Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2266
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Ja, om man trycker på mittenknappen så kommer info upp.

Frågan är vad andra elbislförare tycker om att någon kommer och börja trycka på laddarens knappar?

Det framgår inte direkt att denna knapp ska användas heller, finns ju stoppknappar också. Många tittar lite konstig på mig, när jag springer runt och knappar samt tar bilder.
20211007_112541.jpg
20211007_110555.jpg
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 719
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Dinsdale »

Off Grid Byggaren skrev:
Ja, om man trycker på mittenknappen så kommer info upp.

Frågan är vad andra elbislförare tycker om att någon kommer och börja trycka på laddarens knappar?

Det framgår inte direkt att denna knapp ska användas heller, finns ju stoppknappar också. Många tittar lite konstig på mig, när jag springer runt och knappar samt tar bilder.
Tack för tipset med mittenknappen, får testa om jag åker förbi nån circle k igen när det fortfarande är gratis.

Känslan jag fick, förutom då samma som du att han i bilen tittade konstigt på mig när jag ställde mig 20 cm från hans bil och började kolla på displayen, var att apparaten såg ut som tvättstugebokningen i miljonprogrammet jag bodde i som student. Med den skillnaden att det stod text vid knapparna på tvättstugebokningen så man förstod direkt vid första besöket vad man skulle trycka på. Se bifogad bild nedan, som intill förväxling är lik circle k-laddarna.
tvättstugebokning.jpeg
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 719
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Dinsdale »

Sciccy skrev:
Det är 4st ccs och 2st chademo
Jo man ser ju det om man gräver sig ner i appen, men tittar man bara snabbt på kartan så står där en stor sexa vid Upplands Väsbys Circle K. Siffran på översikten borde indikera antalet laddplatser, inte antalet sladdar på laddstolparna. Det hjälper ju inte mig att det finns en ledig ccs-kabel om platsen med den kabeln är upptagen av en som laddar med chademo.
Model 3 SR+ 18" 2021
MrRun
elbilist
Inlägg: 804
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av MrRun »

Off Grid Byggaren skrev:
Ja, om man trycker på mittenknappen så kommer info upp.

Frågan är vad andra elbislförare tycker om att någon kommer och börja trycka på laddarens knappar?

Det framgår inte direkt att denna knapp ska användas heller, finns ju stoppknappar också. Många tittar lite konstig på mig, när jag springer runt och knappar samt tar bilder.
20211007_112541.jpg
20211007_110555.jpg
Bara att man stavat fel respektive särskrivit 3 av 4 texter.... vad är det för kvalitet? :roll:
Ioniq 5 FE AWD
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 928
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av R_Edvinsson »

Dinsdale skrev:
Sciccy skrev:
Det är 4st ccs och 2st chademo
Jo man ser ju det om man gräver sig ner i appen, men tittar man bara snabbt på kartan så står där en stor sexa vid Upplands Väsbys Circle K. Siffran på översikten borde indikera antalet laddplatser, inte antalet sladdar på laddstolparna. Det hjälper ju inte mig att det finns en ledig ccs-kabel om platsen med den kabeln är upptagen av en som laddar med chademo.
Bara att välja i appen vilka kontakter du vill se på kartan.


Dock har det strulat senare veckan.
Imorse gick laddningen inte att starta alls och ikväll när jag kom hem (med 2% kvar) var det tjockt av bilar.
Tog en sväng till Ica och när jag kom tillbaka var det 3st lediga precis som appen visade.

Prefekt att ha dessa på typ gångavstånd hemifrån när man kommer hem med tomt batteri.
Har bara 3.7kW i stolpen i garaget så kan man snabbtladda till 45-50% för att sen ladda resten hemma över natten. :D


Gillar deras satsning men de behöver ta i lite till för att det skall vara ett vettigt alternativ man kan luta sig emot.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11511
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av martinot »

R_Edvinsson skrev:
Dock har det strulat senare veckan.
Imorse gick laddningen inte att starta alls och ikväll när jag kom hem (med 2% kvar) var det tjockt av bilar.

Har bara 3.7kW i stolpen i garaget så kan man snabbtladda till 45-50% för att sen ladda resten hemma över natten. :D
Var jag du så skulle jag uppgradera till att kunna ladda med 11kW 3-fas hemma i garaget.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Sciccy
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 22 dec 2019 17:15
Ort: Stockholm

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Sciccy »

Dinsdale skrev:
Sciccy skrev:
Det är 4st ccs och 2st chademo
Jo man ser ju det om man gräver sig ner i appen, men tittar man bara snabbt på kartan så står där en stor sexa vid Upplands Väsbys Circle K. Siffran på översikten borde indikera antalet laddplatser, inte antalet sladdar på laddstolparna. Det hjälper ju inte mig att det finns en ledig ccs-kabel om platsen med den kabeln är upptagen av en som laddar med chademo.
Jag hade ställt in filtret i appen till ccs, så på min står det 4st.
Sen kan du ladda chademo och ccs samtidigt.
2020 M3 Sr+ Vit Vit Drag
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 928
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av R_Edvinsson »

martinot skrev:
R_Edvinsson skrev:
Dock har det strulat senare veckan.
Imorse gick laddningen inte att starta alls och ikväll när jag kom hem (med 2% kvar) var det tjockt av bilar.

Har bara 3.7kW i stolpen i garaget så kan man snabbtladda till 45-50% för att sen ladda resten hemma över natten. :D
Var jag du så skulle jag uppgradera till att kunna ladda med 11kW 3-fas hemma i garaget.
Inte helt enkelt när man står i ett gemensamt hyresgarage.

Det är 3x10mm2 framdraget till stolpen men den är begränsad till 1x16A i sitt utfarande.

Och för 300:-/månad flatrate känner jag att just den biten med snabbare laddning är oviktigt i dagsläget.
Har laddat 1800kW/h sedan i juli…dvs 66öre kW/h

10-15min på CirkleK och jag är hemma i även i extremfallen.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2266
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Testade Cirkel-K i Upplands väsby idag vid 15-tiden, när jag var ute och jobbade strax intill.

Fanns en ledig plats när jag kom, laddaren höll dock på att startas om. En elbilsförare med Nissan NV 200 hade Chademoladdat och fick inte loss laddkontakten ur bilen.

Den släppte efter omstart från supporten, och efter ett par minuter var laddaren online igen.

Pratade lite med taxiföraren i MB EQV, han var väldigt nöjd och behövde oftast snabbladda tre gånger per dag. På tio år hade han inte haft någon längre taxiresa än 22 mil och det fixar ju EQV utan problem.

Lite lustig placering av laddporten, hur många platser finns det egentligen för laddportarna kan jag undra.
Cirkel_k.jpg
Laddport_stor.jpg
Effekt.JPG
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Gargamel »

Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Inlägg: 214
Blev medlem: 27 apr 2021 21:23
Referralkod: ts.la/jan21228

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av IcePic »

Gargamel skrev:
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
Vet ju inte om man ska gilla inlägget för att markera det utan att det betyder att jag tänker betala 6+ SEK per kWh. Grr.
Tesla M3 LR..
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2266
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Off Grid Byggaren »

I förhållande till Ionity och 8,30 per kWh (om du inte har något avtal) så känns det inte så extremt kostsamt.

E.on tar ju 5,25 just nu.

Är väl inte orimligt att 150 kW laddare kommer kosta mellan 6-8 kr år 2022.

Tesla är väl uppe och nosar på 4,65 just nu?

Undrar om det blir timpriser hos andra operatörer framöver?

Och olika rabatter lär väl dyka upp.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av MWall »

Off Grid Byggaren skrev:
I förhållande till Ionity och 8,30 per kWh (om du inte har något avtal) så känns det inte så extremt kostsamt.

E.on tar ju 5,25 just nu.

Är väl inte orimligt att 150 kW laddare kommer kosta mellan 6-8 kr år 2022.

Tesla är väl uppe och nosar på 4,65 just nu?

Undrar om det blir timpriser hos andra operatörer framöver?

Och olika rabatter lär väl dyka upp.

Ja, det är väl ett ganska väntat pris. Billigare än Ionity utan abonnemang åtminstone. Visst, aningen dyrare än Tesla men nog laddar jag hellre på en 150kW-stolpe för 6,25 än på en 50kW för 5,25. Tid är också pengar.

Dock laddar jag allra helst gratis... :twisted: Inte för att det är så stora pengar jag tjänar men känslan är rätt skön. :)
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Gargamel »

Nu vet jag inte hur jag ska göra, behöver ladda ca 3 ggr per vecka och då blir det väl runt 32kWh per gång.
CK har jag på vägen hem, men kan få ionity för 3,10kr/kWh, men måste så åka ut till Södertälje som ger en omväg på 4-5 mil bara för ty ladda billigare än ck’s 6,30. Men ionity-avtalet kostar 1720kr/år utöver laddpriset

Det blir ju ca 30 minuter extra att köra och ladda ca 30-40 minuter mot ck.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av taliz »

