En lyckad strategi med andra ord... Mindre slitage osv gör ju marginalerna tom ännu bättre.mati skrev:I så fall har ju intäkterna inte minskat i alla fall.12man skrev:typ 8ggrmati skrev:Bara marginellt. Folk ska ju ladda hemma, det säger han ju i intervjun.RagWal skrev:Kan tänka att det gått ner en smula efter 31/1.
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Ionitys laddnätverk
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Ionitys laddnätverk
Och man slipper hålla på med telefonsupport åt frustrerade och okunniga kunder som inte lyckas ladda sina bilar pga krånglande laddare. Färre kunder betyder ju också färre missnöjda kunder. Jag börjar förstå hur de tänker, tror jag. Pöbeln ska hållas borta helt enkelt. Så måste det va.Bjelke skrev:En lyckad strategi med andra ord... Mindre slitage osv gör ju marginalerna tom ännu bättre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Inte för att någon här använder Ionity men nu har de börjat bygga i Mariestad.
Re: Ionitys laddnätverk
What Var?macky skrev:Inte för att någon här använder Ionity men nu har de börjat bygga i Mariestad.
M3P 2020
Re: Ionitys laddnätverk
Jaså? Kommer vara lika värdelöst som deras vätgasmack.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Jo och det är det enda han väntar på i livetcosmos skrev:Hyggligt nära dig Mati
Re: Ionitys laddnätverk
Absolut. Nu kommer jag alltd att åka till Mariestad för att ladda bilen. Och med tanke på att det blir bara sisådär 10 ggr dyrare än hemmaladdning med solel är det ju en lönsam affär för mig. Mina solceller och kablar här hemma slits ju mindre då.nek0 skrev:Jo och det är det enda han väntar på i livetcosmos skrev:Hyggligt nära dig Mati
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Ionitys laddnätverk
Helt klart en no brainermati skrev:Absolut. Nu kommer jag alltd att åka till Mariestad för att ladda bilen. Och med tanke på att det blir bara sisådär 10 ggr dyrare än hemmaladdning med solel är det ju en lönsam affär för mig. Mina solceller och kablar här hemma slits ju mindre då.nek0 skrev:Jo och det är det enda han väntar på i livetcosmos skrev:Hyggligt nära dig Mati
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Ionitys laddnätverk
Åkte förbi Mariestad idag och blängde lite åt vänster (SuC-bygge hos Rasta) och höger (Ionity hos CircleK). Inget synligt spår av byggarbeten hos Rasta,, men hos CK såg jag några betongfundament som någon hade slängt i ett hörn. Såg ut som sex stycken om jag inte såg fel.
Lite roligt att det börjar byggas ungefär samtidigt på ungefär samma ställe. Spännande att se vem som är klar först. Men erfarenhetsmässigt så går det ju oftast rätt snabbt att smälla upp en SuC, bara de kommer igång, medan Ionity alltid tar god tid på sig.
Lite roligt att det börjar byggas ungefär samtidigt på ungefär samma ställe. Spännande att se vem som är klar först. Men erfarenhetsmässigt så går det ju oftast rätt snabbt att smälla upp en SuC, bara de kommer igång, medan Ionity alltid tar god tid på sig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Någon som vet vilka priser Circle K har på deras laddstationer i Norge ?
Tänker mig att de kan hålla lägre priser eftersom laddarna i sig inte är den primära inkomstkällan.
Tänker mig att de kan hålla lägre priser eftersom laddarna i sig inte är den primära inkomstkällan.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Ionitys laddnätverk
Mellan 2,5kr och 3,5kr billigare än Ionity per kWh för 150kWh laddningLaban skrev:Någon som vet vilka priser Circle K har på deras laddstationer i Norge ?
Tänker mig att de kan hålla lägre priser eftersom laddarna i sig inte är den primära inkomstkällan.
https://circlekcharge.no/ladestasjoner
Re: Ionitys laddnätverk
5 kr/kWh för 150kW är inte billigt heller, men det är i alla fall inte dyrare än att tanka diesel. Det innebär att det totalt sett fortfarande är billigare att ta elbilen eftersom man kör en del av sträckan med billig hemma-el.
Hoppas att CK håller samma priser även i Sverige när de väl behagar att bygga några laddare här också.
