Sida 2 av 5

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 13:04
av gyllenvrak
Jag har tyvärr exakt samma problem.

känns som att just nu går det inte att få: vinterdäck, sommardäck, fälgar etc etc, mina vart stulna 5 juni, i skrivande stund är de fortfarande inte levererade. Trygg Hansa har betalt för dem, men de kommer inte. Lika länge har jag också mailat, provat ringt, gått in via appen och boka, inget funkar. Deras support forum, där de säger att de återkommer inom 24-48 timmar funkar inte heller, jag har trevat i mörkret sedan jag köpte bilen. Internet har inte funkat från dag 1, jag är glad om det är på 10 minuter om dagen.
Man ska kunna köpa sina vinterhjul via hemsidan, stämmer inte heller. Om jag kunde hävda köpet, så skulle jag göra det. Detta är min livs värsta affär, vilket är synd, för om allt skulle funka med service etc så är det en underbar bil.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 13:06
av ovelundkvist
Jag förstår om du är upprörd över dålig service, men det har ju inget med att det är en underbar bil att göra eller ej.

Ja, Tesla har inte klarat av att skala upp sin service och support i takt med hastigt ökat antal levererade bilar, men att försöka häva köpet/sälja känns lite överdrivet. Däck och fälgar kan ju dessutom enkelt köpas från andra leverantörer.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 13:44
av gyllenvrak
Jag tycker nog att service etc har atg göra med hurvida det är en underbar biö eller ej, det är ju helheten.
Alla vi som köpt en Tesla, har ju lagt en slant, då kan jag nog tycka att Internet( kartor, Spotify etc etc) ska fungera, jag har ju betalt för det. I övrigt är det lite svårt att köra bilen utan däck och fälg, Trygg Hansa har betalt 62500:- till Tesla för en ny uppsättning däck och fälg då mina vart stulna, det var den 5e juni, inget svar, ingen återkoppling. Så jo, hävda köpet skulle jag göra om jag kunde. Sedan luta mig tillbaka och vänta på att en seriös etablerad bil koncern tar över, då skulle jag med glädje köpa en igen. Då bilen är underbar att köra, men en mardröm att äga.
Skulle beställa 3st till i företaget till mina arbetsledare. Men de får nu istället välja annan tillverkare, då ägandet är för osäkert.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 15:13
av LarsL
Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 15:16
av Generalbogge
LarsL skrev:
Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 15:19
av LarsL
Generalbogge skrev:
LarsL skrev:
Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.
Men firman har redan fått 62500kr för däck de inte levererat?
Ta upp det med försäkringsbolaget det är ju de som är kunderna i det här fallet.

... för mig känns det lite slött att låta bilen stå så här länge... men jag har kanske betydligt större behov av bil än andra?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 15:39
av Generalbogge
LarsL skrev:
Generalbogge skrev:
LarsL skrev:
Hur skulle det vara att be däckfirman kränga på ett par däck på några fälgar så du kan köra bilen. Borde ju inte vara omöjligt att fixa kan man tycka.
Nej, men troligen ändå ganska mycket pengar.
Men firman har redan fått 62500kr för däck de inte levererat?
Ta upp det med försäkringsbolaget det är ju de som är kunderna i det här fallet.

... för mig känns det lite slött att låta bilen stå så här länge... men jag har kanske betydligt större behov av bil än andra?
Det verkar ju vara Tesla som fått denna beställningen på nya fälgar och däck. Och de är då smått omöjliga att få tag på. Tror inte att försäkringsbolaget är sugna på att betala för ytterligare en uppsättning fälgar och däck, bara för att Tesla inte klarar av en så trivial sak som lite gammaldags hederlig kundvård.

Om de nu har så mycket att göra, så är det väl bättre att de är ärliga med det. "Tyvärr ditt ärende kan vi inte prioritera just nu, du får förvänta dig lång väntetid". Det hade varit mycket skönare att få det beskedet (och bli besviken), än att inte få någon återkoppling alls. Eller att bli lovad återkoppling inom kort, och sedan inte återkomma.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 15:50
av HX100
Är lite olika beroende på SC? Stockholm, trondheim har jag inte fått något direkt snabbt svar från men Göteborg är väldigt samarbetsvilliga via sms. Jag har inget brådskande ärende dock men de svarar alltid.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 16:49
av Vesslan1945
Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 16:56
av OfarligTesla
Vesslan1945 skrev:
Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.

Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 17:29
av Svenssons
OfarligTesla skrev:
Vesslan1945 skrev:
Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.

Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 02 aug 2019 17:34
av OfarligTesla
Svenssons skrev:
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.

De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
Det bästa Tesla har är enligt mig mobile service, även om de inte alltid kan komma hem till en. När jag ska köra CCS retrofit så tar det 2 timmar och de hade en mobile service hubb i Mall of Scandinavia. Frun hade inga problem med att ta bilen dit och shoppa i 2 timmar medan de fixade CCS åt oss. Det gör att lånebil blir onödigt för kortare ärenden.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 10:44
av Monark1954
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 11:42
av Remuz
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 12:00
av Monark1954
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 12:46
av Corvus
Monark1954 skrev:
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 12:51
av Leo
Blev nog lite ”fort och fel” det här med att ta bort mail/telefon ÄVEN om det nog är rätt tänkt och smart långsiktigt.

Men en ”inkörningsperiod” (1/2-1år) med parallella system hade nog varit smartare.

Dessutom kunde timingen knappast varit sämre =kickstart av volymleveranser av M3...

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 13:40
av Widolf
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 14:16
av bonath
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Från vilket telefonnummer? Bild

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 14:49
av Widolf
bonath skrev:
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Från vilket telefonnummer? Bild
08-44680445 :-)

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 15:00
av Jeppe_E
Corvus skrev:

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".

Men LOL!

877 798-3752 är... ett amerikanskt nummer... TADAAA! +001 hjälper nog...

Det är det avgiftsfria nummret till vägassistans i USA :lol: :roll: :shock:

Jösses..

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 15:00
av Grovsnus
Bokade för några dagar sedan via appen! Ringde upp mig igår å fick tid nästa vecka!
Funkade fint för mig!

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 15:35
av ville9
Widolf skrev:
Jag måste bara berätta att jag precis blev uppringd av SC.... utan att jag ville något.

Var visst en återkallning på airbag till passageraren som skulle fixas
Okej, något som ska göras på alla bilar som du tolkar det? Vilken modell har du?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 14 aug 2019 17:09
av kikat
La in nytt ärende i appen förra veckan. Fick SMS i måndags att de hade en tid på fredag jag kunde få istället för att vänta till september.
Jättebra service! Tesla verkar ha kommit tillbaka från semestern.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 15 aug 2019 07:37
av Corvus
Corvus skrev:
Monark1954 skrev:
Remuz skrev:
Monark1954 skrev:
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.

Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?

Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.

Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.

Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Nu funkar servicebokningen via hemsidan igen efter gårdagens strul. :-)