Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Fredrik j »

Zalman3 skrev:
taliz skrev:
Laban skrev:
Att två företag på dekis ska lyckas bättre om de går samman torde vara ganska osannolikt. Jag tänker inte om utan när om konkursen ifråga.
Nja, konsolidering är ju standard i en mogen bransch.
Specifikt i fordonsbranschen är det väl snarare regel än undantag med stora koncerner som består av ett flertal märken, vilka tidigare var självständiga bolag.
PSA och FCA är ju typexempel där de båda har en drös märken de köpt upp/slagits ihop med under åren.
En intressant fråga är, när blev en sammanslagning riktigt bra?

Renault-Nissan slutade med att VDn blev fängslad av grumliga orsaker.
Lyckades inte PSA få snurr pp Opel?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av taliz »

Zalman3 skrev:
taliz skrev:
Laban skrev:
Att två företag på dekis ska lyckas bättre om de går samman torde vara ganska osannolikt. Jag tänker inte om utan när om konkursen ifråga.
Nja, konsolidering är ju standard i en mogen bransch.
Specifikt i fordonsbranschen är det väl snarare regel än undantag med stora koncerner som består av ett flertal märken, vilka tidigare var självständiga bolag.
PSA och FCA är ju typexempel där de båda har en drös märken de köpt upp/slagits ihop med under åren.
En intressant fråga är, när blev en sammanslagning riktigt bra?

Renault-Nissan slutade med att VDn blev fängslad av grumliga orsaker.
Som sagt en stor del av alla fordonsbolag är numera stora koncerner med ett flertal märken. Så det har bevisligen gått bra.
Carlos var ju lite "speciell", ser inte riktigt vad det har med konsolidering att göra.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Zalman3 »

Carlos var ju lite "speciell", ser inte riktigt vad det har med konsolidering att göra.
Nissan var ju på fallrepet och Renault tog över.
Sen repade sig Nissan och ville ha mera inflytande.
Det gick sådär, så när Carlos är i Japan blir han gripen för ekonomiska oegentligheter.

Vissa hävdar att Nissan ville ha bort Carlos.
The Not-So-Irreversible Renault-Nissan Allliance

Carlos Ghosn’s dramatic escape reopens old wounds and shows how tough it is to keep two politically-sensitive and financially lop-sided carmakers together.

The Financial Times reports that Nissan is ramping up contingency plans in case of a breakup — which, while financially painful and costly for both sides, shouldn’t be ruled out.
https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... rlos-ghosn
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av taliz »

Zalman3 skrev:
Carlos var ju lite "speciell", ser inte riktigt vad det har med konsolidering att göra.
Nissan var ju på fallrepet och Renault tog över.
Sen repade sig Nissan och ville ha mera inflytande.
Det gick sådär, så när Carlos är i Japan blir han gripen för ekonomiska oegentligheter.

Vissa hävdar att Nissan ville ha bort Carlos.
The Not-So-Irreversible Renault-Nissan Allliance

Carlos Ghosn’s dramatic escape reopens old wounds and shows how tough it is to keep two politically-sensitive and financially lop-sided carmakers together.

The Financial Times reports that Nissan is ramping up contingency plans in case of a breakup — which, while financially painful and costly for both sides, shouldn’t be ruled out.
https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... rlos-ghosn
Inte sällan är det ju så att någon är "på fallrepet" när det konsolideras.
Inte särskilt ovanligt att olika företagskulturer krockar heller. Tids nog brukar det lösa sig. Man byter ledare, omorganiserar, etc
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Laban »

taliz skrev:
Nja, konsolidering är ju standard i en mogen bransch.
Specifikt i fordonsbranschen är det väl snarare regel än undantag med stora koncerner som består av ett flertal märken, vilka tidigare var självständiga bolag..
Visst, konsolidering i en mogen bransch med mogen teknik kan fungera. Men det gäller knappast elbilsdelen.

Gammal teknik ska avvecklas, ny ska utvecklas. Inte lätt, se på VW, ID.3. Att det ska bli lättare efter en sammanslagning är jag inte direkt övertygad om. Speciellt inte för Fiat + Chrysler.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av LarsL »

Precis ny utveckling sker bäst i små smidiga grupper/företag utan allt för många styrda rutiner och ordningar som hindrar.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Jerker »

För varje månad som går så ökar värdet i företaget Tesla. Det har ju varit som ett mantra att säga att Tesla naturligtvis inte kommer att slå ut alla andra biltillverkare och ensamma stå för övergången till ett elbilssamhälle. Men nu när man ser vilka svårigheter gammelbilsföretagen har och vilken motvilja mot en övergång som fortfarande sitter djupt rotad i deras organisationer så tror jag allt mer att Tesla kommer att stå som en av världens stora biltillverkare när dammet har lagt sig. Det scenariot tror jag inte ens att Elon själv hade tänkt sig.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av LarsL »

