Ionitys laddnätverk
Moderator: Redaktion
Ionitys laddnätverk
Jepp, har varit "stökigt" vid HPC i lödde ibland...
Tyckte lite synd om en stressad och irriterad eNiro-förare för några veckor sen.
Tyckte lite synd om en stressad och irriterad eNiro-förare för några veckor sen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Men det tycks ju inte gälla Tesla med tanke på att DE byggt och fortsätter bygga upp ett laddningsnätverk med egna medel?mati skrev:Visserligen handlar det om Norge, men svenska kommuner är nog inte mycket bättre skulle jag vilja hävda. Det finns nog måååånga kommunpampar som inte gillar elbilar.
Konspirationen med illvilliga kommunpampar har ingen förankring i verkligheten.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Ionitys laddnätverk
Njaaaaa inte riktigt. Du vet väl varför SuC Lagan ligger där den ligger? Tesla fick inte bygga någon annanstans. Någon kommun, vilken det nu var, satte sig på tvären. Så visst brottas alla aktörer med samma bekymmer. Det finns inget konspiratoriskt i det.BrooklynS skrev:Men det tycks ju inte gälla Tesla med tanke på att DE byggt och fortsätter bygga upp ett laddningsnätverk med egna medel?mati skrev:Visserligen handlar det om Norge, men svenska kommuner är nog inte mycket bättre skulle jag vilja hävda. Det finns nog måååånga kommunpampar som inte gillar elbilar.
Konspirationen med illvilliga kommunpampar har ingen förankring i verkligheten.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Ionitys laddnätverk
Testade de nya Ionity både i Oskarshamn och Norrköping på väg hem från Blekinge. Oskarshamn var lite segare med dryga 100 som segade upp mot 135 kW medan Norrköping gav dryga 150 nästan direkt. Båda ligger ju lite dåligt till beaktat vad som finns runtomkring tyvärr. Ingenting utom macken vad jag kunde se, industriområde i Oskarshamn och bostadsområde strax utanför centrum i Norrköping. Men bra att de är på plats och relativt nära vägen.
- AntonBeckman
- Teslaägare
- Inlägg: 11
- Blev medlem: 19 dec 2019 11:33
Re: Ionitys laddnätverk
Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?Jerker skrev:Det bäddar för bråk vid laddare i framtiden. Läste detta på Facebook:mati skrev:Egentligen är det ett minst lika stort problem när relativt törstiga bilar med stort batteri står och långsamladdar vid en 50kW-laddare, och den risken är ju betydligt större idag. För en e-tron kan det ta nästan dubbelt så lång tid att ladda vid en en 50kW-laddare jämfört med en e-Golf för att få samma körsträcka.
Blev nyss skälld på vid en clever laddare i Enköping för att jag laddade...
Paret har en Leaf, en asiatisk kvinna som kommer ut o säger att jag inte får ladda här och att 50m bort finns en Tesla supercharger...
Jag säger då att jag får betala på den laddaren, här har jag abonnemang.
Då tjafsar hon emot och säger nej det är gratis för er...
Jag upprepar nej, det är bara dom dyrare Teslamodellerna som har fri laddning... jag måste betala, det står i skärmen min.
Då fortsätter hon att säga att jag inte får ladda här, att den inte är till för mig.
Jag säger att jag har en elbil och får ladda på vilken publik laddare jag vill...
Hon blir sur o hoppar in i bilen igen...
Hon går ut igen o tar bild på regplåten min
Jag hade 70% när dom anlände, tyckte synd om dom o tänkte lämna vid 85% istället för 90% som var tanken från början... efter att man är sådär otrevlig så blir det full-laddning istället karma slår tillbaka.
*edit* dom drog 10min senare och hon pekade finger på vägen ut. Mannen verkade skämmas hur hon uppförde sig.
Oscar&Hamish | Figursydda väskor till M3/S/X från England, för både frunk och trunk, Länk till hemsidan | 10% rabatt till dig och mig
Tesla | MX Raven -19, LR, drar hästsläp ca 2 ton
Tesla | MX Raven -19, LR, drar hästsläp ca 2 ton
Re: Ionitys laddnätverk
Hade velat fråga honom detta:AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?
