Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Ska man tjäna pengar på laddare så vill man nog ha ett högt utnyttjande. Och då krävs nästan köer...
Re: Ionitys laddnätverk
Man tjänar nog mer per minut om man kan ha ytterliggare en bil till som laddar.. eller 20..MWall skrev:Ska man tjäna pengar på laddare så vill man nog ha ett högt utnyttjande. Och då krävs nästan köer...
Fast ionity har nog bara köer till sina laddare runt <10 dagar per år totalt och sedan "öken" resten av året.
Re: Ionitys laddnätverk
Jag har själv varit inne på detta men vissa stationer vid e6 och e4 är välsigt högt lastade stora delar av tiden medans andra är väldigt fria.R_Edvinsson skrev:Kollade dem nu 20.00 och ingen av de jag kollade på i södra sverige hade mer än en station upptagen.taliz skrev:Är väl inte många som kör norr om Stockholm än.R_Edvinsson skrev:Skulle vara intressant att se beläggningsgraden på deras laddare.Remuz skrev:Hat ionity några planer på att öka från 4 till 20 platser per site eller nåt? Med tanke på hur mycket kö det börjar bli alltså
Körde Stockholm - Sälen - Åre - Stockholm under veckan och Ionity är utan tvekan det laddnätverk som oss utanför tesla som erbjuder bäst förutsättningar.
Inga köer och aldrig mer än en bil på någon site när jag passerade.
Värre är det på baksidan av fjällvärlden där det står enstaka ensamma MER eller Eways burkar.
Kolla söderut längs E4 och E6. Där är det rejält med trafik.
Värnamo, Gränna, Mantorp, Norrköping, Strömstad, Spekeröd, Varberg, Enköping, Örebro, Mariestad mfl har alla 0 lediga platser just nu.
Så allt handlar om trafikflödet och att varenda människa skall åka samtidigt varje helg.
Tror fortfarande inte att Ionity har fullsatta stationer mer än att det kan räknas i minuter/dygn
Ionity har väl sagt att de ska öka antalet laddare men sen är frågan hur avtalen ser ut på alla cirkel k däede ofta står, cirkel k kanske vill bli av med ionity med tanke på att de själva bygger ett ladd nätverk idag.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Gargamel skrev:Man tjänar nog mer per minut om man kan ha ytterliggare en bil till som laddar.. eller 20..MWall skrev:Ska man tjäna pengar på laddare så vill man nog ha ett högt utnyttjande. Och då krävs nästan köer...
Fast ionity har nog bara köer till sina laddare runt <10 dagar per år totalt och sedan "öken" resten av året.
Fler laddare = högre kostnader också.
Re: Ionitys laddnätverk
Till en stor del beror det nog på Ionitys (eller deras ägares) ovilja att investera tillräckligt för att göra en seriös tjänst och produkt på marknaden. Men det sagt så kan det säkert här i Sverige ligga ett extra stort problem i potentiell konflikt mellan Ionity och CKs egna ambitioner på området.chaffis75 skrev:Jag har själv varit inne på detta men vissa stationer vid e6 och e4 är välsigt högt lastade stora delar av tiden medans andra är väldigt fria.
Ionity har väl sagt att de ska öka antalet laddare men sen är frågan hur avtalen ser ut på alla cirkel k däede ofta står, cirkel k kanske vill bli av med ionity med tanke på att de själva bygger ett ladd nätverk idag.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
När det gäller utbyggnad så måste det ju ligga i i intresset från framförallt märkena med 800v bilar.
De har byggt hela sin annonskampanj på att bilarna är snabbast laddande på marknaden … vilket de inte är utan 800v laddare.
De har byggt hela sin annonskampanj på att bilarna är snabbast laddande på marknaden … vilket de inte är utan 800v laddare.
Re: Ionitys laddnätverk
Så du menar att det bara var ett udda sammanträffande att de 10 stationer jag kikade på alla var fulla samtidigt?R_Edvinsson skrev:Kollade dem nu 20.00 och ingen av de jag kollade på i södra sverige hade mer än en station upptagen.taliz skrev:Är väl inte många som kör norr om Stockholm än.R_Edvinsson skrev:Skulle vara intressant att se beläggningsgraden på deras laddare.Remuz skrev:Hat ionity några planer på att öka från 4 till 20 platser per site eller nåt? Med tanke på hur mycket kö det börjar bli alltså
Körde Stockholm - Sälen - Åre - Stockholm under veckan och Ionity är utan tvekan det laddnätverk som oss utanför tesla som erbjuder bäst förutsättningar.
Inga köer och aldrig mer än en bil på någon site när jag passerade.
Värre är det på baksidan av fjällvärlden där det står enstaka ensamma MER eller Eways burkar.
Kolla söderut längs E4 och E6. Där är det rejält med trafik.
Värnamo, Gränna, Mantorp, Norrköping, Strömstad, Spekeröd, Varberg, Enköping, Örebro, Mariestad mfl har alla 0 lediga platser just nu.
