Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Hur ser man priset på juice pass? Hittar det ej i app som guest, eller på deras hemsida.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Ionitys laddnätverk
Hudiksvall kanske kommer igång före Uppsala? De har kanske bättre nät vid Hudiksvall?
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
- metchristian
- Teslaägare
- Inlägg: 872
- Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
- Ort: Örbyhus
Re: Ionitys laddnätverk
Är det Vattenfall som generellt både nyprojekterar och underhåller laddstationer för Ionity i Sverige?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Ionitys laddnätverk
Juicepass hade en flat large taxa för 45€ och 175kWh per månad med ingen bindningstid, den har de just sänkt till 120kWh och sedan de gjorde de uppdateringarna har även min app slutat fungera.martinot skrev:Var det bara tillfälligt, och har slutat att fungera nu efter sommaren?taliz skrev:Ja även juicepass och diverse annat funkade väl under sommaren.
Ett steg i fel riktning igen.
Funderar på ett Bee abonnemang inför semestrar när mitt gratisår på Audi e-tron charging service går ut.(om de inte sänker priset och abonnemangskravet) Kan tänka mig att segladda för en femtedel av priset.
Jag har sällan mer bråttom än att jag kan ladda en och en halv timme medans vi går i affärer och tar lunch.
Det är för övrigt sjukt mycket sämre utbud runt IONITYs laddstationer. Många ggr bara en circle k.
Mycket strategiskt av circle k, undrar just hur mycket spons Ionity fick för det.
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 980
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Ionitys laddnätverk
300 live nu. Och före Tesla i Litauen och på Sicilien. Kom igen nu Tesla, få upp några SuC i Baltikum.
Model S 90D -2017 Titanium
Re: Ionitys laddnätverk
Har inte Circle K även startat upp med egna snabbladdare på många ställen?Robertrimmevik skrev:Juicepass hade en flat large taxa för 45€ och 175kWh per månad med ingen bindningstid, den har de just sänkt till 120kWh och sedan de gjorde de uppdateringarna har även min app slutat fungera.
Ett steg i fel riktning igen.
Funderar på ett Bee abonnemang inför semestrar när mitt gratisår på Audi e-tron charging service går ut.(om de inte sänker priset och abonnemangskravet) Kan tänka mig att segladda för en femtedel av priset.
Jag har sällan mer bråttom än att jag kan ladda en och en halv timme medans vi går i affärer och tar lunch.
Det är för övrigt sjukt mycket sämre utbud runt IONITYs laddstationer. Många ggr bara en circle k.
Mycket strategiskt av circle k, undrar just hur mycket spons Ionity fick för det.
Provladdade i veckan på en CK-mack (var gratis), och gick från 10% till 80% på en halvtimme på vår M3 LR, vilket är OK och någon stans där snabbladdning skall ligga idag.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ionitys laddnätverk
Två egna stationer står det på hemsidan, övriga är Bee och Ionity. Iaf i Etuna tror jag Bee har 150 kW apparater som jag inte testat pga högt pris.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Ionitys laddnätverk
Oj, har Bee 150 kW laddare, trodde de bara hade 50 kW eller ac laddning.PapaD skrev:Två egna stationer står det på hemsidan, övriga är Bee och Ionity. Iaf i Etuna tror jag Bee har 150 kW apparater som jag inte testat pga högt pris.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Nej, det stämmer. Vid Macdonalds efter E18.chaffis75 skrev:Oj, har Bee 150 kW laddare, trodde de bara hade 50 kW eller ac laddning.PapaD skrev:Två egna stationer står det på hemsidan, övriga är Bee och Ionity. Iaf i Etuna tror jag Bee har 150 kW apparater som jag inte testat pga högt pris.
Re: Ionitys laddnätverk
Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Det märks att VW har mycket att säga till om i Ionity. Nu startar tredje stationen byggas i Wolfsburg. Fler i den staden än i Norrland.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Ionitys laddnätverk
Det är ju bara halva sanningen man ser på Ionitys hemsida. Kolla hur det ser ut när man tar med alla 100+kW laddare. Det är VW:s flexibla (mobila) snabbladdare som dyker upp överallt nu.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Det är något med hur laddarna är utplacerade... mönstret... kan inte riktigt sätta fingret på det.mati skrev:Det är ju bara halva sanningen man ser på Ionitys hemsida. Kolla hur det ser ut när man tar med alla 100+kW laddare. Det är VW:s flexibla (mobila) snabbladdare som dyker upp överallt nu.