1. Hur kan man inte värdesätta sin tid mer att man hellre laddar på en 50 kW-laddare när det finns en 150 kW bredvid?
2. Vad tillför historien att kvinnan var asiat?
Re: Ionitys laddnätverk
Eh, därför att det fanns en SuC intill. Vem är det som är trångsynt och ego i detta fall?AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?Jerker skrev:Det bäddar för bråk vid laddare i framtiden. Läste detta på Facebook:mati skrev:Egentligen är det ett minst lika stort problem när relativt törstiga bilar med stort batteri står och långsamladdar vid en 50kW-laddare, och den risken är ju betydligt större idag. För en e-tron kan det ta nästan dubbelt så lång tid att ladda vid en en 50kW-laddare jämfört med en e-Golf för att få samma körsträcka.
Blev nyss skälld på vid en clever laddare i Enköping för att jag laddade...
Paret har en Leaf, en asiatisk kvinna som kommer ut o säger att jag inte får ladda här och att 50m bort finns en Tesla supercharger...
Jag säger då att jag får betala på den laddaren, här har jag abonnemang.
Då tjafsar hon emot och säger nej det är gratis för er...
Jag upprepar nej, det är bara dom dyrare Teslamodellerna som har fri laddning... jag måste betala, det står i skärmen min.
Då fortsätter hon att säga att jag inte får ladda här, att den inte är till för mig.
Jag säger att jag har en elbil och får ladda på vilken publik laddare jag vill...
Hon blir sur o hoppar in i bilen igen...
Hon går ut igen o tar bild på regplåten min
Jag hade 70% när dom anlände, tyckte synd om dom o tänkte lämna vid 85% istället för 90% som var tanken från början... efter att man är sådär otrevlig så blir det full-laddning istället karma slår tillbaka.
*edit* dom drog 10min senare och hon pekade finger på vägen ut. Mannen verkade skämmas hur hon uppförde sig.
Re: Ionitys laddnätverk
Du läste inte texten?B99 skrev:Eh, därför att det fanns en SuC intill. Vem är det som är trångsynt och ego i detta fall?AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?Jerker skrev:Det bäddar för bråk vid laddare i framtiden. Läste detta på Facebook:mati skrev:Egentligen är det ett minst lika stort problem när relativt törstiga bilar med stort batteri står och långsamladdar vid en 50kW-laddare, och den risken är ju betydligt större idag. För en e-tron kan det ta nästan dubbelt så lång tid att ladda vid en en 50kW-laddare jämfört med en e-Golf för att få samma körsträcka.
Blev nyss skälld på vid en clever laddare i Enköping för att jag laddade...
Paret har en Leaf, en asiatisk kvinna som kommer ut o säger att jag inte får ladda här och att 50m bort finns en Tesla supercharger...
Jag säger då att jag får betala på den laddaren, här har jag abonnemang.
Då tjafsar hon emot och säger nej det är gratis för er...
Jag upprepar nej, det är bara dom dyrare Teslamodellerna som har fri laddning... jag måste betala, det står i skärmen min.
Då fortsätter hon att säga att jag inte får ladda här, att den inte är till för mig.
Jag säger att jag har en elbil och får ladda på vilken publik laddare jag vill...
Hon blir sur o hoppar in i bilen igen...
Hon går ut igen o tar bild på regplåten min
Jag hade 70% när dom anlände, tyckte synd om dom o tänkte lämna vid 85% istället för 90% som var tanken från början... efter att man är sådär otrevlig så blir det full-laddning istället karma slår tillbaka.
*edit* dom drog 10min senare och hon pekade finger på vägen ut. Mannen verkade skämmas hur hon uppförde sig.
Kasta sten i glashus?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Ionitys laddnätverk
Jag läste och vidhåller att en snål teslaägare har gjort bort sig.taliz skrev:Du läste inte texten?B99 skrev:Eh, därför att det fanns en SuC intill. Vem är det som är trångsynt och ego i detta fall?AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?Jerker skrev:Det bäddar för bråk vid laddare i framtiden. Läste detta på Facebook:mati skrev:Egentligen är det ett minst lika stort problem när relativt törstiga bilar med stort batteri står och långsamladdar vid en 50kW-laddare, och den risken är ju betydligt större idag. För en e-tron kan det ta nästan dubbelt så lång tid att ladda vid en en 50kW-laddare jämfört med en e-Golf för att få samma körsträcka.
