Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare Jerker » 15 okt 2019 21:19

macky skrev:Nu byggs det i Norrköping.

Aha! Det är en Cirkelkaffe mitt inne i stan. Lite udda placering.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Reserverat Tesla 3 i MoS 31/3 -16 med köplats #1
Beställt en Kia e-Niro med dragkrok
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Reserverat Sono Sion med dragkrok könr. 2170 (!)
Tesla M3 SR+ -19, RÖD, med dragkrok
Användarvisningsbild
Jerker
Teslaägare

Referralkod: jerker97039

Inläggav Teslaägare bonath » 15 okt 2019 21:44

Jerker skrev:

Aha! Det är en Cirkelkaffe mitt inne i stan. Lite udda placering.

Cirkelkaffe... :lol: :lol: :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Referralkod: svante59135

Inläggav Teslaägare Svenssons » 15 okt 2019 22:12

mati skrev:
Svenssons skrev:
mati skrev:

De verkar gasa på rätt bra nu. 71 building. Förut har de alltid legat runt 50.

Skulle bli glad om de ökar antalet byggda också... Värnamo har ju varit building rätt lång tid och väntar på själva laddstationerna fortfarande.

Köbenhaun också. Den hoppades jag på redan i juli när vi åkte till Tyskland. Den är alltså fortfarande inte klar.

Ja, arbetet med Värnamo började 21/6 och allt markarbete har varit klart en längre tid nu. Vet inte om Ionity väntar på ny typ av laddare eller varför de inte bara monterar lärarna.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav micke_r » 15 okt 2019 22:23

Svenssons skrev: Vet inte om Ionity väntar på ny typ av laddare eller varför de inte bara monterar lärarna.

Hehehe.. Lärarna, autocomplete är fantastiskt.
micke_r

Inläggav Teslaägare Svenssons » 15 okt 2019 22:25

Funderar ibland på att stänga av autocomplete... Vet inte om det är till mer nytta eller ej. Ibland blir det dock lite komiskt.... Laddarna skulle det vara denna gång, ett ord som visst inte finns i vokabuläret...
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav Teslaägare Jerker » 15 okt 2019 22:30

Svenssons skrev:Funderar ibland på att stänga av autocomplete... Vet inte om det är till mer nytta eller ej. Ibland blir det dock lite komiskt.... Laddarna skulle det vara denna gång, ett ord som visst inte finns i vokabuläret...

Har inte använt vare sig autocomplete eller autocorrect på åratal. Tycker det är värdelöst.

Min egen tolkning av snabbmatskedjan med bensin som sidosyssla ovan var helt medveten. :mrgreen:
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Reserverat Tesla 3 i MoS 31/3 -16 med köplats #1
Beställt en Kia e-Niro med dragkrok
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Reserverat Sono Sion med dragkrok könr. 2170 (!)
Tesla M3 SR+ -19, RÖD, med dragkrok
Användarvisningsbild
Jerker
Teslaägare

Referralkod: jerker97039

Inläggav Teslaägare tor » 16 okt 2019 17:33

Är det någon som vet om man numera kan lita på att ionity funkar att ladda en model 3? Jag har läst om en hel del strul.
Ska åka norrköping varberg tur retur. Om jag laddar på supercharger får jag ladda 2 ggr. Med ionity i varberg blir det bara en gång och med bättre SOC för laddning. Men funkar det inte får jag problem (dvs köra någon 50 kw laddare).

Hur hade ni gjort? Har ej gratis laddning hos tesla och priset är inte direkt relevant. Handlar ju bara om några tior upp eller ner.
Användarvisningsbild
tor
Teslaägare

Referralkod: rickard62258

Inläggav Teslaägare taliz » 17 okt 2019 02:42

tor skrev:Är det någon som vet om man numera kan lita på att ionity funkar att ladda en model 3? Jag har läst om en hel del strul.
Ska åka norrköping varberg tur retur. Om jag laddar på supercharger får jag ladda 2 ggr. Med ionity i varberg blir det bara en gång och med bättre SOC för laddning. Men funkar det inte får jag problem (dvs köra någon 50 kw laddare).

Hur hade ni gjort? Har ej gratis laddning hos tesla och priset är inte direkt relevant. Handlar ju bara om några tior upp eller ner.

Ska funka betydligt bättre numera.
I värsta fall får du starta om laddningen nån gång.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav macky » 28 okt 2019 19:30

Testade ionity vid resa tor sthlm karlskrona i helgen med min e-tron och det funkade bra dit och till slut även hem. Startade laddaren med appen först och pluggade in efter betalningen var genomförd och allt gick bra. Hem testade jag med plugsurfing tag och då snurrade det ngn minut som det gör men sen kom laddningen är klar upp på skärmen. Testade med appen och fick samma resultat. En laddare var ur funktion och en upptagen. Återstod en som jag testade med appen och allt funkade perfekt. Har bara testat en annan ionity tidigare (utan problem) och en mcd 50 kW ccs som också gick bra. Man blir ju lite smånojjig i ngn minut när det inte klaffar och man har 15% SoC.
macky

Inläggav Teslaägare Laban » 29 okt 2019 05:04

Enligt ett FB inlägg på Tesla Model 3 Sverige så kommer Ionitys priser nu bli rörliga/kWh baserade. Till att börja med i Danmark:

81AC6280-855B-45B3-B019-8968A26E1E53.jpeg

Vi pratar alltså om ca 13 kr/kWh om man vill ha mer än 100 kW. Sen kommer det sannolikt då bli helt andra priser om man väljer abonnemang likt ex Bee.

Jag gillar verkligen inte denna modell. Speciellt inte i dagsläget då man antagligen inte kan ladda på bara ett nätverk de gånger man kör längre sträckor. Ej Tesla inräknat då.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare

Referralkod: bjrn85925

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt