Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Aida »

wheels skrev:
Aida skrev:
SwedishAdvocate skrev:
En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:

Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.

Kl. 13.41: Alla de tre laddarna är upptagna. Vid 150 kW-aren stod en Merca MQC och på de andra en M3 och en ID.4. En E-golf står i kö när en E-tron kommer. E-tron-föraren går fram och talar med folket i Mercan. Sen kör han vidare.

Tre minuter senare: Golfen är kvar i kön. Och nu står det även en Enyaq och M3 till och väntar i kön.


Skrämmande!!
Varför är det skämmande? Det är ju gratis laddning. Hur stor beläggning tror du att det varit om man skulle betala?

Hmmmm så kanske det är ja! Hur länge kommer det att vara gratis? Vad kommer det att kosta sen?? Lite intressant att man får en massa öre i rabatt på bensin om man skaffar Circle K mastercard men står inget om rabatt på kw…
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av chaffis75 »

Ja gratis laddning är inte bra.

För några åt sedan hade vi en Nissan leaf. Denna behövde vi snabbladda ibland när jag varit på jobbet och frun skulle köra till jobbet på kvällen. Då fanns de en eon laddare som passade bra men denna var alltid upptagen då den då var gratis, jobbigt för oss då vi verkligen behövde snabbladda.
Jag var väldigt glad när de började ta betalt, då var de ytterst sällan ett problem, visst de kostade några kronor men ofta behövde jag bara en 3-4kwh för att klara resten av dagen.

Jag föredrar helt klart tillgänglighet framför gratis, sen är ju ionity dyrt inte heller så bra men där runt 5 kr/kwh för snabbladdning är vettigt tycker jag.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av NiklasTesla »

Man kan äta kakan och behålla den idag...!

Köp ex Tesla Model 3 och du kan ladda gratis på massa ställen. Om du behöver åka långt/verkligen behöver tillgänglighet åker du till Teslas SuC-Nätverk och betalar.

Gratis laddningen är ett toppenbra sätt att premiera bra beteende och hjälpa dom som inte har så hög köpkraft att göra bytet till elfordon (trots högre inköpspris).

Heja Lidl mfl samt MVH
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av LarsL »

En rimlig kostnad för elen är bra. Det finns alldeles för många personer som gärna köar för att få lite gratis juice och då blir det kaos.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av taliz »

Skulle inte vilja påstå att det är "kaos".
I värsta fall är det två-tre bilar i kö.
Finns gott om snabbladdare i närheten, där man får betala för sig, om man verkligen har bråttom.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:
Skulle inte vilja påstå att det är "kaos".
I värsta fall är det två-tre bilar i kö.
Finns gott om snabbladdare i närheten, där man får betala för sig, om man verkligen har bråttom.
Jo, men av någon för mig obegriplig anledning så stor folk och köar för gratisladdaren.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av taliz »

LarsL skrev:
taliz skrev:
Skulle inte vilja påstå att det är "kaos".
I värsta fall är det två-tre bilar i kö.
Finns gott om snabbladdare i närheten, där man får betala för sig, om man verkligen har bråttom.
Jo, men av någon för mig obegriplig anledning så stor folk och köar för gratisladdaren.
Låt dom göra det då? Stör ju ingen annan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av LarsL »

taliz skrev:
LarsL skrev:
taliz skrev:
Skulle inte vilja påstå att det är "kaos".
I värsta fall är det två-tre bilar i kö.
Finns gott om snabbladdare i närheten, där man får betala för sig, om man verkligen har bråttom.
Jo, men av någon för mig obegriplig anledning så stor folk och köar för gratisladdaren.
Låt dom göra det då? Stör ju ingen annan.
Det stör ju bara om det är den laddaren jag måste ha för att komma hem. Nu är det ju som tur är oftast hitta alternativ.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av SwedishAdvocate »

wheels skrev:
Aida skrev:
SwedishAdvocate skrev:
En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:

Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.

Kl. 13.41: Alla de tre laddarna är upptagna. Vid 150 kW-aren stod en Merca MQC och på de andra en M3 och en ID.4. En E-golf står i kö när en E-tron kommer. E-tron-föraren går fram och talar med folket i Mercan. Sen kör han vidare.

Tre minuter senare: Golfen är kvar i kön. Och nu står det även en Enyaq och M3 till och väntar i kön.
Skrämmande!!
Varför är det skämmande? Det är ju gratis laddning. Hur stor beläggning tror du att det varit om man skulle betala?
Oops. Det visste jag inte. :oops:

Hade jag vetat det hade jag nog inte postat...

Oh well...

Då vet man det också...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Mickep »

Såg reklamen att circlek har en app som känner av när man svänger in för att tanka.(man lägger in betalkort)
Inte långt ifrån att tänka sig att det kan införas på snabbladdare också.
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av MrRun »

Mickep skrev:
Såg reklamen att circlek har en app som känner av när man svänger in för att tanka.(man lägger in betalkort)
Inte långt ifrån att tänka sig att det kan införas på snabbladdare också.
Vissa stationer har väl också regskyltsavläsning?
Ioniq 5 FE AWD
biffen
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 apr 2021 20:25

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av biffen »

Tänkte lämna lite rapport och synpunkter på Circle K Göteborg.
Halvorsäng i närhet av Volvo har 2st 150kw och 2st 50kw.
De senaste 2-3 månaderna har alltid minst en varit ur funktion av snabbladdarna. Idag är det två st ur funktion och ena är felanmäld för flera veckor sedan och den andra ca 1 v.
Bäckebolsvägen har 1st 150kw och 1st 50kw. 150kw har varit ur funktion varje gång.
Lappar saknas ofta om de är ur funktion.

Enligt de jag talat med så är det de vanliga pumptekniker (bensin) som genomför reparation och underhåll.
Begränsad kunskap och uppenbart underbemannade.

Ionity har Circle K börjat välja bort pgr av deras höga prissättning.

Som det ser ut prioriteras inte omställningarna i Göteborg och laddarna de valt verkar vara otroligt instabila.

Som någon skrev om okq8 med 2.5 laddare per station så ser det mer ut som Göteborg som helhet är en öken för snabbladdning.

Saknas gör också Tesla.

Varför tror ni det är så dåligt? Jag är luttrad och det kan ni läsa mellan raderna.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av fth »

biffen skrev:
Tänkte lämna lite rapport och synpunkter på Circle K Göteborg.
Halvorsäng i närhet av Volvo har 2st 150kw och 2st 50kw.
De senaste 2-3 månaderna har alltid minst en varit ur funktion av snabbladdarna. Idag är det två st ur funktion och ena är felanmäld för flera veckor sedan och den andra ca 1 v.
Bäckebolsvägen har 1st 150kw och 1st 50kw. 150kw har varit ur funktion varje gång.
Lappar saknas ofta om de är ur funktion.

Enligt de jag talat med så är det de vanliga pumptekniker (bensin) som genomför reparation och underhåll.
Begränsad kunskap och uppenbart underbemannade.

Ionity har Circle K börjat välja bort pgr av deras höga prissättning.

Som det ser ut prioriteras inte omställningarna i Göteborg och laddarna de valt verkar vara otroligt instabila.

Som någon skrev om okq8 med 2.5 laddare per station så ser det mer ut som Göteborg som helhet är en öken för snabbladdning.

Saknas gör också Tesla.

Varför tror ni det är så dåligt? Jag är luttrad och det kan ni läsa mellan raderna.
Det är ju tyvärr så här det ofta ser ut utanför Teslas nätverk, jag laddar sällan på andra ställen än hemma och SuC, men dom gånger jag gör det är det i princip alltid något strul.

Jag ringer av princip alltid supporten när det strular, och det är många gånger jag har fått till svar typ att ”ja, vi vet, den har varit trasig i flera veckor nu”. :shock:

Helt oacceptabelt, jag fattar inte riktigt varför man öht har laddstationer om man inte tänker underhålla dom :roll:

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
biffen
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 apr 2021 20:25

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av biffen »

Det är ledningen som ansvarar för att prioriteringarna blir rätt. Hade bensinen slutat flöda så hade det inte tagit veckor.
Förmodligen så tror de inte tillräckligt på elbilsladdning.
Jag har dock spenderat mer cash i butiken sedan jag började ladda vilket de själva säger ger mer marginal än bränsleförsäljningen.
Politikerna skulle också kunna tvinga fram ökat byggande, det var ju inga problem med Etanolen som exempel (även om den var taskig).
Sannolikt så ser jag att det kommer bli en ny aktör som köper upp tomter och placerar ut laddnätverk lite så som Tesla gjort. När det väl fungerar bör det bli en moneymachine över tid om det görs rätt.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 924
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av R_Edvinsson »

biffen skrev:
Tänkte lämna lite rapport och synpunkter på Circle K Göteborg.
Halvorsäng i närhet av Volvo har 2st 150kw och 2st 50kw.
De senaste 2-3 månaderna har alltid minst en varit ur funktion av snabbladdarna. Idag är det två st ur funktion och ena är felanmäld för flera veckor sedan och den andra ca 1 v.
Bäckebolsvägen har 1st 150kw och 1st 50kw. 150kw har varit ur funktion varje gång.
Lappar saknas ofta om de är ur funktion.

Enligt de jag talat med så är det de vanliga pumptekniker (bensin) som genomför reparation och underhåll.
Begränsad kunskap och uppenbart underbemannade.

Ionity har Circle K börjat välja bort pgr av deras höga prissättning.

Som det ser ut prioriteras inte omställningarna i Göteborg och laddarna de valt verkar vara otroligt instabila.

Som någon skrev om okq8 med 2.5 laddare per station så ser det mer ut som Göteborg som helhet är en öken för snabbladdning.

Saknas gör också Tesla.

Varför tror ni det är så dåligt? Jag är luttrad och det kan ni läsa mellan raderna.
Passerade Göteborg igår och skippade gratisladdningen då det var en bil i kö i Kungsbacka och sen väldigt osäkert om övriga var i drift.

Tror det har med prisläget att göra att de är ur funktion pga belastningen och därmed inte har högsta prio att få igång heller.

Pratade lite snabbt med en tekniker vid stationen i Väsby och han nämnde att de har beställt en massa laddare som de väntar på leverans av, därför står det bara en laddare på de flesta stationer, samt att de söker bygglov till ”ett antal” till.

Tror skarpt att deras samarbete med Ionity kommer skäras ner då det nätverket verkar ha stannat av typ helt.
biffen
Inlägg: 10
Blev medlem: 08 apr 2021 20:25

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av biffen »

Om de vill börja tjäna pengar på laddningen så måste de få det att fungera. Ju längre tid med gratisladdning desto sämre. Det borde därför prioriteras, låter märkligt annars. I Göteborg på hisingen så finns det totalt 3 st 150kw laddare som jag känner till, dessa står på Circle K så urvalet är inte stort. Hisingens yta är extremt stor med stor befolkningsmängd. I ytterkanterna är det dessutom extremt kapitalstark befolkning och gissningsvis hög andel elbilsägare.
Det har inte varit så högt tryck heller då det alltid ligger nere så högt slitage ser jag inte som orsak. ;)
Ionity är det tvärstopp för och det är nog inte bara prissättningen, har själv varit tvungen att ladda där mycket i sommar och när man står utan laddning spelar priset mindre roll.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Fredrik j »

biffen skrev:
Hisingens yta är extremt stor med stor befolkningsmängd. I ytterkanterna är det dessutom extremt kapitalstark befolkning och gissningsvis hög andel elbilsägare.
Kapitalstark befolkning som bor på Hisingen laddar väl i väldigt stor utsträckning hemma? Eller hur tänker du?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av martinot »

biffen skrev:
Tänkte lämna lite rapport och synpunkter på Circle K Göteborg.
Halvorsäng i närhet av Volvo har 2st 150kw och 2st 50kw.
De senaste 2-3 månaderna har alltid minst en varit ur funktion av snabbladdarna. Idag är det två st ur funktion och ena är felanmäld för flera veckor sedan och den andra ca 1 v.
Bäckebolsvägen har 1st 150kw och 1st 50kw. 150kw har varit ur funktion varje gång.
Lappar saknas ofta om de är ur funktion.

