Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Postat: 16 nov 2021 18:26
Rusningstrafik på CK skärmholmen idag, kom en etron precis som jag kopplade loss min bil och skulle åka.
https://teslaclubsweden.se/forum/
Jag tycker inte att det är fel att de tar betalt, jag tycker att det är fel om de prisar sig så att "ingen" använder dem, varpå försöket med kraftiga laddare visar sig inte vara värt att fortsätta med, och sedan kan varken du (som accepterar nuvarande pris) eller jag (som vill se ett lägre för att det ska vara värt att åka till deras nuvarande laddare istället för SuC) ladda alls där.chaffis75 skrev:Och jag har bara skrivit att de är bra att de tar betalt så varför försöker du skapa en konflikt här?A76 skrev:Trådskrivaren skrev inte att gratisladdning var att föredra, bara att det är ockerpriser nu..
Jo, det kommer nog inte bli helt lätt för de att få lönsamhet i denna affären självständigt. Håller helt med dig där.Dafro skrev:Jo det är lite svårt att se hur dom ska få ekonomi i detta om det bygger på att dom bara används vid långresor på storhelger. Så ev är det väl som ionity att bilföretag betalar för att kunna sälja bilar men hur CKs business case ser ut är jag nyfiken på.
Undrar hur de räknar då de idag bara har 6st i Stockholm idag.Gargamel skrev:Ck:s reklam på fejsboken
Bygger de ut från nuvarande 2-4 platser per station till 17-42 platser per station så är det en helt fantastiskt bra nyhet (Tesla-klass på det)!Gargamel skrev:Ck:s reklam på fejsboken
HA.HAmartinot skrev:Bygger de ut från nuvarande 2-4 platser per station till 17-42 platser per station så är det en helt fantastiskt bra nyhet (Tesla-klass på det)!Gargamel skrev:Ck:s reklam på fejsboken
Då kan jag tänka mig att börja ladda där om konkurrenskraftiga priser med SuC.
Passar bara på att återposta TS första inlägg i tråden och det (då) optimistiska tidsplanen som givetvis kan vara både kul och värdefull att ha/ta med sig i alla fortsatta diskussioner omkring ”utbyggnadsplaner”.Surfaren skrev:https://www.elbilen.org/circle-k-ska-in ... rige-i-ar/Redan i slutet av 2019 räknar Circle K med att erbjuda 120 snabbladdare, varav 75 supersnabbladdare, med grön el på 50 stationer runtom i landet
https://www.circlek.se/sv_SE/pg13340726 ... re-2914835
Det verkar som att snabb = 50 kW och supersnabb = 150 kW.
Fast i min bok är <=50kW slöladdare och >=100kW är snabbladdare. För att behöva ladda i över en timme är inne snabbtGreenMachine skrev:Passar bara på att återposta TS första inlägg i tråden och det (då) optimistiska tidsplanen som givetvis kan vara både kul och värdefull att ha/ta med sig i alla fortsatta diskussioner omkring ”utbyggnadsplaner”.Surfaren skrev:https://www.elbilen.org/circle-k-ska-in ... rige-i-ar/Redan i slutet av 2019 räknar Circle K med att erbjuda 120 snabbladdare, varav 75 supersnabbladdare, med grön el på 50 stationer runtom i landet
https://www.circlek.se/sv_SE/pg13340726 ... re-2914835
Det verkar som att snabb = 50 kW och supersnabb = 150 kW.
Tyvärr så maxar min ut på 110, så för mig är det nära maxhastigheten jag kan teoretiskt få.Dafro skrev:Håller med 50 är inte snabb och knappt hundra heller, tycker snabb börjar vid 150. Jag tror nog att dom räknar in de mer och ionity laddare som står på deras stationer i sin plan.
De har även spärrat av en eller två av pumparna ocksåmartinot skrev:Kanske en reklamfilm för Polestar, eller en reklamfilm hur det är att vara elbilist och kund hos CK?
Ok, men då har de iaf. varit jämlika mot både fossilbilister och elbilister iaf. Lika illa på båda sidor.Gargamel skrev:De har även spärrat av en eller två av pumparna ocksåmartinot skrev:Kanske en reklamfilm för Polestar, eller en reklamfilm hur det är att vara elbilist och kund hos CK?
Nja, de tog 50% av laddarna och kanske 20% av pumparna..martinot skrev:Ok, men då har de iaf. varit jämlika mot både fossilbilister och elbilister iaf. Lika illa på båda sidor.Gargamel skrev:De har även spärrat av en eller två av pumparna ocksåmartinot skrev:Kanske en reklamfilm för Polestar, eller en reklamfilm hur det är att vara elbilist och kund hos CK?
Ok, då var det lite trist håller jag med om.Gargamel skrev:Nja, de tog 50% av laddarna och kanske 20% av pumparna..martinot skrev:Ok, men då har de iaf. varit jämlika mot både fossilbilister och elbilister iaf. Lika illa på båda sidor.Gargamel skrev:De har även spärrat av en eller två av pumparna ocksåmartinot skrev:Kanske en reklamfilm för Polestar, eller en reklamfilm hur det är att vara elbilist och kund hos CK?
Mm, bygger man nya laddare så borde i min bok MINST 4 st snabbladdare på 100-150kW eller mer, inga halvmesyer med en snabbladdare och en skabbladdaremartinot skrev:Ok, då var det lite trist håller jag med om.Gargamel skrev:Nja, de tog 50% av laddarna och kanske 20% av pumparna..martinot skrev:Ok, men då har de iaf. varit jämlika mot både fossilbilister och elbilister iaf. Lika illa på båda sidor.Gargamel skrev:De har även spärrat av en eller två av pumparna ocksåmartinot skrev:Kanske en reklamfilm för Polestar, eller en reklamfilm hur det är att vara elbilist och kund hos CK?
Visar också på varför det blir så extremt känsligt när de har så få laddpunkter per station.
Ja dom kämpar hårt om jumbo-platsen…Gargamel skrev:150kW:aren verkar vara urfunktion idag också, vet inte vem som är värst på detta nu.. ionity eller ck:s nya laddare