Provade du ringa deras kundtjänst angående kortet. Låter konstigt du inte får in kortet.IcePic skrev:Av nån anledning kan jag inte lägga in mitt kort, appen kraschar och jag känner mig inte helt benägen att skicka kraschdumpen med mitt kort-info tvärs över internet för att se om nån kan fixa det utan att nån annan ser och spar undan mitt kortnummer. Jag kan inte avgöra om dumpen studsar via google och app-teamen där tio ggr innan nån på C-K får se den och C-K's app-team kanske är externt inhyrt med.chaffis75 skrev:Håller med.. Även deras senaste drag att man behöver appen och anmäla ett bankkort för att ladda är snart, då är alla redo att fortsätta ladda där när de tar betalt och alla vet hur de går till, dvs hur appen fungerar.taliz skrev:Circle Ks strategi att börja med gratisladdning är smart tycker jag.
Leder till att många för upp ögonen för dom, och de får ökad försäljning i butikerna.
Dessutom blir laddutrustningen verkligen stresstestad.
Dock lyckades jag få ladda på CircleKs gratisladdare i Linköping ändå, så jag har ju provat deras snabbladdning en gång utan app. De i kassan visste i princip inget om nånting relaterat till el-laddning eller appar alls, antar att deras primära fokus är att sälja korv.
Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Moderator: Redaktion
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
-
- elbilist
- Inlägg: 638
- Blev medlem: 24 sep 2019 12:16
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Har tjatat länge om 22kW-ombordladdare också. Den infrastrukturen är snorbillig i jämförelse med DC. 22kW i kombination med bilar med 120kWh batteri och uppåt skulle i regel ta bort nästan allt behov av snabbladdning i framtiden. Det kräver dock att det finns gott om 22kW destinationsladdning och gott om batteriproduktion. Men det blir ett litet moment 22 av det.mati skrev:Låter som mycket önsketänkande. Idag kan man ju vara glad om det finns AC-stolpar vid ett köpcenter eller i stadskärnor. Och jag inbillar mig att det är sällan elbilar som står där och laddar, utan det är främst laddhybrider. För en elbil är det inte värt besväret att plocka fram laddsladden för några ynka kWh som man kanske får över en lunch. Framförallt inte när det är dyrt att ladda.
Som ni säger så hade ett gäng 50kW-laddare varit betydligt mer användbart.
Jag uppskattade faktiskt dubbelladdaren i min första Tesla. 22kW var perfekt för att få en ordentlig påfyllning över en lunchrast. Idag laddar jag aldrig AC på publika laddstolpar längre.
Vilka aktörer vill investera i dyra snabbladdare om behovet blir mindre i framtiden och vilka vill investera i 22kW och säkra upp för det när knappt några bilar har de ombordladdarna. De är lite av motsatsförhållanden till varandra och just nu tror jag att det gör omställningen långsam.
Men så fort kommuner brf och hyresvärdar börjar säkra upp så kan det gå fort. Finns två andra väldigt starka argument för större batterier. V2X och batteridegradering. Folk tycker om att känna sig trygga.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Självklart, har ticket-nummer i deras interna system, de ville i princip bara veta banken som kortet var knutet till och vilken tidpunkt jag gjorde försöken på, men ingen annan återkoppling sedan dess.Provade du ringa deras kundtjänst angående kortet. Låter konstigt du inte får in kortet.chaffis75 skrev:Av nån anledning kan jag inte lägga in mitt kort, appen kraschar och jag känner mig inte helt benägen att skicka kraschdumpen med mitt kort-info tvärs över internet för att se om nån kan fixa det utan att nån annan ser och spar undan mitt kortnummer. Jag kan inte avgöra om dumpen studsar via google och app-teamen där tio ggr innan nån på C-K får se den och C-K's app-team kanske är externt inhyrt med.IcePic skrev:Håller med.. Även deras senaste drag att man behöver appen och anmäla ett bankkort för att ladda är snart, då är alla redo att fortsätta ladda där när de tar betalt och alla vet hur de går till, dvs hur appen fungerar.
Tesla M3 LR..
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Hoppas att de börjar ta betalt snart.
Helt omöjligt att ladda hos CircleK göteborgsområdet just nu pga alla snåljåpar som står och köar.
Hade gärna betalat för att ladda där.
Helt omöjligt att ladda hos CircleK göteborgsområdet just nu pga alla snåljåpar som står och köar.
Hade gärna betalat för att ladda där.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
De tre 150kw jag rapporterat om är fortfarande ur bruk. Är det köande till 50kw du tänker på eller är du på andra stationer som nu får bära mer?
Håller med om att debitering sannolikt är rätt väg framåt men jag tvivlar på att deras servicetakt kommer att öka oavsett.
Håller med om att debitering sannolikt är rätt väg framåt men jag tvivlar på att deras servicetakt kommer att öka oavsett.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Körde förbi igår och det stämmer att Hisingsbacka 150kW verkar vara ur drift (svart skärm)biffen skrev:De tre 150kw jag rapporterat om är fortfarande ur bruk. Är det köande till 50kw du tänker på eller är du på andra stationer som nu får bära mer?