Blev nyss skälld på vid en clever laddare i Enköping för att jag laddade...
Paret har en Leaf, en asiatisk kvinna som kommer ut o säger att jag inte får ladda här och att 50m bort finns en Tesla supercharger...
Jag säger då att jag får betala på den laddaren, här har jag abonnemang.
Då tjafsar hon emot och säger nej det är gratis för er...
Jag upprepar nej, det är bara dom dyrare Teslamodellerna som har fri laddning... jag måste betala, det står i skärmen min.
Då fortsätter hon att säga att jag inte får ladda här, att den inte är till för mig.
Jag säger att jag har en elbil och får ladda på vilken publik laddare jag vill...
Hon blir sur o hoppar in i bilen igen...
Hon går ut igen o tar bild på regplåten min
Jag hade 70% när dom anlände, tyckte synd om dom o tänkte lämna vid 85% istället för 90% som var tanken från början... efter att man är sådär otrevlig så blir det full-laddning istället karma slår tillbaka.
*edit* dom drog 10min senare och hon pekade finger på vägen ut. Mannen verkade skämmas hur hon uppförde sig.
Kasta sten i glashus?
Re: Ionitys laddnätverk
B99 skrev:Jag läste och vidhåller att en snål teslaägare har gjort bort sig.taliz skrev:Du läste inte texten?B99 skrev:Eh, därför att det fanns en SuC intill. Vem är det som är trångsynt och ego i detta fall?AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?Jerker skrev:Det bäddar för bråk vid laddare i framtiden. Läste detta på Facebook:
Kasta sten i glashus?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Ionitys laddnätverk
Han får väl ladda var han vill?
För övrigt är inlägget som diskuteras skrivet av en frekvent användare här på forumet som kör M3 och därmed betalar för sin SuC laddning och har ett Bee fast pris och kan därmed ladda obegränsat på Bee.
För övrigt är inlägget som diskuteras skrivet av en frekvent användare här på forumet som kör M3 och därmed betalar för sin SuC laddning och har ett Bee fast pris och kan därmed ladda obegränsat på Bee.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Ionitys laddnätverk
Anderzzon skrev:Hade velat fråga honom detta:AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?
1. Hur kan man inte värdesätta sin tid mer att man hellre laddar på en 50 kW-laddare när det finns en 150 kW bredvid?
2. Vad tillför historien att kvinnan var asiat?
Hej, jag som skrev inlägget.
Jag har fri laddning på bees laddare då jag betalar 400kr/månad.
1. Jag hade all tid i världen den kvällen och behövde bara ladda 30% och ställde mig därav på 50kW... för mig kostar det ca 70öre/mil på bees 50kW laddare jämfört med Superchargers 5,4kr/mil... jag kör 6000mil per år, har ingen hemmaladdning eller på jobbet... och för mig handlar det då om över 25 000kr per år om jag skulle resonera som du skrev. Därför så undviker jag superchargers när jag kan o laddar ionity som är ca 1,7-2,5kr/mil... har jag ingen tidsbrist blir det bee laddare på 50kW(om vi ändå ska äta, eller se en episod på netflix.. eller helt enkelt ta en powernap).
2.Vet inte, jag skrev historien i något av en chock pga av vad som hände.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Re: Ionitys laddnätverk
Är jag trånsyn och ego för att någon kommer o skäller ut mig?B99 skrev:Eh, därför att det fanns en SuC intill. Vem är det som är trångsynt och ego i detta fall?AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?Jerker skrev:Det bäddar för bråk vid laddare i framtiden. Läste detta på Facebook:mati skrev:Egentligen är det ett minst lika stort problem när relativt törstiga bilar med stort batteri står och långsamladdar vid en 50kW-laddare, och den risken är ju betydligt större idag. För en e-tron kan det ta nästan dubbelt så lång tid att ladda vid en en 50kW-laddare jämfört med en e-Golf för att få samma körsträcka.
Blev nyss skälld på vid en clever laddare i Enköping för att jag laddade...
Paret har en Leaf, en asiatisk kvinna som kommer ut o säger att jag inte får ladda här och att 50m bort finns en Tesla supercharger...
Jag säger då att jag får betala på den laddaren, här har jag abonnemang.