Enligt de jag talat med så är det de vanliga pumptekniker (bensin) som genomför reparation och underhåll.
Begränsad kunskap och uppenbart underbemannade.

Ionity har Circle K börjat välja bort pgr av deras höga prissättning.

Som det ser ut prioriteras inte omställningarna i Göteborg och laddarna de valt verkar vara otroligt instabila.

Som någon skrev om okq8 med 2.5 laddare per station så ser det mer ut som Göteborg som helhet är en öken för snabbladdning.

Saknas gör också Tesla.

Varför tror ni det är så dåligt? Jag är luttrad och det kan ni läsa mellan raderna.
Med tanke på att Göteborg är fordonsstaden nr 1 i landet så är det faktiskt väldigt märkligt hur dåligt det är.

Där borde ju Volvo/Polestar ha en möjlighet att visa vägen om de menar allvar med elektrifieringen.

Samma sak för kommunen som satsar 100+ miljarder på tåg/västlänken. Tydligen blev inga pengar över till personbilar elektrifiering?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 924
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av R_Edvinsson »

Fredrik j skrev:
biffen skrev:
Hisingens yta är extremt stor med stor befolkningsmängd. I ytterkanterna är det dessutom extremt kapitalstark befolkning och gissningsvis hög andel elbilsägare.
Kapitalstark befolkning som bor på Hisingen laddar väl i väldigt stor utsträckning hemma? Eller hur tänker du?
Precis.

Snabbladdning behövs främst längs med stråken där de stora mängderna trafik färdas.

De som bor i området använder nog ytterst sällan dessa laddare, utom då när de är gratis.

Förstår faktiskt inte varför inte större shoppingcenters startar upp laddstationer för passerande bilister.
För vem vill ens stanna på alla dessa mackar.

Snabbladdare man betalar för, eller 30-50kW laddare där man betalar typ 50:- som man sen får tillbaka när man shoppar i centrumet.
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av HX100 »

När jag läser det här och att MER har något slags systemfel, samt hur folk stod i kö till 50kw laddaren i mcd nu så är jag fan glad att tesla kommer öppna upp för alla elbilar. Alla andra aktörer är så jävla oseriösa och jag känner inte att det bygga ut i jämn fart med hur många elbilar det faktiskt är ute nu.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
biffen skrev:
Hisingens yta är extremt stor med stor befolkningsmängd. I ytterkanterna är det dessutom extremt kapitalstark befolkning och gissningsvis hög andel elbilsägare.
Kapitalstark befolkning som bor på Hisingen laddar väl i väldigt stor utsträckning hemma? Eller hur tänker du?
Ju mer pengar man har ju snålare blir man. ;)

Circle Ks strategi att börja med gratisladdning är smart tycker jag.
Leder till att många för upp ögonen för dom, och de får ökad försäljning i butikerna.
Dessutom blir laddutrustningen verkligen stresstestad.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av chaffis75 »

taliz skrev:
Fredrik j skrev:
biffen skrev:
Hisingens yta är extremt stor med stor befolkningsmängd. I ytterkanterna är det dessutom extremt kapitalstark befolkning och gissningsvis hög andel elbilsägare.
Kapitalstark befolkning som bor på Hisingen laddar väl i väldigt stor utsträckning hemma? Eller hur tänker du?
Ju mer pengar man har ju snålare blir man. ;)