Men vänta nu, det är ju en EXAKT kopia av SuC runt Palo Alto!!!
Re: Ionitys laddnätverk
Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Ionitys laddnätverk
Ok.. Uppenbarligen jag som är helt borta.. Men trevligt som sagt..joel80 skrev:Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
De där är Eon's laddare (i samarbete med danska Clever). Bee är ett eget bolag nu, helt frikopplat från Clever.Jerker skrev:Nej, det stämmer. Vid Macdonalds efter E18.chaffis75 skrev:Oj, har Bee 150 kW laddare, trodde de bara hade 50 kW eller ac laddning.PapaD skrev:Två egna stationer står det på hemsidan, övriga är Bee och Ionity. Iaf i Etuna tror jag Bee har 150 kW apparater som jag inte testat pga högt pris.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Eh, ok. Aningen rörigt, e on laddare, skyltade med McDonalds i samarbete med Clever som blivit köpta av Bee vid Circle K macken som har samarbete med Bee.. Glasklart vad som gäller.... Japp.
Du har rätt, men det är inte direkt enkelt att veta om man inte vet.
Du har rätt, men det är inte direkt enkelt att veta om man inte vet.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Ionitys laddnätverk
*LOL*PapaD skrev:Eh, ok. Aningen rörigt, e on laddare, skyltade med McDonalds i samarbete med Clever som blivit köpta av Bee vid Circle K macken som har samarbete med Bee.. Glasklart vad som gäller.... Japp.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ionitys laddnätverk
Fast kan de verkligen leverera 100kW? Jag har aldrig fått med än ca 80, åtminstone inte i Noppikoski. Det är visserligen över ett år sedan, de kanske är snabbare nu?joel80 skrev:Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Jo, att Bee är ett eget bolag visste jag, men trodde att detta var gamla laddare som inte hade blivit omskyltade. Intressant. Så danska Clever konkurrerar med sitt avknoppade svenska bolag. Undrar vad som hände där?iAkita skrev:De där är Eon's laddare (i samarbete med danska Clever). Bee är ett eget bolag nu, helt frikopplat från Clever.Jerker skrev:Nej, det stämmer. Vid Macdonalds efter E18.chaffis75 skrev:Oj, har Bee 150 kW laddare, trodde de bara hade 50 kW eller ac laddning.PapaD skrev:Två egna stationer står det på hemsidan, övriga är Bee och Ionity. Iaf i Etuna tror jag Bee har 150 kW apparater som jag inte testat pga högt pris.
Re: Ionitys laddnätverk
Det bästa är att det gamla Clever-kortet inte fungerar hos Clever utan enbart hos Bee. Logiskt och så...Jerker skrev:Jo, att Bee är ett eget bolag visste jag, men trodde att detta var gamla laddare som inte hade blivit omskyltade. Intressant. Så danska Clever konkurrerar med sitt avknoppade svenska bolag. Undrar vad som hände där?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Ja, jag har ju fortfarande ett kort som det står Clever på...mati skrev:Det bästa är att det gamla Clever-kortet inte fungerar hos Clever utan enbart hos Bee. Logiskt och så...Jerker skrev:Jo, att Bee är ett eget bolag visste jag, men trodde att detta var gamla laddare som inte hade blivit omskyltade. Intressant. Så danska Clever konkurrerar med sitt avknoppade svenska bolag. Undrar vad som hände där?
För övrigt anser jag att företagsnamnet Bee är nåt av det mest korkade som har hittats på.
Re: Ionitys laddnätverk
Tack, de var bra info.. Vi har ju ett gammalt clever kort från tiden när vi hade en leaf och nu har vi åter en elbil efter 1.5 år med bara fossil bilar så måste kolla om alla kort funkar fortfarande.mati skrev:Det bästa är att det gamla Clever-kortet inte fungerar hos Clever utan enbart hos Bee. Logiskt och så...Jerker skrev:Jo, att Bee är ett eget bolag visste jag, men trodde att detta var gamla laddare som inte hade blivit omskyltade. Intressant. Så danska Clever konkurrerar med sitt avknoppade svenska bolag. Undrar vad som hände där?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Kan bara instämma, testat Insjön, Rättvik och Noppikoski och alla maxade på 80. Noppikoski en sen vinterkväll vill man ju gärna att det går upp till angiven effekt.mati skrev:Fast kan de verkligen leverera 100kW? Jag har aldrig fått med än ca 80, åtminstone inte i Noppikoski. Det är visserligen över ett år sedan, de kanske är snabbare nu?joel80 skrev:Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.