Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare HenrikM76 » 05 jul 2019 18:19

mati skrev:
HenrikM76 skrev:
mati skrev:Kul. Då har du vunnit the Ionity-challenge. :lol:
Det känns som en evighet sedan det var Supercharger-challenge. Idag skulle det inte längre gå att besöka samtliga SuC. Hoppas att det snart blir lika omöjligt att besöka alla Ionity-laddare. Då blir det kanske istället en tävling att ta sig igenom hela Sverige enbart med Ionity. Fast det känns som en utopi än så länge.

Och varför skulle det inte gå att besöka samtliga SuC?

Det klart att det går. Men det har ju blivit alldeles för många för att klara det på en enda resa, så som reglerma för Supercharger challenge föreskrev.

Ok, ja uttrycker man sig inkorrekt/slarvigt kan man lätt missförstås.
Men visst kan man fortfarande passera alla på en resa om man kör upp och ner genom landet med lite omvägar bara för man vill.
Model S 100D -19, Crystal White med svart vegan och kolfiber, premiumpaket, grå slipstream 19", AP samt öppningsbart glastak.
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Referralkod: henrik42445

Inläggav elbilist mati » 05 jul 2019 20:56

HenrikM76 skrev:
mati skrev:
HenrikM76 skrev:
Det känns som en evighet sedan det var Supercharger-challenge. Idag skulle det inte längre gå att besöka samtliga SuC. Hoppas att det snart blir lika omöjligt att besöka alla Ionity-laddare. Då blir det kanske istället en tävling att ta sig igenom hela Sverige enbart med Ionity. Fast det känns som en utopi än så länge.

Det klart att det går. Men det har ju blivit alldeles för många för att klara det på en enda resa, så som reglerma för Supercharger challenge föreskrev.

Men visst kan man fortfarande passera alla på en resa om man kör upp och ner genom landet med lite omvägar bara för man vill.

Jag insåg inte att jag uttryckte mig inkorrekt eller slarvigt, och jag förstår fortfarande inte riktigt på vilket sätt jag gjorde det. Men om du av någon anledning känner dig kränkt eller förolämpad av mitt inlägg ber jag såklart om ursäkt. Det var inte alls tänkt som en nedlåtande kommentar från min sida, åtminstone inte mot Tesla. Det var mer tänkt som en påminmelse att Ionity har en lång väg kvar innan de kan matcha Teslas Supercharger-nätverk. Men det kanske var för invecklat...
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (blir nog avbokning)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare HenrikM76 » 05 jul 2019 21:40

mati skrev:
HenrikM76 skrev:
mati skrev:
HenrikM76 skrev:

Jag insåg inte att jag uttryckte mig inkorrekt eller slarvigt, och jag förstår fortfarande inte riktigt på vilket sätt jag gjorde det. Men om du av någon anledning känner dig kränkt eller förolämpad av mitt inlägg ber jag såklart om ursäkt. Det var inte alls tänkt som en nedlåtande kommentar från min sida, åtminstone inte mot Tesla. Det var mer tänkt som en påminmelse att Ionity har en lång väg kvar innan de kan matcha Teslas Supercharger-nätverk. Men det kanske var för invecklat...

Varför skulle jag blivit kränkt eller förolämpad av din oförmåga av uttryckelse i detta fallet?
Om du skrev en sak, och sen fetre en motfråga skriver att du menade nåt lite annat, då uttryckte du dig väl slarvigt eller felaktigt? Eller?
Men strunt i det! Hade jag vetat du inte kan ta kritik hade jag inte skrivit nåt :) Ha en trevlig kväll!
Model S 100D -19, Crystal White med svart vegan och kolfiber, premiumpaket, grå slipstream 19", AP samt öppningsbart glastak.
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Inläggav elbilist mati » 06 jul 2019 07:56

Men gud, vadå "inte kan ta kritik"? Tagga ner lite.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare HenrikM76 » 06 jul 2019 10:27

mati skrev:Men gud, vadå "inte kan ta kritik"? Tagga ner lite.

Vad skrev jag igårkväll? Om någon taggade ner var det väl jag, det var väl du som direkt på en saklig kritik högg mot med nedsättande termer som att jag skulle blivit kränkt m.m...jag var till och med trevlig och önskade dig en god kväll :)
Det du uppvisar nu när du fortfarande bara hugger mot utan att inse ditt misstag är ett väldigt otäckt personlighetstecken som jag definitivt betackar mig från att bemötas av. Så säger en gång till, det är lugnt, ha en riktigt trevlig helg och ägna dig åt positivitet istället :)
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Jjonas » 06 jul 2019 10:43

HenrikM76 skrev:
mati skrev:Men gud, vadå "inte kan ta kritik"? Tagga ner lite.

Vad skrev jag igårkväll? Om någon taggade ner var det väl jag, det var väl du som direkt på en saklig kritik högg mot med nedsättande termer som att jag skulle blivit kränkt m.m...jag var till och med trevlig och önskade dig en god kväll :)
Det du uppvisar nu när du fortfarande bara hugger mot utan att inse ditt misstag är ett väldigt otäckt personlighetstecken som jag definitivt betackar mig från att bemötas av. Så säger en gång till, det är lugnt, ha en riktigt trevlig helg och ägna dig åt positivitet istället :)

Och det här är sista posten som inte handlade om Ionity.

Tillbaka in topic:
Kom till Enköping igår med 7% men fri SuC var för lockande, men Ionity är i alla fall igång där!
Tesla Model 3 Deep Blue LR RWD Dragkrok
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare

Referralkod: jonas70967

Inläggav elbilist mati » 06 jul 2019 10:58

Okej, jag tror att vi missförstår varandra. Jag ber återigen om ursäkt, det är inte min intention att varken hugga på någon eller vara nedlåtande. Jag inbillar mig att jag försöker hålla en saklig ton utan personangrepp. Men jag kanske misslyckas med mitt ordval ibland eller uttrycker mig konstigt pga språkförbistring. Det kan ju hända. Då kan jag bara be om ursäkt och hoppas att jag lyckas bättre nästa gång.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Mickep » 06 jul 2019 11:24

Har det blivit någon förändring med nya firmwaren. Ionity låste upp laddaren när Björn gjorde sitt världsrekordsförsök igår så de inte skulle drabbas av buggen.
Mickep

Inläggav vigge50 » 06 jul 2019 11:49

Mickep skrev:Har det blivit någon förändring med nya firmwaren. Ionity låste upp laddaren när Björn gjorde sitt världsrekordsförsök igår så de inte skulle drabbas av buggen.

Nog inte bara för att slippa buggen, då han inte laddade fullt så skulle alla laddningarna han gjorde blivit en del pengar, de sponsrade helt enkelt rekordförsöket.
vigge50

Inläggav Teslaägare Svenssons » 06 jul 2019 16:59

Nu följde jag inte TeslaBjörn men hur snabbt kunde han ladda? Det borde väl gå i upp till 200 kW om bilen har senaste firmware och laddaren stödjer laddhastigheten.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt