Åkte för några veckor sedan förbi CK vid E6 söder om Göteborg (Onsalamotet), och svängde för skoj skull in för att checka ut. Var endast två laddpunkter, och en ledig. Misstänkte dock att det var något trubbel då det stod elbil på kö till den enda plats som elbil ladda på.Bo99 skrev:Visserligen gratis och anledningen till kö men det vet vi inte säkert. Problemet är att de heter "vi ska bli bäst" och sen är det bara fyra platser per ställe och dessutom längs en motorväg. Ett absolut minimum av tio platser anser jag vara vettigt. Det kan bli kö då också men med bara fyra platser är det i princip garanterat med köer och är 25% dessutom ut funktion så. Med tio platser hade det bara varit 10% som inte fungerade.SwedishAdvocate skrev:En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:
Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.
Syntes inget fel på laddaren. Checkade även med CK-appen. Var grönt där. Ok, jag ger det ett försök. Kopplade in utan problem. Startade sedan CK-appen för att dra igång laddningen. Snurrade en bild på telefonen ett tag, och sedan gav ett snabbt meddelande som flashade förbi att det var problem med laddaren.
Dock så efter denna snabba flash med felet så sattes laddaren som "grön" och status klar att använda i appen. Märkligt. Testade därför ett par gånger till. Samma resultat. Sicken idioti och skit!
Resultat:
1. Alldeles för klent med endast två laddpunkter per station.
2. Klassiker att minst en av laddaunkterna är trasiga.
3. Dålig indikering på laddapunken att den är ur bruk.
4. Ingen indikering i appen att det är några problem (allt grönt).
5. Kö med elbilar i vänt till den enda laddpunkten som fungerar.
Tröttsam idioti.
Försöker CK driva med mig, och göra mig som användare så frustrerad och få så negativ upplevelse som möjligt?
Sanslöst dålig kundupplevelse.