Re: Ionitys laddnätverk
Postat: 15 okt 2019 22:19
Aha! Det är en Cirkelkaffe mitt inne i stan. Lite udda placering.macky skrev:Nu byggs det i Norrköping.
Aha! Det är en Cirkelkaffe mitt inne i stan. Lite udda placering.macky skrev:Nu byggs det i Norrköping.
Jerker skrev:Aha! Det är en Cirkelkaffe mitt inne i stan. Lite udda placering.macky skrev:Nu byggs det i Norrköping.
Ja, arbetet med Värnamo började 21/6 och allt markarbete har varit klart en längre tid nu. Vet inte om Ionity väntar på ny typ av laddare eller varför de inte bara monterar lärarna.mati skrev:Köbenhaun också. Den hoppades jag på redan i juli när vi åkte till Tyskland. Den är alltså fortfarande inte klar.Svenssons skrev:Skulle bli glad om de ökar antalet byggda också... Värnamo har ju varit building rätt lång tid och väntar på själva laddstationerna fortfarande.mati skrev:De verkar gasa på rätt bra nu. 71 building. Förut har de alltid legat runt 50.macky skrev:Nu byggs det i Norrköping.
Hehehe.. Lärarna, autocomplete är fantastiskt.Svenssons skrev:Vet inte om Ionity väntar på ny typ av laddare eller varför de inte bara monterar lärarna.
Har inte använt vare sig autocomplete eller autocorrect på åratal. Tycker det är värdelöst.Svenssons skrev:Funderar ibland på att stänga av autocomplete... Vet inte om det är till mer nytta eller ej. Ibland blir det dock lite komiskt.... Laddarna skulle det vara denna gång, ett ord som visst inte finns i vokabuläret...
Ska funka betydligt bättre numera.tor skrev:Är det någon som vet om man numera kan lita på att ionity funkar att ladda en model 3? Jag har läst om en hel del strul.
Ska åka norrköping varberg tur retur. Om jag laddar på supercharger får jag ladda 2 ggr. Med ionity i varberg blir det bara en gång och med bättre SOC för laddning. Men funkar det inte får jag problem (dvs köra någon 50 kw laddare).
Hur hade ni gjort? Har ej gratis laddning hos tesla och priset är inte direkt relevant. Handlar ju bara om några tior upp eller ner.
Helt sinnessjuka priser. Det blir alltså runt 26 kr milen för min model x.Laban skrev:Enligt ett FB inlägg på Tesla Model 3 Sverige så kommer Ionitys priser nu bli rörliga/kWh baserade. Till att börja med i Danmark:
Vi pratar alltså om ca 13 kr/kWh om man vill ha mer än 100 kW. Sen kommer det sannolikt då bli helt andra priser om man väljer abonnemang likt ex Bee.
Jag gillar verkligen inte denna modell. Speciellt inte i dagsläget då man antagligen inte kan ladda på bara ett nätverk de gånger man kör längre sträckor. Ej Tesla inräknat då.
Kanske blir standard att man som i ID3 fallet får gratis 2000kWh första året, men sen tar man bra betalt!EnTraktor skrev:Ionity har sagt att 8€ är introduktionspris under tidig utbyggnad av nätet. Så att priserna kommer höjas är helt klart. Att det blir kraftiga höjningar är inte heller orimligt då företagen bakom Ionity knappast vill sponsra laddning åt Tesla och andra märken. Köper man en bil från nått av företagen bakom Ionity kommer man säkert få en bra deal, dom andra får betala ordentligt. Redan nu ockuperas många platser av Tesla vilket knappast var ägarnas avsikt. Min gissning är att nya priserna kommuniceras i november och börjar gälla 1 Jan 2020.
Vilket skräckscenario att elbilar står och laddar på snabbladdare man byggt. Dessutom betalar dom för sig haha.EnTraktor skrev:Redan nu ockuperas många platser av Tesla vilket knappast var ägarnas avsikt. Min gissning är att nya priserna kommuniceras i november och börjar gälla 1 Jan 2020.
