Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
En klar fördel.
Innan har det alltid varit så upptaget att det aldrig funnits någon ledig plats, eller iaf. ytterst sällan.
En klar nackdel när saker är gratis att folk skall ladda till 90-100%. För att inte tala om Taxi som gärna blockar speciellt laddare som är gratis.
Blir soprent på dom nu så det är fritt fram!
Jag gick igenom beläggningen på alla deras laddare i sverige i appen och det var långt ifrån soprent, snarare tvärt om. Upplands Väsby var till och med full.
Det ser ut att det blivit bättre i Skärholmen.
En taxi stod på den med 150kW.
Jag tog den på 50. Bara en taxi som kommit och stuckit då båda laddarna var upptagna. Efter den första tesla-taxin har åkt, så har ingen elbil kommit förbi under de 45 minuter jag suttit här
Jag var och testade skärmholmen igår. Hade 30% SoC och maxade på 71kW. Inte varmt batteri, men lite mer hade jag väntat mig. Vid 60% var jag under 50kW och orkade inte vänta mer. Var gratis då...
Jag tror att man kommer peta i mer kapacitet i bilarna. Med 120kWh skulle jag aldrig behöva snabbladda min 3a så säg en model Y med 135kWh... Om jag räknar in de sträckor jag kört senaste 5åren skulle jag med den typen av bil behövt snabbladda en endaste gång totalt.
Jag tror att man kommer peta i mer kapacitet i bilarna. Med 120kWh skulle jag aldrig behöva snabbladda min 3a så säg en model Y med 135kWh... Om jag räknar in de sträckor jag kört senaste 5åren skulle jag med den typen av bil behövt snabbladda en endaste gång totalt.
Jag tror att man kommer peta i mer kapacitet i bilarna. Med 120kWh skulle jag aldrig behöva snabbladda min 3a så säg en model Y med 135kWh... Om jag räknar in de sträckor jag kört senaste 5åren skulle jag med den typen av bil behövt snabbladda en endaste gång totalt.
Låter som en billig historia med 135kWh batteri
Med tanke på hur snabbt kostnad och vikt minskar så tror jag inte det kommer vara så dyrt inom en rimlig tid. Om en model Y liknande bil kostar 300k med 75kWh och 350k med 135kWh tex...
Jag tror att man kommer peta i mer kapacitet i bilarna. Med 120kWh skulle jag aldrig behöva snabbladda min 3a så säg en model Y med 135kWh... Om jag räknar in de sträckor jag kört senaste 5åren skulle jag med den typen av bil behövt snabbladda en endaste gång totalt.
Låter som en billig historia med 135kWh batteri
Med tanke på hur snabbt kostnad och vikt minskar så tror jag inte det kommer vara så dyrt inom en rimlig tid. Om en model Y liknande bil kostar 300k med 75kWh och 350k med 135kWh tex...
Bedömt inom 5 år är det verklighet, möjligtvis 50'-100' högre baspris, men priserna kommer nog pressas rrjält från nuvarande nivå.
Jag tror att man kommer peta i mer kapacitet i bilarna. Med 120kWh skulle jag aldrig behöva snabbladda min 3a så säg en model Y med 135kWh... Om jag räknar in de sträckor jag kört senaste 5åren skulle jag med den typen av bil behövt snabbladda en endaste gång totalt.
Ju större batteri, desto längre tid måste man ladda.
Jag tror att man kommer peta i mer kapacitet i bilarna. Med 120kWh skulle jag aldrig behöva snabbladda min 3a så säg en model Y med 135kWh... Om jag räknar in de sträckor jag kört senaste 5åren skulle jag med den typen av bil behövt snabbladda en endaste gång totalt.
Ju större batteri, desto längre tid måste man ladda.
Nu kostar det hos cirkle k.
6,29kr/kWh CCS
4,99kr/kWh chademo
Nix.
6,29kr/kWh på 150kW
4,99kr/kWh på 50kWh.
Skrev så där eftersom på vissa stationer har dom 150 och vissa 300kW CCS för samma pris. Och sen är det 50 eller 60kW chademo på vissa (och ibland även CCS som är 50 eller 60). Men ja kanske tydligare att säga 6,29 för snabbare varianten och 4,99 för långsammare
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
Äntligen, har väntat på detta för folk klarar inte av gratis
Jag skulle gärna se att man även införde tidskostnad så folk inte laddar längre tid än nödvändigt.
Har bokat en E-tron och har noll tålamod så kö är inte min grej.
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
Äntligen, har väntat på detta för folk klarar inte av gratis
Jag skulle gärna se att man även införde tidskostnad så folk inte laddar längre tid än nödvändigt.
Har bokat en E-tron och har noll tålamod så kö är inte min grej.
Då ska du nog bra ladda hemma eller på jobbet med en garanterad plats, för köer kommer du att hitta på snabbladdarna, och mer runt storhelger
Nu blir det dyrt på Circle K i Sverige.
Idag ändrades priset till 6,30kr/kWh
Äntligen, har väntat på detta för folk klarar inte av gratis
Jag skulle gärna se att man även införde tidskostnad så folk inte laddar längre tid än nödvändigt.
Har bokat en E-tron och har noll tålamod så kö är inte min grej.
En tidskostnad för de som laddar länge.
Och en trängselavgift för de som har snabbladdande bilar med dålig räckvidd och besöker onödigt många laddare istället för att ladda länge.