Dags att börja ta betalt kan jag tycka.. Där är några i Göteborg jag skulle känna jag har nytta av men som de är nu orkar man ju knappt chansa på att köra dit.martinot skrev:Kul att det går framåt för CK!
(Tyvärr är nästan alla upptagna nuförtiden när jag chansat på att åka förbi, och nästan alltid med bilar på kö för att ladda.)
Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Moderator: Redaktion
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Laddarna syns inte i appen för mig, finns bara några få. Känns svårt att starta dom då. Har android om det spelar roll, filtrering är tom
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Samma sak när jag passerade Mjölby ett par gånger. Massvis med köer varje gång.chaffis75 skrev:Dags att börja ta betalt kan jag tycka.. Där är några i Göteborg jag skulle känna jag har nytta av men som de är nu orkar man ju knappt chansa på att köra dit.martinot skrev:Kul att det går framåt för CK!
(Tyvärr är nästan alla upptagna nuförtiden när jag chansat på att åka förbi, och nästan alltid med bilar på kö för att ladda.)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Nu är Helsingborg norra Berga öppnad. Bild lånad från gruppen Tesla South Sweden!
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Varför där? Bara de som lokal laddar som har nytta av den.. För långt från e6micke_r skrev:Nu är Helsingborg norra Berga öppnad. Bild lånad från gruppen Tesla South Sweden!
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Passar väl bra för Taxi.chaffis75 skrev:Varför där? Bara de som lokal laddar som har nytta av den.. För långt från e6micke_r skrev:Nu är Helsingborg norra Berga öppnad. Bild lånad från gruppen Tesla South Sweden!
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Bäst käk? Circle K har två mackar i området där den andra ligger lite närmre E6 men det är enklare att hitta till denna, ligger direkt vid avfart från motorvägen in till HBG och körtid från E6 är lika. De verkar inte ha några större mackar längre ut mot motorvägen i HBG området.chaffis75 skrev:Varför där? Bara de som lokal laddar som har nytta av den.. För långt från e6micke_r skrev:Nu är Helsingborg norra Berga öppnad. Bild lånad från gruppen Tesla South Sweden!
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Lite synd att Circle K bara sätter upp en delad 300kw på de flesta ställen i Sverige.
Två(dvs fyra uttag) hade gjort att de matchat ionity för de flesta(inte många som kan ladda över 150kw ändå).
(I Köpenhamn har de dock gjort det på två ställen)
Två(dvs fyra uttag) hade gjort att de matchat ionity för de flesta(inte många som kan ladda över 150kw ändå).
(I Köpenhamn har de dock gjort det på två ställen)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Visserligen gratis och anledningen till kö men det vet vi inte säkert. Problemet är att de heter "vi ska bli bäst" och sen är det bara fyra platser per ställe och dessutom längs en motorväg. Ett absolut minimum av tio platser anser jag vara vettigt. Det kan bli kö då också men med bara fyra platser är det i princip garanterat med köer och är 25% dessutom ut funktion så. Med tio platser hade det bara varit 10% som inte fungerade.SwedishAdvocate skrev:En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:
Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Finns helt enkelt inte kundunderlag för det än.Bo99 skrev:Visserligen gratis och anledningen till kö men det vet vi inte säkert. Problemet är att de heter "vi ska bli bäst" och sen är det bara fyra platser per ställe och dessutom längs en motorväg. Ett absolut minimum av tio platser anser jag vara vettigt. Det kan bli kö då också men med bara fyra platser är det i princip garanterat med köer och är 25% dessutom ut funktion så. Med tio platser hade det bara varit 10% som inte fungerade.SwedishAdvocate skrev:En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:
Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Åkte för några veckor sedan förbi CK vid E6 söder om Göteborg (Onsalamotet), och svängde för skoj skull in för att checka ut. Var endast två laddpunkter, och en ledig. Misstänkte dock att det var något trubbel då det stod elbil på kö till den enda plats som elbil ladda på.Bo99 skrev:Visserligen gratis och anledningen till kö men det vet vi inte säkert. Problemet är att de heter "vi ska bli bäst" och sen är det bara fyra platser per ställe och dessutom längs en motorväg. Ett absolut minimum av tio platser anser jag vara vettigt. Det kan bli kö då också men med bara fyra platser är det i princip garanterat med köer och är 25% dessutom ut funktion så. Med tio platser hade det bara varit 10% som inte fungerade.SwedishAdvocate skrev:En observation från Cirkle K Flädie väster om Lund vid E6/E20 igår torsdag strax efter lunchtid:
Stationen har fyra laddare. Två 150 kW och två 50 kW. En av 150 kW-arna var ur funktion.
Syntes inget fel på laddaren. Checkade även med CK-appen. Var grönt där. Ok, jag ger det ett försök. Kopplade in utan problem. Startade sedan CK-appen för att dra igång laddningen. Snurrade en bild på telefonen ett tag, och sedan gav ett snabbt meddelande som flashade förbi att det var problem med laddaren.