Det var inte Elon utan någon annan klok industriman som typ 2012-14 sa att elbilar kommer levereras av Tesla och av ett gäng friggebods tillverkare som vi ännu inte känner namnet på. Jag gissar att dessa friggebods tillverkare finns i Kina och attde just nu växer så det knakar.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Jerker »

Det är sant. Kineserna håller sig framme även här. Det är ju helt otroligt att de har så svårt att fatta detta. Visst, det kommer att tillverkas fossilbilar ett antal år framåt, men det funkar ju inte att streta emot som de nu gör.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Laban »

Jerker skrev:
Visst, det kommer att tillverkas fossilbilar ett antal år framåt, men det funkar ju inte att streta emot som de nu gör.
Det kan också vara så att de inte har något val. Se ID.3 tråden, mjukvaruproblem, VW har svårt att få tag på rätt personal för att åtgärda detta. Det talas om att grunden potentiellt är för dålig, måste göras om. Problem som uppstår pga att olika leverantörers komponenter ska samverka.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av dd88 »

Tror återigen att ni är för tidiga att räkna ut traditionella biltillverkare, troligtvis kommer några försvinna under stundande lågkonjuktur, men pga en tvåprocentig andel elbilar på marknaden? Troligtvis inte. Problemen är bra mycket större än så.

Frågan är snarare hur mycket lågkonjunkturen kommer fördröja omställningen pga stödpaket för att rädda jobben hos en av Europas största industrier.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Zalman3 »

dd88 skrev:
Tror återigen att ni är för tidiga att räkna ut traditionella biltillverkare, troligtvis kommer några försvinna under stundande lågkonjuktur, men pga en tvåprocentig andel elbilar på marknaden? Troligtvis inte. Problemen är bra mycket större än så.

Frågan är snarare hur mycket lågkonjunkturen kommer fördröja omställningen pga stödpaket för att rädda jobben hos en av Europas största industrier.
Vi har ju ett "varvskris moment".
Ska man som på 1970.talet slösa miljarder på en döende verksamhet?
Eller ska man satsa på det som är framtiden?

Trump i USA, har ju valt sida, oljeindustrin måste räddas till varje pris!

Northvolt har ju redan 122 miljarder i orderstock och hoppas på att 2025 ha en årlig försäljning på 520 miljarder!!!

Snacka om framtidsbransch!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av nek0 »

Zalman3 skrev:
dd88 skrev:
Tror återigen att ni är för tidiga att räkna ut traditionella biltillverkare, troligtvis kommer några försvinna under stundande lågkonjuktur, men pga en tvåprocentig andel elbilar på marknaden? Troligtvis inte. Problemen är bra mycket större än så.

Frågan är snarare hur mycket lågkonjunkturen kommer fördröja omställningen pga stödpaket för att rädda jobben hos en av Europas största industrier.
Vi har ju ett "varvskris moment".
Ska man som på 1970.talet slösa miljarder på en döende verksamhet?
Eller ska man satsa på det som är framtiden?

Trump i USA, har ju valt sida, oljeindustrin måste räddas till varje pris!

Northvolt har ju redan 122 miljarder i orderstock och hoppas på att 2025 ha en årlig försäljning på 520 miljarder!!!

Snacka om framtidsbransch!
Hur många avgasbilar säljs i världen varje år? Snacka om inkomster :) Så länge efterfrågan finns kommer vi att dras med avgasbilarna oavsett vad du eller jag önskar oss.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Fredrik j »

dd88 skrev:
Tror återigen att ni är för tidiga att räkna ut traditionella biltillverkare, troligtvis kommer några försvinna under stundande lågkonjuktur, men pga en tvåprocentig andel elbilar på marknaden? Troligtvis inte. Problemen är bra mycket större än så.

Frågan är snarare hur mycket lågkonjunkturen kommer fördröja omställningen pga stödpaket för att rädda jobben hos en av Europas största industrier.
Tror inte heller att det är aktuellt att låta europeiska biltillverkare gå i konkurs efter Corona p.g.a. utsläppsgränser. Vi kan nog förvänta oss stora stöd från EU för att undvika katastrof.

Jag tänker att det ändå på något sätt dom gamla tillverkarna ska uppskatta att det var ett företag som Tesla som lanserade den första seriösa elbilen. Tröskeln för traditionella kunder att köpa en Tesla har ju ändå varit påtagligt större än om den lanserats som en vanlig bil fast eldriven. Tänk tanken att det skulle varit t.ex. VW, Toyota eller någon av premiumtyskarna som lanserat en bil med en drivlina likt Teslas i någon av deras redan storsäljande fossilbilar (Toyota Camry?). Försäljningen hade ju startat på en mycket högre nivå direkt.