Så allt handlar om trafikflödet och att varenda människa skall åka samtidigt varje helg.
Tror fortfarande inte att Ionity har fullsatta stationer mer än att det kan räknas i minuter/dygn
Jag tror snarare det är en tydlig trend.
Igår var inte ens någon högtid, utan bara en vanlig söndag.
I jul lär det bli totalt kaos.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Absolut inget udda sammanträffande utan en helt vanlig söndagtaliz skrev:Så du menar att det bara var ett udda sammanträffande att de 10 stationer jag kikade på alla var fulla samtidigt?R_Edvinsson skrev:Kollade dem nu 20.00 och ingen av de jag kollade på i södra sverige hade mer än en station upptagen.taliz skrev:Är väl inte många som kör norr om Stockholm än.R_Edvinsson skrev:Skulle vara intressant att se beläggningsgraden på deras laddare.Remuz skrev:Hat ionity några planer på att öka från 4 till 20 platser per site eller nåt? Med tanke på hur mycket kö det börjar bli alltså
Körde Stockholm - Sälen - Åre - Stockholm under veckan och Ionity är utan tvekan det laddnätverk som oss utanför tesla som erbjuder bäst förutsättningar.
Inga köer och aldrig mer än en bil på någon site när jag passerade.
Värre är det på baksidan av fjällvärlden där det står enstaka ensamma MER eller Eways burkar.
Kolla söderut längs E4 och E6. Där är det rejält med trafik.
Värnamo, Gränna, Mantorp, Norrköping, Strömstad, Spekeröd, Varberg, Enköping, Örebro, Mariestad mfl har alla 0 lediga platser just nu.
Så allt handlar om trafikflödet och att varenda människa skall åka samtidigt varje helg.
Tror fortfarande inte att Ionity har fullsatta stationer mer än att det kan räknas i minuter/dygn
Jag tror snarare det är en tydlig trend.
Igår var inte ens någon högtid, utan bara en vanlig söndag.
I jul lär det bli totalt kaos.
Vi människor är vane och flockdjur.
Resande skall ske efter inrutade mönster och så har det alltid varit.
Om du hade kollat köerna på McDrive mm samma tider så hade även de varit knökfulla.
Det jag menade var att redan 20.00 var det så gott som soprent på varenda Ionity i hela sverige.
Så det rör sig om några timmar just nu när det möjligtvis kan bli kö…kanske någon timme när det definitivt är kö dessutom.
Och jag har ställt om mitt julfirande så att jag slipper de köer som förmodligen kommer uppstå.
Men har man inte ett arbete som medför det så får man snällt stå där i rusning vid pumpen.
Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
Ionitys laddnätverk
Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Ionity är ett vinstdrivande företag som inte får ta del av vinsterna från bilförsäljningen (mer än indirekt). Stor skillnad mot Tesla som bygger superchargers för att kunna sälja bilar.taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
Re: Ionitys laddnätverk
Snicksnack. IONITY ägs ju av biltillverkare.MWall skrev:Ionity är ett vinstdrivande företag som inte får ta del av vinsterna från bilförsäljningen (mer än indirekt). Stor skillnad mot Tesla som bygger superchargers för att kunna sälja bilar.taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Var inte Ionity, som jag förstod det, också till för att sälja investerarnas (Ford + "tyskarna") bilar, snarare än att vara ett ordinärt kommersiellt fristående laddnät?MWall skrev:Ionity är ett vinstdrivande företag som inte får ta del av vinsterna från bilförsäljningen (mer än indirekt). Stor skillnad mot Tesla som bygger superchargers för att kunna sälja bilar.taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
Nu öppnar dessutom Tesla (på ett eller annat) sätt upp SuC, så skall bli intressant att se hur deras nya affärsmodell fungerar (även om jag är lite tveksam till den).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Ionitys laddnätverk
Om man skall tro många på detta forumet är det jättelönsamt att bygga laddare så det borde inte vara ett problem.MWall skrev:
Ionity är ett vinstdrivande företag som inte får ta del av vinsterna från bilförsäljningen (mer än indirekt). Stor skillnad mot Tesla som bygger superchargers för att kunna sälja bilar.
