Nej. Förklara hur du tänker nu (om du gjorde så alls)?d3marcus skrev:Ingen som har koll på att Tesla har en nästan tjugoårig historia av nyemission på nyemission för att bygga laddnätverk och utveckla bilar?
Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 264
- Blev medlem: 09 dec 2020 22:19
Re: Ionitys laddnätverk
Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
Re: Ionitys laddnätverk
Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Re: Ionitys laddnätverk
Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.
As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Ja de var intressant.. Känns som en reaktion på kritiken VW haft.iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
-
- elbilist
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Ionitys laddnätverk
Hoppas bara inte detta innebär att de funderar på att bygga nya ”bensinmackar” där de skall sälja kolsyrat vatten, kaffe och korv till överpriser.iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
Utan att de istället placerar laddarna där dessa tjänster redan finns och utbudet är mångdubbelt.
Tar typ en långresa innan man är hopplöst trött på kaffe/korv från dagens stopp på CK.
Re: Ionitys laddnätverk
Och helst enligt mig i närheten av nån butik eller restaurang som inte är en bensinmack, för guuuuuud vilken tråkig mat det är att käka på macka vecka ut och vecka in när man reser mycket..R_Edvinsson skrev:Hoppas bara inte detta innebär att de funderar på att bygga nya ”bensinmackar” där de skall sälja kolsyrat vatten, kaffe och korv till överpriser.iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
Utan att de istället placerar laddarna där dessa tjänster redan finns och utbudet är mångdubbelt.
Tar typ en långresa innan man är hopplöst trött på kaffe/korv från dagens stopp på CK.
Re: Ionitys laddnätverk
Intressant att inte ens Stockholm finns med på laddkartan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Ionitys laddnätverk
De hade otur med översättningen till engelska, inget på tyska om protected garden,iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
PROJEKT: OASIS
Um unseren Kunden zukünftig mehr Komfort zu bieten, planen wir im Rahmen des Netzwerkausbaus vermehrt eigene Grundstücke zu erwerben und je nach Standort eigene Raststätten aufzubauen und zu betreiben. Das Konzept OASIS verkörpert unsere Ambitionen, das Ladeerlebnis neu zu denken. Die Zielsetzung: Fahrzeug sowie Fahrer sollen gleichermaßen ihre Batterien aufladen, damit aus notwendigen Ladestopps willkommene und erholsame Pausen werden.
ms 76132 "Eleamore"
Re: Ionitys laddnätverk
Zalman3 skrev:Intressant att inte ens Stockholm finns med på laddkartan.
Du får väl zooma ut. På din bild är inte Rom, Madrid, Barcelona osv osv med på heller.
Re: Ionitys laddnätverk
Jerker skrev:Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Re: Ionitys laddnätverk
Inte säkert, tycker mer det verkar som det fallit bort i den Tyska texten. Det finns en liten konceptbild på hemsidan. Döm själv vad du tror.12man skrev:De hade otur med översättningen till engelska, inget på tyska om protected garden,iAkita skrev:Det var goda nyheter, men det hade varit ännu bättre om utbyggnadstakten var lite snabbare. Det här fann jag dock intressant:Hoppsan_84 skrev:Ny information släppt på https://ionity2025.eu
Bland annat 7000 laddare på 1000 stationer.As part of the network expansion, we plan to increasingly acquire our own properties and, depending on the location, build and operate our own service stations to offer our customers significantly more convenience in the future. OASIS is the embodiment of our ambitions – to rethink and reinvent the charging experience. This new concept for charging stations is designed around a protected garden environment. Its objective: to recharge drivers while they recharge their cars. And to turn a necessary stop into a welcome break.
PROJEKT: OASIS
Um unseren Kunden zukünftig mehr Komfort zu bieten, planen wir im Rahmen des Netzwerkausbaus vermehrt eigene Grundstücke zu erwerben und je nach Standort eigene Raststätten aufzubauen und zu betreiben. Das Konzept OASIS verkörpert unsere Ambitionen, das Ladeerlebnis neu zu denken. Die Zielsetzung: Fahrzeug sowie Fahrer sollen gleichermaßen ihre Batterien aufladen, damit aus notwendigen Ladestopps willkommene und erholsame Pausen werden.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2266
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Ionitys laddnätverk
Det finns ju konkurrenter som bygger liknande.
Borde väl gå att göra en del buisness runt laddningen.
Tänk en sån här längs E4 i Tönnebro, de verkar ju alltid ha kunder på den restaurangen.
https://www.drivingelectric.com/3972/gr ... courts?amp
Borde väl gå att göra en del buisness runt laddningen.
Tänk en sån här längs E4 i Tönnebro, de verkar ju alltid ha kunder på den restaurangen.
https://www.drivingelectric.com/3972/gr ... courts?amp
Re: Ionitys laddnätverk
Precis, efter SuC. Då har man inte tagit ledningen, särskilt inte när Tesla börjar öppna SuC för andra bilmärken. Men de lever i sin egen verklighet.MWall skrev:Jerker skrev:Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Re: Ionitys laddnätverk
Oj vad du hetsar upp dig. Alla varken kan eller vill köpa Tesla.Jerker skrev:Precis, efter SuC. Då har man inte tagit ledningen, särskilt inte när Tesla börjar öppna SuC för andra bilmärken. Men de lever i sin egen verklighet.MWall skrev:Jerker skrev:Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Om, när och hur Tesla tänker göra sin storskaliga öppning för andra märken får vi tids nog veta. Men innan dess skulle jag inte räkna med det. Det kan ju bli lite vad som helst.
Ionitys laddnätverk
Tycker eon och recharge är bättre än IONITY.
Dels för att de levererar vettiga priser utan abb, dels för att man slipper alla som bundit upp sig på IONITY(och därmed känner sig tvingade att köa där).