Dock så efter denna snabba flash med felet så sattes laddaren som "grön" och status klar att använda i appen. Märkligt. Testade därför ett par gånger till. Samma resultat. Sicken idioti och skit!
Resultat:
1. Alldeles för klent med endast två laddpunkter per station.
2. Klassiker att minst en av laddaunkterna är trasiga.
3. Dålig indikering på laddapunken att den är ur bruk.
4. Ingen indikering i appen att det är några problem (allt grönt).
5. Kö med elbilar i vänt till den enda laddpunkten som fungerar.
Tröttsam idioti.
Försöker CK driva med mig, och göra mig som användare så frustrerad och få så negativ upplevelse som möjligt?
Sanslöst dålig kundupplevelse.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- elbilist
- Inlägg: 924
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
De sätter upp en stolpe och förbereder för ytterligare en.taliz skrev:Lite synd att Circle K bara sätter upp en delad 300kw på de flesta ställen i Sverige.
Två(dvs fyra uttag) hade gjort att de matchat ionity för de flesta(inte många som kan ladda över 150kw ändå).
(I Köpenhamn har de dock gjort det på två ställen)
Men jag tror (och hoppas) denna typ av laddare blir en parantes i historien och att företagen förstår att det är fel väg att gå.
Men utbudet på marknaden av laddstolpar som delar på en stor central laddstation är inte jättestor just nu.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Många som vill mycket utan o ha något belägg el möjlighet att kunna förverkliga sina "visioner" i det "heta" EV utrymmet.
Är lite samma med alla EV startups som "ska utmanda/manövrera ut/krossa/blabla Tesla"..
Är lite samma med alla EV startups som "ska utmanda/manövrera ut/krossa/blabla Tesla"..
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Håller med. Tyvärr oftast mycket "varmluft" (mycket snack, liten verkstad).tslaqqq skrev:Många som vill mycket utan o ha något belägg el möjlighet att kunna förverkliga sina "visioner" i det "heta" EV utrymmet.
Är lite samma med alla EV startups som "ska utmanda/manövrera ut/krossa/blabla Tesla"..
Samt dålig total kundupplevelse.
Olika leverantörer som bygger sin lilla del; någon leverantör som bygger laddare, några externa IT-konsulter som bygger appen för sig, andra bygger drift/övervakningsproramvara (om de ens bryr sig om det), andra står för service (oftast obefintlig). Ingen bryr som om att ta ägarskap för helheten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Åkte förbi Floda (2mil öster om GBG längs E20) idag och blev glatt överraskad då Circle K där har fundament och asfalt redo för 6 laddare vad jag kan se.
Tycker att Circle K känns som en av de (förutom Tesla) som är mer seriösa i att bygga ut. Synd att de inte marknadsför sig själv bättre genom att dela sina utbyggnadsplaner utan att man skall behöva snubbla över nya laddstationer.
Tycker att Circle K känns som en av de (förutom Tesla) som är mer seriösa i att bygga ut. Synd att de inte marknadsför sig själv bättre genom att dela sina utbyggnadsplaner utan att man skall behöva snubbla över nya laddstationer.
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Tror inte det har skrivits om detta men ser att även Örebro har öppnat med 2*300kW och 1*50kW.
Igen, hade gärna sett mer av planer och att informationen inte släpar efter så. Circle K nämner t.ex inte Helsingbog bland sina stationer på hemsidan alls utan det är bara appen som gäller
Nu verkar jag ju vara forumets största Circle K fanboy, men vilka andra (nej, inte Tesla dom spelar i en annan liga) bygger ut med +150kW laddare ö.h.t just nu? OKQ8? McD? Andra besinbolag? (kommer inte ihåg vilka som finns...)
Igen, hade gärna sett mer av planer och att informationen inte släpar efter så. Circle K nämner t.ex inte Helsingbog bland sina stationer på hemsidan alls utan det är bara appen som gäller
Nu verkar jag ju vara forumets största Circle K fanboy, men vilka andra (nej, inte Tesla dom spelar i en annan liga) bygger ut med +150kW laddare ö.h.t just nu? OKQ8? McD? Andra besinbolag? (kommer inte ihåg vilka som finns...)
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jag fåe nog säga att jag också är väldigt mycket fan av cirkel k, men jag önskar de skulle börja ta betalt så man själv kan börja använda dem, men jag hoppas de blir ett rimligt pris.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jag är ett fan av denna satsning också men om OKQ8 levererar vad de lovar så springer de om i vinter med 8 platser med 6 eller 4 laddstolpar per plats. Då är jag kanske mer fan av dem.
Helsingborg är ur funktion, det höll bara några dagar.
Helsingborg är ur funktion, det höll bara några dagar.