Gargamel skrev:
Nu vet jag inte hur jag ska göra, behöver ladda ca 3 ggr per vecka och då blir det väl runt 32kWh per gång.
CK har jag på vägen hem, men kan få ionity för 3,10kr/kWh, men måste så åka ut till Södertälje som ger en omväg på 4-5 mil bara för ty ladda billigare än ck’s 6,30. Men ionity-avtalet kostar 1720kr/år utöver laddpriset

Det blir ju ca 30 minuter extra att köra och ladda ca 30-40 minuter mot ck.
Finns det verkligen ingen annan laddning dit du kör? Luncha/träna/handla nånstans där det finns laddning?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av MWall »

Gargamel skrev:
Nu vet jag inte hur jag ska göra, behöver ladda ca 3 ggr per vecka och då blir det väl runt 32kWh per gång.
CK har jag på vägen hem, men kan få ionity för 3,10kr/kWh, men måste så åka ut till Södertälje som ger en omväg på 4-5 mil bara för ty ladda billigare än ck’s 6,30. Men ionity-avtalet kostar 1720kr/år utöver laddpriset

Det blir ju ca 30 minuter extra att köra och ladda ca 30-40 minuter mot ck.
Om det är värt 4-5 mil på bilen och 30 minuter av din tid för att spara en hundring är ju upp till dig. 300:-/veckan ggr 40 arbetsveckor = 12 000:-. Dra av Ionity-avtalet så landar du på ca 10 tusen om år. Men då har du 600 mil mindre på bilen och 60 timmar mer fritid istället. 600 mil på bilen är åtminstone 6000:- i extra värdeminskning. Förmodligen mer.

Jag skulle alltså säga att det blir en tämligen usel timpenning på att åka till Ionity.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Gargamel »

Märkte att man måste förbetala CK 600kr och godkänna med BankID för att kunna starta laddaren.



taliz skrev:
Gargamel skrev:
Nu vet jag inte hur jag ska göra, behöver ladda ca 3 ggr per vecka och då blir det väl runt 32kWh per gång.
CK har jag på vägen hem, men kan få ionity för 3,10kr/kWh, men måste så åka ut till Södertälje som ger en omväg på 4-5 mil bara för ty ladda billigare än ck’s 6,30. Men ionity-avtalet kostar 1720kr/år utöver laddpriset

Det blir ju ca 30 minuter extra att köra och ladda ca 30-40 minuter mot ck.
Finns det verkligen ingen annan laddning dit du kör? Luncha/träna/handla nånstans där det finns laddning?
Nix, enda snabbladdare mellan KTH (tunnelbanan) och Södertälje är CK i Skärholmen och Ck/ionity i Södertälje.
Och med snabbladdare menar jag 100kW och inte slöladdarna 50kW.
Att ladda till ca 80% på slöladdarna tar minst en timme
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Dexter86 »

10kr here we come…!!!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av taliz »

Gargamel skrev:
Märkte att man måste förbetala CK 600kr och godkänna med BankID för att kunna starta laddaren.



taliz skrev:
Gargamel skrev:
Nu vet jag inte hur jag ska göra, behöver ladda ca 3 ggr per vecka och då blir det väl runt 32kWh per gång.
CK har jag på vägen hem, men kan få ionity för 3,10kr/kWh, men måste så åka ut till Södertälje som ger en omväg på 4-5 mil bara för ty ladda billigare än ck’s 6,30. Men ionity-avtalet kostar 1720kr/år utöver laddpriset

Det blir ju ca 30 minuter extra att köra och ladda ca 30-40 minuter mot ck.
Finns det verkligen ingen annan laddning dit du kör? Luncha/träna/handla nånstans där det finns laddning?
Nix, enda snabbladdare mellan KTH (tunnelbanan) och Södertälje är CK i Skärholmen och Ck/ionity i Södertälje.
Och med snabbladdare menar jag 100kW och inte slöladdarna 50kW.
Att ladda till ca 80% på slöladdarna tar minst en timme
Du kan inte parkera i nått p-hus med laddning(eller gatuparkering, finns ju en del i Sthlm city nu) och ta tuben/bussen/elscootern sista biten?
Som sagt handla/träna/luncha på nått ställe med laddning?
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11511
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av martinot »

Gargamel skrev:
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
En klar fördel.

Innan har det alltid varit så upptaget att det aldrig funnits någon ledig plats, eller iaf. ytterst sällan.

En klar nackdel när saker är gratis att folk skall ladda till 90-100%. För att inte tala om Taxi som gärna blockar speciellt laddare som är gratis.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Dexter86 »

martinot skrev:
Gargamel skrev:
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
En klar fördel.

Innan har det alltid varit så upptaget att det aldrig funnits någon ledig plats, eller iaf. ytterst sällan.