Circle Ks strategi att börja med gratisladdning är smart tycker jag.
Leder till att många för upp ögonen för dom, och de får ökad försäljning i butikerna.
Dessutom blir laddutrustningen verkligen stresstestad.
Håller med.. Även deras senaste drag att man behöver appen och anmäla ett bankkort för att ladda är snart, då är alla redo att fortsätta ladda där när de tar betalt och alla vet hur de går till, dvs hur appen fungerar.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Robertrimmevik
elbilist
Inlägg: 638
Blev medlem: 24 sep 2019 12:16

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Robertrimmevik »

R_Edvinsson skrev:
Fredrik j skrev:
biffen skrev:
Hisingens yta är extremt stor med stor befolkningsmängd. I ytterkanterna är det dessutom extremt kapitalstark befolkning och gissningsvis hög andel elbilsägare.
Kapitalstark befolkning som bor på Hisingen laddar väl i väldigt stor utsträckning hemma? Eller hur tänker du?
Precis.

Snabbladdning behövs främst längs med stråken där de stora mängderna trafik färdas.

De som bor i området använder nog ytterst sällan dessa laddare, utom då när de är gratis.

Förstår faktiskt inte varför inte större shoppingcenters startar upp laddstationer för passerande bilister.
För vem vill ens stanna på alla dessa mackar.

Snabbladdare man betalar för, eller 30-50kW laddare där man betalar typ 50:- som man sen får tillbaka när man shoppar i centrumet.
Sista delen du beskriver har jag tjatat länge om nu. Det är också många ggr som man inte är i behov av en snabbare laddning än 50kW. Ska man inte längre än femtio mil kan man lika gärna käka vid en 50kW-laddare. Gör ingen som helst skillnad. Och med tanke på hur dålig laddkurvan är på många bilar så blir skillnaden ännu mindre.(Har man en Tesla ska man planera flera Suc för att få så effektiv laddning som möjligt, inte optimalt direkt) Nu har jag en suverän laddkurva men jag föredrar hellre bättre mat inne i stan än tråkig snabbmat på en mack vid en motorväg.

Om elbil får folk att lära sig att stressa av och ta det lugnt så är det bara några av fördelarna med elbil.
Har fått mig att lugna ner mig lite grann och inte ligga i 150km/h på motorvägen.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3259
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Niklas Z »

Robertrimmevik skrev:
R_Edvinsson skrev:
Förstår faktiskt inte varför inte större shoppingcenters startar upp laddstationer för passerande bilister.
För vem vill ens stanna på alla dessa mackar.

Snabbladdare man betalar för, eller 30-50kW laddare där man betalar typ 50:- som man sen får tillbaka när man shoppar i centrumet.
Sista delen du beskriver har jag tjatat länge om nu. Det är också många ggr som man inte är i behov av en snabbare laddning än 50kW. Ska man inte längre än femtio mil kan man lika gärna käka vid en 50kW-laddare. Gör ingen som helst skillnad. Och med tanke på hur dålig laddkurvan är på många bilar så blir skillnaden ännu mindre.(Har man en Tesla ska man planera flera Suc för att få så effektiv laddning som möjligt, inte optimalt direkt) Nu har jag en suverän laddkurva men jag föredrar hellre bättre mat inne i stan än tråkig snabbmat på en mack vid en motorväg.

Om elbil får folk att lära sig att stressa av och ta det lugnt så är det bara några av fördelarna med elbil.
Har fått mig att lugna ner mig lite grann och inte ligga i 150km/h på motorvägen.
Ja, 50 kW-laddare är utmärkta, förutsatt att de står där man vill stanna cirka en timme. Längs en motorväg är de inget mer än nödladdare. Gärna fler 50 kW stolpar inne i stadskärnorna.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Black
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 14 jul 2019 16:06
Ort: Lidköping

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Black »

Håller med helt ang 50kw laddare. Står de på rätt plats och samt att man kan lita på att de fungerar och är lediga och det finns flera på samma ställe. De är perfekta där man ändå ska luncha och handla/shoppa eller liknande.
Det mest frustrerande är ju när det bara finns en laddare närheten och den är sönder eller den är upptagen av en idiot som laddat upp till 100% och dyker upp en halvtimme efter den varit klar.
Skriv svar