laddarna som är trasiga och har man bara 4st stall där oftast en är trasig så hjälper det föga...

Så problemet är nog även att de personer som styr ser till sin hemmamarknad mer än på helheten tyvärr...

Sedan är det säkerligen helt fel folk som sitter och bestämmer. De har en flådig examen men vet knappt hur en elbil fungerar och vart samt hur laddare ska placeras... Det sista gäller nog alla aktörer förutom Tesla... Med rätt folk på rätt plats som har förståelse för mer än pengar så skulle nog utbyggnaden fungera bra.

Snabbladdare i storstäder är ju bra för dem som inte kan ladda hemma t ex. Men ska man kunna resa så är det verkliga behovet på placering 20-30 mils och utåt från varje storstad. Inte så svårt egentligen...
Senast redigerad av Nect, redigerad totalt 1 gånger.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av martinot »

Johnalm skrev:
Fick köa en stund i Mantorp igår, 3 av 4 laddare fungerade man jag lyckades få igång nr 4 mha supporten efter 10 min. Det tokiga var att plug and charge inte fungerade utan fick lägga till ett betalkort och dessutom betala fullpris för laddning. Mellanskillnaden menade tjejen jag talade med att jag fick ta med biltillverkaren(???).
Det är ju inte de som har en laddare som inte fungerade?

Kösituationen igår späder på oron över hur det ska räcka med 4 stolpar per station framöver och framförallt i semestertider...
Märkligt att Ionity och Porsche inte har några rutiner för kompensation av kostnader som uppstår för sina kunder i sådana här lägen när de gjort fel (inte servat sin utrustning). Speciellt som Porsche är delägare i Ionity via VAG.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nect »

Såg precis ett inlägg i e-tron gruppen på FB. Kö på 10st bilar på Ionity spekeröd idag... samma sak i Örebro igår. Men i Örebro var bara två av fyra laddare fungerande.
Senast redigerad av Nect, redigerad totalt 1 gånger.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av iAkita »

Nect skrev:
Såg precis ett inlägg i e-tron gruppen på FB. Kö på 10st bilar på Ionity i Göteborg idag... samma sak i Örebro igår. Men i Örebro var bara två av fyra laddare fungerande.
Finns det Ionity-laddare i Göteborg?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nect »

iAkita skrev:
Nect skrev:
Såg precis ett inlägg i e-tron gruppen på FB. Kö på 10st bilar på Ionity i Göteborg idag... samma sak i Örebro igår. Men i Örebro var bara två av fyra laddare fungerande.
Finns det Ionity-laddare i Göteborg?
Ursäkta det var utanför Gbg, spekeröd :)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av iAkita »

Nect skrev:
iAkita skrev:
Nect skrev:
Såg precis ett inlägg i e-tron gruppen på FB. Kö på 10st bilar på Ionity i Göteborg idag... samma sak i Örebro igår. Men i Örebro var bara två av fyra laddare fungerande.
Finns det Ionity-laddare i Göteborg?
Ursäkta det var utanför Gbg, spekeröd :)
Ah, då förstår jag! Lite jobbigt för där finns det inga alternativ om man inte kan ta sig hela vägen till Göteborg.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

Ganska precis landat på min 3:e hotellrumm för veckan i resa i arbete..
Kom till Ionity i värnamo runt 16-tiden. 4 st bilar står och laddar, 7 st i kö före mig.

Åker runt till den där laddarhörnan vid rasta, alla 4 fulla, ingen kö, fick dock vänta en halvtimma innan jag fick ladda på den kvarten jag behövde..
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av josve »

Ganska tydligt nu att Ionity har kapacitetsbrist. Men samtidigt kul att se hur otroligt många fler laddbara bilar som är ute och åker.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av MWall »

Gargamel skrev:
Ganska precis landat på min 3:e hotellrumm för veckan i resa i arbete..
Kom till Ionity i värnamo runt 16-tiden. 4 st bilar står och laddar, 7 st i kö före mig.

Åker runt till den där laddarhörnan vid rasta, alla 4 fulla, ingen kö, fick dock vänta en halvtimma innan jag fick ladda på den kvarten jag behövde..
Är tråkigt att höra. Man blir ju lite låst vad gäller bilval.
David_H
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 apr 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av David_H »

Gargamel skrev:
Ganska precis landat på min 3:e hotellrumm för veckan i resa i arbete..
Kom till Ionity i värnamo runt 16-tiden. 4 st bilar står och laddar, 7 st i kö före mig.

