Tesla " 85 sedan 4½ år och > 10 000 mil. 30 mil till närmaste serviceställe. Kört med defekt dörrhandtag i snart 2 år. Det går att beställa tid för åtgärd relativt snabbt i Göteborg men det är omöjligt att få en telefonkontakt med någon levande människa överhuvud taget i Sverige. Enkla frågor för egen del som uppstår när tiden man får är kl.1515. Behöver jag reservera hotell? Ska jag åka hem med tåg och återkomma för att hämta bilen? Kan jag få en tid som gör det möjligt att åka fram och tillbaka samma dag? Kontaktat säljpersonal som försökt hjälpa till men inte heller de kan få någon telefonkontakt med någon servicepersonal. Jag skulle reparera för att sälja och beställa en ny Tesla. Med denna totalt värdelösa service och kundrelation får det nog bli någon annan elbil på marknaden nästa gång!
Sonny
Om du bokar en tid i appen, ta en tidig tid och lägg till att du vill ha återkoppling gällande tidsåtgång? Mig hörde de av sig till inom 3 timmar när jag väl kunde lägga in något.
Teslas service fungerar enligt mig bra så länge inget oförutsett händer, när de repade min bil hade de inte en susning om hur det skulle lösas och det var kass info och lååång väntetid. När appen inte fungerade för många verkade de inte ha en susning heller, öppna en telefon temporärt hade ju varit en vettig lösning.
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.
De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ja, jag har 40 mil till Service Center och det har fungerat helt utan anmärkning varje gång som jag velat ha service och alltid fått tiden som jag velat ha. Har visserligen bokat service i god tid, 2-4 veckor innan så det kan vara orsaken. Blev lite besviken att när de hade ändrat villkoren för när man får lånebil. Går det snabbare än 2 timmar att utföra servicen så blir det ingen lånebil numera. Kan dock förstå detta och ingen annan bilverkstad som jag har varit hos tidigare ställer upp med en lånebil gratis under tiden.
De flesta serviceärendena görs nog under dagen, så har det i alla fall varit för mig. Bara en gång där bilen även behövde lackas innebar längre tid men jag hade ju lånebil och fria mil så inget bekymmer. Oavsett så behövs inget hotell ifall man har 30 mil till SC.
Det bästa Tesla har är enligt mig mobile service, även om de inte alltid kan komma hem till en. När jag ska köra CCS retrofit så tar det 2 timmar och de hade en mobile service hubb i Mall of Scandinavia. Frun hade inga problem med att ta bilen dit och shoppa i 2 timmar medan de fixade CCS åt oss. Det gör att lånebil blir onödigt för kortare ärenden.
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.
Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?
Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.
Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?
Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.
Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?
Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.
Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?
Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.
Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.
Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
La in nytt ärende i appen förra veckan. Fick SMS i måndags att de hade en tid på fredag jag kunde få istället för att vänta till september.
Jättebra service! Tesla verkar ha kommit tillbaka från semestern.
Problemet verkar inte var löst.
Provar via appen och webben. Får samma felmeddelanden som visats tidigare.
Har provat alla tipps i denna tråd förutom MAC dator.
Får körförbud om 3 veckor.
Är enda åtgärden fortfarande att åka 65 mil enkel väg och kliva in på SC i Upplands Väsby?
Har även provt SMS där jag haft kontakt tidigare men inte fått svar.
Har du testat att inte skriva något i fritextfältet?
Då går det inte komma vidare. Knappen next är inte aktiv. Provat ordet Ring och bara mellanslag.
Det verkar helt klart vara något knas med Teslas servicebokning just nu.
Jag har sedan i morse försökt boka servicetid för byte av 12V-batteri både på webben och i appen åtskilliga gånger men får bara nedan felmeddelande.
Det intressanta är telefonnumret till kundtjänst som man hänvisas till på webben som inte verka leda någonstans, "numret har ingen abonnent ...".
Nu funkar servicebokningen via hemsidan igen efter gårdagens strul.
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
Har de inte hört av sig, inte har delarna hemma och du kommer dit så skulle jag försöka kräva lånebil tills de har fixat bilen. Då spelar det mindre roll att delarna inte är på plats även ifall det kan betyda ytterligare en resa på 30 mil. Själv har jag ca 40 mil och det blir en tur på 80 mil tur och retur.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Efter över en månads väntan, via supportsidan och avsaknad av feedback gjorde jag en bokning via appen. Tyvärr så stödjer den inte klistra in funktionen så jag fyllde i att de gärna får höra av sig. Ny väntan, bra om de hör av sig innan det är dags att komma med bilen, för jag vägrar åka 30 mil om det inte har delar i lager.
De kommer inte låta dig köra ner om de inte kan göra något jobb på bilen. De kommer höra av sig senast dagen före bokningen jag lovar dig. Att de ringer dig kan jag däremot inte lova, Tesla föredrar SMS eller mail, det senare främst om de vill ha in bilder på bilen. Skulle varit bra om du skrev vad ärendet gällde i fritextrutan istället för bara skriva att de ska ringa. Skriver du inget så vet de ju ingenting så då kan de anta att det är någon skitsak som de prioriterar väldigt lågt, därmed riskerar ev. reservdelar att inte hinna komma innan din bokade tid och din tid kommer bli avbokad.
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?
Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.
I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.
Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?
Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.
I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.
Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?
Jag försökte boka service nu men det går inte. Har testat i firefox och edge, får bara "Hoppsan, något gick fel. Kontakta kundtjänst på (877) 798-3752 för hjälp med att boka in service.". Vill inte ringa ett utländskt nummer och prata engelska.
I appen (android) kan jag inte välja Stockholm, får bara upp val i Norge/Finland eller nere i Göteborg.
Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Har hört om ett case där det blev samma meddelande som du fick men efter nya försök så gick det att boka Stockholm. Misstänker att alla tider kan vara fullbokade där och sedan gäller det att pricka in när det blir nya lediga. Kanske funkar direkt efter midnatt, antingen svensk tid eller i Kalifornien då ny dag kommer in i systemet.
Via webbsidan gick det att välja tider från och med 11 november. Där blev det fel i sista steget när man klickar på "Bekräfta".
Ni som hade problem har ni lyckats boka service till slut?
Är det helt omöjligt att boka service? Det är långt till SC så kan inte åka dit för att boka.
Jag tog alternativet åka till Servicecenter, trots resväg. Det verkade den enda vettiga lösningen, efter ha slösat bort flera timmar med app, dator och i telefonkö uutan att komma någonstans vart. Till sist var det också den minst tidskrävande. Väl på plats var den otroligt hjälpsamma och serviceinriktade personalen kvickt att lösa problemet på direkten, så jag behövde inte åka dit en gång till.