Resonemanget baserar jag på att jag troligtvis inte är ensam om att tycka att Teslas drivlinor är fantastiska och helt utan konkurrens medans det är resten av bilen/företaget som inte riktigt räcker till.
Hade min Volvo funnits med drivlina liknande den i model3 hade jag bytt imorgon.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Laban »

nek0 skrev:
Hur många avgasbilar säljs i världen varje år? Snacka om inkomster :) Så länge efterfrågan finns kommer vi att dras med avgasbilarna oavsett vad du eller jag önskar oss.
Problemen för tillverkarna uppstår väl långt innan vi har nått 50% elbilar ?

Sen känns det givet att många av de traditionella tillverkarna kommer att överleva, men sannolikt inte alla. Och skulle jag gissa på vilka som definitivt inte kommer att göra det så skulle Fiat/Chrysler ligga högt uppe i listan.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Fredrik j »

Laban skrev:
nek0 skrev:
Hur många avgasbilar säljs i världen varje år? Snacka om inkomster :) Så länge efterfrågan finns kommer vi att dras med avgasbilarna oavsett vad du eller jag önskar oss.
Problemen för tillverkarna uppstår väl långt innan vi har nått 50% elbilar ?

Sen känns det givet att många av de traditionella tillverkarna kommer att överleva, men sannolikt inte alla. Och skulle jag gissa på vilka som definitivt inte kommer att göra det så skulle Fiat/Chrysler ligga högt uppe i listan.
När andelen elbilar är på 50% kommer den tillverkare som tillverkar 50% elbilar och 50 fossilbilar vara starkast. Särskilt om kurvan för fördelningen globalt planar ut.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Niklas Z »

Fredrik j skrev:
Resonemanget baserar jag på att jag troligtvis inte är ensam om att tycka att Teslas drivlinor är fantastiska och helt utan konkurrens medans det är resten av bilen/företaget som inte riktigt räcker till.
Hade min Volvo funnits med drivlina liknande den i model3 hade jag bytt imorgon.
Jag har en uppfattning som liknar din och tror att fler tänker som du beskriver. Jag har kört BMW 3-serie i många år och trivts utomordentligt med det. Hade BMW kunnat leverera en 3-serie med lika bra drivlina som Model 3 och med ett lika bra laddnätverk (jag hade förhoppningar på Ionity, men de har ju kommit på skam), så hade jag redan bytt till en sådan. I stället har BMW bedrivit sin elbilsutveckling i sirap de senaste åren och därför har jag beställt en Model 3. Är nog inte ensam om att tänka så.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av nek0 »

Niklas Z skrev:
Fredrik j skrev:
Resonemanget baserar jag på att jag troligtvis inte är ensam om att tycka att Teslas drivlinor är fantastiska och helt utan konkurrens medans det är resten av bilen/företaget som inte riktigt räcker till.
Hade min Volvo funnits med drivlina liknande den i model3 hade jag bytt imorgon.
Jag har en uppfattning som liknar din och tror att fler tänker som du beskriver. Jag har kört BMW 3-serie i många år och trivts utomordentligt med det. Hade BMW kunnat leverera en 3-serie med lika bra drivlina som Model 3 och med ett lika bra laddnätverk (jag hade förhoppningar på Ionity, men de har ju kommit på skam), så hade jag redan bytt till en sådan. I stället har BMW bedrivit sin elbilsutveckling i sirap de senaste åren och därför har jag beställt en Model 3. Är nog inte ensam om att tänka så.
Det kan inte vara panik för de stora. Så länge ingen kan leverera en bil som alla kan köpa är det lugnt för alla.
Tesla har levererat 1000 000 bilar och vad är det jämfört med att man säljer ca 80 000 000 bilar per år.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Niklas Z »

nek0 skrev:
Niklas Z skrev:
Det kan inte vara panik för de stora. Så länge ingen kan leverera en bil som alla kan köpa är det lugnt för alla.
Tesla har levererat 1000 000 bilar och vad är det jämfört med att man säljer ca 80 000 000 bilar per år.
Det håller jag med om. Så länge det inte finns ett stort utbud av elbilar så väljer folk att i stället köpa en avgasbil. De får avsättning för sina ICE-bilar.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Jerker »

Min poäng var egentligen bara att jag tror inte längre, som jag tidigare trodde, att Tesla skulle fortsätta att vara en liten nischtillverkare även när alla andra också huvudsakligen tillverkar elbilar. Nu tror jag att de kommer att vara hyfsat stora och kan komma att tillverka 5-10 miljoner bilar/år. Det innebär i sin tur att andra, nu stadigt etablerade tillverkare, kommer att försvinna. Inte alla, men helt säkert ett antal av dem.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Niklas Z »

