Har Bobby varit kritisk till någon elbil han testat överhuvudtaget?
Tycker han flamsar mest. Senaste var det Seat Mii som också var helt fantastik.
Nä, vi får nog vänta på Björns test innan vi vet hur det verkligen ligger till med det viktiga.
Du missar verkligen poängen. Det viktigaste är ju hur bilen är. Hur den är att köra. Hur den upplevs. Inte hur snabbt den laddar. Hade det varit det viktigaste så hade elbilar inte haft en chans.
Polestar 2 verkar riktigt bra. Är det så jäkla svårt att föreställa sig? Du verkar mest av allt vilja att han säger att allt som det inte står Tesla på är skit.
Det Tesla har som är helt avgörande är Superchargers. I övrigt är det inte så märkvärdigt.
Du missar verkligen poängen. Det viktigaste är ju hur bilen är. Hur den är att köra. Hur den upplevs. Inte hur snabbt den laddar. Hade det varit det viktigaste så hade elbilar inte haft en chans.
När det kommer till de mjuka subjektiva värdena så är det ju så att smaken är som baken, dvs delad. Fakta om bilen är något jag vill ha innan jag själv testar eller köper en bil. Ger inte särskilt mycket vad en utomstående har sagt vad hen subjektivt tycker om bilen. Vi är dock som sagt var alla olika.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Mycket positivt där vad gäller bilen. Men, nu ska vi prata om Ionity, 1 av 4 laddare på en station fungerade när han testar den biten, 10:05 in. Det är nästan imponerande uselt. Polar laddarna som står bredvid fungerade allihop.
Har åkt runt på semester från Stockholm, samt runt Västkusten de senaste fyra dagarna, och så här långt har Ionityladdarna fungerat perfekt. Laddhastigheten på Turbon är fantastisk. Om man jämför S, 3 och Turbo, så placerar dom sig när det gäller laddhastigheten enligt följande: Turbon är snabbast, därefter trean och sist kommer S.
Senast redigerad av Segelflygaren, redigerad totalt 1 gånger.
Har Bobby varit kritisk till någon elbil han testat överhuvudtaget?
Tycker han flamsar mest. Senaste var det Seat Mii som också var helt fantastik.
Nä, vi får nog vänta på Björns test innan vi vet hur det verkligen ligger till med det viktiga.
Du missar verkligen poängen. Det viktigaste är ju hur bilen är. Hur den är att köra. Hur den upplevs. Inte hur snabbt den laddar. Hade det varit det viktigaste så hade elbilar inte haft en chans.
Polestar 2 verkar riktigt bra. Är det så jäkla svårt att föreställa sig? Du verkar mest av allt vilja att han säger att allt som det inte står Tesla på är skit.
Det Tesla har som är helt avgörande är Superchargers. I övrigt är det inte så märkvärdigt.
Nej, du missar poängen. Bobby är ingen bra biltestare, det har han själv sagt många ggr och han har också anlitat flera andra biljournalister pga det.
Fully charged är intressant främst för deras reportage om olika projekt inom förnyelsebar energi IMO(samt underhållande nyhetsrapportering ibland... ).
Ps. Vad är det första folk frågar om elbilar? Räckvidd & laddning. Det är det absolut viktigaste och Tesla hade varit bankrutt om de inte "bet the business" på att vara marknadsledande på det.
Under hur länge nåddes "nästan 270". vilken bil är det som klarar det? är det vid en 350kW laddare? (vad säger ionity (är de som lovar?), har inte läst något om "270")
Under hur länge nåddes "nästan 270". vilken bil är det som klarar det? är det vid en 350kW laddare? (vad säger ionity (är de som lovar?), har inte läst något om "270")
Det är en Porsche Taycan, tror max för den ligger på runt 260-270 kW men framöver ska den klara 350 kW eller om det endast gäller senare årsmodeller?
Har Bobby varit kritisk till någon elbil han testat överhuvudtaget?
Tycker han flamsar mest. Senaste var det Seat Mii som också var helt fantastik.
Nä, vi får nog vänta på Björns test innan vi vet hur det verkligen ligger till med det viktiga.
Du missar verkligen poängen. Det viktigaste är ju hur bilen är. Hur den är att köra. Hur den upplevs. Inte hur snabbt den laddar. Hade det varit det viktigaste så hade elbilar inte haft en chans.
Polestar 2 verkar riktigt bra. Är det så jäkla svårt att föreställa sig? Du verkar mest av allt vilja att han säger att allt som det inte står Tesla på är skit.
Det Tesla har som är helt avgörande är Superchargers. I övrigt är det inte så märkvärdigt.
Håller med till fullo. Det enda jag saknar efter klivet upp till en e-tron är laddnätverket. Inget annat.
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Dagens skratt. Bra att du hjälpte till att reda upp det hela!
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Detta gjorde min kväll!
Samma här.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
Premiumluften heter nitrogen hos de svenska däckfirmorna...
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
Premiumluften heter nitrogen hos de svenska däckfirmorna...
Alternativt kväve eftersom det är i Sverige.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Dagens Ionity-story. Kör upp vid laddaren i Varberg och ser att det står en rätt gammal VW Tiguan vid en av laddarna. Finns massor av parkeringsplatser så lite udda. Sen ser jag en kvinna med laddkabeln i högsta hugg som försöker pumpa framdäcket med CCS-handsken. Går ut och upplyser om att det är för elbilsladdnig och pekar mot luft/vattenskåpet 10 m bort. Hon blir jätteglad och tackar så mycket. Ingen fara....
Premium-luftpump kanske, kan pumpa däcket till 350 psi. Finns inga däck som klarar det men ändå premium.
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
Premiumluften heter nitrogen hos de svenska däckfirmorna...
Alternativt kväve eftersom det är i Sverige.
Nej nej. Nu är det premium vi snackar. Då heter det Nitrogen. Fint ska de va vettu
Skulle inte förvåna mig om många tror att det är helt olika gaser
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Haha, den var bra. Och det kostar 1000 kronor att pumpa ett däck med tysk premiumluft, medan det är gratis på macken bredvid, fast då får man bara svensk standardluft. En del väljer säkert premiumluften ändå.
Se flestakan väl pumpa hemma så det blir inte så dyrt över ett år...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
EinfachStromLaden price will change on September 1, 2020.
Your new price is:
Normal price
AC: 37.04 ct/kWh*
DC: 46.79 ct/kWh*
IONITY charging points: 73.11 ct/kWh*
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14