En klar nackdel när saker är gratis att folk skall ladda till 90-100%. För att inte tala om Taxi som gärna blockar speciellt laddare som är gratis.
Blir soprent på dom nu :) så det är fritt fram!
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11511
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av martinot »

Dexter86 skrev:
martinot skrev:
Gargamel skrev:
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
En klar fördel.

Innan har det alltid varit så upptaget att det aldrig funnits någon ledig plats, eller iaf. ytterst sällan.

En klar nackdel när saker är gratis att folk skall ladda till 90-100%. För att inte tala om Taxi som gärna blockar speciellt laddare som är gratis.
Blir soprent på dom nu :) så det är fritt fram!
Hade de lagt sig runt 4,50 så hade de nog varit lite mer konkurrenskraftiga kan jag hålla med om. Men att de börjar ta betalt i sig tycker jag inte är fel. Var problem när de var gratis att finna plats.

Det jag är mest rädd för är om det blir krångligt eller inte att betala. Brukar hata alla appar och betalningarna i de. Har inte heller varit så imponerad av CK's app för att bara ladda gratis. Är rädd för att det kan bli än krångligare nu.

Så tror krångligheten med betalningarna kan nog avskräcka mig mer än priset, om CK-laddare ligger smidigt till vid enstaka tillfällen (normalt laddar jag hemma eller på SuC).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
gnutten
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 09 okt 2019 17:28

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av gnutten »

Dexter86 skrev:
martinot skrev:
Gargamel skrev:
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
En klar fördel.

Innan har det alltid varit så upptaget att det aldrig funnits någon ledig plats, eller iaf. ytterst sällan.

En klar nackdel när saker är gratis att folk skall ladda till 90-100%. För att inte tala om Taxi som gärna blockar speciellt laddare som är gratis.
Blir soprent på dom nu :) så det är fritt fram!
Jag gick igenom beläggningen på alla deras laddare i sverige i appen och det var långt ifrån soprent, snarare tvärt om. Upplands Väsby var till och med full.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av taliz »

gnutten skrev:
Dexter86 skrev:
martinot skrev:
Gargamel skrev:
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
En klar fördel.

Innan har det alltid varit så upptaget att det aldrig funnits någon ledig plats, eller iaf. ytterst sällan.

En klar nackdel när saker är gratis att folk skall ladda till 90-100%. För att inte tala om Taxi som gärna blockar speciellt laddare som är gratis.
Blir soprent på dom nu :) så det är fritt fram!
Jag gick igenom beläggningen på alla deras laddare i sverige i appen och det var långt ifrån soprent, snarare tvärt om. Upplands Väsby var till och med full.
Nog många som bara klickar i appen av vana. De märker först i efterhand att det kostade. Surprise surprise. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Inlägg av Gargamel »

taliz skrev:
Gargamel skrev:
Märkte att man måste förbetala CK 600kr och godkänna med BankID för att kunna starta laddaren.



taliz skrev:
Gargamel skrev:
Nu vet jag inte hur jag ska göra, behöver ladda ca 3 ggr per vecka och då blir det väl runt 32kWh per gång.
CK har jag på vägen hem, men kan få ionity för 3,10kr/kWh, men måste så åka ut till Södertälje som ger en omväg på 4-5 mil bara för ty ladda billigare än ck’s 6,30. Men ionity-avtalet kostar 1720kr/år utöver laddpriset

Det blir ju ca 30 minuter extra att köra och ladda ca 30-40 minuter mot ck.
Finns det verkligen ingen annan laddning dit du kör? Luncha/träna/handla nånstans där det finns laddning?
Nix, enda snabbladdare mellan KTH (tunnelbanan) och Södertälje är CK i Skärholmen och Ck/ionity i Södertälje.
Och med snabbladdare menar jag 100kW och inte slöladdarna 50kW.
Att ladda till ca 80% på slöladdarna tar minst en timme
Du kan inte parkera i nått p-hus med laddning(eller gatuparkering, finns ju en del i Sthlm city nu) och ta tuben/bussen/elscootern sista biten?
Som sagt handla/träna/luncha på nått ställe med laddning?
Närmsta extremslöa laddare hus min nuvarande kund är på Sophiahemmet, 20+ minuter att få där ifrån, kostar 45kr/h eller så.
Tränar inte, har inte den tiden.
När jag handlar tar det ca 15 minuter, och ladda på enfas ger inget.
Elscooter är bara för lättviktiga barn, inte ens om jag var trådsmal så hade jag kunnat komma under 100-120kg som gränsen är på alla(?) elscootrar.
Det finns bara extremslöa laddare i Stockholm mer eller mindr, har inte lust att behöva sitta en timma som nu, ännu mindre sitta 2 timmar för att ladda fullt/80%
Skriv svar