Då tjafsar hon emot och säger nej det är gratis för er...
Jag upprepar nej, det är bara dom dyrare Teslamodellerna som har fri laddning... jag måste betala, det står i skärmen min.
Då fortsätter hon att säga att jag inte får ladda här, att den inte är till för mig.
Jag säger att jag har en elbil och får ladda på vilken publik laddare jag vill...
Hon blir sur o hoppar in i bilen igen...
Hon går ut igen o tar bild på regplåten min
Jag hade 70% när dom anlände, tyckte synd om dom o tänkte lämna vid 85% istället för 90% som var tanken från början... efter att man är sådär otrevlig så blir det full-laddning istället karma slår tillbaka.
*edit* dom drog 10min senare och hon pekade finger på vägen ut. Mannen verkade skämmas hur hon uppförde sig.
Hon var arg innan hon ens pratat med mig, när jag förklarade för henne varför jag laddade på 50kW så fortsatte hon att vara otrevlig.
Hade hon bara frågat artigt som en normal människa så hade jag avslutat laddningen tidigt eller t.om lämnat direkt... som jag skev i originalinlägget.
Tycker du då att jag är trångsynt o ego talar det mer om dig än mig.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Re: Ionitys laddnätverk
Och ja, jag kan gott o väl snåla när det handlar om 25 000kr i besparing. Läs mina inlägg ovan.B99 skrev:Jag läste och vidhåller att en snål teslaägare har gjort bort sig.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Re: Ionitys laddnätverk
Haha, laddbråk, stackars avundsjuk leaf ägare, var det en gammal leaf, eller nya 40 kwh? Har också stött på en något aggressiv svensk tant till gubbe i gammal leaf som frågade om jag kommit eller skulle åka ganska bryskt. De hade kört leaf i fem år och skulle en bit, bara senaste året de haft problem med upptagna laddare. Så skönt att ha Rex och bara åka när man vill. Ubercoola Bmw i3 Rex, 12 mil på 5 minuters laddning på alla mackar... bra några år till.
I Enköping finns 4 st ionity så där kan de säkert ladda om den stackars 50 kw Bee laddaren är upptagen, dessutom en vattenfall 50 kw laddare i centrum.
Jag förstår frustrationen från folk när de kommer fram till laddf*n och den är upptagen, särskilt när man kollade fem minuter innan i appen och den var ledig. Bra prövning av karaktären. Jag har sett en få lördagkvällen förstörd sin leaf när snabbladdaren var blockerad. Panik och ringa ägare etc...
Ubercoola banarne Rex.
Är det oftast kvinnorna som är otrevliga vid snabbladdarna när de är upptagna?
I Enköping finns 4 st ionity så där kan de säkert ladda om den stackars 50 kw Bee laddaren är upptagen, dessutom en vattenfall 50 kw laddare i centrum.
Jag förstår frustrationen från folk när de kommer fram till laddf*n och den är upptagen, särskilt när man kollade fem minuter innan i appen och den var ledig. Bra prövning av karaktären. Jag har sett en få lördagkvällen förstörd sin leaf när snabbladdaren var blockerad. Panik och ringa ägare etc...
Ubercoola banarne Rex.
Är det oftast kvinnorna som är otrevliga vid snabbladdarna när de är upptagna?
Re: Ionitys laddnätverk
Aldrig någon som bråkat på det här viset trots mina 1000-1200 snabbladdningar på alla möjliga nätverk men mest Teslas.. så vet inte om kvinnorna bråkar mer.Swede1 skrev:Haha, laddbråk, stackars avundsjuk leaf ägare, var det en gammal leaf, eller nya 40 kwh? Har också stött på en något aggressiv svensk tant till gubbe i gammal leaf som frågade om jag kommit eller skulle åka ganska bryskt. De hade kört leaf i fem år och skulle en bit, bara senaste året de haft problem med upptagna laddare. Så skönt att ha Rex och bara åka när man vill. Ubercoola Bmw i3 Rex, 12 mil på 5 minuters laddning på alla mackar... bra några år till.
I Enköping finns 4 st ionity så där kan de säkert ladda om den stackars 50 kw Bee laddaren är upptagen, dessutom en vattenfall 50 kw laddare i centrum.
