Kom med input till OKQ8s ladderbjudande!

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kom med input till OKQ8s ladderbjudande!

Inlägg av martinot »

mikebike skrev:
Som mångårig Tanka-kund, boende 250 meter från en Tanka och blivande elbilsägare tycker jag det är tragiskt.

Apropå tragiskt så har jag frågat om de har planer på att uppgradera laddstolparna på mitt jobb (KTH) från 3,7 kW till 11 kW. Svaret är att det inte är aktuellt. :roll:
Tragiskt. :(

Man kan ju tycka att tekniska högskolor, och speciellt de som satsar på forskning hur samhället kan bli bättre på miljö och hållbarhet, faktiskt kunde föregå med bättre exempel själv. Blir ju en viss dissonans då.

Men att "snacka går ju". Jobbigare när man själv skall behöva göra saker (även om det är samma sak som man uppmuntrar andra till).

Men på denna sidan https://www.kth.se/om/miljo-hallbar-utv ... g-1.448091 så har de faktiskt ett avsnitt som skriver följande:

VI VILL VETA!

Rapportera miljöavvikelse eller förbättringsförslag

Har du sett något som avviker från hur KTH arbetar med miljöfrågor, så kallade avvikelser (brister) i miljöarbetet? Eller har du förbättringsförslag angående KTH:s miljöarbete?

https://intra.kth.se/styrning/miljo-hal ... e-1.876845


Kan ju vara värt att testa ivf.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Kom med input till OKQ8s ladderbjudande!

Inlägg av OfarligTesla »

mikebike skrev:
Som mångårig Tanka-kund, boende 250 meter från en Tanka och blivande elbilsägare tycker jag det är tragiskt.

Apropå tragiskt så har jag frågat om de har planer på att uppgradera laddstolparna på mitt jobb (KTH) från 3,7 kW till 11 kW. Svaret är att det inte är aktuellt. :roll:
Givet att du lär parkera där hela dagen ser jag inte varför 3,7 kW inte skulle räcka faktiskt. Har haft det som laddning på fruns jobb förut och det var absolut inga problem.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Kom med input till OKQ8s ladderbjudande!

Inlägg av mikebike »

OfarligTesla skrev:
mikebike skrev:
Som mångårig Tanka-kund, boende 250 meter från en Tanka och blivande elbilsägare tycker jag det är tragiskt.

Apropå tragiskt så har jag frågat om de har planer på att uppgradera laddstolparna på mitt jobb (KTH) från 3,7 kW till 11 kW. Svaret är att det inte är aktuellt. :roll:
Givet att du lär parkera där hela dagen ser jag inte varför 3,7 kW inte skulle räcka faktiskt. Har haft det som laddning på fruns jobb förut och det var absolut inga problem.
Jag cyklar nästan alltid till jobbet. Med 11 kW skulle det räcka att ta bilen en gång var tredje vecka (ungefär som jag gör idag), med 3,7 kW måste jag ta bilen en gång i veckan.
Det betyder 6 x trängselskatt istället för 2 x.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Kom med input till OKQ8s ladderbjudande!

Inlägg av jonasl »

Fast tanken är väl knappast att du ska ladda all din förbrukning på jobbet utan att det ska hjälpa de som inte tar sig både fram och tillbaka på en laddning att kunna köra elbil?
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Kom med input till OKQ8s ladderbjudande!

Inlägg av mikebike »

jonasl skrev:
Fast tanken är väl knappast att du ska ladda all din förbrukning på jobbet utan att det ska hjälpa de som inte tar sig både fram och tillbaka på en laddning att kunna köra elbil?
Ja, det är optimalt om man har en laddhybrid och några mil till jobbet samt kör bil varje dag. Det stod dock en Model S där i fredags, men den var inte på laddning....

Jag tycker det känns lite futtigt att ladda med 3,7 kW. ;)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5478
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Kom med input till OKQ8s ladderbjudande!

Inlägg av OfarligTesla »

mikebike skrev:
Jag cyklar nästan alltid till jobbet. Med 11 kW skulle det räcka att ta bilen en gång var tredje vecka (ungefär som jag gör idag), med 3,7 kW måste jag ta bilen en gång i veckan.
Det betyder 6 x trängselskatt istället för 2 x.
Hur får du det att gå ihop? I en Model 3 hade du t.ex. laddat ca 50% på en arbetsdag med 3,7 kW. Du har väl ca 80% som du kommer använda (10-90%) så det är ju inte som att du har 3 ggr större batteri bara för att du laddar 3 ggr snabbare.
wcarlsson
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 jun 2020 15:45

Re: Kom med input till OKQ8s ladderbjudande!

Inlägg av wcarlsson »

Hej! Jag har skaffat OKQ8s kort "Business Basic EL". Jag har också laddat ner OKQ8s app "OKQ8 Elbilsladdning". I appen kan man lägga in ett kort för att betala för laddning, men man kan inte använda OKQ8s egna kort? När ska jag använda kortet för att ladda? Varför kan jag inte lägga in det i appen? Hela vitsen med kortet var att samla kostnader för laddning på en faktura.
Skriv svar