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3300
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Ionitys laddnätverk
Jag tror Tesla betalar mycket mindre för sina laddare än vad andra aktörer gör. V2 är ju uppbyggda kring samma typ av laddare som de monterar i sina bilar (kanske V3 också). Därtill är de en mycket större aktör över hela världsmarknaden för laddning i 150+ kW. De får säkert betydande stordriftsfördelar, som gör att priset per laddstolpe är påtagligt lägre.taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Ionitys laddnätverk
Sedan CK i skärholmen öppnade sina kranar, så har jag aldrig varit över 84kW när jag laddat, bilen kan ta 110, och laddarn kan he 150.R_Edvinsson skrev:
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
Så det finns utrymme att låta 2 st ladda med 75-ish kW vardera om båda är upptagna. Fast nu är det inget problem eftersom det är jämt tomt/ledig på CK
Re: Ionitys laddnätverk
Du sätter lite huvudet på spiken här, tyvärr blir det en kompromiss när ett nätverk har så många ägare med olika agenda, utan att veta så tror jag Porsche hade tidigt krav på 300kW+ per handske för att kunna marknadsföra taycans laddhastighet. Men det blir ineffektivt sätt att hantera stora mängder effekt, som ett exempel har Värnamo Ionity 1250kW total effekt tillgängligt fördelat på 4 uttag. Man borde istället haft 12 eller 16 uttag på samma effekt dynamiskt, struntat i vätskekylda kablar för enklare hantering och dragit ner strömstyrkan från 500A till max 400A per uttag som ökar tillförlitlighet. Då hade ionity kunnat sälja all installerad effekt, men istället har vi få uttag per station med enorm peak per uttag som i princip aldrig används, men Porsche är säkert nöjda.R_Edvinsson skrev:taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
Lätt hänt när tekniken är omogen och man tar beslut på fel grunder.
Re: Ionitys laddnätverk
Skulle nog säga CK jag för få stolpar de också.. I lördags behövde vi ladda på CK Kungsbacka, båda laddarna fulla.Gargamel skrev:Sedan CK i skärholmen öppnade sina kranar, så har jag aldrig varit över 84kW när jag laddat, bilen kan ta 110, och laddarn kan he 150.R_Edvinsson skrev:
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
Så det finns utrymme att låta 2 st ladda med 75-ish kW vardera om båda är upptagna. Fast nu är det inget problem eftersom det är jämt tomt/ledig på CK
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
-
- elbilist
- Inlägg: 930
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Så typ 1-2 bilmodeller som Dikterade villkoren för att Porsche skulle vara med.MrEarp skrev:Du sätter lite huvudet på spiken här, tyvärr blir det en kompromiss när ett nätverk har så många ägare med olika agenda, utan att veta så tror jag Porsche hade tidigt krav på 300kW+ per handske för att kunna marknadsföra taycans laddhastighet. Men det blir ineffektivt sätt att hantera stora mängder effekt, som ett exempel har Värnamo Ionity 1250kW total effekt tillgängligt fördelat på 4 uttag. Man borde istället haft 12 eller 16 uttag på samma effekt dynamiskt, struntat i vätskekylda kablar för enklare hantering och dragit ner strömstyrkan från 500A till max 400A per uttag som ökar tillförlitlighet. Då hade ionity kunnat sälja all installerad effekt, men istället har vi få uttag per station med enorm peak per uttag som i princip aldrig används, men Porsche är säkert nöjda.R_Edvinsson skrev:taliz skrev:Då kommer jag med den sedvanliga frågan: varför kan Tesla bygga mångdubbelt fler laddare i så fall?R_Edvinsson skrev:Men att kräva att Ionity skall bygga ut det mångdubbla för att alla skall kunna åka samtidigt är ohållbart.
Det betyder bara att de höjer priserna till 15:-/kW för att täcka upp.
I Sverige finns det bara en(?) station med mer än 4 laddare hos IONITY. Hos Tesla är det tvärtom typ.
Gällde även för två år sen förövrigt. Inte en enda supercharger jag stannade på mellan Malmö Oslo och Malmö Stockholm hade så få som 4 laddare.
För att i detta fallet var tesla smarta och ionity helt korkade.
Hade ionity haft lite strategiskt tänk hade de satt dubbla kablar på varje laddare och i ett vipps dubblerat sin flotta med laddare.
Att satsa på 350kW laddare var en felsatsning som inte kommer löna sig på flera år till.
Eller ja…de kunde satt 4 laddpunkter på varje stolpe och ändå hade merparten av kunderna fått precis full fart vad bilen önskade.
Men stora laddsiffror säljer.
Precis som lång räckvidd gör det samma.
Lätt hänt när tekniken är omogen och man tar beslut på fel grunder.
Och sköt hela infrastrukturen från Ionity i sank.
Bosch har förstått vikten av flexiblare stationer och har därför tagit fram Terra 360 som har just 4 uttag.
Men än bättre är KemPower som verkligen är marknadens smartaste laddning.
Så frågan är…när skall marknaden vakna.
Re: Ionitys laddnätverk
Ingen som har koll på att Tesla har en nästan tjugoårig historia av nyemission på nyemission för att bygga laddnätverk och utveckla bilar?
Re: Ionitys laddnätverk
Nej. Förklara hur du tänker nu (om du gjorde så alls)?d3marcus skrev:Ingen som har koll på att Tesla har en nästan tjugoårig historia av nyemission på nyemission för att bygga laddnätverk och utveckla bilar?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 264
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: Ionitys laddnätverk
Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
Re: Ionitys laddnätverk
Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Re: Ionitys laddnätverk
Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Ja de var intressant.. Känns som en reaktion på kritiken VW haft.iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19