Åker runt till den där laddarhörnan vid rasta, alla 4 fulla, ingen kö, fick dock vänta en halvtimma innan jag fick ladda på den kvarten jag behövde..
Var också i Värnamo igår och lyckades precis få plats vid Rasta innan det blev kö. Jag var säkert en av dem som laddade (e-tronen längst till vänster) när du väntade :). Hade innan dess laddat vid Ionity Helsingborg och väntat 10 min på att få ladda. Man blir ju lite orolig för hur det ska bli framöver. I Värnamo fanns det ju ändå 10 fungerande laddpunkter för icke-teslor igår vilket uppenbarligen ändå inte räcker vid tillfällen som dessa. Att räkna in en timmes väntetid INNAN man ens får ladda är nog svårt att tugga i sig för många. Igår var det förvisso väldigt mycket trafik, mer än vad jag killgissar är normalt en vanlig julidag. Men med 10 laddpunkter i Värnamo - vilken aktör kommer att våga satsa på ännu fler och hoppas få tillbaka investeringen? 99 dagar av 100 så kommer det att vara överflödigt.
Nåväl, man får väl leva på hoppet att Tesla verkligen öppnar upp sina SuC:ar för oss vanliga dödliga nästa år :roll: Dagar som igår hade jag lätt betalat 10kr/kWh för att slippa böket.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Niklas Z »

Lördagen den 18 juli laddade jag vid rasta i Värnamo. Då var alla fyra lediga när jag kom fram. I och med att jag laddat i Köge medan jag slängde i mig en hamburgare skulle det ha varit möjligt att köra till Jönköping om det varit fullt i Värnamo, men det kändes lugnast att ladda i Värnamo. Jag tänkte ändå att det vore bra om Tesla fixar Supercharger i Jönköping, som tydligen är planerad.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

David_H skrev:
Gargamel skrev:
Ganska precis landat på min 3:e hotellrumm för veckan i resa i arbete..
Kom till Ionity i värnamo runt 16-tiden. 4 st bilar står och laddar, 7 st i kö före mig.

Åker runt till den där laddarhörnan vid rasta, alla 4 fulla, ingen kö, fick dock vänta en halvtimma innan jag fick ladda på den kvarten jag behövde..
Var också i Värnamo igår och lyckades precis få plats vid Rasta innan det blev kö. Jag var säkert en av dem som laddade (e-tronen längst till vänster) när du väntade :). Hade innan dess laddat vid Ionity Helsingborg och väntat 10 min på att få ladda. Man blir ju lite orolig för hur det ska bli framöver. I Värnamo fanns det ju ändå 10 fungerande laddpunkter för icke-teslor igår vilket uppenbarligen ändå inte räcker vid tillfällen som dessa. Att räkna in en timmes väntetid INNAN man ens får ladda är nog svårt att tugga i sig för många. Igår var det förvisso väldigt mycket trafik, mer än vad jag killgissar är normalt en vanlig julidag. Men med 10 laddpunkter i Värnamo - vilken aktör kommer att våga satsa på ännu fler och hoppas få tillbaka investeringen? 99 dagar av 100 så kommer det att vara överflödigt.
Nåväl, man får väl leva på hoppet att Tesla verkligen öppnar upp sina SuC:ar för oss vanliga dödliga nästa år :roll: Dagar som igår hade jag lätt betalat 10kr/kWh för att slippa böket.
Fick en plats av en vit PS2:a, den längst in mot rasta.
Såg en svart e-tron, en kvinna och en flicka hade den, annars ionic och en id3:a tror jag det var som laddade när jag kom
David_H
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 apr 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av David_H »

Gargamel skrev:
David_H skrev:
Gargamel skrev:
Ganska precis landat på min 3:e hotellrumm för veckan i resa i arbete..
Kom till Ionity i värnamo runt 16-tiden. 4 st bilar står och laddar, 7 st i kö före mig.

Åker runt till den där laddarhörnan vid rasta, alla 4 fulla, ingen kö, fick dock vänta en halvtimma innan jag fick ladda på den kvarten jag behövde..
Var också i Värnamo igår och lyckades precis få plats vid Rasta innan det blev kö. Jag var säkert en av dem som laddade (e-tronen längst till vänster) när du väntade :). Hade innan dess laddat vid Ionity Helsingborg och väntat 10 min på att få ladda. Man blir ju lite orolig för hur det ska bli framöver. I Värnamo fanns det ju ändå 10 fungerande laddpunkter för icke-teslor igår vilket uppenbarligen ändå inte räcker vid tillfällen som dessa. Att räkna in en timmes väntetid INNAN man ens får ladda är nog svårt att tugga i sig för många. Igår var det förvisso väldigt mycket trafik, mer än vad jag killgissar är normalt en vanlig julidag. Men med 10 laddpunkter i Värnamo - vilken aktör kommer att våga satsa på ännu fler och hoppas få tillbaka investeringen? 99 dagar av 100 så kommer det att vara överflödigt.
Nåväl, man får väl leva på hoppet att Tesla verkligen öppnar upp sina SuC:ar för oss vanliga dödliga nästa år :roll: Dagar som igår hade jag lätt betalat 10kr/kWh för att slippa böket.
Fick en plats av en vit PS2:a, den längst in mot rasta.
Såg en svart e-tron, en kvinna och en flicka hade den, annars ionic och en id3:a tror jag det var som laddade när jag kom
Måste nog ha varit mitt gäng. Jag var och pinkade med sonen. Nu ser jag i appen att Ionity Värnamo är fullt igen 11:09 :( Man får väl glädja sig åt att vi kom hem och håller oss inom destinationsladdningsavstånd från Stockholm resten av sommaren... Essingeleden var till råga på allt avstängd när vi skulle hem till Solna. Shoot me please. Kanske läge att "rasa" i någon kvällstidning och hoppas att nått händer (mest avseende laddningen men Essingeleden var inte kul det heller).
Användarvisningsbild
Xeik
Teslaägare
Inlägg: 501
Blev medlem: 22 feb 2019 19:19