Ganska löjligt att tro man har betalat för sig när man betalat 80 kr. Åkte Spanien-Sverige i helgen. På 3 ställen var Ionity laddarna fulla - av Tesla bilar - knappast vad VW, Porsche m.fl. vill betala för. Ägarna har plöjt ner miljarder och laddarna är upptagna av Tesla bilar så ägarnas tyska bilar inte kan laddas.Henrik Torphammar skrev:Vilket skräckscenario att elbilar står och laddar på snabbladdare man byggt. Dessutom betalar dom för sig haha.EnTraktor skrev:Redan nu ockuperas många platser av Tesla vilket knappast var ägarnas avsikt. Min gissning är att nya priserna kommuniceras i november och börjar gälla 1 Jan 2020.
Problemet är inte att det står Teslor som tar plats som skulle tagits av ett tyskt bilmärk, problemet är det knappt rullar några tyska elbilar som har nytta av Ionity. Platserna hade varit tomma annars.EnTraktor skrev:Ganska löjligt att tro man har betalat för sig när man betalat 80 kr. Åkte Spanien-Sverige i helgen. På 3 ställen var Ionity laddarna fulla - av Tesla bilar - knappast vad VW, Porsche m.fl. vill betala för. Ägarna har plöjt ner miljarder och laddarna är upptagna av Tesla bilar så ägarnas tyska bilar inte kan laddas.Henrik Torphammar skrev:Vilket skräckscenario att elbilar står och laddar på snabbladdare man byggt. Dessutom betalar dom för sig haha.EnTraktor skrev:Redan nu ockuperas många platser av Tesla vilket knappast var ägarnas avsikt. Min gissning är att nya priserna kommuniceras i november och börjar gälla 1 Jan 2020.
Men det måste vara för att det finns typ 10 Tesla bilar på varje Vag elbil just nu? Men jag förstår din poäng.EnTraktor skrev:Ganska löjligt att tro man har betalat för sig när man betalat 80 kr. Åkte Spanien-Sverige i helgen. På 3 ställen var Ionity laddarna fulla - av Tesla bilar - knappast vad VW, Porsche m.fl. vill betala för. Ägarna har plöjt ner miljarder och laddarna är upptagna av Tesla bilar så ägarnas tyska bilar inte kan laddas.Henrik Torphammar skrev:Vilket skräckscenario att elbilar står och laddar på snabbladdare man byggt. Dessutom betalar dom för sig haha.EnTraktor skrev:Redan nu ockuperas många platser av Tesla vilket knappast var ägarnas avsikt. Min gissning är att nya priserna kommuniceras i november och börjar gälla 1 Jan 2020.
Sant. Men tyvärr har vi sett liknande prisbilder från andra operatörer, dvs, om man inte skaffar abonnemang då.slugger75 skrev:Man ska nog inte lita för mycket på det där innan det är bekräftat. Jag har bara sett en bild, inte någon länk till någon officiell sida.
Bilden ser manipulerad ut om man tittar på siffrorna.Laban skrev:Enligt ett FB inlägg på Tesla Model 3 Sverige så kommer Ionitys priser nu bli rörliga/kWh baserade. Till att börja med i Danmark:
Vi pratar alltså om ca 13 kr/kWh om man vill ha mer än 100 kW. Sen kommer det sannolikt då bli helt andra priser om man väljer abonnemang likt ex Bee.
Jag gillar verkligen inte denna modell. Speciellt inte i dagsläget då man antagligen inte kan ladda på bara ett nätverk de gånger man kör längre sträckor. Ej Tesla inräknat då.
point1 skrev:Bilden ser manipulerad ut om man tittar på siffrorna.Laban skrev:Enligt ett FB inlägg på Tesla Model 3 Sverige så kommer Ionitys priser nu bli rörliga/kWh baserade. Till att börja med i Danmark:
Vi pratar alltså om ca 13 kr/kWh om man vill ha mer än 100 kW. Sen kommer det sannolikt då bli helt andra priser om man väljer abonnemang likt ex Bee.
Jag gillar verkligen inte denna modell. Speciellt inte i dagsläget då man antagligen inte kan ladda på bara ett nätverk de gånger man kör längre sträckor. Ej Tesla inräknat då.