Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Ionitys laddnätverk

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Re: Ionitys laddnätverk

Inläggav Teslaägare Jerker » 05 dec 2019 13:58

MEF skrev:
Jerker skrev:Nu har jag fått min Plugsurfingbricka. Ska testa den i helgen och se vad jag får för pris nu.

(Ser i appen att alla laddarna i Värnamo är "otillgängliga". Är det sånt tryck på dem?)

Det är nog för att dom inte är anslutna än. Laddar gratis där för stunden (iallafall förra veckan)
Inget högre tryck när jag laddade där 2 ggr, så endast en annan E-tron som laddade.

Jodå, de var aktiva. Det vet jag eftersom jag redan hade laddat där vid två tillfällen. De var nog upptagna, helt enkelt.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Reserverat Tesla 3 i MoS 31/3 -16 med köplats #1
Beställt en Kia e-Niro med dragkrok
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Reserverat Sono Sion med dragkrok könr. 2170 (!)
Tesla M3 SR+ -19, RÖD, med dragkrok
Användarvisningsbild
Jerker
Teslaägare

Referralkod: jerker97039

Inläggav macky » 05 dec 2019 19:17

Om de är upptagna står de som ockuperade. Vet inte vad otillgänglig betyder men förmodligen ngt strul med uppkopplingen när det står så.
macky

Inläggav elbilist mati » 06 dec 2019 07:05

Jag har i veckan varit tvungen att ladda hos Ionity ett antal gånger och eftersom min Plugsurfing-bricka var på vift med sambon i e-Golfen så använde jag Ionitys mobilapp. Men alltså gud vad segt. Att få igång laddaren tar ju nästan lika lång tid som själva laddningen. Det där ser jag bara som en nödlösning. Det är ju såååå mycket enklare och smidigare med Plugsurfing. Blipp och klart. Jag får nog skaffa en till bricka så att vi har varsin.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare bonath » 06 dec 2019 07:06

Kostar det 80 kr med plugsurfing också?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Referralkod: svante59135

Inläggav Teslaägare Jerker » 06 dec 2019 07:12

mati skrev:Jag har i veckan varit tvungen att ladda hos Ionity ett antal gånger och eftersom min Plugsurfing-bricka var på vift med sambon i e-Golfen så använde jag Ionitys mobilapp. Men alltså gud vad segt. Att få igång laddaren tar ju nästan lika lång tid som själva laddningen. Det där ser jag bara som en nödlösning. Det är ju såååå mycket enklare och smidigare med Plugsurfing. Blipp och klart. Jag får nog skaffa en till bricka så att vi har varsin.

Debiterar Plugsurfing månadsvis, eller nåt? Jag har ju lagrat mitt bankkort som betalningsmetod, men den enda gång hittills som jag använd Plugsurfingkortet är det inte draget nåt från kontot. Det var i helgen jag laddade på en Ionity. När jag använde appen så syntes laddningen direkt som reserverat belopp.
Användarvisningsbild
Jerker
Teslaägare

Inläggav elbilist mati » 06 dec 2019 07:14

bonath skrev:Kostar det 80 kr med plugsurfing också?

Jag betalar 70kr i Sverige. Fast de säger att det kostar 80kr.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Jerker » 06 dec 2019 07:15

Jerker skrev:
mati skrev:Jag har i veckan varit tvungen att ladda hos Ionity ett antal gånger och eftersom min Plugsurfing-bricka var på vift med sambon i e-Golfen så använde jag Ionitys mobilapp. Men alltså gud vad segt. Att få igång laddaren tar ju nästan lika lång tid som själva laddningen. Det där ser jag bara som en nödlösning. Det är ju såååå mycket enklare och smidigare med Plugsurfing. Blipp och klart. Jag får nog skaffa en till bricka så att vi har varsin.

Debiterar Plugsurfing månadsvis, eller nåt? Jag har ju lagrat mitt bankkort som betalningsmetod, men den enda gång hittills som jag använd Plugsurfingkortet är det inte draget nåt från kontot. Det var i helgen jag laddade på en Ionity. När jag använde appen så syntes laddningen direkt som reserverat belopp.

När jag loggar in på Ionity-kontot så finns laddningen där och det står att det ska debiteras "soon". Men beloppet är 88:-, så 8:- tar Plugsurfing som tack för hjälpen.
Användarvisningsbild
Jerker
Teslaägare

Inläggav elbilist mati » 06 dec 2019 07:16

Jerker skrev:Debiterar Plugsurfing månadsvis, eller nåt? Jag har ju lagrat mitt bankkort som betalningsmetod, men den enda gång hittills som jag använd Plugsurfingkortet är det inte draget nåt från kontot. Det var i helgen jag laddade på en Ionity. När jag använde appen så syntes laddningen direkt som reserverat belopp.

Det är lite random. I princip så är det månadsvis, men ibland tar det ytterligare en månad innan en laddning debiteras.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav elbilist mati » 06 dec 2019 07:17

Jerker skrev:När jag loggar in på Ionity-kontot så finns laddningen där och det står att det ska debiteras "soon". Men beloppet är 88:-, så 8:- tar Plugsurfing som tack för hjälpen.

Ahaaa, okej. 70+ moms alltså. Antar jag.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Förbokat Skoda A-SUVe
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Jerker » 06 dec 2019 07:18

Jerker skrev:
Jerker skrev:

När jag loggar in på Ionity-kontot så finns laddningen där och det står att det ska debiteras "soon". Men beloppet är 88:-, så 8:- tar Plugsurfing som tack för hjälpen.

Nej, jag får rätta mig. Det där var inte en faktura på en laddning utan på RFID-kortet.
Användarvisningsbild
Jerker
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt