Omöjligt få kontakt med Service Center...
Moderator: Redaktion
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Nu har även jag lyckats boka min service utan problem via appen. Har absolut inget emot moderna och arbetsbesparande appar, men tycker inte att det är ok att ha en app som enda alternativ.
Min wall connector har jag kopplat in igen och pratat med en norsk tjej som körde något test och sedan sa att deras tekniker ska analysera detta, men att jag sedan troligen får åka ut och lämna den på närmsta service center, dvs Mölndal, som tidigare idag när jag försökte lämna den till dem absolut inte ville ha med den att göra...
Min wall connector har jag kopplat in igen och pratat med en norsk tjej som körde något test och sedan sa att deras tekniker ska analysera detta, men att jag sedan troligen får åka ut och lämna den på närmsta service center, dvs Mölndal, som tidigare idag när jag försökte lämna den till dem absolut inte ville ha med den att göra...
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Teslas Service-Center känns lite som jag upplever svensk sjukvård. Om du åker in till akuten och inte är dödssjuk, så vet man att väntetiden kan vara olidligt lång. Om det däremot är något allvarligt som händer så vet man att det kommer gå undan.
Igår, på väg hem till Stockholm från västkusten, efter ett laddstopp på Norrköpings Supercharger, så lyste den röda airbag-lampan, och vägrade slockna. Bilen är uthämtad den 16 augusti, och har inte varit med om detta, varken med den tidigare Teslan, eller denna.
Som sig bör var första instinkten att göra en reboot för att se om lampan skulle slockna då, men rebooten hade ingen som helst effekt på lampan. Letade upp varningsindikatorn i bilens manual, varpå det gick att läsa att man omedelbart skulle kontakta Tesla och sluta köra bilen.
Eftersom det var ett "nödläge" så knappade vi oss fram till rätt svarsalternativ på telefon, och fick prata med en person på EMEA-supporten på en gång. Två timmar senare, vid 18 på en söndag, kom en bärgare hem och plockade bilen.
Jag hade redan en tid bokad i appen för service pga ett "läckande" vindbrus som kommer någonstans från A-stolpen vid förarsidan. Denna tid var dock först i slutet på oktober. Ljudet gör sig hört först i höga motorvägsfarter (från 90-100km/h och uppåt), och är väldigt irriterande. Då det inte går att kontakta Tesla på ett vettigt sätt för "vanliga" ärenden som detta, så är det ju bara något man får leva med, och acceptera en tid två månader framåt.
Men när dert väl är allvar, då går det fort. Som svensk sjukvård.
(Hoppas självklart att de försöker fixa även vindläckaget, nu när de redan har bilen inne, så jag slipper åka med det en månad till)
Igår, på väg hem till Stockholm från västkusten, efter ett laddstopp på Norrköpings Supercharger, så lyste den röda airbag-lampan, och vägrade slockna. Bilen är uthämtad den 16 augusti, och har inte varit med om detta, varken med den tidigare Teslan, eller denna.
Som sig bör var första instinkten att göra en reboot för att se om lampan skulle slockna då, men rebooten hade ingen som helst effekt på lampan. Letade upp varningsindikatorn i bilens manual, varpå det gick att läsa att man omedelbart skulle kontakta Tesla och sluta köra bilen.
Eftersom det var ett "nödläge" så knappade vi oss fram till rätt svarsalternativ på telefon, och fick prata med en person på EMEA-supporten på en gång. Två timmar senare, vid 18 på en söndag, kom en bärgare hem och plockade bilen.
Jag hade redan en tid bokad i appen för service pga ett "läckande" vindbrus som kommer någonstans från A-stolpen vid förarsidan. Denna tid var dock först i slutet på oktober. Ljudet gör sig hört först i höga motorvägsfarter (från 90-100km/h och uppåt), och är väldigt irriterande. Då det inte går att kontakta Tesla på ett vettigt sätt för "vanliga" ärenden som detta, så är det ju bara något man får leva med, och acceptera en tid två månader framåt.
Men när dert väl är allvar, då går det fort. Som svensk sjukvård.
(Hoppas självklart att de försöker fixa även vindläckaget, nu när de redan har bilen inne, så jag slipper åka med det en månad till)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.Bjelke skrev:Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Sen om dom ställer följdfrågor så gör dom det på sms och då har man öppnat en kommunikationsväg som faktiskt fungerar
Model S P85DL+
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Blir man tvungen att sitta och vänta länge på akuten så ska man tänka att man är lyckligt lottad som inte har en fullt så dålig dag som andra.
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Hämtade ut bilen idag. Krockkuddsproblematiken fixad, men vindljudet han de inte kolla, utan det får jag vänta med tills min bokade servicetid i oktober. På väg därifrån upptäckte jag att de måste ha monterat bort bilbältena, iaf på förarsidan. Bältet var ”tvinnat” och går alltså inte att sätta i utan att det skruvar sig.
Jag lade till information om det på mitt redan existerande ärende. Går som sagt inte att göra på något annat sätt, utan man får uppdatera sin existerande bokning/text.
På servicecentret berättade en mycket hjälpsam kille att de ska öppna ett till service center i Segeltorp. Han var medveten om att servicen inte var 100% just nu men trodde att det skulle bli kortare köer och bättre upplevelse när väl det andra centret öppnade.
”Vi har mer än tripplat bilparken i Sverige, men har fortfarande bara ett service center. Det blir svårt att hinna med då”
Jag lade till information om det på mitt redan existerande ärende. Går som sagt inte att göra på något annat sätt, utan man får uppdatera sin existerande bokning/text.
På servicecentret berättade en mycket hjälpsam kille att de ska öppna ett till service center i Segeltorp. Han var medveten om att servicen inte var 100% just nu men trodde att det skulle bli kortare köer och bättre upplevelse när väl det andra centret öppnade.
”Vi har mer än tripplat bilparken i Sverige, men har fortfarande bara ett service center. Det blir svårt att hinna med då”
- LeifSundsvall
- Teslaägare
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 17 aug 2019 10:41
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Väntar på svar om vinterdäck, bör väl gå att få till dagen efter. Blir nog externt köp.
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
[quote="Daniel"] På väg därifrån upptäckte jag att de måste ha monterat bort bilbältena, iaf på förarsidan. Bältet var ”tvinnat” och går alltså inte att sätta i utan att det skruvar sig.
/quote]
Bältet kan bli tvinnat utan att man monterar bort det och det går att fixa själv genom att dra ut hela bältet och se till att det åker in rätt.
/quote]
Bältet kan bli tvinnat utan att man monterar bort det och det går att fixa själv genom att dra ut hela bältet och se till att det åker in rätt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Jag sitter och väntar på återkoppling. Jag är dock osäker på exakt vad jag frågade - och när (veckor sedan...). Jag hitter min "Inkorg" i appen, men finns det en "Skickat" man kan hitta någonstans?
Eller ska jag bara kapitulera, ta ledigt en eftermiddag och åka upp till SC?
Eller ska jag bara kapitulera, ta ledigt en eftermiddag och åka upp till SC?
Senast redigerad av dstr, redigerad totalt 1 gånger.
- LeifSundsvall
- Teslaägare
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 17 aug 2019 10:41
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Vi har 19" slipstream silver, nokian dubbade.LeifSundsvall skrev:Väntar på svar om vinterdäck, bör väl gå att få till dagen efter. Blir nog externt köp.
Vi har 19" slipstream sliver nokian odubbade.
Vi har 19" slipstream silver pirelli odubbade.
Inte en bild inte ett pris men ett svar i alla fall.
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Skickade in ny fråga idag kring både ccs och mcu-uppgradering.
Det är ju inte så att man håller andan i väntan på återkoppling.
Det är ju inte så att man håller andan i väntan på återkoppling.
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Appen fungerar inte: Trycker jag på Boka service så kommer Teslamärket upp på skärmen, men ingenting händer.
Försökte ett par gånger med samma resultat. Ominstallerade appen, men samma resultat.
Kan man inte boka service genom Tesla-kontot på något sätt?
Försökte ett par gånger med samma resultat. Ominstallerade appen, men samma resultat.
Kan man inte boka service genom Tesla-kontot på något sätt?
Tesla Model S "Raven" Long range FSD 2019
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Nu kan jag bekräfta att det inte funkar alls.jpetters skrev:Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.Bjelke skrev:Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Om man lägger till saker på en redan bokad tid så är det långt ifrån säkert
att dom läser det och registrerar det osv, jag hade lagt till två saker och INGEN av dom hade dom sett och
än mindre lagt in det som ärende på bilen.
Ursäkta språket men förbannade jävla skitföretag! Rent ut sagt, det här är så jävla totalt oacceptabelt det överhuvudtaget kan bli.
Det är alltså helt omöjligt att kommunicera och man har absolut ingen som helst möjlighet att veta om
det har fungerat i appen.
Jag riskerar nu att ÅTERIGEN få ta ledigt från jobbet och åka 26 mil och tillbaks (och en till hotellnatt) enbart pgav Tesla.
Så här var det ofta förr men berodde då på inkompetens (dom trodde ofta att dom hade lagat något och sedan visade det sig att så inte var fallet).
Jag framförde återigen hur fel och oacceptabelt det här är att dom inte har någon telefon eller mail alls.
Jag tror fortfarande inte att det är helt lagligt, inte mot privatkunder iaf. Skitbra med en app men att inte ha något annat alternativ alls... näe inte OK.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Igår fick jag ett mejl från Tesla där jag skulle ge feedback på min serviceupplevelse. För en bokad tid den 28/10. Alla varningsklockor ringer och visst har Tesla avbokat min servicetid. Utan att kommunicera med mig.Bjelke skrev:Nu kan jag bekräfta att det inte funkar alls.jpetters skrev:Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.Bjelke skrev:Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Om man lägger till saker på en redan bokad tid så är det långt ifrån säkert
att dom läser det och registrerar det osv, jag hade lagt till två saker och INGEN av dom hade dom sett och
än mindre lagt in det som ärende på bilen.
Ursäkta språket men förbannade jävla skitföretag! Rent ut sagt, det här är så jävla totalt oacceptabelt det överhuvudtaget kan bli.
Det är alltså helt omöjligt att kommunicera och man har absolut ingen som helst möjlighet att veta om
det har fungerat i appen.
Jag riskerar nu att ÅTERIGEN få ta ledigt från jobbet och åka 26 mil och tillbaks (och en till hotellnatt) enbart pgav Tesla.
Så här var det ofta förr men berodde då på inkompetens (dom trodde ofta att dom hade lagat något och sedan visade det sig att så inte var fallet).
Jag framförde återigen hur fel och oacceptabelt det här är att dom inte har någon telefon eller mail alls.
Jag tror fortfarande inte att det är helt lagligt, inte mot privatkunder iaf. Skitbra med en app men att inte ha något annat alternativ alls... näe inte OK.
Nu bokade jag snabbt en ny tid i november, men det betyder ju flera hundra mil till med galet sned cambervinkel för mig. Kommer begära ersättning för däck (även om jag lika gärna kan önska en enhörning). Jag har ju köpt bilen privat, så jag kan ju gå vidare till Konsumentverket ifall de fortsätter vara obstinata.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Det blev tom ännu värre än jag trodde, utav dom två saker jag lagt in i appen när jag skapade ärendet, helt i linje med
hur systemet är tänkt att användas, så hade dom inte grejer hemma på den av appen planerade tiden!
INGEN har ens försökt att höra av sig för att kolla om jag vill ha en annan tid (för att slippa åka två gånger) eller behålla
den planerade tiden med följden att en av åtgärderna blir ogjord vid detta tillfälle. Bra jobbat Tesla.
Det gällde då skärmen med en "gul" (snarare brun nu) rand runtom där dom inte hade verktyget hemma.
Skitkul.
Det var förresten precis på håret att dom hann klart med dom två punkter som jag hade lagt till i appen och som dom
inte ens hade sett, föga förvånande...
hur systemet är tänkt att användas, så hade dom inte grejer hemma på den av appen planerade tiden!
INGEN har ens försökt att höra av sig för att kolla om jag vill ha en annan tid (för att slippa åka två gånger) eller behålla
den planerade tiden med följden att en av åtgärderna blir ogjord vid detta tillfälle. Bra jobbat Tesla.