Dels för att de levererar vettiga priser utan abb, dels för att man slipper alla som bundit upp sig på IONITY(och därmed känner sig tvingade att köa där).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Ska man vara petig så skriver de ju inte att de har tagit ledningen, bara att de har tagit "en ledande roll" och det kanske man kan ge dem?Jerker skrev:Precis, efter SuC. Då har man inte tagit ledningen, särskilt inte när Tesla börjar öppna SuC för andra bilmärken. Men de lever i sin egen verklighet.MWall skrev:Jerker skrev:Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
Re: Ionitys laddnätverk
Även om jag inte håller med om detta så är det inte särskilt svårt att vara "bäst" i Sverige om man bortser från SuC.MWall skrev:Jerker skrev:Jojo, de övertygar kanske sig själva, men inte mig. Patetiskt!
In roughly 1,000 days since IONITY was founded, we have taken a leading role in the transformation and electrification of the mobility sector.
Vet inte hur det ser ut i andra länder men här i Sverige är ju Ionity klart bäst efter SuC trots allt. Med abonnemang kan man dessutom ladda billigare än hos Tesla.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Jag tror att vi är rätt många som är rejält besvikna på Ionity. Mycket snack och liten verkstad. Jag skulle bli riktigt glad om de gjorde allvar av alla fina ord, men när vi sett hur de har levererat hittills så ekar det rätt tomt om deras löften. Jag har inte hetsat upp mig, tvärtom är jag rätt uppgiven.
Re: Ionitys laddnätverk
Precis. Jag väntar fortfarande på de 400 stationerna som skulle varit klara "by 2020". Vi har snart 2022 och det händer ingenting känns det som. Att det nu ska bli 1000 stationer till 2025 känns ungefär som någon form av vallöfte. Ett uttalande utan verklighetsförankring. Jag antar att vi kan vara glada om det blir hälften så många.Jerker skrev:Jag tror att vi är rätt många som är rejält besvikna på Ionity. Mycket snack och liten verkstad. Jag skulle bli riktigt glad om de gjorde allvar av alla fina ord, men när vi sett hur de har levererat hittills så ekar det rätt tomt om deras löften. Jag har inte hetsat upp mig, tvärtom är jag rätt uppgiven.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
De har uppfyllt 84% av målet om 400 stationer. Om det är någon indikation för deras leveransförmpga så kan vi förvänta oss 840 stationer till 2025. Alltid något: )mati skrev:Precis. Jag väntar fortfarande på de 400 stationerna som skulle varit klara "by 2020". Vi har snart 2022 och det händer ingenting känns det som. Att det nu ska bli 1000 stationer till 2025 känns ungefär som någon form av vallöfte. Ett uttalande utan verklighetsförankring. Jag antar att vi kan vara glada om det blir hälften så många.Jerker skrev:Jag tror att vi är rätt många som är rejält besvikna på Ionity. Mycket snack och liten verkstad. Jag skulle bli riktigt glad om de gjorde allvar av alla fina ord, men när vi sett hur de har levererat hittills så ekar det rätt tomt om deras löften. Jag har inte hetsat upp mig, tvärtom är jag rätt uppgiven.
Re: Ionitys laddnätverk
Det viktigaste om det ska bli bra är att bygga fler på samma ställe typ minst 8-10, och om dom är lite smarta och löser det med lastbalansering så kan ju 4 bli 8 utandats behöva dra fram mer kabel men visst om det kommer 8 taycan samtidigt så kanske någon blir ledsen i ögat, men det kommer ju aldrig ske.
27,8 kWp solceller
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1214
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: Ionitys laddnätverk
Jämför man istället ökningen av laddare med deras BEV-försäljning så inser man att de antingen har låga ambitioner med bilarna eller litar på att andra bygger laddnät. Oavsett inte ambitiöst.Maw skrev:De har uppfyllt 84% av målet om 400 stationer. Om det är någon indikation för deras leveransförmpga så kan vi förvänta oss 840 stationer till 2025. Alltid något: )mati skrev:Precis. Jag väntar fortfarande på de 400 stationerna som skulle varit klara "by 2020". Vi har snart 2022 och det händer ingenting känns det som. Att det nu ska bli 1000 stationer till 2025 känns ungefär som någon form av vallöfte. Ett uttalande utan verklighetsförankring. Jag antar att vi kan vara glada om det blir hälften så många.Jerker skrev:Jag tror att vi är rätt många som är rejält besvikna på Ionity. Mycket snack och liten verkstad. Jag skulle bli riktigt glad om de gjorde allvar av alla fina ord, men när vi sett hur de har levererat hittills så ekar det rätt tomt om deras löften. Jag har inte hetsat upp mig, tvärtom är jag rätt uppgiven.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: Ionitys laddnätverk
Fast det är ju nästan 2 år för sent. Vi har inte 2020 längre. I så fall borde det vara 840 stationer runt året 2030.Maw skrev:De har uppfyllt 84% av målet om 400 stationer. Om det är någon indikation för deras leveransförmpga så kan vi förvänta oss 840 stationer till 2025. Alltid något: )
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Tror att man kan tolka "by 2020" som när som under 2020. Så 388 klara nu och kanske når de 400 "by 2021" då. Ett år sent får man väl se det som. Hoppas på fler laddare per station dock för Sveriges del.mati skrev:Fast det är ju nästan 2 år för sent. Vi har inte 2020 längre. I så fall borde det vara 840 stationer runt året 2030.Maw skrev:De har uppfyllt 84% av målet om 400 stationer. Om det är någon indikation för deras leveransförmpga så kan vi förvänta oss 840 stationer till 2025. Alltid något: )
Vad var nu reglerna för uppsägning av abonnemanget? En månad innan det går ut för att undvika förlängning?