Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Re: Ionitys laddnätverk
Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Det märks att VW har mycket att säga till om i Ionity. Nu startar tredje stationen byggas i Wolfsburg. Fler i den staden än i Norrland.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Ionitys laddnätverk
Det är ju bara halva sanningen man ser på Ionitys hemsida. Kolla hur det ser ut när man tar med alla 100+kW laddare. Det är VW:s flexibla (mobila) snabbladdare som dyker upp överallt nu.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Det är något med hur laddarna är utplacerade... mönstret... kan inte riktigt sätta fingret på det.mati skrev:Det är ju bara halva sanningen man ser på Ionitys hemsida. Kolla hur det ser ut när man tar med alla 100+kW laddare. Det är VW:s flexibla (mobila) snabbladdare som dyker upp överallt nu.
Men vänta nu, det är ju en EXAKT kopia av SuC runt Palo Alto!!!
Re: Ionitys laddnätverk
Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Ionitys laddnätverk
Ok.. Uppenbarligen jag som är helt borta.. Men trevligt som sagt..joel80 skrev:Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
De där är Eon's laddare (i samarbete med danska Clever). Bee är ett eget bolag nu, helt frikopplat från Clever.Jerker skrev:Nej, det stämmer. Vid Macdonalds efter E18.chaffis75 skrev:Oj, har Bee 150 kW laddare, trodde de bara hade 50 kW eller ac laddning.PapaD skrev:Två egna stationer står det på hemsidan, övriga är Bee och Ionity. Iaf i Etuna tror jag Bee har 150 kW apparater som jag inte testat pga högt pris.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Eh, ok. Aningen rörigt, e on laddare, skyltade med McDonalds i samarbete med Clever som blivit köpta av Bee vid Circle K macken som har samarbete med Bee.. Glasklart vad som gäller.... Japp.
Du har rätt, men det är inte direkt enkelt att veta om man inte vet.
Du har rätt, men det är inte direkt enkelt att veta om man inte vet.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Ionitys laddnätverk
*LOL*PapaD skrev:Eh, ok. Aningen rörigt, e on laddare, skyltade med McDonalds i samarbete med Clever som blivit köpta av Bee vid Circle K macken som har samarbete med Bee.. Glasklart vad som gäller.... Japp.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ionitys laddnätverk
Fast kan de verkligen leverera 100kW? Jag har aldrig fått med än ca 80, åtminstone inte i Noppikoski. Det är visserligen över ett år sedan, de kanske är snabbare nu?joel80 skrev:Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Jo, att Bee är ett eget bolag visste jag, men trodde att detta var gamla laddare som inte hade blivit omskyltade. Intressant. Så danska Clever konkurrerar med sitt avknoppade svenska bolag. Undrar vad som hände där?iAkita skrev:De där är Eon's laddare (i samarbete med danska Clever). Bee är ett eget bolag nu, helt frikopplat från Clever.Jerker skrev:Nej, det stämmer. Vid Macdonalds efter E18.chaffis75 skrev:Oj, har Bee 150 kW laddare, trodde de bara hade 50 kW eller ac laddning.PapaD skrev:Två egna stationer står det på hemsidan, övriga är Bee och Ionity. Iaf i Etuna tror jag Bee har 150 kW apparater som jag inte testat pga högt pris.
Re: Ionitys laddnätverk
Det bästa är att det gamla Clever-kortet inte fungerar hos Clever utan enbart hos Bee. Logiskt och så...Jerker skrev:Jo, att Bee är ett eget bolag visste jag, men trodde att detta var gamla laddare som inte hade blivit omskyltade. Intressant. Så danska Clever konkurrerar med sitt avknoppade svenska bolag. Undrar vad som hände där?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Ja, jag har ju fortfarande ett kort som det står Clever på...mati skrev:Det bästa är att det gamla Clever-kortet inte fungerar hos Clever utan enbart hos Bee. Logiskt och så...Jerker skrev:Jo, att Bee är ett eget bolag visste jag, men trodde att detta var gamla laddare som inte hade blivit omskyltade. Intressant. Så danska Clever konkurrerar med sitt avknoppade svenska bolag. Undrar vad som hände där?
För övrigt anser jag att företagsnamnet Bee är nåt av det mest korkade som har hittats på.
Re: Ionitys laddnätverk
Tack, de var bra info.. Vi har ju ett gammalt clever kort från tiden när vi hade en leaf och nu har vi åter en elbil efter 1.5 år med bara fossil bilar så måste kolla om alla kort funkar fortfarande.mati skrev:Det bästa är att det gamla Clever-kortet inte fungerar hos Clever utan enbart hos Bee. Logiskt och så...Jerker skrev:Jo, att Bee är ett eget bolag visste jag, men trodde att detta var gamla laddare som inte hade blivit omskyltade. Intressant. Så danska Clever konkurrerar med sitt avknoppade svenska bolag. Undrar vad som hände där?
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Ionitys laddnätverk
Kan bara instämma, testat Insjön, Rättvik och Noppikoski och alla maxade på 80. Noppikoski en sen vinterkväll vill man ju gärna att det går upp till angiven effekt.mati skrev:Fast kan de verkligen leverera 100kW? Jag har aldrig fått med än ca 80, åtminstone inte i Noppikoski. Det är visserligen över ett år sedan, de kanske är snabbare nu?joel80 skrev:Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
Re: Ionitys laddnätverk
Där ser man, Bee har fyra sådana stationer i ett område. De nämnda ovan plus en l Leksand. Hoppas de skaffar fler. Och dubblerar automater per plats.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Re: Ionitys laddnätverk
Hur går arbetet med ionity i Hudiksvall och Uppsala?
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Re: Ionitys laddnätverk
Kollade i Uppsala igår.. Allt ser klart ut men inte startade.Lophornis skrev:Hur går arbetet med ionity i Hudiksvall och Uppsala?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Ionitys laddnätverk
I Noppikoski kan man ju sitta och käka älgbiff under tiden.macky skrev:Kan bara instämma, testat Insjön, Rättvik och Noppikoski och alla maxade på 80. Noppikoski en sen vinterkväll vill man ju gärna att det går upp till angiven effekt.mati skrev:Fast kan de verkligen leverera 100kW? Jag har aldrig fått med än ca 80, åtminstone inte i Noppikoski. Det är visserligen över ett år sedan, de kanske är snabbare nu?joel80 skrev:Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Åkte förbi Ionity Uppsala igår fredag, vid 13-tiden. Man hade då monterat ner tältet som stått där (fanns fortfarande kvar i onsdags) och det var en scervicebil och en kille som stod och skruvade.Lophornis skrev:Hur går arbetet med ionity i Hudiksvall och Uppsala?
Tänker att de kanske driftsattes igår efter det? Det närmar sig i alla fall. Får se om det blir en sväng idag för att ta en närmre titt.
Inser att tältet kanske försvan i blåsten natten till fredagen
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Re: Ionitys laddnätverk
Hade jag gärna gjort men jag var där vid 9-tiden på kvällen på väg till fjällen och då var det helt stängt.mati skrev:I Noppikoski kan man ju sitta och käka älgbiff under tiden.macky skrev:Kan bara instämma, testat Insjön, Rättvik och Noppikoski och alla maxade på 80. Noppikoski en sen vinterkväll vill man ju gärna att det går upp till angiven effekt.mati skrev:Fast kan de verkligen leverera 100kW? Jag har aldrig fått med än ca 80, åtminstone inte i Noppikoski. Det är visserligen över ett år sedan, de kanske är snabbare nu?joel80 skrev:Bee har haft ett antal lite snabbare laddare I flera år.. Speciellt i Dalarna. Den här sattes upp redan 2016 tror jag.. 100kW. https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx? ... c6f29724adchaffis75 skrev:Så kul att även Bee börjar bygga snabbare är 50 kW.
Re: Ionitys laddnätverk
Oj, ja det är trist. Har också varit med om det. Man är helt ensam mitt i ödaste ödemarken och hoppas att ingenting händer.macky skrev:Hade jag gärna gjort men jag var där vid 9-tiden på kvällen på väg till fjällen och då var det helt stängt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Ionity Uppsala har öppnat!
Var ej igång i måndags, men körde precis förbi och nu lös lamporna och stod en bil och laddade.
Var ej igång i måndags, men körde precis förbi och nu lös lamporna och stod en bil och laddade.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Re: Ionitys laddnätverk
En bild kl 09.30 Ionity, Takpannegatan, Uppsala
MS90D-16 såld sep-23
MY RWD QS beställd augusti-23 EDD 25/9-23.
Levererad 25/9-23
MY RWD QS beställd augusti-23 EDD 25/9-23.
Levererad 25/9-23
Re: Ionitys laddnätverk
Haha, TS är snabbare än Ionity själva att rapportera. Eller är den gratisstartad?
Vet ngn hur det ser ut i Hudiksvall? Är apparater på plats? Jag ska till Umeå om, 9 dagar, vore smutt om Hudik var igång då.
Vet ngn hur det ser ut i Hudiksvall? Är apparater på plats? Jag ska till Umeå om, 9 dagar, vore smutt om Hudik var igång då.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...