Det gällde då skärmen med en "gul" (snarare brun nu) rand runtom där dom inte hade verktyget hemma.
Skitkul.
Det var förresten precis på håret att dom hann klart med dom två punkter som jag hade lagt till i appen och som dom
inte ens hade sett, föga förvånande...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Jag fick larm om låg 12V. Bilen gick inte att starta. Jag ringde direkt SC nr och valde 1 på menyvalet. De svarade att efter att loggat in på min bil så misstänkte de något mer än 12Ven. De bokade en bärgare direkt och de ordnade så att jag skulle få en ersättningsbil. Bärgaren kom efter ett par timmar eftersom han var upptagen med annat. När han kom så var tydligen 12V så låg att det gick inte att öppna dörrarna. För att kunna ta upp bilen på bärgaren så måste han komma in i Teslan för att gå in på skärmen och välja bogsering. Efter ett tag så fick han fram kablarna till batteriet och kopplade in sitt 12V aggregat. Efter några minuter så tändes skärmen upp och det gick att öppna dörren och välja bogserläge. Jag fick åka bärgare till utlämningen av ersättningsbilen, en Audi A6 diesel Dagen efter fick jag ett SMS att bilen hade kommit till SC Malmö och de lovade att återkomma när de utfört diagnos på bilen. Jag passade på att skriva tillbaka om ytterligare två fel som uppkommit nyligen. Han svarade att han lägger till det på arbetsordern samt undrade om jag fått någon ersättningsbil. Jag var välkommen till Malmö så skulle jag få låna en Tesla, han t.o.m. kunde stå för tågbiljetter dit. Sen har jag väntat i två veckor utan att veta vad som hänt bilen. När jag påminner och frågar om någon diagnos är gjord så får jag dagen efter till svar att de beställt reservdelar och återkommer när de kan jobba med bilen igen. Jag får inga svar på vad det är för fel, ej heller om reservdelar skall beställas från USA. Så det blir väl att vänta ytterligare några veckor utan veta vad som händer.
Resultat: origanisationen utanför SC är väldigt snabba med att lösa problemen och att återkomma o kontrollera att allt löst sig med att få iväg bilen mm. Men sedan när det gäller SC så känner man sig lite bortglömd och man får inte kontakt med någon när man vill.
Ursäkta att det blev en lång historia.
/Lars
Resultat: origanisationen utanför SC är väldigt snabba med att lösa problemen och att återkomma o kontrollera att allt löst sig med att få iväg bilen mm. Men sedan när det gäller SC så känner man sig lite bortglömd och man får inte kontakt med någon när man vill.
Ursäkta att det blev en lång historia.
/Lars
Tesla M3, LR 2019
Laddar med ström från 45 st solpaneler.
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Jag tror att många SC-anställda helt enkelt börjat skita i vad som händer och hur det går. Dom är antagligen så trötta på ständigt ändrade introduktioner från HQ och ändrade förutsättningar att dom helt enkelt lagt ner. Så verkar det iaf!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Grrrr
Min tid för 4-års service 8000 mil på onsdag 27/11 i Upplands VÄSBY bokad sen två månader tillbaka försvann ur appen idag utan nåt som helst meddelande.
Jag får ingen kontakt för att få reda på varför. I live chatten kan de inte se något.
Vad är detta? Har nån varit med om liknande?
Ska jag åka dit ändå o dumpa bilen? Har ju tagit ledigt o allt för att fixa detta.
Min tid för 4-års service 8000 mil på onsdag 27/11 i Upplands VÄSBY bokad sen två månader tillbaka försvann ur appen idag utan nåt som helst meddelande.
Jag får ingen kontakt för att få reda på varför. I live chatten kan de inte se något.
Vad är detta? Har nån varit med om liknande?
Ska jag åka dit ändå o dumpa bilen? Har ju tagit ledigt o allt för att fixa detta.
S70D Ocean blue
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Kan inte Tesla Club Sweden jobba mot Tesla Sverige Service Centers och begära bättre tillgänglighet? Borde väl ge bättre effekt än enstaka privatpersoner som är missnöjda?
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Blir tyvärr svårt när Tibor är ensam och drar lasset. I Norge där TOCN agerar har man agerat åt sina medlemmars väg i mångt och mycket. Allt från absolut katastrofala bemötanden och svar från SC till egna test med canbusläsning för att dokumentera strypning av bl.a 85kWh batterier. Men där är man en hel armé i styrelsen och har medlemsavgift.TeslaM3 skrev:Kan inte Tesla Club Sweden jobba mot Tesla Sverige Service Centers och begära bättre tillgänglighet? Borde väl ge bättre effekt än enstaka privatpersoner som är missnöjda?
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Jag kan tänka mig att bidra med en slant om många andra också gör det för att till exempel anlita en jurist som kan undersöka vilka framkomliga vägar det kan tänkas finnas. Samla alla nuvarande kundärenden som strular för att göra en gruppanmälan till KO. Eller så inför vi medlemsavgift så vi har råd med att hjälpa medlemmar. Att Tibor ska orka dra runt lasset med att sköta hemsidan på sikt kanske är mycket begärt och ser vi möjligheter att utveckla verksamheten så är en medlemsavgift kanske den rätta vägen att gå.NEO skrev:Blir tyvärr svårt när Tibor är ensam och drar lasset. I Norge där TOCN agerar har man agerat åt sina medlemmars väg i mångt och mycket. Allt från absolut katastrofala bemötanden och svar från SC till egna test med canbusläsning för att dokumentera strypning av bl.a 85kWh batterier. Men där är man en hel armé i styrelsen och har medlemsavgift.TeslaM3 skrev:Kan inte Tesla Club Sweden jobba mot Tesla Sverige Service Centers och begära bättre tillgänglighet? Borde väl ge bättre effekt än enstaka privatpersoner som är missnöjda?
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
- jonsalgerier
- Teslaägare
- Inlägg: 376
- Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
- Ort: Knivsta
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Nu kan jag inte på något sätt garantera att det är så här, men tydligen har de ett mobilt team som kommer att vara i Upplands Väsby på onsdag med inte alltför långa service-uppdrag (under tre timmar tror jag).AndersBj skrev:Grrrr
Min tid för 4-års service 8000 mil på onsdag 27/11 i Upplands VÄSBY bokad sen två månader tillbaka försvann ur appen idag utan nåt som helst meddelande.
Jag får ingen kontakt för att få reda på varför. I live chatten kan de inte se något.
Vad är detta? Har nån varit med om liknande?
Ska jag åka dit ändå o dumpa bilen? Har ju tagit ledigt o allt för att fixa detta.
Jag hade en tid bokad i appen, men eftersom den saken skull hanteras av det teamet så togs tiden bort och jag fick istället en muntlig bokning (som bekräftades av en av teknikerna som gick förbi när jag var där).
Så jag skulle nog rekommendera att du åker dit i alla fall.
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Absolut! Jag är på! En riktig förening med medlemsavgift vore fint!Kriper skrev:Jag kan tänka mig att bidra med en slant om många andra också gör det för att till exempel anlita en jurist som kan undersöka vilka framkomliga vägar det kan tänkas finnas. Samla alla nuvarande kundärenden som strular för att göra en gruppanmälan till KO. Eller så inför vi medlemsavgift så vi har råd med att hjälpa medlemmar. Att Tibor ska orka dra runt lasset med att sköta hemsidan på sikt kanske är mycket begärt och ser vi möjligheter att utveckla verksamheten så är en medlemsavgift kanske den rätta vägen att gå.
Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...
Skulle också kunna tänka mig en medlemsavgift mot att man får en förening som kan driva vissa frågor dels modellspecifikt men även mer generellt elbilsspecifikt.NEO skrev:Blir tyvärr svårt när Tibor är ensam och drar lasset. I Norge där TOCN agerar har man agerat åt sina medlemmars väg i mångt och mycket. Allt från absolut katastrofala bemötanden och svar från SC till egna test med canbusläsning för att dokumentera strypning av bl.a 85kWh batterier. Men där är man en hel armé i styrelsen och har medlemsavgift.TeslaM3 skrev:Kan inte Tesla Club Sweden jobba mot Tesla Sverige Service Centers och begära bättre tillgänglighet? Borde väl ge bättre effekt än enstaka privatpersoner som är missnöjda?