Hoppas att CK håller samma priser även i Sverige när de väl behagar att bygga några laddare här också.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Länk?nek0 skrev:Långresa 100mil Ionity vs Tesla Super Charger
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ionitys laddnätverk
Lite svårt om man inte betalarZalman3 skrev:Länk?nek0 skrev:Långresa 100mil Ionity vs Tesla Super Charger
Readly AMS
Re: Ionitys laddnätverk
Intressant sammanställning. Och då är förbrukningssiffrorna i underkant. Det finns nog inte många som klarar av att komma ner i en snittförbrukning på 22,8kWh/100km med en e-tron i motorvägshastighet, inte i årsmedel i alla fall. Jag skulle för min del lägga på 10%, bara för att få det lite mer realistiskt. Och så som folk brukar köra är nog +20% inte helt fel heller. 25kr/mil är absolut en realistisk siffra.
Hur snål är en Model 3? Utan att veta känns det som att värdena är ganska realistiska. Men även om de ligger lika fel procentuellt, i absoluta pengar ökar ju skillnaden ändå.
Hur snål är en Model 3? Utan att veta känns det som att värdena är ganska realistiska. Men även om de ligger lika fel procentuellt, i absoluta pengar ökar ju skillnaden ändå.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Ionitys laddnätverk
Blir jo lite fånigt när man inte räknar in månads/årskost för abonnemang in i milpriset. Det är jo inte gratis kan man säga, speciellt om den här 100mils resan är den enda man gör per år.nek0 skrev:Långresa 100mil Ionity vs Tesla Super Charger
Re: Ionitys laddnätverk
I texten som jag inte kan kopiera och lägga här skriver dom om priset med abonnemang. Tycker att det räcker med tabellen för att räkna ut hur billigt det blirheldiggrisen skrev:Blir jo lite fånigt när man inte räknar in månads/årskost för abonnemang in i milpriset. Det är jo inte gratis kan man säga, speciellt om den här 100mils resan är den enda man gör per år.nek0 skrev:Långresa 100mil Ionity vs Tesla Super Charger
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Ionitys laddnätverk
Ok. Tack. Ligger bakom betalvägg. Hur mycket har de räknat för Audi och Mercedes per mil inklusive Audis månadsabo(som egentligen är ett årsabo) och Mercedes årsabo?nek0 skrev:I texten som jag inte kan kopiera och lägga här skriver dom om priset med abonnemang. Tycker att det räcker med tabellen för att räkna ut hur billigt det blirheldiggrisen skrev:Blir jo lite fånigt när man inte räknar in månads/årskost för abonnemang in i milpriset. Det är jo inte gratis kan man säga, speciellt om den här 100mils resan är den enda man gör per år.nek0 skrev:Långresa 100mil Ionity vs Tesla Super Charger
Re: Ionitys laddnätverk
Hoppas du blir nöjdheldiggrisen skrev:Blir jo lite fånigt när man inte räknar in månads/årskost för abonnemang in i milpriset. Det är jo inte gratis kan man säga, speciellt om den här 100mils resan är den enda man gör per år.nek0 skrev:Långresa 100mil Ionity vs Tesla Super Charger
-
- elbilist
- Inlägg: 1402
- Blev medlem: 30 sep 2019 10:07
Re: Ionitys laddnätverk
Tackar :thumbsupnek0 skrev:Hoppas du blir nöjdheldiggrisen skrev:Blir jo lite fånigt när man inte räknar in månads/årskost för abonnemang in i milpriset. Det är jo inte gratis kan man säga, speciellt om den här 100mils resan är den enda man gör per år.nek0 skrev:Långresa 100mil Ionity vs Tesla Super Charger
Re: Ionitys laddnätverk
Intressant information om hur Volvo tänker om snabbladdning i den där bilden. Samarbete med Vattenfall? Är det den vägen både Volvo och Polestar tänker sig? Det är isåfall en enorm besvikelse. Vattenfall har väl inte en enda laddare i Sverige som är snabbare än 50kw?
Re: Ionitys laddnätverk
Reagerade också på det, och dessutom: uttalandet att vattenfall har det största laddnätverket är ju bara ett marknadsföringspåstående som Volvo tydligen har köpt rakt av.hooked skrev:Intressant information om hur Volvo tänker om snabbladdning i den där bilden. Samarbete med Vattenfall? Är det den vägen både Volvo och Polestar tänker sig? Det är isåfall en enorm besvikelse. Vattenfall har väl inte en enda laddare i Sverige som är snabbare än 50kw?
Re: Ionitys laddnätverk
De kanske kommer nu när Volvo börjar bygga elbilar. *önsketänkande*hooked skrev:Vattenfall har väl inte en enda laddare i Sverige som är snabbare än 50kw?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14