- A76
- Teslaägare
- Inlägg: 243
- Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
- Ort: Onsala
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Tycker det är helt obegripligt vad dålig kvalitet det verkar vara på alla andras snabbladdare förutom Teslas.. Vad sjutton är det som går sönder stup i kvarten? Någon som vet vad problemen är får gärna skriva i tråden.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Behövs mer i stil med Kempower och mindre +10 år gammal teknik tror jag.A76 skrev:Tycker det är helt obegripligt vad dålig kvalitet det verkar vara på alla andras snabbladdare förutom Teslas.. Vad sjutton är det som går sönder stup i kvarten? Någon som vet vad problemen är får gärna skriva i tråden.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7005
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jag håller hel med, det gäller dock inte bara snabbladdare, även AC-laddare krånglar ju något helt orimligt mycket.A76 skrev:Tycker det är helt obegripligt vad dålig kvalitet det verkar vara på alla andras snabbladdare förutom Teslas.. Vad sjutton är det som går sönder stup i kvarten? Någon som vet vad problemen är får gärna skriva i tråden.
MTBF verkar vara typ en kvart för dom här till synes väldigt enkla manickerna
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
CK Charge i Skärholmen/Kungens Kurva öppnade idag.
1 x 150 kW
1 x 50 kW CCS
1 x 50 kW Chademoskräpet
CK appen funkade inte idag och "IT kanske fixar det under veckan".
Fick i början ca 60-65 kWh, i slutet när jag kände mig klar så hade den klättrat till 70 kWh.
Samma med den guld-färgade ID4:an som inte kom över 40..
1 x 150 kW
1 x 50 kW CCS
1 x 50 kW Chademoskräpet
CK appen funkade inte idag och "IT kanske fixar det under veckan".
Fick i början ca 60-65 kWh, i slutet när jag kände mig klar så hade den klättrat till 70 kWh.
Samma med den guld-färgade ID4:an som inte kom över 40..
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Det var som fan. Första vettiga laddaren på hela sträckan E20 mellan Gbg och Skaraborg. Allt annat är bara halvdan 50kW-skit och en fejk-120kW laddare från Vattenfall som i verkligheten är på bara 60kW.dfa skrev:Åkte förbi Floda (2mil öster om GBG längs E20) idag och blev glatt överraskad då Circle K där har fundament och asfalt redo för 6 laddare vad jag kan se..
Tack CK.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Johlei
- Teslaägare
- Inlägg: 313
- Blev medlem: 21 jun 2019 10:06
- Ort: Huddinge
- Referralkod: ts.la/john713130
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Jag fick förmånen att prova både 50 kW och 150 kW med min M3LR-19. Nu startade jag med hög SoC (50%) på 50 kW-laddaren. Inga problem att starta laddningen med appen och jag fick 47-32 kW. Lite senare kom jag tillbaka och laddade 65-87 SoC på 150kW-laddaren på 53 - 47 kW. Även den stolpen gick utmärkt att starta och stoppa med appen.Gargamel skrev:CK Charge i Skärholmen/Kungens Kurva öppnade idag.
1 x 150 kW
1 x 50 kW CCS
1 x 50 kW Chademoskräpet
CK appen funkade inte idag och "IT kanske fixar det under veckan".
Fick i början ca 60-65 kWh, i slutet när jag kände mig klar så hade den klättrat till 70 kWh.
Samma med den guld-färgade ID4:an som inte kom över 40..
Och det bästa är att det inte kostade en enda norsk krona där! Priset är nämligen 0 NOK/kWh på just den stationen. Hoppas bara att jag slipper växlingsavgift på mina två laddningar :-O.
Tack för ladd CircleK! Finns nog risk att det blir fler tunnbrödsrulleluncher där i närtid…
Tesla Model Y AWD Long Range 2023
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Tesla Model 3 AWD Long Range 2019
Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Var detta i Norge, och var i Norge isf?Johlei skrev:Jag fick förmånen att prova både 50 kW och 150 kW med min M3LR-19. Nu startade jag med hög SoC (50%) på 50 kW-laddaren. Inga problem att starta laddningen med appen och jag fick 47-32 kW. Lite senare kom jag tillbaka och laddade 65-87 SoC på 150kW-laddaren på 53 - 47 kW. Även den stolpen gick utmärkt att starta och stoppa med appen.Gargamel skrev:CK Charge i Skärholmen/Kungens Kurva öppnade idag.
1 x 150 kW
1 x 50 kW CCS
1 x 50 kW Chademoskräpet
CK appen funkade inte idag och "IT kanske fixar det under veckan".
Fick i början ca 60-65 kWh, i slutet när jag kände mig klar så hade den klättrat till 70 kWh.
Samma med den guld-färgade ID4:an som inte kom över 40..
Och det bästa är att det inte kostade en enda norsk krona där! Priset är nämligen 0 NOK/kWh på just den stationen. Hoppas bara att jag slipper växlingsavgift på mina två laddningar :-O.
Tack för ladd CircleK! Finns nog risk att det blir fler tunnbrödsrulleluncher där i närtid…
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik