Ja hoppas får man juMickep skrev:skulle det inte kosta 8 kr/kwh? Då rör det sig åt rätt håll.
om några månader kanske det kost 4-5 kr och sedan 3-4... (om vi naivt får hoppas)

Dom smygsänker

Moderator: Redaktion
Ja hoppas får man juMickep skrev:skulle det inte kosta 8 kr/kwh? Då rör det sig åt rätt håll.
om några månader kanske det kost 4-5 kr och sedan 3-4... (om vi naivt får hoppas)
Det kostar fortfarande 8:70kr/kWh när man betalar via Ionity. Chargepoint har kanske fått det lite billigare.Mickep skrev:skulle det inte kosta 8 kr/kwh? Då rör det sig åt rätt håll.
om några månader kanske det kost 4-5 kr och sedan 3-4... (om vi naivt får hoppas)
vigge50 skrev:Hur är det möjligt? Över 70 kr per kWh är ju helt sinnessjukt. Vad står det på chargerpoint app/hemsida om priser?
Rätt tydligt att buggen i Chargepoints system är att du blivit debiterad i EUR istället för SEK.Lophornis skrev:vigge50 skrev:Hur är det möjligt? Över 70 kr per kWh är ju helt sinnessjukt. Vad står det på chargerpoint app/hemsida om priser?
På alla stationer ska det kosta 6,96SEK/kWh enligt appen. Det verkar som de tar ut en avgift för varje laddning som sedan kvittas senare under månaden.
Helt på riktigt de tog 1510kr på kontokortet. Får verkligen hoppas det är en fee som kvittas senare. Provade bara en laddare men vad händer om ex använder alla laddare som finns utmed E4 och de tar 1500kr vid varje laddning. Jag tror mitt kort blir över trasserat.TiborBlomhall skrev:Menar du att det är på riktigt?!![]()
![]()
Där sa du något.helix skrev:Rätt tydligt att buggen i Chargepoints system är att du blivit debiterad i EUR istället för SEK.Lophornis skrev:vigge50 skrev:Hur är det möjligt? Över 70 kr per kWh är ju helt sinnessjukt. Vad står det på chargerpoint app/hemsida om priser?
På alla stationer ska det kosta 6,96SEK/kWh enligt appen. Det verkar som de tar ut en avgift för varje laddning som sedan kvittas senare under månaden.
Sådana historier gör att man knappt vågar använda bilen för långresor. Vad fan är det som händer egentligen?Zalman3 skrev:Sådana rysar historier gör ju att man inte vågar byta bort Teslan!
Visst har det hänt mycket på elbils marknaden sedan Tesla modell S kom på marknaden 2012.mati skrev:Sådana historier gör att man knappt vågar använda bilen för långresor. Vad fan är det som händer egentligen?Zalman3 skrev:Sådana rysar historier gör ju att man inte vågar byta bort Teslan!
Och tydliga prisuppgifter. Vilken sketen bensinmack som helst, och för den delen även alla andra butiker, måste visa klart och tydligt vad varorna kostar. Men för elbilsladdning verkar dessa regler inte gälla. Det är rena rama vilda västern, alla priser är helt olika, olika kunder betalar olika mycket, beronde på vilken bricka man använder, och sen händer det sånt här alltså. Ojdå, det blev 1500 spänn för några mil. Jaja, men att ladda hemma är ju billigt. Så vad är problemet? Du fick ju en premiumtjänst för pengarna antar jag. Specialelektroner med extra mycket kräm. Bilen går ju mycket bättre och tystare med premiumströmmen. Och renare avgaser blir det förstås.MangeT skrev:Kortbetalning? Hur svårt kan det vara? Varje mack tar det utan app eller bricka.
I praktiken betyder det att man som ägare av en Audi e-tron nästan är tvungen att teckna ett avtal om man flera gånger om året kör längre sträckor än vad batterikapaciteten tillåter – om man inte kan leva med en väldigt hög milkostnad.
Årsavgiften de olika anslutna tillverkarna kräver varierar kraftigt och allra värst (hittills) är Audi som tar en månadsavgift på hela 199 kronor. Man måste alltså betala 2 388 kronor per år för att få ladda lite billigare. Dessvärre måste man teckna för minst tolv månader och för många kommer det inte att löna sig.
Var inte teorin att dom där 1500 var en feldebitering?mati skrev:Och tydliga prisuppgifter. Vilken sketen bensinmack som helst, och för den delen även alla andra butiker, måste visa klart och tydligt vad varorna kostar. Men för elbilsladdning verkar dessa regler inte gälla. Det är rena rama vilda västern, alla priser är helt olika, olika kunder betalar olika mycket, beronde på vilken bricka man använder, och sen händer det sånt här alltså. Ojdå, det blev 1500 spänn för några mil. Jaja, men att ladda hemma är ju billigt. Så vad är problemet? Du fick ju en premiumtjänst för pengarna antar jag. Specialelektroner med extra mycket kräm. Bilen går ju mycket bättre och tystare med premiumströmmen. Och renare avgaser blir det förstås.MangeT skrev:Kortbetalning? Hur svårt kan det vara? Varje mack tar det utan app eller bricka.
Det är extremt märkligt. Speciellt det här med premiumtjänst/hög effekt biten. Senaste SuC laddningen för oss var på SuC i Skellefteå och vi fick då "bara" 70 kW. Kanske var något med stationen ifråga men vi orkade inte byta. Och inte märkte vi av det. Tog en mjukglass, surfade lite på telefonen och sen var det klart. Så mindre fokus på 350 kW. Jag tar gärna delad effekt, 150 kW/2, men fler laddare/lägre pris istället.mati skrev:Och tydliga prisuppgifter. Vilken sketen bensinmack som helst, och för den delen även alla andra butiker, måste visa klart och tydligt vad varorna kostar. Men för elbilsladdning verkar dessa regler inte gälla. Det är rena rama vilda västern, alla priser är helt olika, olika kunder betalar olika mycket, beronde på vilken bricka man använder, och sen händer det sånt här alltså. Ojdå, det blev 1500 spänn för några mil. Jaja, men att ladda hemma är ju billigt. Så vad är problemet? Du fick ju en premiumtjänst för pengarna antar jag. Specialelektroner med extra mycket kräm. Bilen går ju mycket bättre och tystare med premiumströmmen. Och renare avgaser blir det förstås.