Håller med om att debitering sannolikt är rätt väg framåt men jag tvivlar på att deras servicetakt kommer att öka oavsett.
Däremot var det bra tryck på Munkebäck med en bil i kö när jag körde förbi den.
Dåligt att man inte ser skillnad i CricleK appen om en laddare är ur drift eller upptagen.
-
- elbilist
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
En enkel uppdatering i appen där det både står laddningaprocent och tid på det så skulle det vara helt guld.dfa skrev:Körde förbi igår och det stämmer att Hisingsbacka 150kW verkar vara ur drift (svart skärm)biffen skrev:De tre 150kw jag rapporterat om är fortfarande ur bruk. Är det köande till 50kw du tänker på eller är du på andra stationer som nu får bära mer?
Håller med om att debitering sannolikt är rätt väg framåt men jag tvivlar på att deras servicetakt kommer att öka oavsett.
Däremot var det bra tryck på Munkebäck med en bil i kö när jag körde förbi den.
Dåligt att man inte ser skillnad i CricleK appen om en laddare är ur drift eller upptagen.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Det står "out of service" i appen på laddare som inte funkar. Är dom upptagna står det också.dfa skrev:Körde förbi igår och det stämmer att Hisingsbacka 150kW verkar vara ur drift (svart skärm)biffen skrev:De tre 150kw jag rapporterat om är fortfarande ur bruk. Är det köande till 50kw du tänker på eller är du på andra stationer som nu får bära mer?
Håller med om att debitering sannolikt är rätt väg framåt men jag tvivlar på att deras servicetakt kommer att öka oavsett.
Däremot var det bra tryck på Munkebäck med en bil i kö när jag körde förbi den.
Dåligt att man inte ser skillnad i CricleK appen om en laddare är ur drift eller upptagen.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Idag höll man på och arbeta med Circle K snabbladdare vid Helsingborg norra infarten. Betongen har varit där länge men nu verkar det komma utrustning också!
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Kul att det går framåt för CK!
(Tyvärr är nästan alla upptagna nuförtiden när jag chansat på att åka förbi, och nästan alltid med bilar på kö för att ladda.)
(Tyvärr är nästan alla upptagna nuförtiden när jag chansat på att åka förbi, och nästan alltid med bilar på kö för att ladda.)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Dags att börja ta betalt kan jag tycka.. Där är några i Göteborg jag skulle känna jag har nytta av men som de är nu orkar man ju knappt chansa på att köra dit.martinot skrev:Kul att det går framåt för CK!
(Tyvärr är nästan alla upptagna nuförtiden när jag chansat på att åka förbi, och nästan alltid med bilar på kö för att ladda.)
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Laddarna syns inte i appen för mig, finns bara några få. Känns svårt att starta dom då. Har android om det spelar roll, filtrering är tom
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Samma sak när jag passerade Mjölby ett par gånger. Massvis med köer varje gång.chaffis75 skrev:Dags att börja ta betalt kan jag tycka.. Där är några i Göteborg jag skulle känna jag har nytta av men som de är nu orkar man ju knappt chansa på att köra dit.martinot skrev:Kul att det går framåt för CK!
(Tyvärr är nästan alla upptagna nuförtiden när jag chansat på att åka förbi, och nästan alltid med bilar på kö för att ladda.)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Nu är Helsingborg norra Berga öppnad. Bild lånad från gruppen Tesla South Sweden!
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Varför där? Bara de som lokal laddar som har nytta av den.. För långt från e6micke_r skrev:Nu är Helsingborg norra Berga öppnad. Bild lånad från gruppen Tesla South Sweden!
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Passar väl bra för Taxi.chaffis75 skrev:Varför där? Bara de som lokal laddar som har nytta av den.. För långt från e6micke_r skrev:Nu är Helsingborg norra Berga öppnad. Bild lånad från gruppen Tesla South Sweden!
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Bäst käk? Circle K har två mackar i området där den andra ligger lite närmre E6 men det är enklare att hitta till denna, ligger direkt vid avfart från motorvägen in till HBG och körtid från E6 är lika. De verkar inte ha några större mackar längre ut mot motorvägen i HBG området.chaffis75 skrev:Varför där? Bara de som lokal laddar som har nytta av den.. För långt från e6micke_r skrev:Nu är Helsingborg norra Berga öppnad. Bild lånad från gruppen Tesla South Sweden!
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Lite synd att Circle K bara sätter upp en delad 300kw på de flesta ställen i Sverige.
Två(dvs fyra uttag) hade gjort att de matchat ionity för de flesta(inte många som kan ladda över 150kw ändå).
(I Köpenhamn har de dock gjort det på två ställen)
Två(dvs fyra uttag) hade gjort att de matchat ionity för de flesta(inte många som kan ladda över 150kw ändå).
(I Köpenhamn har de dock gjort det på två ställen)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Visserligen gratis och anledningen till kö men det vet vi inte säkert. Problemet är att de heter "vi ska bli bäst" och sen är det bara fyra platser per ställe och dessutom längs en motorväg. Ett absolut minimum av tio platser anser jag vara vettigt. Det kan bli kö då också men med bara fyra platser är det i princip garanterat med köer och är 25% dessutom ut funktion så. Med tio platser hade det bara varit 10% som inte fungerade.SwedishAdvocate skrev:En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:
Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Finns helt enkelt inte kundunderlag för det än.Bo99 skrev:Visserligen gratis och anledningen till kö men det vet vi inte säkert. Problemet är att de heter "vi ska bli bäst" och sen är det bara fyra platser per ställe och dessutom längs en motorväg. Ett absolut minimum av tio platser anser jag vara vettigt. Det kan bli kö då också men med bara fyra platser är det i princip garanterat med köer och är 25% dessutom ut funktion så. Med tio platser hade det bara varit 10% som inte fungerade.SwedishAdvocate skrev:En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:
Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Åkte för några veckor sedan förbi CK vid E6 söder om Göteborg (Onsalamotet), och svängde för skoj skull in för att checka ut. Var endast två laddpunkter, och en ledig. Misstänkte dock att det var något trubbel då det stod elbil på kö till den enda plats som elbil ladda på.Bo99 skrev:Visserligen gratis och anledningen till kö men det vet vi inte säkert. Problemet är att de heter "vi ska bli bäst" och sen är det bara fyra platser per ställe och dessutom längs en motorväg. Ett absolut minimum av tio platser anser jag vara vettigt. Det kan bli kö då också men med bara fyra platser är det i princip garanterat med köer och är 25% dessutom ut funktion så. Med tio platser hade det bara varit 10% som inte fungerade.SwedishAdvocate skrev:En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:
Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.
Syntes inget fel på laddaren. Checkade även med CK-appen. Var grönt där. Ok, jag ger det ett försök. Kopplade in utan problem. Startade sedan CK-appen för att dra igång laddningen. Snurrade en bild på telefonen ett tag, och sedan gav ett snabbt meddelande som flashade förbi att det var problem med laddaren.
Dock så efter denna snabba flash med felet så sattes laddaren som "grön" och status klar att använda i appen. Märkligt. Testade därför ett par gånger till. Samma resultat. Sicken idioti och skit!
Resultat:
1. Alldeles för klent med endast två laddpunkter per station.
2. Klassiker att minst en av laddaunkterna är trasiga.
3. Dålig indikering på laddapunken att den är ur bruk.
4. Ingen indikering i appen att det är några problem (allt grönt).
5. Kö med elbilar i vänt till den enda laddpunkten som fungerar.
Tröttsam idioti.
Försöker CK driva med mig, och göra mig som användare så frustrerad och få så negativ upplevelse som möjligt?
Sanslöst dålig kundupplevelse.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- elbilist
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
De sätter upp en stolpe och förbereder för ytterligare en.taliz skrev:Lite synd att Circle K bara sätter upp en delad 300kw på de flesta ställen i Sverige.
Två(dvs fyra uttag) hade gjort att de matchat ionity för de flesta(inte många som kan ladda över 150kw ändå).
(I Köpenhamn har de dock gjort det på två ställen)
Men jag tror (och hoppas) denna typ av laddare blir en parantes i historien och att företagen förstår att det är fel väg att gå.
Men utbudet på marknaden av laddstolpar som delar på en stor central laddstation är inte jättestor just nu.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Många som vill mycket utan o ha något belägg el möjlighet att kunna förverkliga sina "visioner" i det "heta" EV utrymmet.
Är lite samma med alla EV startups som "ska utmanda/manövrera ut/krossa/blabla Tesla"..
Är lite samma med alla EV startups som "ska utmanda/manövrera ut/krossa/blabla Tesla"..
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Håller med. Tyvärr oftast mycket "varmluft" (mycket snack, liten verkstad).tslaqqq skrev:Många som vill mycket utan o ha något belägg el möjlighet att kunna förverkliga sina "visioner" i det "heta" EV utrymmet.
Är lite samma med alla EV startups som "ska utmanda/manövrera ut/krossa/blabla Tesla"..
Samt dålig total kundupplevelse.
Olika leverantörer som bygger sin lilla del; någon leverantör som bygger laddare, några externa IT-konsulter som bygger appen för sig, andra bygger drift/övervakningsproramvara (om de ens bryr sig om det), andra står för service (oftast obefintlig). Ingen bryr som om att ta ägarskap för helheten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Åkte förbi Floda (2mil öster om GBG längs E20) idag och blev glatt överraskad då Circle K där har fundament och asfalt redo för 6 laddare vad jag kan se.
Tycker att Circle K känns som en av de (förutom Tesla) som är mer seriösa i att bygga ut. Synd att de inte marknadsför sig själv bättre genom att dela sina utbyggnadsplaner utan att man skall behöva snubbla över nya laddstationer.
Tycker att Circle K känns som en av de (förutom Tesla) som är mer seriösa i att bygga ut. Synd att de inte marknadsför sig själv bättre genom att dela sina utbyggnadsplaner utan att man skall behöva snubbla över nya laddstationer.