kontakten2 skrev:Märkligt hur man inte först implementerar ett fungerande betalsystem med kort. Sen efter detta testar ett nytt system.
Systemkillen på bee
"Jag killgissar att denna appen eller rfid är hur bra som helst"
Jag försvarar inte detta på något sätt då det minskar efterfrågan på elbilar eftersom laddningen blir krånglig men man måste ha en vis förståelse.
Att Visa/Mastercard/Amex tar avgifter är ganska känt, om någon åker in och laddar för 20-30:- och kortet tar 5:- i avgift för transaktionen förstår jag att de försöker undvika detta genom att samla allt till en räking.
Men det är en ohållbar situation vi har nu, ofta är det dessutom ganska luddigt vad det faktiskt kostar att ladda.
Ingen vid en bensinpump hade accepterat att det stod att 1 liter 95 oktan kostar mellan 10-17:- lite beroende på vind och väder ungefär som det är när man betalar per minut istället för kWh.
Är ju bättre att sätta max 45min och efter det kostar det en extra avgift etc.
Jag laddae hos Fortum i Linköping i helgen, fick max ut 30kW med min varma M3 LR, ringer fortum och påtalar detta eftersom jag betalar per minut.
De startar om laddaren och helt plötsligt fick jag 43kW :S
Inga jätte pengar vi pratar här men hjärndöd modell att ta betalt per minut.
Har heller aldrig sett ett företag som avrunder så uppenbart fel, hade laddat i runt 32min och 2 sekunder självklart fick jag betala för 33min :S
För att summera mitt inlägg så finns det gott om exempel där ute hur man inte ska göra och få exempel på hur det bör skötas.