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Xeik »

Om man nu har köpt en annan elbil än Tesla, så gissar jag att man har haft med i beräkningen att det kan bli strul med laddningen på resa. Iallafall som laddinfrastrukturen ser ut idag.
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Nilp »

Måste vara mycket trafik ute nu. Laddade på Ionity Gränna och Värnamo förra söndagen och fick vänta 15 min Gränna men då var en laddare ur funktion och i Värnamo var vi 2 som laddade på 4 platser.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av mati »

Xeik skrev:
Om man nu har köpt en annan elbil än Tesla, så gissar jag att man har haft med i beräkningen att det kan bli strul med laddningen på resa. Iallafall som laddinfrastrukturen ser ut idag.
Det är klart att det är en svår balansgång. Antingen så köper man en bil som troligen strular vid laddningen, eller så köper man en bil som sannolikt strular i andra sammanhang, men laddningen funkar alltid. Lite förenklat, men så ser/såg mitt resonemang ut.
Jag snabbladdar så sällan att jag faktiskt kan leva med lite strul någon gång om året.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 960
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Segelflygaren »

mati skrev:
Xeik skrev:
Om man nu har köpt en annan elbil än Tesla, så gissar jag att man har haft med i beräkningen att det kan bli strul med laddningen på resa. Iallafall som laddinfrastrukturen ser ut idag.
Det är klart att det är en svår balansgång. Antingen så köper man en bil som troligen strular vid laddningen, eller så köper man en bil som sannolikt strular i andra sammanhang, men laddningen funkar alltid. Lite förenklat, men så ser/såg mitt resonemang ut.
Jag snabbladdar så sällan att jag faktiskt kan leva med lite strul någon gång om året.
Har haft 6 st Teslor sedan 2014, och det strul som varit är att det alltid är något som skramlar, för övrigt har dom alltid fungerat. Har även en Taycan, och har inte haft något problem med laddningen av den, dock finns det något rattleljud även i den. Av detta tror jag inte att man kan dra någon slutsats, annat än att jag är känslig för rattleljud…
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Aida »

Segelflygaren skrev:
mati skrev:
Xeik skrev:
Om man nu har köpt en annan elbil än Tesla, så gissar jag att man har haft med i beräkningen att det kan bli strul med laddningen på resa. Iallafall som laddinfrastrukturen ser ut idag.
Det är klart att det är en svår balansgång. Antingen så köper man en bil som troligen strular vid laddningen, eller så köper man en bil som sannolikt strular i andra sammanhang, men laddningen funkar alltid. Lite förenklat, men så ser/såg mitt resonemang ut.
Jag snabbladdar så sällan att jag faktiskt kan leva med lite strul någon gång om året.
Har haft 6 st Teslor sedan 2014, och det strul som varit är att det alltid är något som skramlar, för övrigt har dom alltid fungerat. Har även en Taycan, och har inte haft något problem med laddningen av den, dock finns det något rattleljud även i den. Av detta tror jag inte att man kan dra någon slutsats, annat än att jag är känslig för rattleljud…

Jag hatar också såna gnekanden… Gör mig tokig. Det lät som tusan om min porsche förra sommaren. Så glad jag blev när jag upptäckte att det var nyckelringen på reservnyckeln som jag använde just då och inte ngt oljud från bilen…
Ilandsproblem. Men ändock…
Erik1904
Inlägg: 13
Blev medlem: 05 jan 2021 14:48

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Erik1904 »

Stannade också i Värnamo i söndags. Såg till min förskräckelse hur Ionity vid 13-tiden gick från 4/4 till 0/4 lediga en stund före vi kom fram. Som tur var hann jag sedan knipa sista platsen på EONs laddare. Funkade bra, men såklart lite surt när man investerat i VW We Charge abonnemanget på Ionity med högsta rabatten.

När vi var klara hade en bil precis ställt sig i kö som tog platsen jag lämnade, sedan tillkom ytterligare två innan vi lämnade och det verkar ju blivit klart värre senare under eftermiddagen.

Får se om man kan planera nästa del av resan så man undviker värsta tiderna.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Ionitys laddnätverk

Inlägg av Gargamel »

Det verkar inte finnas en endaste j*a ionity-laddare i hela j*a kalmar-byn.
Fanns en snabbladdare Jureskog, men där får jag inte ladda med mitt mercedes-me-kort eller bankkort.
Så det var bara att sitta och vänta en hel j*a timma på id:3an ska ladda till 285% av batteriet på Kalmar Energi-laddaren med hela 43kW, brevid de 8(?) tesla-laddarna borta vid scandic.....

Fyfan, och jag som måste åka till kalmar idag igen.. suck.
Skriv svar