Jag förstår frustrationen från folk när de kommer fram till laddf*n och den är upptagen, särskilt när man kollade fem minuter innan i appen och den var ledig. Bra prövning av karaktären. Jag har sett en få lördagkvällen förstörd sin leaf när snabbladdaren var blockerad. Panik och ringa ägare etc...
Ubercoola banarne Rex.
Är det oftast kvinnorna som är otrevliga vid snabbladdarna när de är upptagna?
Vi hade stått där i 15min redan.. jag kan förstå frustrationen men jag kan inte förstå hur man kan va otrevlig och skälla på någon som inte gör något fel. Teslor är inte förbjudna på Bees laddare och då får jag ladda där hur mycket jag vill, oavsett om det är 200kW laddare bredvid.
Inte heller frågade hon hur länge jag hade kvar eller frågade snällt varför jag står där istället för snabbladdaren som en normal människa hade gjort... utan går direkt på att skälla o vara otrevlig... hon märkte ju hur bra det gick...
Det var en gammal leaf
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Re: Ionitys laddnätverk
Varför ska du överhuvudtaget förklarar varför du laddar på en viss laddare. Bara för att man har råd med kaviar ska man inte få äta hamburgare?tehjimos skrev:Är jag trånsyn och ego för att någon kommer o skäller ut mig?B99 skrev:Eh, därför att det fanns en SuC intill. Vem är det som är trångsynt och ego i detta fall?AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?Jerker skrev:Det bäddar för bråk vid laddare i framtiden. Läste detta på Facebook:mati skrev:Egentligen är det ett minst lika stort problem när relativt törstiga bilar med stort batteri står och långsamladdar vid en 50kW-laddare, och den risken är ju betydligt större idag. För en e-tron kan det ta nästan dubbelt så lång tid att ladda vid en en 50kW-laddare jämfört med en e-Golf för att få samma körsträcka.
Blev nyss skälld på vid en clever laddare i Enköping för att jag laddade...
Paret har en Leaf, en asiatisk kvinna som kommer ut o säger att jag inte får ladda här och att 50m bort finns en Tesla supercharger...
Jag säger då att jag får betala på den laddaren, här har jag abonnemang.
Då tjafsar hon emot och säger nej det är gratis för er...
Jag upprepar nej, det är bara dom dyrare Teslamodellerna som har fri laddning... jag måste betala, det står i skärmen min.
Då fortsätter hon att säga att jag inte får ladda här, att den inte är till för mig.
Jag säger att jag har en elbil och får ladda på vilken publik laddare jag vill...
Hon blir sur o hoppar in i bilen igen...
Hon går ut igen o tar bild på regplåten min
Jag hade 70% när dom anlände, tyckte synd om dom o tänkte lämna vid 85% istället för 90% som var tanken från början... efter att man är sådär otrevlig så blir det full-laddning istället karma slår tillbaka.
*edit* dom drog 10min senare och hon pekade finger på vägen ut. Mannen verkade skämmas hur hon uppförde sig.
Hon var arg innan hon ens pratat med mig, när jag förklarade för henne varför jag laddade på 50kW så fortsatte hon att vara otrevlig.
Hade hon bara frågat artigt som en normal människa så hade jag avslutat laddningen tidigt eller t.om lämnat direkt... som jag skev i originalinlägget.
Tycker du då att jag är trångsynt o ego talar det mer om dig än mig.
Re: Ionitys laddnätverk
Hon var vansinnig på sin usla Leaf som går 10 mil på en snabbladdning och de har åkt från/till vintersportort, gubben som älskar elbilar men inte har råd med en tesla skämdes. Skäll tillbaka på henne, säg att de ska köpa en elbil med större batteri istället. En Tesla
Avsluta med de kloka orden, ”tänk på att det är resan som är målet” (Ganman)
Avsluta med de kloka orden, ”tänk på att det är resan som är målet” (Ganman)
Re: Ionitys laddnätverk
Kan finnas en viss igenkänningsfaktor där. Jag har på sätt och vis förståelse för att man kan tappa tålamodet om man snålkört och kommer fram till en blockerad laddare. Men man måste se det positiva, den funkar i alla fall.Swede1 skrev:Hon var vansinnig på sin usla Leaf som går 10 mil på en snabbladdning och de har åkt från/till vintersportort, gubben som älskar elbilar men inte har råd med en tesla skämdes. Skäll tillbaka på henne, säg att de ska köpa en elbil med större batteri istället. En Tesla
Avsluta med de kloka orden, ”tänk på att det är resan som är målet” (Ganman)
Re: Ionitys laddnätverk
Annan kultur, och kanske van att uppträda på annat sätt? Sedan är "asiat" rätt bred beskrivning, och säger väldigt lite kan jag hålla med om.Anderzzon skrev:Hade velat fråga honom detta:AntonBeckman skrev:Haha wow, snacka om trångsynt människa, varför skulle man inte få ladda vart man vill?
1. Hur kan man inte värdesätta sin tid mer att man hellre laddar på en 50 kW-laddare när det finns en 150 kW bredvid?
2. Vad tillför historien att kvinnan var asiat?
Är generellt väldigt stor skillnad mellan tex. en typisk fastlandskines (brysk/ego) och en typisk japan (artig/försynt).
Sedan kan man även fråga sig, varför du inte frågar vad det tillför historien att asiaten var en kvinnan?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ionitys laddnätverk
Eller varför den andra i paret var en man och att det skedde i Enköping...martinot skrev:Sedan kan man även fråga sig, varför du inte frågar vad det tillför historien att asiaten var en kvinnan?
Tycker det inte är särskilt konstigt att man beskriver sin egna upplevda situation med tex kön, utseende osv även ifall det inte har någon bäring på själva situationen. Det står ju inte att det var pga av att personen i fråga var en kvinna från Asien som var i Enköping och hade en man med sig som hon agerade som hon agerade.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Ionitys laddnätverk
Exakt min poäng. Var mer en parafras över den personen som hängde upp sig på att det nämndes "asiat", men samtidigt inte hade problem med att det nämndes "kvinna".Svenssons skrev:Eller varför den andra i paret var en man och att det skedde i Enköping...martinot skrev:Sedan kan man även fråga sig, varför du inte frågar vad det tillför historien att asiaten var en kvinnan?
Tycker det inte är särskilt konstigt att man beskriver sin egna upplevda situation med tex kön, utseende osv även ifall det inte har någon bäring på själva situationen. Det står ju inte att det var pga av att personen i fråga var en kvinna från Asien som var i Enköping och hade en man med sig som hon agerade som hon agerade.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Ionitys laddnätverk
Historien beskriver ju ett par så jag tyckte inte att det var konstigt att då skilja personerna med kön. Det brukar vara mer accepterat än etnicitet.martinot skrev:Exakt min poäng. Var mer en parafras över den personen som hängde upp sig på att det nämndes "asiat", men samtidigt inte hade problem med att det nämndes "kvinna".Svenssons skrev:Eller varför den andra i paret var en man och att det skedde i Enköping...martinot skrev:Sedan kan man även fråga sig, varför du inte frågar vad det tillför historien att asiaten var en kvinnan?
Tycker det inte är särskilt konstigt att man beskriver sin egna upplevda situation med tex kön, utseende osv även ifall det inte har någon bäring på själva situationen. Det står ju inte att det var pga av att personen i fråga var en kvinna från Asien som var i Enköping och hade en man med sig som hon agerade som hon agerade.
Personen som skrev inlägget har ju dock redan förklarat att han bara var chockad över situationen och inte menade något speciellt med det.
- FlyingBlue
- Teslaägare
- Inlägg: 281
- Blev medlem: 08 dec 2018 10:30
- Ort: Norrköping
- Referralkod: ts.la/Roger53431
Re: Ionitys laddnätverk
Och vad hade allt detta med Ionity att göra ?
Tesla Model Y P, AP, -22
Tesla Model 3 LR AWD, FSD, -19
BMW i3, -18
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Reservation Cybertruck Tri Motor AWD RN1127948XX
Reservation Cybertruck Dual Motor AWD RN1129110XX
Re: Ionitys laddnätverk
Jag får väl ta på mig skulden eftersom det var jag som kopierade ett inlägg från en Facebookgrupp och lade in här. Men diskussionen som följde skjuter ju helt över målet som var att visa på att det säkert kommer att bi mer bråk kring laddare i framtiden.FlyingBlue skrev:Och vad hade allt detta med Ionity att göra ?