Jerker, det låter rimligt tycker jag.
Tesla kommer att fortsätta sin expansion och så länge inte de etablerade tillverkarna på allvar utmanar genom att kunna leverera elbilar i stora volymer så kommer Tesla att förbli dominanta på sin spelplan. Efter hand kommer ICE-marknaden att krympa och traditionella tillverkare som inte ställer om kommer att falla ifrån.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av taliz »

Jerker skrev:
För varje månad som går så ökar värdet i företaget Tesla. Det har ju varit som ett mantra att säga att Tesla naturligtvis inte kommer att slå ut alla andra biltillverkare och ensamma stå för övergången till ett elbilssamhälle. Men nu när man ser vilka svårigheter gammelbilsföretagen har och vilken motvilja mot en övergång som fortfarande sitter djupt rotad i deras organisationer så tror jag allt mer att Tesla kommer att stå som en av världens stora biltillverkare när dammet har lagt sig. Det scenariot tror jag inte ens att Elon själv hade tänkt sig.
Du har inte kollat detaljerna i Elons bonusprogram? Bild
Ganska tydligt vad han, och bolaget, förväntar sig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Bjelke »

taliz skrev:
Jerker skrev:
För varje månad som går så ökar värdet i företaget Tesla. Det har ju varit som ett mantra att säga att Tesla naturligtvis inte kommer att slå ut alla andra biltillverkare och ensamma stå för övergången till ett elbilssamhälle. Men nu när man ser vilka svårigheter gammelbilsföretagen har och vilken motvilja mot en övergång som fortfarande sitter djupt rotad i deras organisationer så tror jag allt mer att Tesla kommer att stå som en av världens stora biltillverkare när dammet har lagt sig. Det scenariot tror jag inte ens att Elon själv hade tänkt sig.
Du har inte kollat detaljerna i Elons bonusprogram? Bild
Ganska tydligt vad han, och bolaget, förväntar sig.
Ja, jag har ju sagt flera gånger att Tesla är som vilket företag som helst, dom har ett syfte och mål
framför allt och det är att växa och tjäna pengar (dom satsar fortfarande 100% på organisk tillväxt).
Snacket om att transformera hela sektorn till eldrift är väl gulligt och helt PK men bolagets mål är
till syvende och sist att tjäna pengar.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av Fredrik j »

Bjelke skrev:
taliz skrev:
Jerker skrev:
För varje månad som går så ökar värdet i företaget Tesla. Det har ju varit som ett mantra att säga att Tesla naturligtvis inte kommer att slå ut alla andra biltillverkare och ensamma stå för övergången till ett elbilssamhälle. Men nu när man ser vilka svårigheter gammelbilsföretagen har och vilken motvilja mot en övergång som fortfarande sitter djupt rotad i deras organisationer så tror jag allt mer att Tesla kommer att stå som en av världens stora biltillverkare när dammet har lagt sig. Det scenariot tror jag inte ens att Elon själv hade tänkt sig.
Du har inte kollat detaljerna i Elons bonusprogram? Bild
Ganska tydligt vad han, och bolaget, förväntar sig.
Ja, jag har ju sagt flera gånger att Tesla är som vilket företag som helst, dom har ett syfte och mål
framför allt och det är att växa och tjäna pengar (dom satsar fortfarande 100% på organisk tillväxt).
Snacket om att transformera hela sektorn till eldrift är väl gulligt och helt PK men bolagets mål är
till syvende och sist att tjäna pengar.
Naturligtvis. Det är ju framtida vinster som driver upp aktiekursen.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Fiat Chrysler riskerar konkurs?

Inlägg av taliz »

Bjelke skrev:
taliz skrev:
Jerker skrev:
För varje månad som går så ökar värdet i företaget Tesla. Det har ju varit som ett mantra att säga att Tesla naturligtvis inte kommer att slå ut alla andra biltillverkare och ensamma stå för övergången till ett elbilssamhälle. Men nu när man ser vilka svårigheter gammelbilsföretagen har och vilken motvilja mot en övergång som fortfarande sitter djupt rotad i deras organisationer så tror jag allt mer att Tesla kommer att stå som en av världens stora biltillverkare när dammet har lagt sig. Det scenariot tror jag inte ens att Elon själv hade tänkt sig.
Du har inte kollat detaljerna i Elons bonusprogram? Bild
Ganska tydligt vad han, och bolaget, förväntar sig.
Ja, jag har ju sagt flera gånger att Tesla är som vilket företag som helst, dom har ett syfte och mål
framför allt och det är att växa och tjäna pengar (dom satsar fortfarande 100% på organisk tillväxt).
Snacket om att transformera hela sektorn till eldrift är väl gulligt och helt PK men bolagets mål är
till syvende och sist att tjäna pengar.
Jo, men bonusprogrammet gör det väldigt tydligt exakt vad de förväntar sig och när. Tex market cap på 650 miljarder usd år 202x(glömt), för att Elon skall få 100% ersättning.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar