Sida 137 av 354

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 06 sep 2019 21:05
av mati
Jag har noterat att det alltid är ungefär 50 stationer som är under uppbyggnad. Den siffran har inte varierat särskilt mycket det senaste året. Konstigt egentligen, många stationer är ju i princip klara och står och väntar jättelänge, det fattas kanske bara en liten detailj för driftsättning eller så. Ändå så påbörjas inga nya stationer förrän någon annan station har driftsatts.
Jag menar, man skulle ju i princip kunna ha flera 100 stationer samtidigt under uppbyggnad, just eftersom det ändå inte byggs på alla platser samtidigt. Och pengar lär inte vara ett bekymmer. Är det bara en administrativ sak att de inte kan hantera fler än runt 50 samtidiga byggnationer?

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 06 sep 2019 21:07
av Svenssons
Laban skrev:Jag betvivlar att de bygger så snabbt de kan. Möjligtvis så snabbt de vill / tycker att de behöver för tillfället. När volymmodellerna kommer så ökar nog takten på utbyggnaden. iD.3, Q4..

Nästa fråga är, var är elbilarna från de andra medlemmarna i Ionity ? Hur sugna är ex Ford , BMW att satsa pengar på Ionity i dagsläget ?

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 09 sep 2019 06:08
av Geni87
Hyundai hakar på Ionity. Blir nog bra det här. :)

https://twitter.com/IONITY_EU/status/11 ... 07040?s=19

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 09 sep 2019 06:29
av Zalman3
Geni87 skrev:Hyundai hakar på Ionity. Blir nog bra det här. :)

https://twitter.com/IONITY_EU/status/11 ... 07040?s=19


Visst är det viktigt att det finns väl utbyggd snabbladdning.
Nu har Ionity ett specialpris på 80kr per laddning.

Men vad är det riktiga kWh priset?
Jag som inte kan ladda hemma, och kör mycket, är känslig för vad det kostar att snabbladda.

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 09 sep 2019 06:49
av KnightRider
Zalman3 skrev:
Geni87 skrev:Hyundai hakar på Ionity. Blir nog bra det här. :)

https://twitter.com/IONITY_EU/status/11 ... 07040?s=19


Visst är det viktigt att det finns väl utbyggd snabbladdning.
Nu har Ionity ett specialpris på 80kr per laddning.

Men vad är det riktiga kWh priset?
Jag som inte kan ladda hemma, och kör mycket, är känslig för vad det kostar att snabbladda.


Om man har Audis dyraste abonnemang så blir priset 3,50 kr/kWh så det borde bli någonstans kring 4,00 kr/kWh gissar jag.

https://e-tron.charging-service.audi/we ... se/tariffs

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 09 sep 2019 07:20
av Zalman3
KnightRider skrev:
Zalman3 skrev:
Geni87 skrev:Hyundai hakar på Ionity. Blir nog bra det här. :)

https://twitter.com/IONITY_EU/status/11 ... 07040?s=19


Visst är det viktigt att det finns väl utbyggd snabbladdning.
Nu har Ionity ett specialpris på 80kr per laddning.

Men vad är det riktiga kWh priset?
Jag som inte kan ladda hemma, och kör mycket, är känslig för vad det kostar att snabbladda.


Om man har Audis dyraste abonnemang så blir priset 3,50 kr/kWh så det borde bli någonstans kring 4,00 kr/kWh gissar jag.

https://e-tron.charging-service.audi/we ... se/tariffs


Att först betala 199kr i månaden för att sedan, i sämsta fall betala 8,10kr per kWh känns dyrt!

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 09 sep 2019 07:31
av TeslaM3
Vad drar en e-tron? Med det elpriset blir det väl nästan dyrare än bensinbil och definitivt dyrare än diesel?

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 09 sep 2019 07:40
av Svenssons
Geni87 skrev:Hyundai hakar på Ionity. Blir nog bra det här. :)

https://twitter.com/IONITY_EU/status/11 ... 07040?s=19

Ahh, de såg att Hyundai Nexo förlorade racet mot Teslan så de hoppade på supersnabbladdning istället! ;)

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 09 sep 2019 08:42
av Laban
Geni87 skrev:Hyundai hakar på Ionity. Blir nog bra det här. :)

https://twitter.com/IONITY_EU/status/11 ... 07040?s=19


Kul. Händer mycket nu på laddnätverksfronten. Circle K, ..

Re: Ionitys laddnätverk

InläggPostat: 09 sep 2019 15:01
av mati
TeslaM3 skrev:Vad drar en e-tron? Med det elpriset blir det väl nästan dyrare än bensinbil och definitivt dyrare än diesel?

Det blir det oavsett. Det behöver inte vara en e-tron. Redan det vanliga Clever/Bee-priset på 5kr/kWh innebär ju för de flesta elbilar att det är dyrare att ladda bilen än att tanka diesel.