Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare HenrikM76 » 04 jul 2019 12:00

mati skrev:Kul. Då har du vunnit the Ionity-challenge. :lol:
Det känns som en evighet sedan det var Supercharger-challenge. Idag skulle det inte längre gå att besöka samtliga SuC. Hoppas att det snart blir lika omöjligt att besöka alla Ionity-laddare. Då blir det kanske istället en tävling att ta sig igenom hela Sverige enbart med Ionity. Fast det känns som en utopi än så länge.

Och varför skulle det inte gå att besöka samtliga SuC?
Model S 100D -19, Crystal White med svart vegan och kolfiber, premiumpaket, grå slipstream 19", AP samt öppningsbart glastak.
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Referralkod: henrik42445

Inläggav Teslaägare bonath » 04 jul 2019 12:28

macky skrev:Ser i appen att Södertälje öppnat, bara 2 laddare ännu. Syns dock inte på hemsidans karta.

Åkte förbi med taxi i natt. Lyste så grönt och fint från två stolpar...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Referralkod: svante59135

Inläggav macky » 04 jul 2019 15:37

Toppen. Ser nu i appen att Enköping också öppnat.
macky

Inläggav Teslaägare Svenssons » 04 jul 2019 15:40

Väntar med spänning på laddstation i Värnamo. Då kommer jag äntligen kunna köra till Göteborg utan omväg på flera mil. Ska bara först se till att min bil kan ladda med CCS.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Pierre Simonsson » 04 jul 2019 17:48

mati skrev:
AVIONIX skrev:Va? Jag har använt min PlugSurfing bricka och fått betala 80:- per laddning. Hur ändrar jag till kWh debitering?

Ingen aning, jag har inte provat själv, bara läst och hört att det ska vara så. Björn Nyland har för inte så länge prisat Plugsurfing-alternativet ifall man bara vill ladda lite och inte varje gång för 80 spänn.

detta stämmer tyvärr inte såg senast igår att han får betal 79 kr nånting när han är i sverige. Dessutom fins tydligen ett litet smärre problem nu med den nya Farten på IONITY Laddarna upp till 200KW på Tesla mod3 så Avbryter Tritium laddarna vid ca 50-60 % laddning och skall man då starta igen så Debiteras en ny session och man får då betala 80 kr till Det kan säkert lösas med ionity men det skapar ju problem.
Pierre Simonsson

Inläggav elbilist mati » 05 jul 2019 05:56

HenrikM76 skrev:
mati skrev:Kul. Då har du vunnit the Ionity-challenge. :lol:
Det känns som en evighet sedan det var Supercharger-challenge. Idag skulle det inte längre gå att besöka samtliga SuC. Hoppas att det snart blir lika omöjligt att besöka alla Ionity-laddare. Då blir det kanske istället en tävling att ta sig igenom hela Sverige enbart med Ionity. Fast det känns som en utopi än så länge.

Och varför skulle det inte gå att besöka samtliga SuC?

Det klart att det går. Men det har ju blivit alldeles för många för att klara det på en enda resa, så som reglerma för Supercharger challenge föreskrev.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav elbilist mati » 05 jul 2019 05:58

Pierre Simonsson skrev:
mati skrev:
AVIONIX skrev:Va? Jag har använt min PlugSurfing bricka och fått betala 80:- per laddning. Hur ändrar jag till kWh debitering?

Ingen aning, jag har inte provat själv, bara läst och hört att det ska vara så. Björn Nyland har för inte så länge prisat Plugsurfing-alternativet ifall man bara vill ladda lite och inte varje gång för 80 spänn.

detta stämmer tyvärr inte såg senast igår att han får betal 79 kr nånting när han är i sverige. Dessutom fins tydligen ett litet smärre problem nu med den nya Farten på IONITY Laddarna upp till 200KW på Tesla mod3 så Avbryter Tritium laddarna vid ca 50-60 % laddning och skall man då starta igen så Debiteras en ny session och man får då betala 80 kr till Det kan säkert lösas med ionity men det skapar ju problem.

Du har rätt. Nu står det i Plugsurfing-appen att laddning kostar ~83 kronor, alltså 8€ enligt nuvarande växelkurs.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav halper » 05 jul 2019 11:22

Lophornis skrev:
Geni87 skrev:
Lophornis skrev:1/7 - 2/7 så gjorde jag en roadtrip till samtliga ionity laddare som är öppna i Sverige. Det var inga som helst problem att starta laddningen, jag använder plugsufing Rfid bricka. På vissa ställen har det kommit upp nya restroom på Circle k macken och på vissa finns endast ett. Körde denna ordning.
Mantorp, Malmö, Varberg, Spekeröd, Strömstad, Karlstad och sist Ytterån.

Kul! Vilken bil har du?

Ioniq

Ska också köra förbi en Ionity-laddare för första gången (Mantorp) på väg ner till Skåne via Småland och sedan upp igen en vecka senare. Med tanke på hur mycket (lite) det går i en Ioniq så får man se till att man planerar så att man laddar rätt mycket när man väl stannar där. I alla fall 16 kWh för att matcha Clevers Bees pris.
halper

Inläggav elbilist Lophornis » 05 jul 2019 13:49

halper skrev:
Lophornis skrev:
Geni87 skrev:
Lophornis skrev:1/7 - 2/7 så gjorde jag en roadtrip till samtliga ionity laddare som är öppna i Sverige. Det var inga som helst problem att starta laddningen, jag använder plugsufing Rfid bricka. På vissa ställen har det kommit upp nya restroom på Circle k macken och på vissa finns endast ett. Körde denna ordning.
Mantorp, Malmö, Varberg, Spekeröd, Strömstad, Karlstad och sist Ytterån.

Kul! Vilken bil har du?

Ioniq

Ska också köra förbi en Ionity-laddare för första gången (Mantorp) på väg ner till Skåne via Småland och sedan upp igen en vecka senare. Med tanke på hur mycket (lite) det går i en Ioniq så får man se till att man planerar så att man laddar rätt mycket när man väl stannar där. I alla fall 16 kWh för att matcha Clevers Bees pris.

Kommer alltid in med typ 5-10% kvar och får då ca 66kW. Laddar men till 94% då bilen slår ifrån blir det runt 25kWh.
Lophornis
elbilist

Inläggav halper » 05 jul 2019 14:09

Enligt ABRP ska vi hamna i Mantorp med 5% kvar, men det känns lite på håret. Jag tror det skulle bli rätt dålig stämning att fastna någonstans ute på motorvägen :)
halper

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt